Să nu ne așteptăm la minuni. Şeful aviației militare a Ucrainei: F-16 nu este un panaceu pentru a obține superioritate aeriană pe front
Avioanele F-16 vor permite o utilizare mai eficientă a armelor occidentale și, alături de sistemele occidentale de apărare aeriană și de mijloacele AEW, vor contribui la îndepărtarea avioanelor rusești de pe linia frontului. Șeful aviației din cadrul Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, generalul de brigadă Serhi Golubtsov, a făcut o nouă precizare cu privire la implicațiile tactice și strategice pe care avioanele F-16 le vor avea când ajung pe frontul din Ucraina.
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.
Interviul acordat Donbas Realiy dezvăluie modul în care avionul F-16 este strâns legat de performanța optimă a armelor occidentale din arsenalul său. F-16 în sine nu reprezintă un "panaceu" pentru superioritatea aeriană, a avertizat Golubtsov, reluând previziunile anterioare ale multor experți occidentali.
Avionul multirol F-16 va spori și va înlocui avioanele de luptă din epoca sovietică modificate pentru a folosi armele donate de Occident, care au întâmpinat însă unele dificultăți. Printre acestea se numără JDAM (Joint Direct Attack Munition), AGM-88 HARM (High-Speed Anti-Radiation Missile), ADM-180 MALD (Miniature Air-Launched Decoy) și Storm Shadow/SCALP-EG ALCM (Air-Launched Cruise Missile).
De asemenea, interviul prezintă în detaliu modul fascinant în care se schimbă tacticile și strategiile în jurul unei singure arme atunci când aceasta este disponibilă în număr mare sau când există variații în ceea ce privește numărul de mijloace care o pot folosi, sau ambele.
Pentru Ucraina va fi dificil să obțină superioritatea aeriană cu un singur avion
Răspunzând la întrebarea de ce bombele JDAM nu au avut un "efect major" pe câmpul de luptă, deși au fost folosite încă de la început, Golubtsov a invocat cantitățile "limitate".
Inițial a existat și o lipsă de avioane, deoarece convertirea acestora pentru a utiliza noile arme a fost un proces lent, dar acum au fost convertite suficiente avioane. Noile arme au fost mai întâi testate pentru "a le înțelege eficiența" pe câmpul de luptă și astfel au fost furnizate în "loturi de probă", cu "multe alte comenzi" ulterior.
Dar rușii "pur și simplu au trecut mai devreme prin acest proces", a spus ofițerul. În acest context, Golubtsov a menționat că Ucraina "lucrează la conversia și crearea [propriilor] bombe aeriene modificate, pe baza celor obișnuite cu cădere liberă". Ucraina va începe primele teste ale bombelor ghidate de producție ucraineană, dar deocamdată se bazează pe bombele occidentale GBU-39 și GBU-62.
Golubtsov a spus că F-16 "nu este un panaceu" și că nu se așteaptă la ceva nerealist: "Va fi dificil să obținem superioritatea aeriană cu un singur avion". Ar fi nevoie de un efort mult mai mare și complex, care să includă platforme E.W. (Electronic Warfare) și "avioane de detectare radar cu rază lungă de acțiune". De fapt, la 29 mai, Suedia a confirmat oficial transferul de aeronave ASC 890 Airborne Early Warning către Ucraina.
Dar avioanele F-16, împreună cu sistemul de apărare antiaeriană Patriot și sistemul Link 16 datalink, pot fi folosite într-o rețea integrată care va ajuta la "îndepărtarea de linia frontului a acelor avioane rusești care lansează rachete". Printre acestea se numără Su-35 sau Su-30SM-urile, care dacă "se apropie prea mult, vor fi în zona de lupta".
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News