Avionul-elicopter V-280 cu un pas mai aproape de omologare pentru forțele americane
Divizia Textron a companiei constructoare din domeniul aerospațial Bell Textron a prezentat, săptămâna trecută, cele mai recente teste cu tiltrotorul V-280, pe care îl dezvoltă pentru Forțele Terestre ale SUA (US Army).
V-280 face parte din programul US Army de selecție a aeronavei de asalt cu rază mare de acțiune (Future Long-Range Assault Aircraft - FLRAA), care a fost demarat în 2019 pentru a dezvolta un succesor al elicopterului Sikorsky UH-60 Black Hawk.
Demonstrațiile, desfășurate la Centrul de Cercetare a Zborurilor Bell din Arlington, Texas, au inclus verificarea noii stații de comunicații de date (Tactical Common Datalink - TCDL) realizată de Valor Lockheed Martin și finalizarea testelor de transport a unei încărcături externe, suspendată cu ajutorul unei curele.
„Aceste noi repere de testare continuă să aducă dovada că V-280 Valor este o platformă agilă, capabilă să ofere o mare diversitate de capabilități operaționale pentru militarii implicați în acțiuni de luptă”, a declarat Keith Flail, vicepreședinte executiv al programului Advanced Vertical Lift Systems de la Bell, potrivit Defence blog.
În timpul testării, echipa a transmis cu succes informații între aeronavă și stația de la sol, inclusiv date despre zbor, cum ar fi viteza și altitudinea. Folosind senzori de bord și TCDL, V-280 a demonstrat că poate fi folosit pentru culegerea și transmiterea informațiilor de ghidare spre ținte, necesare armelor de precizie cu rază lungă de acțiune, lansate de pe alte platforme.
După mai bine de trei ani de teste, V-280 (tiltrotor) a executat peste 150 de zboruri cu o durată totală de 200 de ore, demonstrând că poate atinge viteze de peste 300 noduri (560 km/h), dar și manevrabilitate ridicată și siguranță la vitezele mici.
„Tehnologia este gata. Avionul V-280 a dovedit, în testele de zbor, viteză, rază (de acțiune) și agilitate, calitățile necesare pentru a transforma armata”. Această tehnologie „va schimba jocul și va permite livrarea unui sistem de arme care poate servi armata zeci de ani”, a declarat Ryan Ehinger, vicepreședinte și director de program pentru “V-280 Valor”, la compania Bell.
Comentariul autorului: Aeronavele de tip tiltrotor au calitatea elicopterelor de a se menține în aer în poziție fixă, dar se și pot deplasa cu viteze ridicate precum avioanele. Acest tip de aeronavă este dezvoltat doar în SUA și doar pentru forțele militare, dar există preocupări în acest sens și în Rusia, fiind materializate până în prezent la scară mică și experimental.
Cel mai cunoscut reprezentant al acestei clase de aeronave este V-22 Osprey produs de Bell Boeing. A intrat în serviciu în 2007, fiind construite până în prezent 400 de aparate. Poate transporta cel mult 32 de militari sau o sarcină externă de 6.800 de kg. Atinge o viteză maximă de 509 km/h.
Tiltrotorul V-280 este mai ușor, putând transporta până la 14 militari sau o încărcătură externă de 4.500 de kg. Obuzierul american M777 calibru 155 mm, de 4.200 kg, poate fi dislocat rapid pe cale aeriană cu ajutorul acestui tip de aeronavă.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News