Sancțiunile nu funcționează? Aviația civilă din Rusia, nevoită să-și ”canibalizeze” opt aeronave Boeing pentru piese de schimb
Grupul rusesc Aeroflot va primi opt aeronave cargo Boeing care au aparținut anterior companiei Volga-Dnepr și intenționează să le folosească ca donatori de piese de schimb pentru propria flotă.
Aeronave ale companiei Aeroflot, pe aeroportul internațional Sheremetyevo / flickr, Serghei Cecernyakov
Starea jalnică a aviației civile din federația rusă e un indicator relevant al industriei ruse de profil, dependentă în mare măsură de tehnologie occidentală.
O sursă Aeroflot a explicat pentru Kommersant că aeronavele vor fi transferate companiilor grupului - Rossiya Airlines și Pobeda Airlines
Astfel, acordul implică șase Boeing 737-800BCF și două Boeing 747-400, o tranzacție evaluată la aproximativ 130 de milioane de dolari.
Grupul Volga-Dnepr ar fi finalizat deja o înțelegere de asigurare cu proprietarul irlandez al aeronavei, AerCap. Surse de pe piață evaluează achiziția ca fiind extrem de profitabilă pentru Aeroflot, deoarece achiziționarea independentă a unui volum similar de componente ar fi costat compania aeriană semnificativ mai mult.
Piese de la ”dezmembrări” pentru flota Rusiei de avioane civile
Șase avioane Boeing 737-800BCF, operate de Atran, membră a Volga-Dnepr, au fost retrase din uz în februarie 2022. La sfârșitul acelui an, valoarea contabilă a acestor aeronave era estimată la 10,5 miliarde de ruble, sau între 1,4 și 1,9 miliarde de ruble pentru fiecare aeronavă, care are o vechime de 21-22 de ani. Atran mai deținea trei avioane Boeing 737-400, dintre care unul a fost reținut la Köln (Germania).
Al doilea ”donator” este o altă entitate a Volga-Dnepr, AirBridgeCargo. La începutul lunii februarie 2022, certificatul de operator al AirBridgeCargo includea 13 avioane Boeing 747-8 F și un Boeing 777 F.
Jucătorii din piață au îndoieli că Aeroflot sau filialele sale vor utiliza noua aeronavă în scopul propus. Demontarea pentru piese de schimb este cea mai rațională soluție, deoarece, în condițiile sancțiunilor, importul de componente din străinătate este mult mai scump.
Rusia trebuie să înlocuiască sute de avioane fabricate în străinătate până în 2030
Potrivit presei ruse, doar în 2024, companiile aeriene rusești pierduseră deja 58 de aeronave străine din cauza lipsei de acces la mentenanță și componente.
În plus, Rusia va trebui să înlocuiască sute de aeronave civile fabricate în străinătate în următorii ani, pe măsură ce flota sa de avioane occidentale ajunge la sfârșitul duratei de viață, avertiza lunile trecute Serghei Cemezov, șeful conglomeratului de stat în domeniul apărării Rostec.
În total, până la 30% din flota existentă de aeronave occidentale din Rusia este în pericol de a fi consemnată al sol. Flota comercială a Rusiei include aproximativ 700 de avioane Boeing și Airbus, care gestionează 90% din traficul aerian al țării.
În pofida sancțiunilor occidentale, Rusia a continuat să importe piese de aeronave de la Boeing și Airbus în ciuda sancțiunilor impuse de UE și SUA în urma invaziei Ucrainei, potrivit Yle. Amploarea afacerii este impresionantă: de la începutul invaziei din Ucraina, piese Airbus în valoare de cel puțin 600 de milioane de euro și piese Boeing în valoare de aproape 400 de milioane de euro au ajuns în Rusia.
Rusia nu achiziționează piese direct de la Airbus și Boeing, ci folosește intermediari cu sediul în Turcia, China și Emiratele Arabe Unite, de exemplu. Pe lângă companiile aeriene, piesele sunt fabricate și de diverși subcontractanți.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News