Fincantieri: Vard Tulcea și Vard Brăila, șantierele navale care contribuie la dezvoltarea României
Una dintre poveștile de succes care contribuie la economia României este Fincantieri.
Cu afaceri la nivel global, grupul italian Fincantieri este lider occidental în construcţia de nave. Strategia Fincantieri este de a dezvolta şi de a creşte afaceri locale în ţările în care pătrunde şi aşa a făcut şi în România. Prin subsidiara VARD, Fincantieri deţine două şantiere navele în țara noastră: şantierul de la Tulcea și cel de la Brăila.
Am vizitat recent şantierele Vard Tulcea şi Vard Brăila. Cele 150 de milioane de euro investite de Fincantieri aici le-au transformat radical, iar expertiza Grupului Italian alături de cea a subsidiarei VARD se regăseşte acum şi pe aceste două şantiere. Peste 5.000 de oameni lucrează la Tulcea şi la Brăila, fără să punem la socoteală cei aproape 3.000 de subcontractori.
Mauro Leboffe, coordonator al operaţiunilor din România, a precizat că la Vard Tulcea şi Vard Brăila activitatea este asigurată cât timp Fincantieri produce nave. Şi sunt comenzi semnate până în 2025.
Cele două șantiere, Vard Tulcea și Vard Brăila, sunt printre puținele care au capacitatea de a construi cam orice tip de navă. Acum, aici se construiesc nave de croazieră, nave de expediţie pentru zonele polare, nave de pescuit, nave specializate pentru operaţiuni offshore, nave de patrulare în zone de coastă. Iar oficialii Fincantieri spun că sunt pregătiţi să facă încă un pas mare în România, acela de a produce pe plan local cele patru corvete pentru Forţele Navale Române, în cazul în care compania va câştiga licitaţia organizată de MApN.
Am început vizita la Vard Tulcea, un şantier care în ultimii cinci ani a livrat 42 de nave – complete sau parţial echipate. De la an an la an, nivelul de finalizare a navelor construite aici a crescut spectaculos. S-a ajuns de la 30%, la 80%. Condițiile de muncă excelente de pe șantier, halele mari dotate cu aer condiționat, hala de vopsitorie acoperită - care permite muncitorilor să-şi facă treaba indiferent de condițiile meteo, tehnologiile de ultimă generaţie fac din acest șantier naval unul dintre cele mai moderne din Europa.
Vard Tulcea este singurul şantier din România care deţine un syncrolift, o platformă performantă care permite lansarea la apă a unor nave de mari dimensiuni. Şi are şi o macara impresionantă, Goliath, cu o înălţime de aproape 100 de metri, care poate manevra secţiuni uriaşe.
Nave construite simultan
La Vard Braila pot fi construite şi montate simultan 12 nave. E un detaliu important, pentru ca asta înseamnă că şantierul poate onora la timp un număr mare de comenzi. Până acum a avut comenzi de la clienţi din Norvegia, Germania, Franţa, Olanda, India, Coreea de Sud, Kazakhstan.
În România, Fincantieri are o strategie diversificată şi un sistem integrat de producţie. Poate muta producţia de pe un şantier pe altul sau o poate distribui, astfel încât toate şantierele au activitate şi se ajută atunci când numărul de comenzi creşte pentru unul şi scade pentru celălalt.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News