Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Un pilot ucrainean de Su-27 povestește detalii ale războiul cu aviația militară rusă, inclusiv bătălii aeriene și explică eșecul aerian al Rusiei

Data actualizării:
Data publicării:
Un pilot de avion Su-27 Flanker al Forțelor Aeriene Ucrainene a oferit câteva detalii despre misiunile la care a luat parte împotriva Forțelor Aeriene Ruse, desfășurate în timpul războiului aerian de pe frontul din Ucraina. Un tânăr pilot ucrainean de Sukhoi Su-27, care luptă încă de la începutul războiului, a povestit câteva cazuri emoționante din timpul unor lupte aeriene, dar și ce înseamnă supraviețuirea în luptă în fața unei forţele aeriene net superioare, unde încercările teribile continuă și în prezent.

Pilotul ucrainean cu indicativul "Saber" a descris câteva cazuri de ingeniozitate tactică de care au dat dovada piloţii ucrainenii, în condiţiile în care aceştia sunt depăşiţi numeri de cei aflaţi în slujba forţelor aeriene ruse.

Într-un interviu de nouă minute realizat de platforma media ucraineană United24, ''Saber'' descrie câteva dintre victoriile pe care piloţii ucraineni l-au obţinut în aer, dar și la sol - atât doborârea avioanelor de vânătoare rusești, cât și momentele terifiante în care a fost lovit de acestea.

Reportajul realizat de United24 citează un raport al Pentagonului care plasează flota actuală a Ucrainei la doar "56 de avioane de luptă operaționale".

Experţii în aviaţie militară de la publicaţia The Aviationist, care au analizat interviul cu pilotul ucrainean, susţin că toate afirmațiile făcute de "Saber" trebuie tratate cu rezervă, deoarece acestea fac parte dintr-un videoclip al platformei administrate de guvernul ucrainean, lansat pe 5 mai 2022, pentru a strânge bani pentru Ucraina în urma invaziei rusești.

Youtube video image

Interviul include imagini care nu au nicio legătură cu războiul aerian desfăşurat pe linia frontului din Ucraina. Astfel, posibilitatea ca unele dintre afirmații să fi fost exagerate pentru a susține cauza Kievului nu trebuie exclusă, iar unele dintre relatări să fi fost oarecum accentuate pentru a sublinia eroismul pilotului și a ridica moralul ucrainenilor, așa cum s-a mai întâmplat în trecut.

Cu toate acestea, deși nu pot fi verificate majoritatea detaliilor menționate de ''Saber'', povestea să oferă câteva informații interesante despre tacticile ucrainene și rusești și despre gândirea militară care a ghidat campania militară a Moscovei.

Relatarea lui Saber vine chiar înainte că mult promisele şi aşteptatele avioane F-16 să ajungă în Ucraina - unde vor fi livrate aproximativ 26 din cele 85 de avioane promise de aliați.

Pilot ucrainean. Sursa foto: Forțele aeriene ale Ucrainei, Facebook.

Reportajul surprinde cum, în ciuda "dominației aeriene" totale a Rusiei, pe care aceasta va continua să o "impună", piloții ucraineni au reușit să "mențină controlul spațiului aerian timp de doi ani", în fața unor condiții de luptă atroce. Ei au reușit să se asigure că Forțele Aerospațiale Ruse nu zboară deasupra teritoriilor neocupate.

,,Încă îmi amintesc când două dintre avioanele noastre s-au confruntat în aer cu 13 avioane rusești și au fost cazuri când au fost patru împotriva a 24. Cu toate acestea, noi încă ne-am angajat în lupte aeriene pentru a-i împiedica să își îndeplinească misiunile", a declarat Saber.

,,Au existat "momente" în care, după ce piloții ucraineni au efectuat manevre de eschiva pentru a evita impactul cu o rachetă, îi auzeau pe ruși spunând prin stație "oh, unul agil" - ceea ce însemna că nu au putut să-l doboare'', a precizat pilotul ucrainean.

,,Inițial, rușii nici măcar nu aveau tactici particulare, deoarece pur și simplu "porneau" "bruiajele" și ambele părți "nu puteau vedea nimic". A fost "haosul absolut care probabil i-a salvat" pe ucraineni'', adaugă Saber.

Dar o caracteristică specială a luptei împotriva rușilor au fost zborurile de tip "maratoane nesfârșite" de executare a unei misiuni una după alta, la ordin, chiar și imediat după aterizarea la bază și presupunând că acțiunea de o zi s-a încheiat. Uneori aterizăm pe un aerodrom și ni se spune rapid să realimentăm (și să decolăm) pentru că vin rachete".

"Ne mutăm la un alt aerodrom, apoi zburăm de la al doilea la un al treilea aerodrom, (nu întotdeauna ajungem) acolo unde am planificat", a spus Saber. Săptămâna trecută, el "a schimbat trei aerodromuri într-o singură zi".

Aceasta este o strategie a Rusiei în care, după ce a luat cunoștință de o bază aeriană la care vor ateriza avioanele ucrainene în urma unei decolări, Rusia întreprinde atacuri cu rachete asupra acestor aerodromuri.

Saber a adăugat că piloții ruși au condus tactici și strategii care au uimit Occidentul, dar au fost afectate de o planificare deficitară și de "exces de încredere".

,,Unele tactici și manevre folosite de ruși au fost derutante atât pentru NATO, cât și pentru noi. (Noi) nu am putut înțelege scopul lor. Nivelul lor de pregătire (al rușilor) este destul de ridicat. Ei ar fi putut distruge complet aviația Ucrainei și să ne scoată apărarea aeriană, dar au eșuat din cauza incompetenței, a lipsei de planificare adecvată și a încrederii excesive", a relatat pilotul ucrainean.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Ştiri Recomandate

Teheranul își mărește stocul de uraniu. Agenția pentru Energie Atomică: Iranul nu oferă răspunsuri credibile din punct de vedere tehnic
Rusia scoate de la naftalină o dronă de acum 50 de ani: Dan-M este ”o jucărie periculoasă”, cu o altitudine de zbor de până la 9 kilometri
Trump ar urma să anunțe că Statele Unite păstrează un general american la conducerea forțelor NATO
Avertisment al liderului francez pentru chinezi: Prezența trupelor nord-coreene în Ucraina ar putea determina NATO să se implice în Asia
Navele de război rusești, trimise să supravegheze cele mai mari antrenamente navale NATO cu foc real din Europa, desfășurate în Norvegia și în largul coastei Scoției
”Încearcă să ne împuște pe la spate”. Serviciul rusesc de informații externe SVR îi ceartă pe aliații sârbi pentru că trimit armament Ucrainei
Delegația SUA nu va participa la negocierile de pace cu Ucraina de la Istanbul. Rusia prelungește negocierile și profită de concesiile SUA (ISW)
Navele ruse din Marea Baltică ”s-au prins în horă”: Războiul electronic rusesc a transformat zona Baltică într-un „Triunghi al Bermudelor”
Troc cu tehnologie militară: Phenianul trimite 20.000 de containere cu muniție, Rusia oferă sisteme antiaeriene Panțîr
Statele europene vor beneficia de un ,,scut laser'': Italia, implicată în dezvoltarea unui nou sistem de apărare aeriană împotriva dronelor și rachetelor
Joc de război: NATO ar câștiga posibilul conflict cu Rusia, iar frontul decisiv ar fi cerul Europei de Est 
Șeful diplomației turce afirmă că războiul din Ucraina ar putea fi încheiat până la sfârșitul anului: “Atât Rusia, cât și Ucraina își doresc încetarea focului”  
O companie rusă plătește o recompensă de 165.000 de dolari pentru doborârea primului avion de luptă F-16 al Ucrainei
Inovația franceză care redefinește tactica artileriei ucrainene: Timp de aproape doi ani, obuzierele CAESAR 8x8 au tras un număr record de 40.000 de obuze
Corveta europeană European Patrol Corvette (EPC), imagine concept. Foto: Fincantieri
EXCLUSIV
Gură de oxigen pentru industria navală românească? Care sunt șansele ca șantierele Fincantieri din România să producă nave militare
Războiul dronelor: Cum încep statele NATO să-şi adapteze strategiile pe baza conflictului din Ucraina
China sugrumă vânzările de drone comerciale Mavic către Occident și le direcționează către Rusia
De ce e mai bine să descurajezi Rusia înainte să atace: Ucraina cheltuie în patru luni bugetul de anul trecut al României pentru apărare
De la începutul războiului, Rusia a câștigat din energie de trei ori mai mult decât a primit Ucraina sub formă de ajutor
Ambasadorul Italiei la București, E.S. Alfredo M. Durante Mangoni
EXCLUSIV
De la Schengen la Marea Neagră, Italia rămâne un susținător constant al României | Interviu E.S. Alfredo M. Durante Mangoni, Ambasadorul Italiei la București
Putin obține ce își dorea: SUA vor negocia direct cu Rusia despre extinderea NATO în cazul Ucrainei, Moldovei și Georgiei
Rusia își consolidează influența globală: Forumul militar de la Moscova reunește noii prieteni ai Kremlinului
Compania Lockheed Martin plusează în competiția pentru avionul american de generația a 6-a: F-35 ultra-stealth, supraalimentat și fără pilot
Forțele Aeriene ale SUA investesc aproape 100 de milioane de dolari într-o nouă generație de drone stealth
Revoluția tehnologică pe câmpul de luptă: Israelul interceptează amenințări aeriene cu sisteme laser avansate (Video)
Războiul hibrid al Beijingului: Cum încearcă China să paralizeze Taiwanul prin atacuri asupra infrastructurii critice?
De la 2% la 3,5% (sau 5%): Dincolo de politică, cât de mult este Europa pregătită să plătească pentru NATO?
Vânători de Shahed, dar nu doar atât: Cum sunt folosite cele aproximativ 30 de avioane F-16 ale Ucrainei
Armele Long-Range "Made in Ucraina": Cheia strategiei de apărare a Ucrainei în faţa atacurilor ruseşti
UE publică Strategia pentru Securitate la Marea Neagră. Obiective majore: Dezvoltarea coridoarelor de mobilitate militară și protecția platformelor energetice precum Neptun Deep
„Primele vor putea fi desfășurate în doar câteva săptămâni”. Germania și Ucraina vor coopera în producția de drone și rachete cu rază lungă de acțiune
Sancțiunile funcționează, dar... : Silozurile nucleare rusești încă sunt reparate cu produse occidentale
pixel