Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play

Cine modernizează ultimele zece IAR-99 care sunt încă la versiunea Standard
În urmă cu exact o săptămână, Ministerul Apărării Naționale, prin Direcția Generală pentru Armamente, și Avioane Craiova S.A., au semnat un contract pentru modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard.
IAR-99 Șoim, sursă foto: Forțele Aeriene Române

Contractul, în valoare de 275 de milioane de lei fără TVA, are o durată de patru ani, ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului.

Avioanele vor fi modernizate din varianta IAR-99 Standard în varianta IAR-99 Standard Modernizat (SM). Obiectivul programului este realizarea unor aeronave de școală și antrenament necesare pregătirii avansate a piloților pentru trecerea la zborul pe aeronavele F-16 Fighting Falcon din dotarea Forțelor Aeriene Române. Totodată, programul de înzestrare are ca scop menținerea capabilității aeriene de sprijin aerian apropiat și intervenția împotriva țintelor aeriene de viteză mică.

Modernizarea celor zece presupune aducerea acestora la varianta celor deja modernizate. Amintim că România deține 21 de aeronave IAR-99. Din acestea, 11 au fost deja modernizate, sunt IAR-99 Șoim, în timp ce celelalte zece au rămas la versiunea Standard din fabrică.

 

Cine modernizează avioanele IAR-99

 

Presa locală, susține pe surse, că pe lângă Avioane Craiova vor fi implicate în programul de modernizare și alte companii naționale, dar și străine. Publicația craioveană Gazeta de Sud, citând surse proprii, anunță că în proiect sunt implicate firmele Elbit Systems (Israel), Leonardo (Italia), Aerofina Bucureşti, Aerostar Bacău, Metav Bucureşti şi, bineînțeles, Avioane Craiova.

Elbit a fost implicată și în proiectele MIG-21 LanceR şi modernizarea anterioară la versiunea IAR-99 Şoim. Leonardo SpA este numele actual al gigantului italian Finmeccanica, unul dintre liderii europeni în producţia de tehnică şi echipamente pentru industria aerospaţială, precum şi a sistemelor de apărare şi de securitate. Prin subsidiara Alenia Aeronautica, grupul este implicat în proiectul Eurofighter Typhoon, mai precizează sursa citată. În trecut, Alenia a fost interesată şi de privatizarea Avioane Craiova. Aerofina Bucureşti, Aerostar Bacău şi Metav Bucureşti sunt firme româneşti binecunoscute pentru activităţile din industria aeronautică.

Subliniem că informația privind companiile implicate în modernizarea aeronavelor IAR-99 Standard nu este oficială. MApN nu a comunicat  încă decât semnarea contractului cu Avioane Craiova.

 

 

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

România a primit încă două F-16. Țara noastră ajunge la 16 avioane de vânătoare F-16
Securitate energetică: Statul român vrea să preia 50% din perimetrul de gaze Neptun Deep din Marea Neagră
Experții români și americani au finalizat testele de acceptanță a primului sistem Patriot. Militarii vor urma o etapă de instruire
Lukașenko cere militarilor să lase protestatarii 'fără mâini' și avertizează că nu va 'lua prizonieri'
Situația de securitate în Donbas se deteriorează din nou. Doi militari ucraineni au fost uciși
UE este pregătită să ofere ajutor Greciei și Turciei după cutremurul din Egee
EXCLUSIV
Gazul European: Provocări europene și riscuri naționale (II) Drumul de ales
Statele Unite, dispuse să vândă 50 de avioane F-35 către Emiratele Arabe Unite
Crossuri parteneri
DCBusiness.ro
DCBusiness.ro
DCNews.ro
DCNews.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCMedical.ro
DCMedical.ro