Apărarea ucraineană trimite avioane de antrenament pentru a intercepta dronele rusești. Super Tucano ar fi mai potrivit?
Forțele ruse au publicat un videoclip provenit de la drona de recunoaștere ZALA, din care se poate observa cum un avion de antrenament vopsit în culorile de camuflaj ucrainene efectuează manevre de interceptare.
Forțele ucrainene au folosit o aeronavă Yak-52 pentru a intercepta drona rusă de recunoaștere Zala.
Avionul, care avea rolul de apărare aeriană, a interceptat o dronă rusă de recunoaștere deasupra regiunii Mîkolaiv.
Filmările de la dronă, care a surprins avionul de antrenament ucrainean Yak-52, au fost făcute publice pe un canal de telegram rus, fiind preluate de media ucraineană.
”Trebuie ceva mai serios decât Yak-52, de exemplu, Super Tucano”
Întrucât avionul ucrainean de antrenament tip Yak-52 nu are arme intgrate, rolul trăgătorului a fost jucat de al doilea pilot de pe scaunul de instructor.
Analistul militar și politic Oleksandr Kovalenko a reamintit că avioanele Yak-52 interceptează UAV-urilor de recunoaștere rusești („Orlan-10”, Zala, Supercam), acționând în special în regiunea Odesa.
Două aspecte sunt remarcate de Kovalenko.
Primul, măsura nu fost aplicată în mai multe regiuni ale Ucrainei. ”Acest concept de „vânători” care interceptează UAV-uri îmi este cunoscut din 2022. Dar la Dnipro, în ciuda tuturor posibilităților disponibile, nu a fost implementat. Prin urmare, când ceva balistic vine la tine în Dnipro (aflat la cam 70-80 de km de linia frontului), datorită recunoașterii dronelor Orlan-10, nu te mai văita, ci întreabă de ce nu ai astfel de avioane”, subliniază analistul.
În al doilea rând, Kovalenko solicită introducerea și a altor tipuri de avioane cu caracteristici similare, dar cu destinație militară.
”Am pledat în mod regulat pentru reaprovizionarea flotei Forțelor Armate ale Forțelor Armate Ucrainene cu ceva mai serios decât Yak-52, de exemplu, cu Super Tucano și altele asemenea”, conchide analistul.
Avionul de antrenament Yak-52, având un singur motor și cu două locuri, a fost produs în serie între 1979 și 1998 și are o viteză mică de croazieră, de 100-140 de kilometri pe oră, ceea ce îi permite să urmărească dronele în timp ce manevrează la viteze relativ scăzute.
Aeronava are o viteză maximă de 470 de kilometri pe oră, o rază de zbor de până la 500 de kilometri și o durată de zbor de 2,5 ore.
Acesta nu este primul caz înregistrat când această aeronavă este folosită pentru apărarea aeriană. La sfârșitul lunii aprilie, un avion similar a doborât o dronă de recunoaștere rusă la Odesa, arată publicația Militarnîi.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News