Greu la deal fără componente occidentale: În 2024, Rusia a produs mai puține avioane Su-57 decât în anii precedenți
Producția Rusiei de avioane Su-57 devine aproape invizibilă, după ce fabricile rusești nu reușesc să crească producția anuală a programului Su-57, deși au trecut 14 ani de la primul zbor.
Avioanelor rusești Su-57 sunt prezentate ca aeronave de generația a 5 a deși, potrivit experților, Su-57 este mai degrabă un avion de generația 4,5.
Trecând peste acest mic neajuns, cel mai modern avion al Rusiei mai are o problemă: Rusia este forțată să încetinească producția, întrucât fabricile rusești reușesc să producă doar câteva aeronave pe an.
Între timp, concurența își mărește producția de aeronave din această clasă.
Prin comparație, fabrica F-35 din Forth Worth, SUA, a avut în 2022 un vârf de aproximativ 140 de avioane de generația a cincea. La acestea se adaugă și aeronavele F-35 produse în Japonia (la Mitsubishi Heavy Industries) și Italia (la Cameri), chiar dacă acolo e produs un număr mai mic de aeronave.
Su-57 este excepția de la regulă: Rusia a fost nevoită să scadă producția anuală, deși numărul ar fi trebuit să crească
Su-57 rusesc
Rusia dorește achiziționarea a 76 de avioane Su-57, contractul fiind semnat în 2019. Cu toate acestea, obiectivul pare unul îndepărtat. Firma rusă Rostec a livrat forțelor aeriene primele 10 avioane de serie Su-57 în 2022 și alte 11 în 2023. Până în acest an, Sukhoi a predat doar câteva avioane suplimentare.
Ritmul de livrare a Su-57 a scăzut semnificativ în 2024, deși ritmul de livrare ar trebui să crească de la an la an, pe măsură ce programul se maturizează.
Această scădere a livrărilor este neobișnuită, dar are o explicație.
„Este evident că industria militară rusă este foarte dependentă de componentele occidentale, în special de electronice”, au explicat experții de la grupul de analiză Frontelligence Insight, citat de TheTelegraph.
După cum notează analiștii, se pare că sancțiunile occidentale au încetinit furnizarea de echipamente critice către Rusia, fără de care „producția Su-57 ar fi în pericol”.
Ultima livrare cunoscută de Su-57 a survenit în septembrie, atunci când Rostec a anunțat că a trimis un lot de Su-57 către Forțele Aeriene. Numărul de Su-57 transferate nu a fost specificat. În filmările prezentate se pot vedea două avioane, dar unele surse rusești vorbesc despre trei vehicule de luptă.
Ce se știe despre Su-57
Su-57 este un avion de luptă multirol rus de generația a cincea dezvoltat de Sukhoi. Principalele sale caracteristici includ capacitatea de a fi ascuns (tehnologie stealth), viteze supersonice fără utilizarea post-combustie (viteza supercruiser), manevrabilitate ridicată și capacitatea de a conduce operațiuni de luptă împotriva țintelor terestre și aeriene.
Descarcă și tu aplicația pentru mobil DefenseRomania. O poți instala de aici: Android (Magazin Play) iOS (App Store)
Su-57 este destinat să înlocuiască aeronavele mai vechi, cum ar fi Su-27 sau MiG-29 și modificările ulterioare ale acestora. Are sisteme radar și arme avansate, inclusiv rachete aer-aer și aer-sol. Primul zbor a avut loc în 2010, dar producția în serie a început mai târziu din cauza dificultăților tehnice.
Principalii săi concurenți sunt aeronavele americane F-22 Raptor și F-35 Lightning II.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News