Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Urmează criza acumulatorilor? Companiile occidentale spun că nu, dar China va limita drastic exporturile de grafit. Măsura va forța Occidentul să caute soluții alternative. Analiză Reuters
News
Data publicării:
Mișcarea Chinei de vineri de a reduce exporturile de grafit, un material cheie pentru bateriile vehiculelor electrice, nu va face decât să accelereze eforturile de dezvoltare a surselor și materialelor alternative. Acest lucru va dura ceva timp, au afirmat directori și analiști din industrie.
Drona / Armata Ucrainei, facebook
Drona / Armata Ucrainei, facebook

China, cel mai mare producător și exportator de grafit din lume, va solicita autorizații de export începând cu 1 decembrie pentru unele produse din grafit, inclusiv grafitul sferic folosit de producătorii de automobile.

China rafinează mai mult de 90% din grafitul mondial în materialul folosit în aproape toți anodii bateriei EV, care reprezintă porțiunea încărcată negativ a bateriei.

Decizia Chinei ar putea escalada disputele comerciale la nivel global, dar ar putea stimula alte țări să acorde prioritate cercetării în surse și materiale alternative, au declarat directorii din industrie.

"Vedem mișcarea Chinei ca un potențial catalizator pentru a evidenția urgența îmbunătățirii aprovizionării cu grafit (în SUA)", a declarat John DeMaio, președintele diviziei de grafen a Grupului Graphex.

Graphex intenționează să deschidă o unitate de procesare a grafitului în Warren, Michigan, până la sfârșitul anului 2024, pentru a furniza producătorilor auto americani cel puțin 10.000 de tone pe an de acest metal.

Noile investiții în SUA și Europa urmăresc să reducă dependența de China în ceea ce privește grafitul, cu accent pe dezvoltarea grafitului sintetic, dar experții din industrie au declarat că acest efort va fi dificil.

Benchmark Mineral Intelligence estimează că grafitul sintetic ar putea reprezenta aproape două treimi din piața bateriilor pentru vehicule electrice până în 2025.

Cu toate acestea, giganții din China din domeniul materialelor pentru baterii, cum ar fi BTR și Shanshan, investesc sute de milioane de dolari pentru a produce mai mult grafit sintetic.

Vianode, o întreprindere de grafit sintetic cu sediul în Oslo, începe producția la scară mică în Norvegia anul viitor și se extinde în Europa și SUA până în 2030, furnizând material suficient pentru a alimenta aproximativ 2 milioane de vehicule electrice.

Directorul de operațiuni Hans Erik Vatne a declarat recent pentru Reuters că dezvoltarea producției de grafit sintetic este costisitoare, dar acesta este prețul de plătit pentru a reduce dependența de China.

 

Siliciul, o soluție?

 

Un alt ingredient pentru anodul bateriei este siliciul, care permite unui vehicul electric să parcurgă distanțe mai lungi înainte de reîncărcare.

Cantitatea maximă de siliciu adăugată la baterii este de aproximativ 10%, deoarece materialul se extinde în timpul utilizării și poate degrada bateria. Cu toate acestea, companiile lucrează pentru a crește acest procent.

De exemplu, startup-ul american GDI dezvoltă anoduri compuse în întregime din siliciu pentru baterii.

"China este cu zeci de ani înainte în ceea ce privește grafitul și este prea târziu pentru a încerca să-i ajungem din urmă", a declarat CEO-ul GDI, Rob Anstey, pentru Reuters. "Trebuie să trecem la următorul nivel de performanță pe litiu-ion și vehicule electrice."

"Este momentul să ne trezim și să spunem, bine, trebuie să începem să lucrăm la următoarea generație de baterii și materiale", a adăugat el.

 

Prețul bateriilor ar putea crește

 

Limitările Chinei ar putea, de asemenea, să scadă exporturile și să crească prețurile, așa cum s-a întâmplat după o mișcare similară în august pentru două metale care sunt folosite producerea semiconductorilor: galiu și germaniu.

"Se așteaptă ca această reglementare să crească deficitul de grafit, ceea ce, la rândul său, va crește costul bateriilor, conducând la costuri mai mari de producție pentru vehiculele electrice", a spus analistul Canalys, Alvin Liu.

Mulți producători de automobile vând vehicule electrice în pierdere, așa că costurile mai mari nu ar fi binevenite. Odată cu creșterea vânzărilor de vehicule electrice, producătorii de mașini se întrec pentru a-și securiza aprovizionarea din afara Chinei, dar lipsurile se profilează.

Principala utilizare a grafitului a fost în industria siderurgică dar vânzările de vehicule electrice se vor tripla până în 2030, până la 35 de milioane din 2022, potrivit prognozelor.

Fiecare EV are nevoie, în medie, de 50 kg până la 100 kg (110 lire până la 220 de lire sterline) de grafit în acumulatorul său pentru anozi, aproximativ de două ori cantitatea de litiu.

Producătorii de automobile sunt destul de liniștiți în legătură cu decizia Chinei.

„Nu ne așteptăm la efecte pe termen scurt asupra situației noastre de aprovizionare, dar vom urmări problema cu atenție”, a spus BMW într-un comunicat. „Am putea reacționa rapid și flexibil în gestionarea riscurilor, dacă este necesar.”

Volvo Cars și Renault au spus că este prea devreme pentru a comenta, dar urmăresc situația îndeaproape.

Mercedes a refuzat să comenteze, dar a declarat în iunie că își diversifică aprovizionarea cu materii prime, inclusiv grafitul. Stellantis și Rivian au refuzat să comenteze.

Oficialii Volkswagen, General Motors, Ford, Lucid și Fisker nu au putut fi contactați imediat pentru a comenta, arată analiza Reuters.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Israelul declară că nu dorește trupe turcești în Gaza
Trump confirmă că retragerea parțială a trupelor SUA s-a luat în coordonare cu Casa Albă, dar afirmă că "Relația cu România este foarte bună"
Comisia Europeană a înăsprit regulile privind vizele pentru ruși
Vânătorul de mine HMS Blyth din clasa Sandown. Foto: Royal Navy
EXCLUSIV
Gură de oxigen pentru Marina României: Încă un vânător de mine, în contextul în care 9 nave comerciale au fost avariate de mine marine în Marea Neagră
Șpagă pentru înzestrarea Armatei României: Ministrul Moșteanu a refuzat orice contact cu o persoană care a încercat să ofere 1 milion de euro pentru influență. Dosarul, pe masa DNA
Probleme pentru Lukoil în SUA: Vânzarea activelor, blocată de Departamentul Trezoreriei care a etichetat cumpărătorul Gunvor drept ”marionetă a Kremlinului”
Lavrov, în dizgrație după convorbirea telefonică eșuată cu Rubio? Kremlinul respinge speculațiile
Photo source: NATO
EXCLUSIV
Să învățăm de la Ucraina: Flota de drone. Am. Pierre Vandier, Comandantul Suprem pentru Transformare: Am discutat și cu România. Modelul e deja testat și poate fi adus și în Marea Neagră
Încă un pas în afara orbitei Moscovei: Sprijinită intens de Turcia, Armata azeră se aliniază la standardele NATO
Războiul hibrid al Rusiei, în faza dronelor ce perturbă aeroporturile civile din Europa
Rușii se pregătesc și ei pentru reluarea testelor nucleare. Decizia vine la scurt timp după un anunț similar din partea SUA
NATO - Industry Forum 2025, la București. Mark Rutte și Nicușor Dan dau startul în ziua 2
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
”Vom revigora industria de apărare. Avem o tradiție”. Nicuşor Dan dă asigurări că România implementează strategia pentru industria de apărare
Rutte dă asigurări de la București că NATO va interveni într-o clipă în cazul unui atac asupra României: „Nimeni nu va încerca să testeze asta”
Situație dramatică la Pokrovsk. Ocupanții își stabilesc noi poziții și dețin aproape 85% din oraș
Mexicul respinge categoric o intervenție a Armatei SUA pe teritoriul său pentru a lupta împotriva cartelurilor de droguri
La doar o zi după România, Rheinmetall își extinde rețeaua de fabrici de muniție într-un alt stat din Flancul Estic
Zidul Alianței în fața Rusiei: România nu doar că susține Santinela Estică, ci va fi parte a ei
Republica Moldova și Ucraina, în UE până în 2029? Condiția: Trebuie să accelereze reformele, spune Comisia Europeană
Bucureștiul, capitala Industriei de Apărare, timp de 2 zile: NATO aduce sute de companii din domeniul apărării
Indonezia va comanda suplimentar încă patru avioane militare de transport A400M
Eroare strategică și risc de compromitere a capacității defensive? Viitoarea rezervă voluntară a României riscă să fie formată doar din soldați, fără ofițeri
Și exporturile de gaze naturale lichefiate (GNL) au scăzut în Rusia
Rusia se declară îngrijorată de reluarea testelor cu arme nucleare de către SUA. În același timp Moscova a pregătit și ea un poligon de testare nucleară
Retragerea parțială a trupelor SUA din țara noastră, parte dintr-un plan mai amplu: SUA reduc numărul de militari și din alte state
Lukoil a găsit un cumpărător pentru activele sale internaționale
Ordonanța privind investițiile în industria de apărare, pe masa Guvernului
Coreea de Sud intră în clubul select al statelor care dețin submarine cu propulsate nucleară
SUA și China au convenit să reducă tarifele vamale

Ştiri Recomandate

Cum au reușit israelienii și românii să dezvolte o versiune SPIKE care costă doar o treime din prețul rachetei: „Performanțe similare. Racheta va fi un boom”
Premierul Bolojan confirmă demisia lui Ionuț Moșteanu. Radu Miruță, ministrul Economiei preia interimatul la Apărare
De ce americanii tocmai și-au doborât singuri o dronă MQ-9 Reaper
Anticorupția ucraineană a descins la domiciliul lui Andrii Yermak, șeful Administrației Prezidențiale și apropiat al lui Zelenski. Acțiunile sunt în defășurare
Rusia susține că e deschisă negocierilor de pace, dar adevăratele intenții reies din vorbele lui Putin: Suntem gata să luptăm până la ultimul ucrainean
Bombardiere rusești Tu-22M3 au patrulat deasupra Mării Baltice. Avioanele rusești au fost escortate de Gripen și Eurofighter aliate
Ucraina a atacat în această noapte o rafinările din regiunea rusă Saratov și aerodromul Saki din Crimeea ocupată
Rusia spune că luptele reale la care avioanele Su-57 au luat parte sunt incomparabil mai grele decât cele ale F-35 și F-22. Stand up comedy cu avioane
A treia Romă și islamul radical. Ruth Wasserman: Rușii sunt profesori ai propagandei. Au transferat și aplicat know-how-ul și palestinienilor
Trump anunță operațiuni militare terestre în Venezuela „foarte curând”. Riscă SUA un desant maritim sau aerian?
Soluții pentru a încetini mașina de război rusească. Sancțiunile nu s-au atins încă de zona substanțelor chimice folosite inclusiv la producția anvelopelor
Lynk KF41 / rheinmetall
EXCLUSIV
Paradoxul periculos al reînarmării Europei: Cum logica „fiecare pentru el” riscă să slăbească NATO exact când amenințarea Rusiei este mai mare
O pace falsă pentru un viitor război prelungit?: De ce transformă Vladimir Putin ,,planul american'' într-un ultimatum pentru capitularea totală a Ucrainei
Este NATO pregătită dacă Rusia atacă „mâine”? Planul militar german „OPLAN DEU” dezvăluie vulnerabilitățile critice ale Europei
Mesagerul de serviciu al Kremlinului: Cum folosește Putin „pionul” Lukașenko pentru a șantaja Ucraina cu pierderea totală a litoralului dacă refuză planul Trump
Eficiența „chirurgicală” a avioanelor Mirage 2000 și paradoxul apărării aeriene ucrainene (Foto/Video). De ce o rată de interceptare de 98% nu este suficientă pentru a descuraja Rusia
Ucraina nu cedează la Pokrovsk deși rușii au schimbat tactica. Comandant ucrainean de pe front: În ritmul actual mai rezistăm un an. Și îi vom pune pe mulți la pământ în tot acest timp
În timp ce Macron încă se chinuie să introducă serviciul militar voluntar, Polonia nu-și face probleme: A recrutat deja 55 de mii de voluntari pentru 2025
Proiectul Octopus, dronă vs. dronă, o lecție și pentru România? Marea Britanie va produce lunar 2.000 de UAV-uri pentru ca ucrainenii să intercepteze dronele Shahed rusești
Avertismentul generalului Ben Hodges: De ce abandonarea Europei ar fi o „eroare de calcul fatală” pentru economia SUA. Iluzia păcii prin concesii teritoriale
Cum văd rușii România, deja a doua putere militară din Est. Suntem pe locul 10 în topul statelor ostile și anticipează F-35, bombardiere B-52 și avioane AWACS dislocate aici
Europa se pregătește să răspundă Rusiei cu aceleași arme: De la răspunsuri cibernetice la exerciții militare ad-hoc
Președintele Nicușor Dan spune că dronele ruse care intră „din când în când” în România sunt accidente. Una a survolat „accidental” 100 de kilometri
În timp ce vizitează Moscova mai des decât Bruxellesul, oficialii ungari concluzionează: "Da aderării Serbiei la UE. Nu aderării Ucrainei”
Investiție masivă în apărare: Polonia finalizează negocierile pentru submarinele ORKA. De ce a fost oferta suedeză considerată „cea mai bună”
Cum amplifică competiția în Orient primele avioane rusești Su-57E livrate vreodată extern. Ca răspuns multe țări vor F-35, dar unele trebuie să se mulțumească cu "second best"
Doi membri ai Gărzii Naţionale, împuşcaţi de un afgan, în apropierea Casei Albe. SUA suspendă procesarea cazurilor de imigrare pentru afgani
Războiul viitorului se joacă în cloud. Cum construiește NATO „coloana vertebrală” digitală a Ucrainei pentru a transforma datele în viitoarele arme letale ale câmpului de luptă
România devine epicentrul viitorilor piloți de F-16 în Europa. După ce au donat 18 avioane F-16, olandezii s-au declarat impresionați de Baza 86
Trump nu vrea să pericliteze dialogul SUA cu China și sfătuiește Japonia să nu provoace „dragonul roșu” pe tema Taiwanului
Rachete antiaeriene MANPAD Mistral pentru Armata României. Ce prevede contractul de peste 600 de milioane de euro semnat cu Franța
pixel