Un F/A-18 Super Hornet a urmărit un Su-35 rusesc. Interceptarea a avut loc în spaţiul aerian sirian
Un avion F/A-18E Super Hornet al Armatei SUA a interceptat şi urmărit, în timpul unei misiuni desfăşurate în Siria, în anul 2017, un avion rusesc Su-35. Chiar dacă incidentul s-a petrecut acum mai bine de trei ani, un raport recent al think tank-ului RAND Corporation sugerează că F/A-18E Super Hornet avea mai multe defecţiuni tehnice în timpul interceptării aeronavei ruse, inclusiv defecțiuni ale camerei cu infraroșu – folosită pentru a oferi pilotului o imagine mai precisă a țintelor staționare sau în mișcare.
Defecțiunea senzorilor a avut loc la 18 iunie 2017, când mai multe avioane de luptă ale SUA au fost desemnate să efectueze o misiune de tip Close Air Support (CAS) pentru a susţine trupele Forțelor Democrate Siriene (SDF), aflate la sol în nord-estul Siriei.
Un raport recent al RAND Corporation - think tank care face cercetări şi analize pentru armata SUA – arată că, la scurt timp după începerea misiunii din nord-estul Siriei, avioanele americane s-au întâlnit în spaţiul aerian cu un bombardier sirian Su-22 care se apropia de pozițiile SDF.
În raport se precizează că înainte ca avionul sirian Su-22 (nume de cod NATO: Fitter) să ajungă la fața locului, au existat motive pentru piloții marinei să ia în considerare potențiale evenimente neprevăzute.
În primul rând, forțele terestre ale regimului sirian operau în apropiere de SDF, așa că, așa cum avioanele de luptă ale coaliţiei militare conduse de SUA se aflau în spaţiul aerian pentru a oferi sprijin forţelor democrate, era posibil ca avioanele siriene să facă același lucru în sprijinul forțelor pro-regim.
În plus, un avion de vânătoare rus Su-35 Flanker a apărut în spaţiul aerian sirian şi a început să survoleze deasupra zonei în care avioanele americane îşi desfăşurau misiunea, se mai arătă în raportul RAND.
Potrivit datelor din raport, avionul rusesc a fost interceptat şi monitorizat de unul dintre piloții unui avion F/A-18E Super Hornet, dar care, la momentul respectiv avea probleme cu senzorul Infrared Looking Forward Looking (FLIR), care era esențial într-o astfel de situaţie.
Merită subliniat faptul că defecțiunea senzorului a fost doar una dintre problemele întâlnite pe parcursul acestei misiune, dar piloții au continuat să se adapteze pentru a îndeplini obiectivele misiunii.
Deși raportul nu detaliază care au fost aceste alte „probleme”, dar admite că aeronava SUA „a ieșit rapid din spațiul aerian sirian” pe fondul temerilor că Siria își poate activa sistemele de apărare aeriană ca răspuns la doborârea unui avion Su-22 de o rachetă aer-aer de tip AMRAAM.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News