Ministerul Infrastructurii din Ucraina spune că a mărit adâncimea de navigare pe Canalul Bâstroe de la 3.9 la 6.5 metri, dar în cooperare cu România și Comisia Europeană
Ministerul Infrastructurii din Ucraina a anunţat, într-o postare pe Twitter, că a mărit adâncimea de navigare pe Canalul Bâstroe de la 3,9 la 6,5 metri.
Sursa precizează că acest lucru a devenit posibil în urma unor lucrări operaţionale pe partea ucraineană a Dunării, realizate în cooperare cu Comisia Europeană, România şi Comisia Dunării.
Rador semnalează că mesajul a fost publicat cu o zi înainte ca Ambasada Ucrainei în România să afirme că lucrările de dragare pe canalul Bâstroe sunt operaţiuni curente şi vizează exclusiv întreţinerea căii navigabile.
Zilele trecute, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a susţinut că are informaţii că Ucraina face lucrări de curăţare a canalului Bâstroe pentru a permite navigaţia vaselor maritime, acest lucru putând afecta biosfera Deltei Dunării.
Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, a afirmat că a discutat cu omologul său ucrainean, Dmitro Kuleba, solicitând "clarificarea cât mai curând" a poziţiei Ucrainei privind dragarea canalului Bâstroe.
Ambasada Ucrainei la București susține însă că lucrările sunt de colmatare
Ambasada Ucrainei la București susține însă că lucrările sunt efectuate pentru a evita colmatarea și a asigura condițiile de navigație pe Canalul Bâstroe.
Mesajul a fost transmis la o zi după anunțul Ministerului Infrastructurii din Ucraina.
„Pe fondul informațiilor vehiculate în mass-media din România cu privire la executarea de către partea ucraineană a lucrărilor de dragare operaționale pe Dunăre, considerăm necesar de a face următoarele precizări:
Toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfășurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operațională curentă și vizează exclusiv întreținerea căii navigabile, adică asigurarea siguranței navigației prin menținerea caracteristicilor tehnice actuale, precum și eliminarea consecințelor de colmatare naturală.
Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani în zonele specificate și convenite, în conformitate cu normele legislației ucrainene, acordurile și convențiile internaționale.
În august 2022, partea ucraineană a informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos (aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor n.r.) cu privire la lucrările planificate.
În cazul în care partea ucraineană va planifica implementarea proiectelor majore diferite de cele operaționale curente, partea română va fi informată în prealabil și va avea loc convenirea acestora în conformitate cu legislația în vigoare, acordurile și convențiile internaționale.
În condițiile războiului brutal în desfășurare a rusiei împotriva Ucrainei exprimăm recunoștința României pentru solidaritatea fermă cu poporul ucrainean si îndemnăm la avansarea responsabilă de informații publice pentru a nu prejudicia relațiilor bilaterale și pentru a nu alimenta propaganda rusă”, se arată în mesajul ambasadei ucrainene.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News