Amiral Kuznețov are o „soră de suferință”. Aproape epavă, singurului portavion al Rusiei îi va fi greu să bată recordul crucișătorul nuclear Amiral Nakhimov
Că Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei, întâmpină o serie de probleme majore, nu e niciun secret. Mentenanța portavionului ar fi trebuit finalizată de mult timp iar soarta navei e sub semnul întrebării. Dar portavionul rus mai are o navă „soră de suferință”.
E vorba despre crucișătorul nuclear Amiral Nakhimov. Nava a fost lansată la apă în 1986 și de atunci au apărut numeroase probleme.
Doar că nava se află în proces de mentenanță de ... câteva decenii.
Aproape trei.
Crucișătorul nuclear Amiral Nakhimov
Publicația de specialitate ucraineană Defense Express a readus la lumină situația navei Amiral Nakhimov. Crucișătorul nuclear rus, dezvoltat din perioada Uniunii Sovietice, e în reparații din 1997 și, până în prezent, pentru acest proces s-au cheltuit nu mai puțin de 5 miliarde de dolari, scrie sursa citată.
Ucrainenii au readus în atenția publică situația navei ca urmare a unor rapoarte din presa rusă conform cărora nava ar trebui să reia primele teste pe mare în luna noiembrie a acestui an. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla.
Propaganda rusă a prezentat deja cu mare fast faptul că după modernizare crucișătorul nuclear Amiral Nakhimov va putea lansa rachete Onix, Kalibr sau hipersonice Zircon.
Sunt însă aici multe semne de întrebare, mai ales în contextul în care vorbim de o navă nucleară care a fost în proces de mentenanță de aproape trei decenii.
Celeilalte nave „soră de suferință” portavionul Amiral Kunzețov îi va fi greu să bată recordul
Incendiu pe portavionul rus Amiral Kuznețov
Înși și singurul portavion al Rusiei se află în mentenanță deja de prea mult timp. Iar în toți acești ani a trecut prin accidente ce par mai degrabă desprinse din filme hollywoodiene.
De la lansarea în anul 1985 și punerea în funcțiune în marina sovietică șase ani mai târziu, portavionul Amiral Kuznețov a efectuat numai șapte marșuri de lungă durată.
Ultimul dintre acestea a avut loc în largul coastelor Siriei, în anul 2016. Aripa de aviație de la bordul navei a pierdut atunci două din cele 24 de avioane, ca urmare a unor accidente produse în numai trei săptămâni.
Acestea au fost doar primele dintr-o serie lungă de incidente recente. Astfel, doi ani mai târziu, portavionul Amiral Kuznețov a suferit daune grave când docul uscat PD-50 s-a scufundat în timp ce nava se afla la bordul acestuia pentru reparații. Apoi, în decembrie 2019, pe portavion a izbucnit un incendiu.
Conducerea Forțelor Navale ale Federației Ruse a luat în calcul atunci scoaterea din funcțiune a navei avariate. În mod incredibil însă, Kremlinul a optat pentru repararea și modernizarea portavionului. Planul de la acea vreme avea în vedere revenirea navei pe mare în anul 2022. Dar, un alt incendiu a izbucnit la bordul portavionului Kuznețov chiar în luna decembrie 2022. Aproape doi ani mai târziu, portavionul este în continuare blocat în port.
CITEȘTE ȘI: De ce visul Rusiei de a deține portavioane s-a terminat mereu cu dezastre. Amiral Kuznețov ruginește, dar rușii visau la 15 nave, mult peste SUA
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News