Informațiile ucrainene au spart serverele Aviației civile ruse: Documentele obținute arată că s-au triplat zborurile cu probleme / Aproape 70% din flotă a făcut mentenanța în Iran
Ca urmare a unei operațiuni cibernetice, GUR/HUR, Direcția principală de informații a Ministerului Apărării al Ucrainei, a sustras un volum semnificativ de documente oficiale sensibile ale ”Rosaviation” - Divizia Ministerului rus al Transporturilor, care se ocupă de siguranța zborurilor din Federația Rusă și înregistrează toate cazurile de urgență atunci când se utilizează aeronave rusești.
Boeing 747-446 (EI-XLC) „Krasnoyarsk” - Rossiya Airlines, aeroportul internațional Sheremetyevo / flickr, Serghei Cecernyakov
Potrivit informațiilor recuperate de GUR, reiese că numărul de incidente aviatice a crescut semnificativ în Rusia, iar companiile aviatice rusești au probleme majore cu mentenanța aeronavelor, relatează publicația ucraineană LB.
Numărul incidentelor s-a triplat. În primele 9 luni ale anului 2023, în Rusia au fost detectate 150 de cazuri de defecțiuni tehnice ale aeronavelor, de trei ori mai multe decât în aceeași perioadă din 2022, când au fost înregistrate doar 50 de cazuri.
Cele mai des întâlnite probleme ale aeronavelor civile din flotele companiilor ruse de transport aerian rămân motoarele și șasiurile, precum și alte elemente importante: sisteme hidraulice, flapsurile și sistemele software.
Federația Rusă are dificultăți serioase cu întreținerea aeronavelor care zboară la mare altitudine.
Aeronave ale companiei Aeroflot, pe aeroportul internațional Sheremetyevo / flickr, Serghei Cecernyakov
Moscova încearcă să reorienteze întreținerea aeronavelor către Iran, din cauza lipsei piese și de specialiști. Lucrările realizate în Iran se desfășoară fără certificarea corespunzătoare.
Aproape 70% din reparații au loc în Iran. Dacă în martie 2022, doar 10% din cele aproximativ 820 de avioane civile erau supuse unor reparații necertificate folosind piese de schimb neomologate de producător, anul acesta, aproape 70% din flota de avioane a trecut prin „serviciul artizanal” al Iranului.
Lipsa acută de piese de schimb a dus la așa-numitul canibalism aeronautic. Practic, o parte din avioane sunt dezmembrate pentru a repara alte aeronave. Potrivit evaluării datelor disponibile, până la jumătatea anului 2023, rușii au transformat mai mult de 35% din avioane în „donatori” de piese de schimb.
Majoritatea aeronavelor sovietice An-2 nu pot părăsi solul, deoarece motoarele pentru ele au fost produse în Polonia, dar din cauza sancțiunilor, aprovizionarea cu piese a fost oprită.
Doar în ianuarie 2023, au fost înregistrate 19 defecțiuni la cele 220 de nave Airbus și 33 de defecțiuni tehnice la 230 de avioane Boeing din Federația Rusă.
Fiecare al șaptelea Embraer brazilian a avut probleme în timpul utilizării. În Federația Rusă există 21 de aeronave Embraer.
Analiza naturii incidentelor aviatice arată că o serie de defecțiuni, în special legate de motoare, trenul de aterizare și mecanizarea aripilor, sunt de natură sistemică.
Această situație este o consecință directă a sancțiunilor, aplicate Rusiei, materializate prin interzicerea furnizării de aeronave și piese de schimb; oprirea serviciilor de întreținere și prestării de servicii sau a actualizării software-ului.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News