Pod aerian „monumental” peste Atlantic cu avioane de luptă realizat de SUA și aliați. Mesaj către Rusia: Așa arată puterea Alianței
După ce în al Doilea Război Mondial am avut de-a face cu cel mai mare pod naval din istorie, cel peste Atlantic, când SUA au transferat în Marea Britanie o cantitate de mărfuri și alimente, în zilele noastre un amplu exercițiu al NATO prilejuiește cel mai mare pod aerian de până acum din istorie.
Un A400M american și un Tornado german în cadrul manevrelor Air Defender 23. Foto: Guvernul federal din Germania
Air Defender 23, exercițiul aerian condus de germani care este cel mai mare din istoria NATO, a început, pe 12 iunie, cu aproximativ 100 din cele 250 de avioane participante venind de la unitățile Gărzii Naționale Aeriene americane.
Multe dintre aeronavele americane care participă la Air Defender sunt avioane de vânătoare precum F-35, F-15, F-16 și A-10, care adesea nu au suficient combustibil pentru a traversa un ocean pe cont propriu. Acest lucru înseamnă că unități de realimentare aeriană au trebuit să intervină pentru a se asigura că aeronavele pot continua să zboare fără a fi nevoie să aterizeze.
„Deplasarea a 100 de aeronave peste ocean în termen de patru sau cinci zile de zbor este o realizare monumentală”, a declarat maiorul Brandyn Dietman, director adjunct pentru realimentare aeriană în cadrul Aripii 128 Realimentare Aeriană, într-un comunicat de presă recent. „Avioanele de luptă nu pot trece singure, așa că au nevoie de tancurile aeriene pentru a construi podul aerian pentru a le ajuta să treacă.”
Planificarea pentru Air Defender este în desfășurare de ceva timp, iar Dietnam a remarcat că Aripa 128 a depus „un an de muncă” la logistica podului aerian.
După încheierea Air Defender 23, unitatea va sprijini podul aerian în sens invers, din Europa către SUA, zburând cu avioanele cisternă de la baza temporară din Islanda (Baza Aeriană Keflavik), a declarat un purtător de cuvânt pentru Air&Space Forces Magazine.
Mesaj către Rusia: Așa arată puterea Alianței
Air Defender 23. Foto: U.S. Air Force
Operațiile de poduri aeriene precum cele susținute de Aripa 128 a Gărzii Naționale Aeriene din Wisconsin demonstrează capacitatea SUA și a NATO de a răspunde eficient unei crize din lumea reală.
„Întregul scop al acestui [exercițiu] este să ne integrăm cu partenerii noștri multinaționali și să arătăm că putem lucra fără probleme ca o singură forță mare de coaliție”, a spus Dietman.
Air Defender va testa integrarea forțelor aeriene printr-un scenariu fictiv în care o alianță militară din estul Europei invadează Germania, declanșând un răspuns internațional pentru a respinge beligeranții imaginari. Exercițiul Air Defender a fost în pregătire înainte ca Rusia să lanseze o invazie pe scară largă împotriva Ucrainei în 2022, dar oficialii speră că va transmite un mesaj puternic de putere aeriană și solidaritate NATO pe măsură ce conflictul continuă.
„Aș fi destul de surprins dacă vreun lider mondial nu ar fi luat în considerare ceea ce arată acest lucru, în ceea ce privește spiritul acestei alianțe, ceea ce înseamnă puterea acestei alianțe”, a declarat reporterilor Amy Gutmann, ambasadorul SUA în Germania. „Asta îl include pe [președintele rus Vladimir] Putin.”
Exercițiul va prezenta luptă simulată în lumea reală, apărare antirachetă, precum și „nivelurile politice, economice și media” ale conflictului, potrivit armatei germane.
Dincolo de avioanele de luptă din SUA, Air Defender 23 încorporează și avioane MQ-9, C-130, KC-135, C-17 și KC-46, precum și avioane de luptă europene precum Eurofighter, Tornado, Gripen, F-16 și F-18. Exercițiul se va desfășura în principal în trei zone din Germania, deși vor exista și locații de operare înaintată în Republica Cehă, Estonia și Letonia.
Bombardierele americane B-1B au aterizat și în România la Kogălniceanu
Bombardier american de tip B-1B în Constanța, la Mihail Kogălniceanu. Photo source: Samir N. Șeicamet via Gyuri Neciu @Twitter
Bombardierele americane B-1B Lancer ale Aripii 7 Bombardament participă, de asemenea, la Air Defender 23, acestea aflându-se în prezent într-o desfășurare de tip Bomber Task Force la Baza Aeriană britanică Fairford.
Aeronavele B-1B au fost întrebuințate, recent, într-o misiune la Air Defender, ocazie cu care au efectuat o realimentare la cald la Baza Militară Mihail Kogălniceanu din România. Alimentarea cu combustibil la cald presupune aterizarea unei aeronave și menținerea motorului în funcțiune în timp ce este alimentată cu combustibil, astfel încât să poată decola rapid din nou.
SUA dețin o superioritate extraordinară în ceea ce privește numărul de avioane de realimentare în aer, cu 632 de aeronave (77% din totalul global de 823), potrivit Raportului Forțele Aeriene Mondiale 2023 publicat de Flight Global, evidențiind o capacitate formidabilă de a susține misiunile pentru un număr mare de avioane de luptă, oriunde în lume. Pe locurile următoare, dar la mare distanță în număr de aeronave, se află Arabia Saudită, Franța și Rusia și cu câte 22, respectiv 19 și 19 unități.
CITEȘTE ȘI: Prețul ireal al NGAD - viitorul avion american de generația a VI-a. SUA vor să învețe din greșelile programelor F-22 și F-35
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News