E aglomerație mare deasupra litoralului românesc. Al patrulea stat aliat și-a trimis în regiune aviația militară în misiuni de cercetare
Sursele de monitorizare a aviației au semnalat faptul că, în ultima săptămână (în nopțile de 17 și 21 martie), au fost efectuate două misiuni de cercetare ale unui avion italian de tip CAEW (Conformal Airborne Early Warning), respectiv un Gulfstream E.550, în zona Mării Negre. Acestea se adaugă unei misiuni anterioare desfășurate pe 04 martie, aducând numărul total de astfel de zboruri la trei în ultimele trei săptămâni, după o lungă perioadă fără o activitate de acest gen în regiune.
Sursa foto: L3Harris Technologies.
Aeronava italiană, cu numărul de înregistrare MM62293, a decolat de la Baza Aeriană Pratica di Mare, aflată la sud de Roma. Aceasta a orbitat de fiecare dată timp de mai multe ore în zona orașului Constanța.
Trebuie precizat faptul că avionul CAEW italian desfășoară o misiune de tip SIGINT, permițând detectarea, urmărirea și colectarea de informații electronice în timp real, pe care, în prezent, doar Italia are capacitatea de a o îndeplini în cadrul NATO.
Avionul CAEW (denumire italiană E-550A) este cel mai avansat sistem multi-senzor cu funcții de supraveghere aeropurtată, comandă, control și comunicații aflat în serviciul forțelor aeriene europene.
Capacitatea AEW-BM&C (Airborne Early Warning, Battlefield Management & Communication) este acum un instrument esențial pentru a asigura o extindere adecvată a capacității naționale de supraveghere a spațiului aerian (Homeland Defense/Security).
În centrul CAEW se află instalarea sistemului radar cu scanare electronică Elta EL/W-2085 pe corpul aeronavei, integrat cu sisteme electronice suplimentare (COMINT, ELINT, ESM, IFF, RWR) pentru a oferi o conștientizare ridicată a situației în timp real, cu o acoperire de 360° și capacitate de rază lungă de acțiune.
Sistemul de misiune are atât capabilități de patrulare maritimă, cât și de management al câmpului de luptă, datorită compatibilității sale cu sistemele Rover ale personalului terestru sau de la suprafața mării (transmiterea imaginilor, inclusiv video, pentru interpretarea mediului operațional).
Cu capacitatea de a transporta aproape 19 tone de combustibil, poate rămâne pe țintă pentru o perioadă lungă de timp pe baza parametrilor misiunii, cu altitudini maxime de zbor și viteze de transfer semnificative. Aeronava a fost proiectată și construită în Israel pe baza avionului de afaceri bimotor Gulfstream G-550.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News