De ce s-a prăbușit Boeing 737 MAX. Concluziile raportului preliminar
Pe 10 martie 2019 un Boeing 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbușit la doar câteva minute de la decolarea din capitala Nairobi.
Accidentul a avut loc după ce în 29 octombrie 2018, un alt Boeing 737 MAX 8 s-a prăbușit în Indonezia tot la câteva minute de la decolare. Avionul companiei indoneziene s-a prăbușit la 13 minute de la decolare.
Anul acesta, în martie, la aprope un an de la tragedia din Etiopia, anchetatorii etiopieni din cadrul Aircraft Accident Investigation Bureau, au dat publicității raportul preliminar al accidentului.
În ambele accidente toți pasagerii și membrii echipajului și-au pierdut viața. În cazul aeronavei Ethiopian Airlines 157 de persoane și-au pierdut viața iar în cazul prăbușirii aeronavei Boeing 737 MAX 8 care aparținea companiei din Indonezia 189 de persoane au decedat.
Piloții au urmat procedurile și s-au zbătut până în ultimul moment
Anchetatorii etiopieni au ajuns la concluzia că nu o greșeală umană a fost factorul prăbușirii aeronavei Ethiopian Airlines. Totodată, compania de zbor din Ethiopia e absolvită de orice vină, piloții acesteia fiind bine instruiți. Aceștia au încercat din răsputeri să evite uriașa tragedie până în ultimul moment și au urmat cu strictețe toate procedurile.
Potrivit investigatorilor și experților din Etiopia, cauza accidentului a fost o eroare de proiectare a aeronavei Boeing 737 MAX 8, susține raportul preliminar al tragediei.
Cauza accidentului se pare că este sistemul automat MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), care ar trebui să redreseze unghiul avioanelor în cazul în care există riscul de a intra în vrie.
Sistemul MCAS, menit să împiedice intrarea avionului în picaj, pare a fi cauza accidentului din Etiopia.
Sistemul MCAS
Sistemul MCAS a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737, explică cei de la Agerpres. Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
După cele două tragedii, toate aeronavele Boeing 737 MAX au fost consemnate la sol iar Boeing a decis să suspende producția modelului, care era cel mai bine vândut model.
Cele două catastrofe au aruncat Boeing în cea mai mare criză din istoria sa. Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. Totodată, potrivit celor de la Reuters, care citează grupul american, costurile legate de interdicţia de zbor impusă avioanelor Boeing 737 MAX vor depăşi probabil 18 miliarde de dolari, adică aproximativ 16,36 miliarde de euro.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News