Vehiculul de suprafață fără echipaj al Seagull (USV) de la Elbit Systems a finalizat integrarea și încercările inițiale pe mare cu o versiune compactă a sistemului Towed Reelable Active Passive Sonar (TRAPS), dezvoltat de filiala Elbit din Canada, GeoSpectrum Technologies, se arată într-un comunicat al companiei.
În martie, testarea sistemului TRAPS-USV a fost efectuată în afara Haifa, Israel. TRAPS-USV este un sistem de sonar activ care poate fi remorcat de un mic USV condus prin telecomandă. Testarea a început în luna februarie și a durat trei săptămâni. „În primele săptămâni, echipele din Israel și Canada s-au reunit pentru a efectua pregătirile și instalarea. După aceea am plecat în teste pe mare", a declarat Yaron Levi, vicepreședinte al sistemelor navale Elbit.
Perioada de încercări pe mare a fost scurtată datorită restricțiilor de călătorie impuse ca urmare a pandemiei virusului COVID-19.
Multiple operațiuni
Dezvoltat de compania de sisteme navale Elbit, Seagull este un USV modular de 12 m cu carcasă din aluminiu, capabil să funcționeze fie lansat de la o navă mamă, fie telecomandat de o stație de mal. Este proiectat pentru o autonomie a misiunii care depășește 96 de ore. Sitemul este echipat cu un set de comandă și control dar poate funcționa și autonom în baza unor parametri introduși. Poate executa misiuni de depistare și neutralizare a minelor, război antisubmarin (ASW), hidrografie, război electronic, dar și cercetare și monitorizare maritimă.
Elbit a integrat în prealabil pe Seagull sonarul activ de adâncime L3Harris Ocean Systems Helicopter Long-Range Active Sonar (HELRAS) pe care l-a testat împreună cu Israeli Navy.
Scanare de adâncime la viteză mare
Sistemul TRAPS-USV este destinat să ofere o alternativă de sonar ASW pentru misiuni specifice cum ar fi escortă sau protecția convoiului - care implică necesitatea unei scanări de adâncime și detectare rapidă în timp ce operează cu viteză. TRAPS-USV este o variantă redusă a TRAPS-ului containerizat, fabricat anterior de GeoSpectrum Technologies și testat navele de apărare costieră din clasa Kingston ale Royal Canadian Navy. Sistemul poate fi configurat fie pentru scanare activă cu frecvență joasă (2 kHz), fie cu frecvență medie (10 kHz) iar echipamentele pot fi schimbate pe uscat sau pe o navă-mamă în termen de trei ore.
Proiectat pentru ambarcațiuni cu echipaj și fără echipaj cu o lungime de până la 12 m, TRAPS-USV realizează o reducere substanțială a spațiului folosind un troliu și un sistem de manipulare dezvoltat de Curtiss-Wright/Indal. Operarea sonarului pentru TRAPS-USV se realizează prin sistemul RecView de la GeoSpectrum, care a fost proiectat special pentru funcționarea la distanță.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News