Nigeria vrea să scape de avioanele MiG-21 pe care dorea să le repare cu Aerostar Bacău
Forțele Aeriene Nigeriene (NAF) sunt angajate de mai mult timp într-un amplu proces de reorganizare, iar la sfârşitul anului 2020 au dispus scoaterea la vânzare a 20 de avioane MiG-21 care vin la pachet cu 15 motoare noi și cu un set complet de piese de schimb.
Avioanele, care aparent alcătuiesc întreaga flotă de MiG-21, rămasă la sol de aproape 30 de ani, a Forțelor Aeriene Nigeriene, sunt descrise ca fiind în stare „uzată” și sunt vândute la pachete cu 15 motoare „noi”, precum și cu un set complet de piese de schimb.
Oferta, postată pe site-ul Trade-A-Plane.com, este făcută de Grupul Inter Avia, cu sediul în Nevada – Statele Unite. Preţul pentru avioanele MiG-21 nu este specificat, dar vânzătorul solicită clienților interesați să-l contacteze direct pentru mai multe informații.
Oferta de pe site-ul Trade-A-Plane include: cinci avioane MiG-21 MF cu un singur loc – care au între 250 și 469 de ore de zbor; patru avioane MiG-21 UM cu dublă comandă – care au între 199 până la 547 ore de zbor și unsprezece avioane MiG-21 BIS cu un singur loc – care au între 43 și 165 de ore de zbor.
Forțele Aeriene Nigeriene au achiziționat 25 de avioane MiG-21MF și șase avioane MiG-21UM de la URSS în 1975. Datorită gradului mare de uzură, flota s-a redus semnificativ la mijlocul anilor 1980 și astfel 13 avioane MiG-21 BIS și două avioane MiG-21UM mai putea fi operaţionale.
După cum precizează publicaţia The Drive, avioanele MiG-21 ale Forțelor Aeriene Nigeriene au participat la operațiuni în Ciad. Între 1979 și sfârșitul anilor 1980, NAF a atins apogeul, participând la misiuni de menținere a păcii și la misiuni de poliţie aeriană, operând în sprijinul armatei și marinei naţionale.
Sursa citată precizează că la mijlocul anului 2004 un consorțiu ruso-israelian s-a oferit să repare și să readucă în serviciul NAF toate cele 23 de avioane MiG-21. În schimb, Nigeria a selectat o alte ofertă pentru lucrări similare de la compania română Aerostar care era asociată cu compania israeliană Elbit Systems.
Un upgrade similar a fost întreprins și pentru flota de avioane MiG-21 din Mozambic și aceleași două companii au colaborat la modernizarea la standardul LanceR a avioanelor MiG-21 ale Forțelor Aeriene Române. Acordul nigerian pentru repararea şi modernizarea avioanelor MiG-21 - estimat la 200 de milioane de dolari - a fost suspendat după ce aparent guvernul din acestă ţară nu a reușit să asigure fondurile necesare.
În cele din urmă, Nigeria a apelat la China, alegând în 2010 Chengdu F-7, care este o versiune modernizată a avionului MiG-21, operat de Forţele Aeriene Chineze. Recen, NAF a comandat trei avioane JF-17 Thunder - avion de luptă multi-rol dezvoltat de China împreună Pakistan – care urmează să fie livrate în 2021 .
În ceea ce privește cele 20 de avioane MiG-21, puţinele ore de zbor pe care le au înseamnă că, cel puţin teoretic, ar putea fi folosite mult timp. Cu toate acestea, faptul că aceste aeronave nu au fost ţinute mai bine de 30 de ani în hangare, ci în aer liber, face că repararea lor – cu condiția să fie chiar posibilă – să fie una destul de costisitoare.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News