Compania franceză Soframe, specializată în dezvoltarea tehnologiei în domeniul auto, a prezentat proiectul unui viitor vehicul de recunoaștere pe roți. Proiectul este denumit MOSAIC (Mission Observation Surveillance Acquisition Investigation Combat) și este conceput pentru „lupte simetrice de înaltă performanță”.
Proiectul MOSAIC este echipat cu un senzor acustic care permite localizarea cu precizie a focul inamicului, precum și cu posibilități de observare circulară. De asemenea, mașina este prevăzută cu capacitate de transport, utilizare și control pentru vehicule fără pilot terestre și aeriene, cu posibilități de adaptare la sistemele inovative estimate să apără în următorii zece ani.
Vehiculul de recunoaștere este realizat pe o platformă 4x4 și beneficiază de motorizare hibridă. Sistemul electric, o versiune derivată și adaptată pentru uz militar a tehnologiilor deținute de grupul francez LOHR, asigură inclusiv generarea de energie pentru sistemele de armament și poate adăuga cupl de forță la cel al motorului principal pentru a genera accelerarea instantanee, considerată o garanție a supraviețuirii în anumite situații de luptă. Modul de propulsie electrică este, de asemenea, foarte ușor de controlat pentru varianta în care vehiculul MOSAIC este acționat de la distanță, fără echipaj.
Echipajul vehiculului este de două la patru persoane, în funcție de misiune și echipamentul instalat pe mașină, dar poate lipsi în totalitate în varianta controlului integral de la distanță. Producătorul are în prezent în vedere trei configurații principale: vehicul de recunoaștere și culegere de informații, vehicul pentru foc direct și vehicul de transport pentru grupa de rachete de rază medie (Medium Range Missile team).
Ca armament la bord, este prevăzută instalarea modulelor de luptă cu calibre de la 7,62 mm la 30 mm, precum și a turelei convenționale, în variante de acționare directă sau de la distanță.
Soframe a menționat utilizarea în cadrul proiectului a unui sistem inovator de protecție a armurii, care, pe lângă utilizarea materialelor compozite moderne, folosește și sistemul propriu patentat de deviere a undei de șoc prin “canale speciale de gaz”. Astfel, este evitată forma tradițională în formă de “U” pe care o are partea inferioară a cunoscutelor MRAP-uri (Mine-Resistant Ambush Protected) americane, care se reflectă negativ în înălțimea și greutatea mașinii.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News