Kaan a decolat din nou. Escortat de un F-16, primul avion de generația a 5-a construit în Turcia a atins o altitudine mai mare față de zborul inaugural
Industria aeronautică din Turcia a anunțat că prototipul avionului Kaan - primul avion de generația a 5-a construit de turci - a efectuat un nou zbor cu succes. E a doua oară când Kaan decolează.
Captură video cu primul zbor al Kaan, în Turcia, avionul de generația a 5-a dezvoltat de industria turcă. Photo source: SavunmaSanayiST.com
Și în acest al doilea zbor Kaan a fost escortat de un F-16D Fighting Falcon, din motive de siguranță.
Potrivit presei din Turcia, scrie și The Aviationist săptămâna trecută, al doilea zbor al lui Kaan a avut loc pe data de 6 mai 2024.
Kaan, primul avion de generația a 5-a a Turciei. Foto: Havelsan
„Aeronava națională de luptă, care efectuase deja cu succes primul zbor pe 21 februarie a.c., a decolat din nou de pe pistă la ora 08:46 (n.r. - data de 6 mai 2024) și a zburat timp de 14 minute, atingând o altitudine de 3.048 de metri (10.000 ft)”, a anunțat Haluk Gorgun, secretarul Industriei de Apărare din Turcia, pe platforma X (ex-Twitter), potrivit sursei citate.
Acesta a felicitat companiile implicate în prgramul Kaan din cadrul Turkish Aerospace Industries (TAI) și a reiterat că industria se îndreaptă cu mași mari spre producția de masă.
Kaan, cunoscut și sub denumirea de TF-X (Turkish Fighter - Experimental) e cel mai ambițios program din istoria industriei de apărare din Turcia.
Kaan - primul avion de generația a 5-a a Turciei - a atins o altitudine mai mare față de zborul inaugural
În primul său zbor, cel din februarie 2024, analizat la momentul respectiv și de DefenseRomania, Kaan a zburat preț de 13 minute. Deci cu un minut mai puțin față de zborul din această lună.
La zborul inaugural avionul turc de generația a 5-a a atins o viteză de 426 kilometri pe oră și a zburat la o altitudine de 2.438 de metri altitudine (8.000 ft).
La momentul respectiv turcii au lansat și un material video de promovare cu zborul inaugural, pe care îl reluăm:
Al doilea prototip al Kaan se află în faza de construcție
Programul Kaan e menit să înlocuiască avioanele F-16, dar acest lucru se va face treptat, începând cu 2030, astfel încât Ankara caută soluții pentru a achiziționa măcar un număr limitat de avioane noi și a le moderniza pe altele.
În prezent asamblarea celui de-al doilea prototip al avionului de luptă TAI Kaan, un produs al industriei turce de apărare, se apropie de final. După ce vor fi finalizate ultimele etape ale procesului de asamblare și de instalare a motoarelor, se estimează că aeronava ar urma să iasă de pe linia de producţie în jurul lunii iunie sau iulie 2024. Ulterior, cel de-al doilea prototip al avionului de luptă TAI Kaan va fi supus unei serii de teste de zbor.
Prezentarea oficiala a avionului de luptă de generația a V-a TF-X, botezat acum KAAN. Sursa foto: Turkish Aerospace Industries (TAI)
Kaan are o lungime de 21 de metri și, potrivit producătorului, poate atinge o viteză maximă de 1,8 Mach datorită motoarelor sale duble. Dispune desigur de caracteristici stealth și va avea integrat armament aer-aer și aer-sol, precum și muniții inteligente.
Exclusă din programul F-35 ca urmare a deciziei de a achiziționa sisteme rusești de apărare S-400, Turcia a rămas „descoperită”, forțele aeriene fiind călcâiul lui Ahile, mai ales că SUA tergiversează achiziția Turciei de F-16 Block 70 Viper și modernizarea F-urilor pe care le dețin azi turcii la cel mai modern standard.
CITEȘTE ȘI: Kaan - primul avion de generația a 5-a produs de turci. Dar după ce euforia a trecut turcii se confruntă cu prima problemă mare
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News