Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Ucraina încearcă ce nu a reuşit România, modernizarea avioanelor MiG-29 cu compania israeliană Elbit Systems
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Elbit Systems, o companie internațională high-tech cu sediul la Haifa, Israel, care derulează proiecte în domeniul apărării și securității, dezvoltând diferite tipuri de arme, ar putea ajuta Forțele Aeriene ucrainene să modernizeze unsprezece avioane de vânătoare MiG-29, relatează Defense Industry Courier, citând o sursă din Ministerul ucrainean al Apărării, informeaz ă publica ț ia Uawire.org.

Potrivit sursei citate, avioane de vânătoare MiG-29 ar urma ca în urma procesului de modernizare sa primească noi capacităţi de luptă pentru a se putea angaja mai uşor lupte aeriene. Sursa a mai precizat că întreg procesul de actualizare al aeronavelor ar putea costa în jur de 440 de milioane de dolari, la un cost de 40 de milioane de dolari pentru fiecare MiG 29 modernizat.

Cu toate acestea, contractul nu a fost încă semnat, iar negocierile sunt încă în curs, a menționat sursa anonimă din Ministerul ucrainean al Apărării.

Elbit Systems a colaborat cu specialiști germani pentru modernizarea MiG-29s din România, însă programul de modernizare nu a reușit și toate avioanele de acest tip au fost scoase din serviciul operativ al Forţelor Aeriene Române.

Avionul supersonic de superioritate aeriană MiG-29 a fost cel mai avansat tip de aparat de zbor ce s-a aflat în dotarea Aviaţiei Militare Române. Intrat în serviciu operativ în URSS în anul 1983, la şase ani după zborul prototipului, a fost construit în peste 1500 de exemplare şi exportat în mai mult de 30 ţări.

Descriere Tehnică

Avion de vânătoare-bombardament de generaţie a patra, MiG-ul 29 este un interceptor, echipat cu două motoare cu dublu flux şi postcombustie Klimov RD-33 ce îi asigură un raport tracţiune/greutate supraunitar (1,01).

Cu toate că nu dispune de sisteme fly-by-wire, MiG-ul 29 este recunoscut ca dispunând de tehnologie înaltă nu numai în construcţie (materiale compozite), ci şi la nivel de senzori – avionică modernă, sistem radar Doppler tip Fazotron RLPK-29 şi vizor infraroşu şi telemetru laser tip S-31E2 KOLS, scaun de catapultare tip „0-0" Zvezda K-36DM şi vizor de tragere instalat pe casca pilotului tip Şchel-3 UM, potrivit site-ului www.aripi-argintii.ro.

 

În serviciul operativ al Aviaţiei Militare Române


Primele patru aparate (având numerele de bord 15, 23, 41 şi 46) au ajuns în România în cursul anului 1989, în luna decembrie, cu puţin timp înainte de evenimentele ce-au marcat sfârşitul anului, fiind aduse în zbor de către piloţi sovietici şi aduse pe aerodromul Mihail Kogălniceanu, în timp ce marea majoritate a celorlalte avioane au intrat în serviciu operativ în anul următor. Toate cele 21 de avioane – 17 simple comenzi MiG-29 şi patru duble comenzi MiG-29 UB – au intrat în compunerea Escadrilelor 2 şi 3 ale Regimentului 57 Aviaţie Vânătoare, Vânătoare-Bombardament, de la Mihail Kogalniceanu.

În urma unor studii executate în a doua jumătate a anilor '90, avionul MiG-29 a fost propus pentru includere într-un program de modernizare. Astfel, în luna iunie a anului 1999, a fost semnat un contract de cooperare industrială între companiile AEROSTAR S.A. Bacău, Daimler Chrysler Aerospace (Germania) şi Elbit Systems Ltd. (Israel), al cărui scop l-a constituit realizarea unui avion demonstrator, care să fie prezentat operatorilor de MiG-29 din lume. Întregul program urma să se desfăşoare la fabrica S.C. AEROSTAR S.A. din Bacău.

Statul Major al Forţelor Aeriene a pus la dispoziţie avionul MiG-29 cu numărul de bord 67 din cadrul Grupului 57 Aviaţie Vânătoare, Vânătoare-Bombardament „Constantin Bâzu Cantacuzino".

MiG-ul 29 Sniper a executat mai multe zboruri de testare, pilotat de către piloţii de încercare ai celor trei companii implicate în program: Wolfgang Schirdewann (DASA), Yehuda Shafir (Elbit) şi Ioan Viorel Bîlu (AEROSTAR). Programul de încercări a progresat rapid, astfel că, la data de 26.05.2000, el a fost declarat ca fiind finalizat.

Avionul a fost supus unui program de prelungire a resursei de zbor, după care a fost implementat pachetul de modernizare, pachet ce a inclus instalarea unor noi componente mecanice şi electrice, înlocuirea unor sisteme vechi cu echipamente moderne, precum şi instalarea unor echipamente ce nu existau pe varianta standard.

Avionul modernizat a fost prezentat la o serie de evenimente aeronautice naţionale şi internaţionale, constituind unul dintre punctele majore de atracţie, evoluţiile sale fiind unanim apreciate de către publicul spectator şi specialişti.

Din considerente economice, programul a fost stopat, avionul cu numărul de bord 67 executând ultimul zbor în cursul anului 2001, iar după scoaterea sa din serviciul operativ, demonstratorul programului MiG-29 Sniper a intrat – în cursul anului 2009 – în patrimoniul Muzeului Naţional al Aviaţiei Române.

Avioanele MiG-29 din dotarea Forţelor Aeriene Române au fost operaţionale în perioada 1990 – 2001, perioadă în care au fost pierdute în accidente trei aparate (cu numerele de bord 29, 41 şi 47), restul MiG-urilor 29 fiind retrase din serviciul operativ datorită restructurării prin care au trecut Forţele Aeriene Române.  

 

Ungaria și-a scos la vânzare întreaga flotă de avioane MiG-29


Ungaria căuta cu disperare, dar nu a găsit încă un cumpărător pentru vechia sa flotă de avioane MiG-29 Fulcrum scoase din serviciu, deşi a oferit şi motoare şi subansamble pentru acestea.

Prețul de pornire a fost de 2,8 miliarde de forinţi, aproximativ 8,76 milioane de euro, însă nimeni nu a părut să fie interesat de avioanele vechi de care Ungaria încearcă să scape.

Statul maghiar a cumpărat cele 28 de aeronave MiG-29 în 1993 pentru 800 de milioane de dolari, fiind echivalentul unei datorii pe care statul rus o datora Ungariei. Din cele 28 de aeronave, doar patru au fost operaționale după 2010, când după 17 ani de serviciu, MiG-urile au fost scoase din dotarea Forțelor Aeriene Maghiare şi înlocuite cu avioane de vânătoare Gripen cumpărate din Suedia.



Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Tancuri K2 Panther, imagine cu caracter ilustrativ
EXCLUSIV
În sfârșit, tancuri. România demarează achiziția a 216 tancuri noi iar a doua veste bună e că vor fi produse în România
Economia rusă, iluzia prosperității: Cum militarizarea forțată a societăţii ascunde recesiunea industrială
Paradoxul Kievului: Exportul de armament sprijină achiziția de armament 
F-16 ale României cu sisteme MEROPS? Ce sunt sistemele de ultimă generație MEROPS, care vor proteja România de dronele și avioanele Rusiei
Dronele ucrainene interceptoare, baza „zidului european al dronelor”: Marea Britanie le produce în masă pentru a contracara agresiunea rusă
Franța a primit șah în programul viitorului avion de generația a 6-a: Marea Britanie atrage Germania în programul GCAP pe fondul crizei franco-germane
Independența aeriană: Cum schimbă CA-1 Europa de la Helsing piața dronelor de luptă – O soluție 100% europeană (VIDEO)
Dependența României de Serbia e mult mai „adâncă”: Explozibilii vin de fapt și din China. Cu eticheta schimbată în Vietnam
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria
Polonia investește masiv în forțele sale armate: Peste 1.200 de vehicule tactice Legwan, fabricate sub umbrela cooperării cu Seul
Invenția ucraineană care sperie Rusia. De ce racheta de croazieră „Flamingo”, construită din vechituri sovietice, reprezintă o provocare pentru ruși
Rușii au spus „da”: Prețul salvării avionului Su-57 de către o mare putere mondială va fi accesul acesteia la codul sursă și la toate datele sensibile
Ionuț Moșteanu, în vizită în Luxemburg. România caută soluții pentru a aduce expertiza luxemburgheză în tehnologie și apărare, în țară
Modernizarea Armatei României din fonduri europene. Bolojan: Propunerile României pentru programul SAFE vor fi elaborate până la jumătatea lui octombrie
Soarta avionului european de generația a 6-a, pecetluită? Franța iese la atac: Metoda Eurofighter nu merge cu noi. Dacă nemții vor să facă singuri, să o facă
Pachetul de apărare al Turciei sub lupa SUA: Avioanele F-35 și F-16, miza viitoarelor negocieri de la Washington
Răspunsul Statelor Unite la provocările din Pacific, proiectul "F-47": Boeing a început producția noului avion stealth care va înlocui F-22 Raptor
Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Au fost disecate rachetele și dronele ruse care lovesc zilnic Ucraina iar rezultatul e îngrijorător: În medie fiecare are 44 de componente din țări aliate Ucrainei
Viitorul aviației militare este aici: Ce este ''Vectis'', drona stealth care schimbă regulile războiului aerian (FOTO/VIDEO)
De ce nu se mai înghesuie lumea să cumpere tancuri Leopard 2. Versiunea ce mai modernă A8 e o mașină scumpă de luptă, dar cu producție într-un ritm hilar
Serbia vrea să fie puterea militară din regiune: Demonstrație cu tancuri rusești, avioane Rafale și lasatoare PULS capabile să lovească orice capitală din Balcani
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Noua amenințare pentru flota rusă din Marea Neagră (FOTO/VIDEO): Ucraina prezintă TOLOKA, drona care poate lovi la 2000 km distanţă
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Un parteneriat istoric pentru securitatea Europei de Est: Cum a forțat incidentul cu dronele rusești o cooperare fără precedent între Polonia și Ucraina
„Bestia” americană se reinventează. De ce Armata SUA grăbește radical modernizarea legendarului tanc Abrams?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american

Ştiri Recomandate

Crime de război rusești la Pokrovsk. Atacarea civililor, o practică generalizată în Armata rusă
Rusia începe producția de masă a bombelor aeriene cu o rază de aproape 200 km, anunță serviciile ucrainene. Cum pot fi combătute KAB-urile rusești
De la Blitzkriegul de 3 zile la Războiul de 4 ani. Hărțuită de dronele ucrainene, Rusia apelează la elicoptere, rezerviști și dirijabile pentru apărarea rafinăriilor
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
”Gripen poate face întreaga Europă mai sigură”. Până la 150 de avioane, în cea mai modernă variantă (Gripen E), propunerea Suediei pentru Kiev
India și SUA se apropie de un acord comercial istoric. Taxe de 16%, în schimbul reducerii importurilor de petrol rusesc
Undă verde de la deputați: Stagiul militar voluntar, pasul către întinerirea rezervei Forțelor Armate Române
Rusia a desfășurat exercițiul nuclear anual: Rachete balistice și de croazieră au fost lansate de pe uscat, din aer și de pe mare
Efortul de război al Kremlinului începe să fie erodat de tensiuni financiare și opoziție internă
Armata din Myanmar a efectuat raiduri într-o facilitate de la granița cu Thailanda, folosită pentru fraude cibernetice
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Lovitură vitală în inima complexului militar rusesc: Rachetele Storm Shadow, lansate de ucraineni, au vizat Uzina Chimică din Briansk
 Întrevederea Trump - Putin de la Budapesta, amânată: "Nu vreau o întâlnire inutilă"
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Noapte de coșmar la granița României: Atac masiv cu drone rusești la Dunăre, populația din Tulcea a primit RO-Alert
Atacurile rusești din timpul nopții au provocat noi victime în orașele ucrainene: La Kiev au murit două persoane, iar alte 13 au fost rănite la Zaporojie
Flamingo, drona-rachetă ucraineană care schimbă regulile jocului: Motoare reciclate și putere mai mare decât Tomahawk
De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Europenii susțin înghețarea ostilităților în Ucraina pe actuala linie a frontului. Europa și Kievul, plan în 12 puncte pentru oprirea războiului
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
pixel