Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Ucraina, precizări cu privire la posibilitatea ca SUA să ofere A-10 Thunderbolt II: Aven nevoie, în primul rând, de avioane de luptă multirol F-16, F-15 sau F-18
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
În Ucraina a fost creat un centru de antrenament cu simulatoare pentru pilotarea aeronavelor americane de atac A-10 Thunderbolt II, deși Ucraina și Statele Unite nu s-au hotărât încă asupra furnizării acestora. Forțele Aeriene Ucrainene consideră o prioritate achiziționarea de avioane de luptă multirol cu care să poată lovi atât ținte aeriene, cât și ţinte terestre.  

Potrivit unui reportaj publicat de revista Time, un infanterist ucrainean cu spirit antreprenorial a reușit să finanțeze prin crowdfunding dezvoltarea unui centru de antrenament cu simulatoare pentru A-10 Thunderbolt. Legendarul avion de atac americane A-10 Thunderbolt ÎI (poreclite şi The Warthog) a fost o aeronavă dorite de ucraineni chiar din primele săptămâni ale agresiunii militare ruse, iar dorința acestora de a primi avioane de luptă occidentale de orice fel este exemplificată și mai mult prin crearea acestui nou centru de antrenament.

Poate cel mai important aspect relatat de revista Time tine de cum a fost gândit şi dezvoltat acest centru militar de pregătire cu simulatoare pentru avioanele A-10.

Youtube video image

Centrul dezvoltat în Ucraina nu dispune de simulare clasice - A-10 Full Mission Trainer care imită cabina acestui avion – ci a fost amenajat folosindu-se componente care se găsesc la liber pe piaţă. Astfel, fiecare simulator dispune de un Joystick dedicat jocurilor pe PC cu simulatoare de zbor şi de o pereche de ochelari VR [de realitate virtuală] conectați la calculator.  

Niciunul dintre aceste echipamente nu era supus clasificărilor militare, iar majoritatea componentelor sunt utilizate în viaţa de zi cu zi de pasionaţii de jocuri video, cum ar fi simulatoare de zbor.


Ucraina are nevoie, în primul rând, de avioane de luptă multirol F-16, F-15 sau F-18 

 

La nici două zile după ce revista Time a publicat informaţiile legate de centrul de antrenament pentru avioanele A-10 Thunderbolt din Ucraina, Forțele Aeriene Ucrainene au venit imediat cu precizări, relatează Ukrainska Pravda.

Biroul de presă al Forțelor Aeriene Ucrainene a explicat că echipamentele - simulatoarele de zbor - au fost testate de specialiştii săi, dar în prezent nu se derulează vreo pregătire planificată a piloților ucraineni pentru acest tip de avion. După cum reiese din materialul revistei Time, în momentul de față nu există o decizie clară cu privire la furnizarea de avioane de atac A-10 în Ucraina.

Avionul A-10 Thunderbolt II de fabricație americană, cunoscut sub numele de „Warthog”, este o aeronavă legendară a perioadei Războiului Rece, conceput special pentru a distruge tancurile care atacă unitățile de infanterie.

Deși A-10 este bine echipat pentru, de exemplu, atacarea tancurilor, este vulnerabil în spațiul aerian disputat, așa cum este cazul în prezent asupra teritoriului necontrolat de guvernul ucrainean, unde operează aviația rusă și un număr mare de sistemele ruseşti de apărare antiaeriană.

După cum a menționat Iuri Ignat, purtătorul de cuvânt al Forțelor Aeriene Ucrainene, inamicul (n.r. forţele ruse de ocupaţie) a concentrat deja un număr mare de echipamente de apărare aeriană cu rază scurtă, medie și lungă în apropierea liniei frontului. În condițiile unei astfel de apărări aeriene, folosirea aeronavelor de atac la sol devine destul de dificilă.

Potrivit lui Ignat, comandantul șef al Forțelor Armate Ucrainene a desemnat un grup de experți care lucrează pe probleme de înzestrare militară pentru Forțelor Aeriene Ucrainene.

Conform concluziilor grupului de experţi, Forțelor Aeriene Ucrainene au mare nevoie în acest moment să primească avioane de luptă multi-rol de provenienţă occidentală, care vor putea îndeplini o gamă largă de sarcini în condițiile existente ale ostilităților.

În același timp, acest lucru nu exclude întărirea în continuare a aviației de atac pentru sprijinirea directă a trupelor terestre, explică purtătorul de cuvânt al Forțelor Aeriene Ucrainene.

„În prezent, Forțele Aeriene Ucrainene au nevoie, în primul rând, de o aeronavă multi-rol capabilă să îndeplinească diverse sarcini: să combată eficient amenințările aeriene, în special rachetele de croazieră și UAV-urile, dar în același timp să îndeplinească misiuni de atac asupra țintelor terestre. Preferate sunt, în special, avioanele de vânătoare multi-rol F-16, F-15 sau F-18 de fabricație americană cu anumite modificări, sau omologii lor europeni (n.r. Eurofighter Typhoon, Gripen sau Dassault Rafale)”, a spus Iuri Ignat.

Subiectul transferului unor avioane A-10 Thunderbolt II către Ucraina nu este unul nou, dar a fost readus în dezbatere luna trecută când șefului Statului Major al Forțelor Aeriene ale SUA, Charles Brown, și ale secretarului Forțelor Aeriene ale SUA, Frank Kendall au declarat că o parte din avioanele de acest tip - la care U.S. Air Force vrea să renunţe - ar putea fi oferite Ucrainei.

Generalul Charles Brown a declarat atunci că, mai devreme sau mai târziu, Forțele Aeriene ale Ucrainei vor renunța la avioanele sovietice și vor trece la modele occidentale. Frank Kendall nu a oferit nicio informație clară la întrebarea jurnalistului David Ignatius de la Washington Post cu privire la scoaterea din uz a 21 de avioane de atac A-10 Thunderbolt II în anul fiscal 2023 (care începe la 1 octombrie) și posibilitatea transferului acestora către Ucraina.

Întrebat de ce SUA nu oferă Ucrainei o parte din vechile sale A-10 Warthogs – pe care U.S. Air Force vrea să le retragă din serviciu – Kendall a spus că „în mare parte” depinde de Ucraina să decidă aeronavă pe care dorește să o primească. 

Cu alte cuvinte, cererea pentru avioane A-10 trebuie să vină din partea oficialilor militari ucraineni, deoarece aceştia ştiu cel mai bine de ce echipamente şi arme occidentale are nevoie armată ucraineană pentru a respinge înaintarea trupelor ruse.

De la începutul agresiunii militare ruse, mai mulţi militari şi oficiali ucraineni au precizat că Forţele Aeriene Ucrainene are nevoie de avioane de multă occidentale, cum ar fi F-15 și F-16.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

FSB acuză Kievul că a vrut să deturneze un MiG-31 asupra bazei de la Mihail Kogălniceanu pentru a fi doborât de sistemele NATO. De ce povestea e cusută cu ață albă
Ce știm despre sistemul american anti-dronă MEROPS trimis în România săptămânile trecute
Avioanele Super Tucano ar putea fi marea surpriză din flota Ucrainei. Ce poate face un Super Tucano și nu poate un F-16 sau Gripen
Bombardiere strategice americane B-52H au fost dislocate în Spania pentru misiunea “Bomber Task Force 26-1” în teatrul de operații european
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Belgia anunță că va doborî drone deasupra bazelor sale
Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?
Noapte de foc la granița României | Două valuri de atacuri rusești au ridicat de la sol avioane F-16 și Eurofighter. Piloții aveau undă verde să tragă
Informațiile DefenseRomania din aprilie, confirmate oficial: Încă 18 avioane F-16, pentru un euro. România a semnat azi contractul pentru încă o escadrilă
Rusia mizează pe Su-35, generația a 4++, folosit intens și în Ucraina livrând un nou lot. Numărul de Su-35 doborâte de ucraineni
Niciun F-16 Viper livrat. Un aliat al SUA cere despăgubiri din cauza întârzierilor F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-ului american
Un militar american cu zero experiență de pilotaj a controlat un elicopter Black Hawk
Nu doar Gripen. Kievul își dorește o flotă de 250 de avioane noi, inclusiv F-16 și Rafale. Cât costă ora de zbor pentru fiecare
Războiul F-35 vs. Rafale, deghizat în "glume". De ce râd francezii de avioanele belgienilor și cum demontează Bruxellesul narațiunea Parisului
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Zelenski a anunțat utilizarea în luptă a rachetelor Flamingo
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA
Vânători de Shahed. SUA au reprofilat avioane de atac la sol A-10 Thunderbolt II pentru misiuni de combatere a dronelor
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
HIMARS hipersonic. SUA vor avea o rachetă hipersonică care să poate fi utilizată de sistemele HIMARS actuale

Ştiri Recomandate

Administrația Trump, acuzată că ar viza dezintegrarea Uniunii Europene prin „smulgerea” a patru state din bloc
Bătălia pentru legendarul A-10 „Mistreț”: De ce SUA refuză să renunțe la cel mai rezistent avion de atac la sol, în ciuda dorinței Forțelor Aeriene ale SUA
Planul Suediei pentru a ocoli blocajul industrial Gripen-E: Cum ar putea vechile modele „Charlie” să ajungă mai repede pe mâna Ucrainei
Sfârșitul armatelor clasice? Un singur om și un „roi” de drone operat de sisteme AI vor decide soarta unei armate pe viitorul câmp de luptă
Avertisment teribil de la șeful NATO: „Suntem următoarea țintă a Rusiei”. Cât timp avem să ne pregătim
Cum am ajuns în acest punct? Premieră absolută în spionajul european: Danemarca a ajuns să clasifice Statele Unite drept „ameninţare de securitate”
SUA și NATO monitorizează constant situația de pe flancul estic. Mai multe active ISR au activat în spațiul aerian al României și deasupra apelor neutre ale Mării Negre
Avertismentul unui fost comandant NATO: „America nu se poate apăra singură” fără aliații europeni, în fața unor viitoare amenințări de securitate
Primul atac ucrainean confirmat în Marea Caspică (VIDEO). O platformă petrolieră și o uzină chimică ale Rusiei au fost paralizate într-o singură noapte
Războiul s-a schimbat ireversibil: Momentul în care o dronă terestră ucraineană „Droid” spulberă un vehicul blindat al armatei ruse (VIDEO)
Rachetele cu APKWS au confirmat în Ucraina. Marina SUA comandă zeci de mii de kituri APKWS care pot fi folosite și contra dronelor
Efectele strategiei MAGA: Danemarca include SUA pe lista țărilor care pot reprezenta o potențială amenințare
A fost inaugurată una dintre cele mai mari baze din Orientul Mijlociu. Facilitatea are o suprafață totală de 42 de km pătrați
Există viață și după o posibilă retragere a SUA din NATO? Cât trebuie să investească Europa în următorul sfert de secol
SUA pune presiune pe Venezuela și confiscă un petrolier. Dacă Moscova și-a lăsat din brațe aliatul, ce a primit la schimb?
Războiul din Marea Neagră: Dronele ucrainene Sea Baby lovesc un petrolier strategic al „flotei fantomă” rusești (FOTO/VIDEO)
Rusia recrutează aproape cât numărul pierderilor, dar anunță că a îndeplinit planul: Peste 400.000 de militari s-au alăturat armatei ruse de la începutul acestui an
Războiul din Ucraina: Se pregătește un „plan de pace” în 20 de puncte pentru Statele Unite, în timp ce diplomația intră într-o fază critică
Reputatul think tank românesc NSC organizează conferința internațională „Reconstrucția Ucrainei: Securitate, oportunități și investiții”
Orizont 2029: Războiul invizibil și miopia strategică a Occidentului. Este un atac rusesc asupra NATO inevitabil?
„VLAH”: Debut oficial pentru primul blindat de luptă 4x4 produs 100% în România
Rusia pierde un pion important în Marea Neagră. Detaliile operațiunii SBU care a demascat transportul ilegal de cereale din Crimeea
Succes major pentru Damen în SUA (VIDEO): Designul ales de US Navy validează soluția propusă şi pentru Forțele Navale Române
Rusia creează o armată de drone în spatele frontului aproape de granița României. Informațiile arată că Transnistria va fi folosită ca trambulină împotriva Ucrainei și destabilizarea Moldovei
Trupele ruse au primit în dotare noi bombardiere Su-34. Al șaptelea lot din 2025 a fost livrat Forțelor Aerocosmice
Ucraina e pe punctul de a mai primi câteva avioane MiG-29 din Europa. S-au reluat negocierile pentru avioanele MiG-29 poloneze „înghețate” de doi ani și jumătate
Sursă foto: FORTER
EXCLUSIV
Recalibrarea prezenței militare SUA în Europa pune România în fața unor noi responsabilități strategice. Un punct de comparație necesar: Polonia
IAR-99 nu pot efectua testele în zbor ale noului soft. Nici „Dumnezeu, râul, ramul nu ține” cu avioanele românești IAR-99 Șoim
Moscova, mulțumită de declarațiile lui Trump: Interviul e în conformitate cu viziunea noastră
Nicuşor Dan a mers la fabrica Thales din Limours: "România va investi semnificativ în apărare, dar nu doar ca simplu cumpărător"
Noua dronă MQ-28 a lovit cu succes cu o rachetă aer-aer AIM-120 o țintă reală. Statul fortăreață din celălalt capăt al flancului României ar putea fi primul client european
Imagini cu sistemul antidronă MEROPS, cumpărat și de România: Cu peste 1.000 de drone doborâte în Ucraina, un UAV costă 10% dintr-un Shahed
pixel