Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Aeronavele A-10 ale SUA au trecut printr-un amplu proces de modernizare
13 aug, 13:15
Ultima dintre cele 173 de aeronave de atac la sol A-10 a primit noi aripi în cadrul programului Enhanced Wing Assembly, care a început în 2011, necesar pentru a prelungi viața de zbor a flotei „Warthog”, potrivit lui Alex R. Lloyd, de la Ogden Air Logistics Complex. Noile aripi sunt preconizate a zbura 10.000 de ore fără întreținere.

„Din punct de vedere al piloților, aducerea acestui program la bun sfârșit a fost o realizare semnificativă pentru întreaga echipă a întreprinderii”, a spus Stephen Zaiser, 571st director AXMS.

Noile aripi vor putea fi folosite până la 10.000 ore de zbor fără o inspecție în amănunt. În plus, a fost creat un design mai bun al cablajului pentru ca aripa să poată fi eliminată mai ușor și pentru a reduce șansa de a deteriora aripa în timpul înlocuirii.

A lucra la o aeronavă care a zburat de aproape 40 de ani nu a fost fără provocări. Modificările includeau nevoia de a face piese noi pentru fuzelaj la baza aerospațială la Davis-Monthan AFB, Arizona.

„La sfârșitul programului, pentru a ne asigura că avem toate piesele de care aveam nevoie pentru a face acest lucru, a necesitat un efort semnificativ”, a spus Zaiser. „Cred că faptul că am produs aeronava cu atât de mult succes este un testament al întregii echipe, a biroului special de programe, a lui Boeing și a celorlalți care au făcut parte din toate acestea.”

Lt. colonelul Ryan Richardson, comandantul escadrilei 514 și pilot de testare pentru A-10, a efectuat zborul de verificare funcțională pe ultimul A-10 căruia i-au fost înlocuite aripile.

„A zburat grozav și a trecut toate verificările”, a spus Richardson. „Este neobișnuit să ai un avion în producție atât timp și să iasă și să zboare la fel de bine.”

În serviciu de 43 de ani

 

Venerabilul A-10 a fost introdus în inventarul Air Force în 1976 și este singura aeronavă construită pentru sprijin aerian. Aeronava a fost făcută să zboare aproape de sol în sprijinul trupelor terestre, să arunce o mulțime de arme grele, să atace vehicule blindate, tancuri și să poată fi chemată în sprijin pentru a ataca forțele terestre inamice.

Având în vedere forțele la care au fost supuse aripile pe toată durata de viață a avionului, cu viața de serviciu completă încă necunoscută, Forța Aeriană a decis să înlocuiască o aripile flotei pentru ca sistemul de arme să rămână de calitate.

În 2007, lui Boeing i s-a acordat un contract de 1,1 miliarde de dolari pentru a construi aripi de înlocuire la fabrica sa Macon, Georgia, care să permită aeronavei să continue să zboare până la sfârșitul anilor 2030.

"Biroul de programe speciale A-10, în parteneriat cu Ogden ALC, este pregătit să mențină aeronava să zboare pentru viitorul previzibil", a spus Michael Hackett, inginerul principal SPO A-10.

Vezi și: Boeing upgradează aeronavele japoneze E-767 AWACS

Ştiri Recomandate

Armata română ar putea fi inclusă de SUA în testarea capacității de a transfera rapid o forță mare de luptă în Europa
Testarea armelor dronei de atac Ohotnik (Vânătorul), anunțată în Rusia
Rusia avertizează Grecia că poate avea soarta kurzilor
Rusia: Trei diplomați americani au fost reținuți în gara Severodvinsk
Militarii din Brigada 15 Mecanizată 'Podu Înalt' au efectuat trageri de luptă
Rusia va executa ample manevre militare cu rachete balistice
Noul tun XM913 calibru 50 mm Bushmaster pentru vehiculele Bradley
Doi jihadiști belgieni au evadat dintr-o închisoare din Siria