Șeful comisiei guvernamentale pentru ancheta accidentului aeronavei militare An-26, vicepremierul (și ministru pentru industriile strategice), Oleg Urusky, a declarat pentru RBC-Ucraina că joi, 22 octombrie, comisia a aprobat un raport preliminar cu privire la rezultatele anchetei.
Documentul va fi publicat oficial la ședința Cabinetului de Miniștri din 28 octombrie. Potrivit ministrului Urusky, au fost stabilite atât cauzele principale ale catastrofei, cât și cele indirecte.
În primul rând, comisia a constatat încălcări sistematice în organizarea zborurilor, începând cu comanda Forțelor Aeriene și terminând cu brigada unde a avut loc tragedia.
Printre cauzele directe se numără atât erorile de pilotaj, cât și defecțiunile tehnice ale aeronavei, și anume defectarea sistemului de “control al temperaturii limită” - ORT-24. Această problemă tehnică a dus la o situație de urgență la bord, dar nu ar fi trebuit să conducă la prăbușirea avionului. În același timp, eroarea umană, deși a existat, nu a fost ultima care, a dus la prăbușirea aeronavei.
Din păcate, comisia confirmă că în timpul zborurilor, nu numai în acesta, ci și în altele, au existat o mulțime de încălcări, în special din partea echipajului și a controlorilor de zbor, - a declarat Urusky.
Pe 25 septembrie la ora 20.45 în localitatea Chuguev din regiunea Harkov (estul Ucrainei), un avion militar de transport tip An-26 s-a prăbușit, în timpul procedurilor de aterizare, la 2 Km de aerodromul militar local. Dintre cei 27 de militari aflați la bord, doar unul a supraviețuit.
Biroul de Investigații de Stat a avut în vedere, la începutul anchetei, următoarele cauze ale accidentului:
- defecțiuni tehnice ale aeronavei;
- eroare a echipajului;
- îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor din partea persoanelor responsabile de gestionarea zborului;
- întreținerea necorespunzătoare a aeronavei și insuficienta pregătire a acesteia pentru zbor.
Comentariul autorului: Accidentul a avut loc în cadrul Brigăzii 203 Aviație Instrucție - Chuguev subordonată Universității Naționale a Forțelor Aeriene – Harkov, adică în templul aviației militare din Ucraina. Se presupune că în această instituție de instrucție, unde se formează primele deprinderi de pilotaj, sunt respectate permanent toate regulile și procedurile, deoarece acest lucru va caracteriza carierele viitorilor piloților militari.
Primul efect al catastrofei de la Harkov a fost comandarea de către Ministerul Apărării a trei aeronave de transport militar, An-148, demarându-se astfel procesul de înlocuire a parcului vechi de peste 40 de ani, de avioane de transport.
Cel de-al doilea efect, va fi, foarte probabil, schimbarea din funcție a comandantului Forțelor Aeriene, general-colonel Serghei Drozdov, aflat în această funcție din 2015. Drozdov este ultimul supraviețuitor, într-un post militar de conducere, din perioada președintelui Petro Poroșenko.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News