Final de eră pentru F/A-18 Super Hornet, după patru decenii. Producția vârfului de lance al Marinei SUA va fi sistată în 2025
Compania Boeing a anunțat ieri că va sista producția de avioane de vânătoare F/A-18 Super Hornet nou construite la sfârșitul anului 2025, punând capăt unei generaţii de aeronave care a fost timp de patru decenii vârful de lance al flotei de avioane a Marinei SUA timp.
Avionae F/A-18E Super Hornet. Sursa Foto: U.S Navy
"Ne planificăm viitorul, iar construcția de avioane de vânătoare este în ADN-ul nostru", a declarat Steve Nordlund, vicepreședintele Boeing Air Dominance, într-un comunicat.
"Pe măsură ce investim și dezvoltăm următoarea generaţie de capabilități, aplicăm aceeași inovație și expertiză care a făcut din F/A-18 un cal de bătaie pentru Marina SUA și forțele aeriene din întreaga lume timp de aproape 40 de ani."
O continuare a producţiei avioanelor F/A-18 ar putea avea loc, dar cel mult până în 2027, cu condiţia că versiunea ''Super Hornet'' să fie selecta de Marina indiană ca parte a unui program militar de înzestrare.
Marina americană a început să semnaleze pentru prima dată dorinţa de a renunţa la flotă de avioane ''Super Hornet'' în 2020, când a propus ca linia de producție să fie închisă până în 2023 și să redirecționeze fonduri către programul de cercetare dedicat dezvoltării unui nou avion de luptă.
În timp ce Boeing va renunța la noile F/A-18, compania se așteaptă să continue să modernizeze flota actuală, precum și să furnizeze un program de modificare a duratei de viață pentru aceste avioane. Cu alte cuvinte, compania Boeing intenţionează să aducă avioanele F/A-18 de la standardul Block II la Block III.
care va aduce capabilități Block III la avioanele Block II. De asemenea, compania va continua să furnizeze şi versiunea EA-18G Growler. EA-18G Growler este o variantă a avionului F/A-18, combinând platforma F/A-18F Super Hornet cu o suită sofisticată de sisteme de război electronic. Construit pentru a înlocui EA-6B Prowler, Growler este primul avion proiectat de SUA pentru noile condiții de luptă care implică tehnologie avansată.
În declarația prin care a anunțat oprirea producției, Boeing a mai spus că va construi trei unităţi de producţie în St. Louis, care, combinate cu o fabrică din Arizona și cu linia de producție a MQ-25, "reprezintă o investiție de peste un miliard de dolari".
De asemenea, compania intenționează să crească producția avionului de antrenament T-7A Red Hawk, a avionului-cisternă fără pilot MQ-25, precum și producția de noi F-15EX Eagle II.
Pe lângă faptul că este un element de bază al flotelor de aviație ale U.S. Navy și U.S. Marine Corps, zeci de avioane F/A-18 a fost vândute de-a lungul anilor către Australia, Canada, Finlanda, Kuweit, Malaezia, Spania și Elveția.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News