Submarinul de atac „Tourville” (S637) cu propulsie nucleară, cel de-al treilea din clasa Suffren, a început testele inițiale pe mare. Primele probe pe mare, cunoscute și sub denumirea de „Alpha Trials”, au fost efectuate în largul șantierului naval submarin din Cherbourg al companiei Naval Group, pe 12 iulie 2024, potrivit publicației Naval News.
Submarinul francez Suffren, clasa Barracuda. Sursă foto: AGASM - Association Generale des Amicales de Sous-Mariniers
,,Primele probe pe mare ale submarinului Tourville urmează punerii în funcțiune a cazanului nuclear în aprilie 2024 și testelor de andocare efectuate când submarinul a fost transferat la docul de lansare pe 20 iulie 2023.
Seria Barracuda este în curs de fabricație și ritmul se accelerează: celelalte trei submarine din program (de Grasse, Rubis și Casablanca) sunt toate în prezent în construcție, în diferite stadii de finalizare. Livrările lor vor fi eșalonate într-un ritm de unul la doi ani până în 2030. Cu o durată de viață de peste 30 de ani, programul Barracuda angajează forțe submarine până cel puțin în 2060, făcându-l unul dintre sistemele majore de arme ale acestui secol.
De menționat că, după ce Tourville va fi admis în serviciu activ, Marina Franceză va opera mai multe submarine de tip Suffren decât submarine de tip Rubis”, a precizat Naval Group
Suffren, primul submarin din clasa cu același nume a fost livrat Marinei Franceze în noiembrie 2020. A intrat în „serviciu activ” în iunie 2022 și și-a finalizat prima desfășurare operațională în ianuarie 2023. Duguay-Trouin, cel de-al doilea submarin al clasei a fost livrat în august 2023 pentru a fi operaționalizat în aprilie 2024.
Constructorul francez trebuie să livreze patru submarine din clasa Suffren (tip Barracuda) până în 2026. Ultima navă, Casablanca, este de așteptat să fie predată Marinei Franceze în 2029.
Principalele caracteristici tehnico-tactice ale clasei Suffren:
Deplasament la suprafață: 4.700 tone Deplasament complet scufundat: 5.100 tone Lungime: 99 metri Diametru: 8,8 metri Adâncime maximă de scufundare: > 350 metri Viteză sub apă: > 27 noduri Armament: rachete navale de croazieră, torpile F21 grele ghidate prin cablu, rachete antinavă Exocet SM39 modernizate, mine FG-29, vehicule subacvatice fără pilot (UUV) D-19 (în dezvoltare) multimisiune Propulsie hibridă: reactor nuclear cu apă presurizată (150 MW) derivat din reactoarele de la bordul SSBN din clasa Triomphant și al portavionului Charles-de-Gaulle, două turbine de propulsie, două turbogeneratoare și două motoare electrice Echipaj: 63 membri ai echipajului. Mai pot fi luați la bord până 15 militari, de regulă pentru misiuni speciale (comando) Autonomie: 70 de zile la mare (sau până se epuizează proviziile de hrană).
Inovații pentru lupta navală
Submarinele de atac din clasa Suffren sunt echipate cu numeroase capabilități de ultimă generație care le permit să obțină superioritatea în multe domenii ale luptei navale.
Rachetele de croazieră sunt lansate din tuburile pentru torpile, submarinul rămânând sub apă unde este dificil de detectat. Integrarea senzorilor de ultimă generație îi oferă avantaje în războiul antisubmarin și privind ISR (informații, supraveghere, recunoaștere).
Catargele optronice (de la Safran Electronic și Defense) sunt considerate o tehnologie disruptivă. Acestea oferă imagini de înaltă calitate (4K) de neegalat și fiecare marinar din centrul de informare de luptă le poate accesa.
Submarinele din clasa Suffren sunt echipate cu sisteme care facilitează desfășurarea forțelor speciale navale. Sistemul Dry Deck Shelter - un hangar detașabil pe puntea submarinului, permite lansarea sub apă a noului vehicul de transport pentru scafandri de luptă PSM3G (SDV), precum și direct a scafandrilor de luptă.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News