Confirmare oficială din Canada: F/A-18 Super Hornet a fost „scos” din joc. Ottawa trebuie să aleagă acum între Gripen JAS 39 E și F-35A
Canada a renunțat la oferta pentru avioane F/A-18 Super Hornet, propusă de compania Boeing ca parte a unui program de înzestrare derulat de Ottawa pentru Forţele Aeriene Regale Canadiene.
Guvernul canadian a emis ieri o declarație în care subliniază ceea ce a numit „o piatră de hotar în procesul de înlocuire a avioanelor de luptă din Canada”, spunând că cei doi candidați rămași în competiție sunt compania Saab (avionul Gripen JAS-39 E) și Lockheed Martin (avionul F-35A Lightning II).
Anunțul oficial vine la aproape o săptămână după ce The Canadian Press a raportat pentru prima dată că americani de la Boeing au fost înştiinţaţi că oferta lor pentru programul militar de înzestrare al Forţelor Aeriene Regale Canadiene, cu noi avioane de luptă, nu îndeplinește cerințele.
Ca parte a acestui program militar de înzestrare, estimat la 19 miliarde de dolari,Royal Canadian Air Force (RCAF) speră să primească în cele din urmă un total de 88 de avioane de vânătoare, iar primele livrări ar trebuie să înceapă în anul 2025.
RCAF are în prezent aproximativ 75 de avioane CF-18A/B+ și intenționează să adauge la acea flotă, în cel mai scurt timp posibil, alte 18 foste F/A-18A/B Hornet ale Forțelor Aeriene Regale Australiane (RAAF).
Canada trebuie să-și înlocuiască flota actuală CF-18 Hornet. Decizia de a renunţa la oferta F/A-18 Super Hornet a companiei Boeing este destul de surprinzătoare având în vedere solicitările repetate pe care Ottawa le-a făcut cu privire ce ar primi societatea canadiană dacă s-ar alege un produs fabricat de Boeing.
Nu există un motiv clar pentru care Ottawa a refuzat să achiziționeze avioane F/A-18 Super Hornet. Boeing a încercat în ultimii ani să ofere o perspectivă clară asupra beneficiilor societății canadiene. Compania era de așteptat să creeze sute de mii de locuri de muncă în Canada și să investească miliarde de dolari SUA în economia canadiană.
Separat, Boeing a comparat prețul unei ore de zbor efectuată între avionul lor de luptă și cel al companiei Lockheed Martin. Potrivit Boeing, valoarea unei ore de zbor cu un Super Hornet este de aproximativ 18.000 de dolari, comparativ cu 33.600 de dolari cât costă o oră de zbor cu un avion F-35A.
În plus, compania cu sediul în Chicago a asigurat guvernul canadian că poate ajuta la prelungirea duratei de viaţă a câtorva avioane din flota de CF-18 Hornet, ajutând la integrarea de noi software-uri și sisteme de arme.
Multe publicaţii de specialitate din domeniul apărării, care au analizat această decizie, consideră că acesta competiţie ar urma să fie câştigată de Lockheed Martin, deoarece Canada face parte din programul de finanțare pentru programul F-35A. Guvernul canadian a investit până acum aproximativ 613 milioane de dolari.
În 2010, guvernul canadian, format din Partidului Conservator, a anunțat că intenţionează să cumpere 65 de avioane F-35A. Cu toate acestea, când Partidul Liberal a câștigat alegerile din 2015, noul prim-ministru Justin Trudeau a promis să anuleze acordul și să reînnoiască clauzele.
Pe măsură ce timpul a trecut, au apărut probleme care au ridicat semne de întrebare printre oficialii politici canadieni cu privire utilitatea pe care o vor avea avioanele F-35 pentru canada, achiziţionate prin programul Joint Strike Fighter.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News