Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Cooperare franco-germană-spaniolă pentru realizarea avionului european de luptă de generația a 6-a
Industrie de apărare
Data publicării:
Companiile MTU Aero Engines (Germania), Safran Aircraft Engines (Franța) și ITP Aero (Spania) au convenit săptămâna trecută, să construiască un motor pentru avionul de luptă de  generație următoare (NGF - Next-Generation Fighter) care, este elementul central al Sistemului Aerian de Luptă din Viitor (FCAS - Future Combat Air System).

Până când cele trei companii vor dezvolta noul motor pentru NGF, vor fi folosite motoarele M88 care se află pe avioanele Rafale, pentru activități demostrative.

Compania spaniolă ITP Aero se alătură astfel firmei EUMET (o firmă joint venture recent creată de  MTU și Safran pentru programului NGF) cu o cotă de activitate egală cu cea a companiilor franceză și germană. EUMET va fi singurul contractor pentru toate activitățile de motor legate de NGF.

"Am stabilit un cadru solid și fiabil pentru decizii pragmatice și concentrate între parteneri pe parcursul întregului ciclu de viață al motorului", a declarat Michael Schreyögg, director de program la MTU și prim- președinte al adunării acționarilor EUMET. „După ce am ajuns la acest lucru, ne vom concentra în comun asupra următorilor pași următori: asigurarea contractului pentru faza demonstrativă în următoarele câteva luni și intensificarea activităților de dezvoltare în conformitate cu calendarul nostru extrem de ambițios până în 2040.”

"FCAS este un program extrem de strategic, care permite menținerea competențelor noastre fundamentale în motoare militare, consolidând în același timp capacitățile de apărare națională și europeană", a precizat Jean-Paul Alary, director executiv al Safran Aircraft Engines. ”Ca lider al procesului de proiectare și integrare al motorului NGF, Safran Aircraft Engines așteaptă cu nerăbdare realizarea unor baze solide și consolidarea parteneriatului cu echipele MTU și ITP Aero.”

„Acordul de astăzi marchează o etapă foarte relevantă pentru ITP Aero și programul FCAS. Credem că acest program va fi esențial pentru ca ITP Aero să avanseze și să demonstreze rolul și capacitatea industriei de apărare spaniole în viitorul apărării europene. Așteptăm cu nerăbdare, să colaborăm cu partenerii noștri de la Safran și MTU", a declarat Carlos Alzola, CEO ITP Aero.

În cadrul EUMET, Safran va răspunde de proiectarea și integrarea motorului, în timp ce MTU se va ocupa de activitățile de service ale motorului. ITP Aero va fi implicată în proiectarea motorului și va dezvolta turbina de joasă presiune, precum și alte elemente.

Conform calendarului aprobat de autoritățile naționale, următoarea fază de cercetare și tehnologie ar trebui să fie supusă, până la jumătatea acestui an, aprobărilor de nivel național, pentru a trece la nivelul următor al programului FCAS.

Încheierea acordului de principiu dintre cele trei companii, pentru fabricarea motorului NGF, reprezintă un mare pas înainte, după ce în martie Franța amenințase că va construi singură avionul fiind nemulțumită de posibila cedare a unor domenii sensibile sau strategice în care companiile sale dețin un avantaj tehnologic.

Atunci, Eric Trappier, director general al companiei Dassault Aviation, a adus în discuție și un „Plan B”, în care Franța va să construi singură „avionul european al viitorului”. În acest sens Trappier a subliniat că din punct de vedere tehnologic Dassault „știe cum să construiască” asemenea aeronave, iar industria franceză are toate componentele pentru a finaliza singură proiectul. Compania Safran produce motoare, Thales componente radar și electronice iar MBDA este unul din liderii mondiali în ceea ce privește construcția de rachete.

În 2018, cu un an înaintea lansării inițiativei FCAS, a fost demarat programul de realizare a unei alte aeronave europene de luptă, de generația a 6-a - Tempest, în cărei dezvoltare sunt implicate Marea Britanie, Italia și Suedia, care, pe 21 decembrie 2020, au semnat un acord de principiu, la nivel de miniștri ai apărării. Tempest are ca termem final de operaționalizare, anul 2035.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Revoluția tehnologică a industriei ucrainene de apărare, pe masa noastră: Parteneriat cu Romarm pentru drone ce pot fi produse în România
O dronă ucraineană a lovit turnul de răcire de la centrala nucleară Novovoronezh: Rusia, obligată să-şi intensifice apărarea antidronă la siturile nucleare
Generația a şasea de avioane, anunț mult aşteptat: Pentagonul ,,dezgheață'' programul F/A-XX pentru supremaţia aeriană în fața Chinei
Cehia intenționează să predea Ucrainei circa 30 de tancuri modernizate T-72M4CZ, comparabile cu cele mai avansate tancuri rusești de tip T-90M
Orban privatizează industria de apărare din Ungaria. Un apropiat al premierului maghiar preia controlul
S-a „scurs” o imagine rară cu avionul rus Su-75 Checkmate. Deși caută să resusciteze Su-57, rușii par să insiste pentru un avion de generația a 5-a cu un singur motor
Așa arată viitorul: Noile drone Nomad cu decolare și aterizare verticală, de dimensiunea elicopterelor Black Hawk (Foto/Video)
Compania ucraineană Ukroboronprom se transformă într-un formidabil producător modern de arme. Imagine: Ukraine Business News Twitter / Screengrab
EXCLUSIV
Ucraina trece de la ajutor militar la export de armament: Întrebarea de 35 de miliarde de dolari și marea schimbare de paradigmă a industriei de apărare
”40% din armele de pe front sunt ucrainene”. Kievul, obligat să devină un colos în producția de armament: Producția de obuziere Bohdana s-a dublat în ultimul an
Gigantul german Hensoldt multiplică producția de radare: 1.000 de unități anual din 2027 pentru a susține apărarea ucraineană și cererea globală
Cum acoperă Rusia pierderile masive în Ucraina: Rachete de export și sisteme de bruiaj, deturnate din contracte militare cu state partenere
Plonjare în unghi de 90 de grade. Ucrainenii atrag atenția: Pentru a trece de Patriot, Rusia a modificat rachetele hipersonice Kinjal și cele Iskander-M
Rușii recunosc succesul Cehiei, cu inițiativa privind munițiile, dar speră într-un scenariu Robert Fico. ”Rolul Pragăi se va diminua după victoria opoziției”
O nouă livrare în Europa de F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-16. Jumătate din numărul de avioane comandate de Slovacia a fost bifat
Tancurile României se „bat” cu achiziția de F-35. Ce știm despre program și cum tancurile intră fulgerător în topul celor mai mari achiziții din istoria României
Europa se pregătește de războiul dronelor. O companie cu ADN românesc obține o investiție de 6.5 milioane de euro pentru dezvoltarea de noi sisteme UAV și integrarea AI
Compania Lockheed Martin, acord cu Pentagonul privind vânzarea a până la 296 de avioane de vânătoare F-35
MApN cere oficial aprobare pentru mega-achiziția destinată forţelor terestre: Peste 200 de tancuri noi și o gură de oxigen de 6,5 miliarde de euro pentru industria de apărare
Geopolitică şi avioane: Răspunsul SUA la F-35 se amână, iar restricţionarea accesului la motorul F110 expune vulnerabilitatea Turciei în cursa aeriană cu Grecia și Israel
Într-un final primul IAR-99 modernizat de Avioane Craiova a zburat și va efectua trageri în poligon. Rămân însă semne de întrebare privind întârzierile record
Tancuri K2 Panther, imagine cu caracter ilustrativ
EXCLUSIV
În sfârșit, tancuri. România demarează achiziția a 216 tancuri noi iar a doua veste bună e că vor fi produse în România
Economia rusă, iluzia prosperității: Cum militarizarea forțată a societăţii ascunde recesiunea industrială
Paradoxul Kievului: Exportul de armament sprijină achiziția de armament 
F-16 ale României cu sisteme MEROPS? Ce sunt sistemele de ultimă generație MEROPS, care vor proteja România de dronele și avioanele Rusiei
Dronele ucrainene interceptoare, baza „zidului european al dronelor”: Marea Britanie le produce în masă pentru a contracara agresiunea rusă
Franța a primit șah în programul viitorului avion de generația a 6-a: Marea Britanie atrage Germania în programul GCAP pe fondul crizei franco-germane
Independența aeriană: Cum schimbă CA-1 Europa de la Helsing piața dronelor de luptă – O soluție 100% europeană (VIDEO)
Dependența României de Serbia e mult mai „adâncă”: Explozibilii vin de fapt și din China. Cu eticheta schimbată în Vietnam
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria

Ştiri Recomandate

Ecouri ale războiului din Ucraina. Kievul își închide ambasada la Havana din cauza "complicității" Cubei în agresiunea rusă
Polonia își cimentează rolul de pilon strategic pe Flancul Estic. Varșovia va deveni hub regional pentru motoarele avioanelor F-15EX
Războiul F-35 vs. Rafale, deghizat în "glume". De ce râd francezii de avioanele belgienilor și cum demontează Bruxellesul narațiunea Parisului
Mobilitate militară accelerată: UE și NATO refac infrastructura pentru a facilita deplasarea convoaielor grele pe flancul estic
Momentul strategic al Ankarei: Tancul Altay a intrat în producție (VIDEO). O victorie a industrie de apărare a Turciei care redesenează ecuația militară regională
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
România va achiziționa în comun sisteme antiaeriene Mistral 3. Într-un final contractul urmează să fie semnat anul acesta
"Arme fantomă" în era digitală: O nouă amenințare de securitate se naște pe Facebook și Discord
România e prima țara europeană care integrează radarele Q-53 pe sisteme HIMARS. Lupta contrabaterie, cu tehnologie de ultimă generație
Navele de luptă ale Europei vor doborî din 2029 drone cu laser iar în viitor și rachete. Fregata Sachsen a efectuat cu succes mai multe teste laser
Lukoil a găsit un cumpărător pentru activele sale internaționale
Trump: Reducerea prezenței militare americane în România nu este foarte importantă
Coreea de Sud intră în clubul select al statelor care dețin submarine cu propulsate nucleară
Ordonanța privind investițiile în industria de apărare, pe masa Guvernului
Rușii, nouă lovitură cu rachete asupra Ucrainei. Apărarea antiaeriană poloneză în alertă
SUA și China au convenit să reducă tarifele vamale
Trump a ordonat Pentagonului să reia imediat testele nucleare americane
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
România, un „aliat puternic” ignorat! Lideri republicani de top denunță retragerea brigăzii SUA din ţara noastră: „Un semnal greșit transmis Rusiei”
ANALIZĂ: De la minele din Congo la cripto. Sistemul financiar ilicit din China care susține economiile de război din Africa
Războiul declarațiilor pe axa Bruxelles-Moscova. Ministrul belgian al Apărării: „Dacă Putin atacă NATO, ștergem Moscova de pe hartă”
Rusia a inventat (iar) o armă „unică în lume”. Lumea așteaptă să vadă dacă funcționează mai bine decât cele de pe front
Test la frontiera NATO. Trupele americane din Estonia au doborât o dronă misterioasă lângă o bază strategică, la un pas de Rusia
Bătălia pentru Pokrovsk, poarta spre Donețk: Rusia a concentrat 11.000 de militari pentru a încercui și captura orașul ucrainean
Intersecția dintre ''mercenariat românesc'' și războiul hibrid rusesc: De ce încearcă actori proxy ai Rusiei să blocheze extrădarea lui Horațiu Potra în România
Miza uriașă a „Ferrari-ului F-35”. Lockheed Martin pariază pe modernizare în fața costurilor NGAD: Tehnologie de generația a 6-a pentru a menține dominația aeriană a SUA
Dronele Ucrainei care au ținut în șah „marea” flotă rusă, și în dotarea României? Proiectele comune pe care Ucraina le-a propus României prin SAFE
Reacția NATO după retragerea a 40% din militarii americani din România: Ajustările SUA nu sunt neobișnuite, Alianța își păstrează capacitate de descurajare
De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Kremlinul nu-și lasă oamenii în urmă: Serviciile rusești vor să-l scape pe Potra de extrădare. Cazul aduce aminte de recuperarea omului lui Putin din Ucraina
Câți soldați aliați rămân în România după retragerea unei părți a americanilor. Moșteanu: Așteptarea de a avea armate întregi străine pentru a ne apăra e nerealistă
„Cercul din jurul Moscovei se strânge”. Ucraina spune că poate „sparge geamurile Kremlinului”, dar explică de ce nu e încă momentul să lovească
pixel