Cazul celor trei piloți căzuți la datorie, pierdere majoră pentru Forțele Aeriene ucrainene. SBU investighează 3 piste în accidentul aviatic
Pe 25 august, trei piloți militari din cadrul Forțelor Aeriene ale Ucrainei și-au pierdut viața, în urma coliziunii dintre două avioane de instrucție de tip L-39, în regiunea Jîtomîr, aflată la vest de Kiev.
Accidentul aviatic reprezintă o pierdere majoră pentru Forțele Aeriene Ucrainene, întrucât vorbim de 3 piloți foarte experimentați.
Propaganda rusă nu putea să rateze momentul și a mediatizat intens evenimentul. În plus, mașinăria de dezinformare a Kremlinului a apelat la trucul favorit: amestecarea informațiilor adevărate cu cele false.
Astfel, toate publicațiile controlate de Moscova anunțau că două aeronave de tip MiG-29 s-au ciocnit în zbor, iar pilotul ucrainean ”Juice”, unul dintre cei mai cunoscuți piloți militari, este una dintre victime.
Ulterior a venit confirmarea privind moartea celor trei piloți, dar accidentul s-a întâmplat în urma coliziunii a două aeronave de antrenament L-39, iar nu avioane MiG-29.
Propaganda rusă a denaturat intenționat informația, modificând tipul aeronavei, pentru un impact mediatic crescut. E foarte straniu că se cunoștea cu exactitate numele pilotului implicat în accident, dar s-a greșit în identificarea tipului de aeronavă implicată în coliziune. De fapt, chiar ”accidentul” aviatic în care a murit Evgheni Prigojin ne arată că procedura este exact pe dos: mai întâi se identifică aeronava și mai apoi sunt identificați și cei de la bordul avionului.
Trecând peste episodul propagandistic, accidentul de vineri rămâne ca o zi neagră pentru Ucraina. Pe lângă Andrii Pilșcikov cu indicativul Juice, au fost uciși maiorul Viacheslav Minka și maiorul Serhi Prokazin. Toți trei erau piloți de luptă ai Brigăzii 40 de Aviație Tactică a Comandamentului Aerian Centru.
Foto: Forțele aeriene ucrainene - Brigada de aviație tactică a orașului Vasylkiv), facebook
SBU a raportat că, printre versiunile accidentului aviatic din regiunea Jîtomîr, în care au murit trei piloți, se iau în considerare o defecțiune tehnică a avioanelor, o eroare a pilotului și o încălcare a planului de zbor. Dezastrul s-a produs din cauza ciocnirii a două avioane în timpul unei viraj în U, notează UPravda.
Maiorul Viacheslav Minka revenise în serviciul activ în 2015, după anexarea Crimeei. De la începutul invaziei din 24 februarie 2022 a avut peste 200 de ore de zbor.
Maiorul Serhii Prokazin, pilot cu o carieră de 24 de ani. Începând cu 2022, a avut peste 100 de ore de zbor de luptă.
Căpitanul Andrii Pilshchikov (Juice) era pilot militar de opt ani. Începând cu 2022, a avut mai mult de 500 de ore de zbor. În special, în timpul misiunilor de luptă în condiții dificile. A câștigat o serie de premii de stat și departamentale.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News