Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play

Aeronavele A-10 ale SUA au trecut printr-un amplu proces de modernizare
13 aug 2019 / 13:15
Ultima dintre cele 173 de aeronave de atac la sol A-10 a primit noi aripi în cadrul programului Enhanced Wing Assembly, care a început în 2011, necesar pentru a prelungi viața de zbor a flotei „Warthog”, potrivit lui Alex R. Lloyd, de la Ogden Air Logistics Complex. Noile aripi sunt preconizate a zbura 10.000 de ore fără întreținere.

„Din punct de vedere al piloților, aducerea acestui program la bun sfârșit a fost o realizare semnificativă pentru întreaga echipă a întreprinderii”, a spus Stephen Zaiser, 571st director AXMS.

Noile aripi vor putea fi folosite până la 10.000 ore de zbor fără o inspecție în amănunt. În plus, a fost creat un design mai bun al cablajului pentru ca aripa să poată fi eliminată mai ușor și pentru a reduce șansa de a deteriora aripa în timpul înlocuirii.

A lucra la o aeronavă care a zburat de aproape 40 de ani nu a fost fără provocări. Modificările includeau nevoia de a face piese noi pentru fuzelaj la baza aerospațială la Davis-Monthan AFB, Arizona.

„La sfârșitul programului, pentru a ne asigura că avem toate piesele de care aveam nevoie pentru a face acest lucru, a necesitat un efort semnificativ”, a spus Zaiser. „Cred că faptul că am produs aeronava cu atât de mult succes este un testament al întregii echipe, a biroului special de programe, a lui Boeing și a celorlalți care au făcut parte din toate acestea.”

Lt. colonelul Ryan Richardson, comandantul escadrilei 514 și pilot de testare pentru A-10, a efectuat zborul de verificare funcțională pe ultimul A-10 căruia i-au fost înlocuite aripile.

„A zburat grozav și a trecut toate verificările”, a spus Richardson. „Este neobișnuit să ai un avion în producție atât timp și să iasă și să zboare la fel de bine.”

În serviciu de 43 de ani

 

Venerabilul A-10 a fost introdus în inventarul Air Force în 1976 și este singura aeronavă construită pentru sprijin aerian. Aeronava a fost făcută să zboare aproape de sol în sprijinul trupelor terestre, să arunce o mulțime de arme grele, să atace vehicule blindate, tancuri și să poată fi chemată în sprijin pentru a ataca forțele terestre inamice.

Având în vedere forțele la care au fost supuse aripile pe toată durata de viață a avionului, cu viața de serviciu completă încă necunoscută, Forța Aeriană a decis să înlocuiască o aripile flotei pentru ca sistemul de arme să rămână de calitate.

În 2007, lui Boeing i s-a acordat un contract de 1,1 miliarde de dolari pentru a construi aripi de înlocuire la fabrica sa Macon, Georgia, care să permită aeronavei să continue să zboare până la sfârșitul anilor 2030.

"Biroul de programe speciale A-10, în parteneriat cu Ogden ALC, este pregătit să mențină aeronava să zboare pentru viitorul previzibil", a spus Michael Hackett, inginerul principal SPO A-10.

Vezi și: Boeing upgradează aeronavele japoneze E-767 AWACS

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

Forţele Terestre Române: Succesul oricărei misiuni a "Viperelor Negre" constă într-un proces de planificare foarte bine pus la punct
Întărirea batalionului NATO din Lituania. Franţa trimite tancuri Leclerc și vehicule de luptă pentru infanterie
Armata ucraineană a primit un nou lot de transportoare blindate BTR-4E (Foto/Video)
Retragere SUA din tratatul Cer Deschis. Rusia ar putea să se retragă şi ea
Turcia urmăreşte să-şi întărească prezenţa militară în Libia. Ministrul turc al apărării, negocieri militare de nivel înalt cu GNA
Preşedintele Andrzej Duda: O companie de origine germană vrea să influenţeze alegerile prezidenţiale din Polonia
Ambasadorul George Cristian Maior: Securitatea regiunii Mării Negre are nevoie de consolidarea unitară a posturii NATO
Ungaria a primit primele două tancuri germane Leopard 2A4
Crossuri parteneri
DCBusiness.ro
DCBusiness.ro
DCNews.ro
DCNews.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCMedical.ro
DCMedical.ro