Presiune pe Constanța. România dublează capacitatea lunară de tranzit a cerealelor ucrainene către portul Constanța
România îşi propune să dubleze în următoarele luni capacitatea lunară de tranzit a cerealelor ucrainene către portul său emblematic de la Marea Neagră, Constanţa, la 4 milioane de tone, în special prin fluviul Dunărea, a declarat ministrul român al transporturilor, Sorin Grindeanu.
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar Rusia a atacat infrastructura sa agricolă şi portuară după ce a refuzat să extindă un coridor de trecere sigură a cerealelor, negociat de un an de zile de către ONU şi Turcia.
Atacurile ruseşti au inclus porturile ucrainene din interiorul Dunării, Reni şi Izmail. Înainte ca Rusia să se retragă din coridorul de trecere sigură, porturile dunărene reprezentau aproximativ un sfert din exporturile de cereale ale Ucrainei. Cerealele sunt încărcate pe barje, transportate în aval prin apele teritoriale ale României, membră a Uniunii Europene şi a NATO, şi apoi în continuare din portul românesc Constanţa, de la Marea Neagră.
Prin creşterea numărului de personal pentru a facilita trecerea navelor în canalul Sulina al Dunării şi prin finalizarea proiectelor de infrastructură de legătură - multe dintre ele finanţate de UE - România ar putea creşte capacitatea de tranzit, a declarat Sorin Grindeanu reporterilor, citat de Rador.
"Am subliniat importanţa rutelor româneşti de transport feroviar, rutier şi naval pentru a menţine un flux constant pentru exporturile ucrainene", a spus Sorin Grindeanu după o întâlnire cu reprezentanţi ai UE, Statelor Unite, Republicii Moldova şi Ucrainei în oraşul dunărean Galaţi.
"A fost o întâlnire bună, care ne va conduce prin măsurile convenite pentru a creşte capacitatea de tranzit al cerealelor de la peste 2 milioane de tone pe lună în prezent la aproape 4 milioane de tone în următoarele luni". Sorin Grindeanu a declarat că agenţia de administrare a Dunării din România va avea 60 de piloţi până la sfârşitul lunii august, care să conducă şi să scoată navele din canalul Sulina. Un proiect finanţat de UE pentru a face posibilă navigaţia pe timp de noapte pe Sulina va fi probabil finalizat în octombrie, a spus el.
"Când toate aceste investiţii vor fi realizate şi numărul de piloţi va creşte, porturile româneşti Galaţi şi Brăila vor fi folosite automat alături de Reni şi Izmail." Prezent la reuniune, vicepremierul ucrainean Oleksandr Kubrakov a declarat că Dunărea rămâne "una dintre rutele logistice cheie şi atractive pentru exportul de produse agricole ucrainene".
"Ucraina este, de asemenea, interesată de posibilitatea de a organiza locuri suplimentare pentru transbordarea rutieră a navelor în apele teritoriale din România, în special în apropierea portului Constanţa şi în apropierea canalului Sulina", a spus el. "De asemenea, am cerut părţii române să se asigure că vor fi procesate cel puţin 14 nave pe zi către şi dinspre porturile ucrainene de pe Dunăre prin canalul Sulina".
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News