Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Bulgaria stă la mâna Rusiei pentru repararea avioanelor MiG-29
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
În urmă cu aproape trei ani, a fost semnat un acord cadru între Bulgaria și Rusia, în valoare totală de aproape 48 de milioane de dolari, pentru repararea a 15 avioane MiG-29, dar, după cum a precizat săptămâna aceasta presa de la Sofia, Moscova nu respecta termenele contractuale şi întârzie reparațiile.

Bulgarian Military precizează că Sofia a luat legătura cu Moscova pentru a clarifica problema nerespectării termenelor contractuale pentru repararea avioanelor MiG-29 şi a anunţat impunerea unor penalităţi pentru o parte din acord. Cu toate acestea, după  cum precizează şi sursa citată, Rusia nu va putea finaliza implementarea întregului acord la timp. Informaţia este confirmată şi de publicaţia rusă topwar.ru.

Ministrul bulgar al Apărării, Kazimir Karakachanov, a precizat că ministerul a dispus deja impunerea de penalităţi Rusia şi a făcut o comparaţie cu contractul încheiat cu Belarus pentru repararea mai multor SU-25 unde nu există probleme şi nici întârzieri.  Karakachanov nu a putut să spună acelaşi lucru şi despre contractul încheiat cu Rusia unde a ţinut să precizeze că vina aparține în totalitate uzinei rusești care a fost însărcinată cu repararea avioanelor MiG-29.

În urmă cu trei ani, au apărut informații că reparațiile necesare pentru motoarele avioanelor de luptă MiG-29 ar putea fi făcute și în Polonia, dar zvonurile s-au stins atât de repede pe cât au şi apărut.

Ministrul bulgar al Apărării a explicat că doar polonezii mai au o uzină pentru repararea MiG-29-urile, dar Varşovia oferă licenţa doar pentru repararea avioanelor proprii, iar industria poloneză de apărare nu au voie să repare echipamente militare care aparţin Bulgariei sau altor ţării. 
,,Deci putem cumpăra motoare, dar nu le putem, repara acolo” , a explicat ministrul apărării Karakachano.

BulgarianMilitary precizează că declaraţiile ministrului bulgar al apărării sunt corecte, deoarece cel care produce un anumit produs militar poate decide să elibereze o licență doar pentru o anumită țară, în condiții diferite, una dintre acestea fiind ca ţara respectivă își repară numai echipamentele sale și nu pe cele ale altor state, cum este şi cazul Poloniei. 

Această practică nu este neobişnuită pe piețele militare internaționale și este practicată de toată statele din lume, deoarece brevetele pentru cercetare trebuie protejate într-un fel sau altul.

Trebuie menţionat şi faptul că între Bulgaria și Polonia a fost semnat, în anul 2015, un acordul privind repararea avioanelor de luptă MiG-29. Acordul prevedea ca Polonia să repare șase motoare – cât să pună în funcţiune trei aeronave Mig-29 – până la mijlocul anului 2016.

La douăzeci de zile de la semnarea contractului, Polonia a împrumutat două dintre motoarele sale MiG-29 pentru utilizare temporară de către Forţele Aeriene Bulgăre, astfel încât imediat unul dintre avioanele de luptă bulgară a fost capabil să efectueze zboruri. Costul reparării celor șase motoare a depășit 6,1 milioane EUR şi a fost mai mic decât prețul oferit de compania rusă MiG.

De ce atunci a fost posibil şi acum nu mai este, Karakachano nu a precizat.

Bulgăria are obligații, atât în ​​cadrul programelor operaționale NATO, cât și în cadrul exercițiilor și misiunilor de antrenament, ca până la sosirea primelor avioane ale F-16 Block 70, achiziţionate anul trecut din Statele Unite, să repare o parte din MiG-urile rusești. În afară de MiG-29, Bulgaria a semnat și un acord cu Belarus pentru repararea a opt avioane militare Su-25.

 

Sofia vrea să vândă o parte din avioanele MiG-29

 

La începutul lunii iunie, ministrul bulgar al Apărării, Krassimir Karakachanov, declara că Bulgaria va încerca să vândă o parte din avioanele de vânătoare MiG-29, de provenienţă sovietică, atunci când cele opt avioane F-16 Block 70 – fabricate de SUA şi pe care Ministerul bulgar al Apărării le-a achiziţionat anul trecut ca parte a unui acord de 1,2 miliarde de dolari – vor intra în posesia Forţelor Aeriene Bulgăre.

Forţele Aeriene Bulgare au în serviciu, de mai bine de 30 de ani, avioane de vânătoare MiG-29. Dintre acestea, până în prezent, două s-au prăbușit, unul în septembrie 1994 – din păcate pilotul şi-a pierdut viaţa – iar cel de-al doilea în aprilie 2012.

În prezent, Bulgaria are aproximativ 14 avioane de vânătoare MiG-29 și cheltuie anual sume foarte mari de bani pentru mentenanţa acestor aeronave destul de îmbătrânite. Forţele Aeriene Bulgare sunt obligate, sub o formă sau alta, să investească în mentenanţa avioanelor MiG-29, deoarece sunt sigurele aparate cu care încă patrulează spațiul aerian, până când vor primi cele opt avioane F-16.

Odată ce Forţele Aeriene Bulgare vor primi cele opt avioane de vânătoare F-16, nu va fi necesară menținerea unei flote complete de avioane MiG-29.

Amintim că, Bulgaria a plătit, în august 2019, Agenției pentru Cooperare de Apărare și Securitate a SUA 1,2 miliarde de dolari pentru opt avioane de vânătoare F-16 Block 70. În medie, fiecare avion va costa statul bulgar 150 de milioane de dolari, dar are cele mai noi dotări disponibile pe acest tip de avion.

Cu acest pas, partea bulgară și-a îndeplinit angajamentul în cadrul contractelor pentru achiziționarea aeronavelor de luptă F-16 pentru Forțele Aeriene Bulgăre.

După confirmarea tranzacției de 1,2 miliarde de dolari partea americană, conform contractului, trebuie să înceapă procesul de construcție și de livrarea a avioanelor F-16.

Potrivit producătorului, compania americană Lockheed Martin, Block 70/72 este versiunea cea mai nouă și cea mai avansată a acestui avion de vânătoare, având o durată de viață cu 50% mai mare decât a versiunilor anterioare și poate fi operațional până în 2070 și chiar după, adică cel puțin 50 de ani de acum înainte.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

F-16 ale României cu sisteme MEROPS? Ce sunt sistemele de ultimă generație MEROPS, care vor proteja România de dronele și avioanele Rusiei
Dronele ucrainene interceptoare, baza „zidului european al dronelor”: Marea Britanie le produce în masă pentru a contracara agresiunea rusă
Franța a primit șah în programul viitorului avion de generația a 6-a: Marea Britanie atrage Germania în programul GCAP pe fondul crizei franco-germane
Independența aeriană: Cum schimbă CA-1 Europa de la Helsing piața dronelor de luptă – O soluție 100% europeană (VIDEO)
Dependența României de Serbia e mult mai „adâncă”: Explozibilii vin de fapt și din China. Cu eticheta schimbată în Vietnam
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria
Polonia investește masiv în forțele sale armate: Peste 1.200 de vehicule tactice Legwan, fabricate sub umbrela cooperării cu Seul
Invenția ucraineană care sperie Rusia. De ce racheta de croazieră „Flamingo”, construită din vechituri sovietice, reprezintă o provocare pentru ruși
Rușii au spus „da”: Prețul salvării avionului Su-57 de către o mare putere mondială va fi accesul acesteia la codul sursă și la toate datele sensibile
Ionuț Moșteanu, în vizită în Luxemburg. România caută soluții pentru a aduce expertiza luxemburgheză în tehnologie și apărare, în țară
Modernizarea Armatei României din fonduri europene. Bolojan: Propunerile României pentru programul SAFE vor fi elaborate până la jumătatea lui octombrie
Soarta avionului european de generația a 6-a, pecetluită? Franța iese la atac: Metoda Eurofighter nu merge cu noi. Dacă nemții vor să facă singuri, să o facă
Pachetul de apărare al Turciei sub lupa SUA: Avioanele F-35 și F-16, miza viitoarelor negocieri de la Washington
Răspunsul Statelor Unite la provocările din Pacific, proiectul "F-47": Boeing a început producția noului avion stealth care va înlocui F-22 Raptor
Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Au fost disecate rachetele și dronele ruse care lovesc zilnic Ucraina iar rezultatul e îngrijorător: În medie fiecare are 44 de componente din țări aliate Ucrainei
Viitorul aviației militare este aici: Ce este ''Vectis'', drona stealth care schimbă regulile războiului aerian (FOTO/VIDEO)
De ce nu se mai înghesuie lumea să cumpere tancuri Leopard 2. Versiunea ce mai modernă A8 e o mașină scumpă de luptă, dar cu producție într-un ritm hilar
Serbia vrea să fie puterea militară din regiune: Demonstrație cu tancuri rusești, avioane Rafale și lasatoare PULS capabile să lovească orice capitală din Balcani
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Noua amenințare pentru flota rusă din Marea Neagră (FOTO/VIDEO): Ucraina prezintă TOLOKA, drona care poate lovi la 2000 km distanţă
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Un parteneriat istoric pentru securitatea Europei de Est: Cum a forțat incidentul cu dronele rusești o cooperare fără precedent între Polonia și Ucraina
„Bestia” americană se reinventează. De ce Armata SUA grăbește radical modernizarea legendarului tanc Abrams?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american
Aviația militară a Turciei a primit al 4-lea T-70. Programul elicopterului Black Hawk turcesc supraviețuiește pe modul „avarie”
Viitoarele programe de înzestrare ale Armatei României: Oportunitatea producției naționale și rolul Șantierului Naval Damen Galați
Iese în sfârșit soarele pentru IAR-99? Primele 5 avioane ar putea fi livrate Armatei în aceste zile după ce ultima piesă din puzzle a fost livrată

Ştiri Recomandate

Flamingo, drona-rachetă ucraineană care schimbă regulile jocului: Motoare reciclate și putere mai mare decât Tomahawk
De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Europenii susțin înghețarea ostilităților în Ucraina pe actuala linie a frontului. Europa și Kievul, plan în 12 puncte pentru oprirea războiului
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
Armata Ucrainei. Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
De ce războiul din Ucraina nu se va încheia în următorii patru ani?
Parlamentul României, undă verde pentru achiziția de noi tancuri de luptă
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Marea Britanie va avea o lege pentru doborârea dronelor
În lipsă de F-35, rușii zboară cum pot în modul ”stealth”: Poliția aeriană NATO interceptează constant aeronave rusești cu transponderele oprite
Robinetul cu gaze rusești se închide. Doar două state s-au opus
Khamenei îl ironizează pe Trump pentru declarațiile despre distrugerea industriei nucleare a Iranului: Continuă să visezi
Pragmatismul care doare | Mareșalul Richards: Ucraina nu poate câștiga împotriva Rusiei fără o implicare directă a forțelor NATO. Dar, asta nu se va întâmpla!
Zelenski: „Ucraina nu va ceda nimic Rusiei de dragul unui acord cu Putin”. Kievul cere garanții de securitate post-război
Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Geopolitica unei concesii păcătoase: Propunerea lui Trump de "împărţire" a Donbasului și reconfigurarea relațiilor SUA-Ucraina
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Un submarin, o problemă mai adâncă: Întreținerea deficitară a flotei ruse de submarine Kilo, accelerată de evacuarea forțată din baza Tartus
EXCLUSIV
Diplomația Tomahawk a lui Trump: Cum a forțat președintele SUA dialogul cu Vladimir Putin și ce se joacă la Budapesta
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Adio, gândire umană? Generalii americani se consultă cu ChatGPT: Cât de periculoase sunt erorile subtile ale AI-ului in planificarea militara
Lovitură de proporții: Europol a destructurat o rețea uriașă de „ferme de SIM-uri” care coordona 49 de milioane de conturi false la nivel global (FOTO)
pixel