Flota din umbră a Rusiei e o bombă cu ceas. Navele lasă urme de petrol în întreaga lume
O investigație comună a Politico și a grupului non-profit de jurnalism SourceMaterial a descoperit cel puțin nouă cazuri de scurgeri de petrol provenite de la navele petroliere ale Flotei comerciale a Rusiei,
Navele flotei navale ruse care transportă petrol continuă să navigheze în jurul lumii, lăsând în urma lor scurgeri de petrol. Navele vechi și adesea prost întreținute, navighează încălcând sancțiunile occidentale.
Cel puţin nouă cazuri de nave ruseşti care transportau petrol au fost înregistrate într-o analiză comună a jurnaliştilor de la Politico şi a proiectului SourceMaterial.
Nava petrolier de mărimea Turnului Eiffel, numită Innova, este una dintre sutele de nave rusești care navighează pe oceanele lumii, în ciuda sancțiunilor impuse țării lor mame, scrie Politico.
În martie, Innova a lăsat o urmă – posibil o pată de petrol, conform imaginilor din satelit – la câteva zile după ce a pornit din portul Murmansk din nord-vestul Rusiei. Sub pavilion vietnamez, nava transporta un milion de barili de petrol din Rusia în India.Innova a ajuns cu succes până la urmă. După aceea, nava și-a schimbat numele și, de asemenea, proprietarul. Numai anul trecut, 82 de milioane de barili de petrol au fost transportați din Rusia în India în moduri similare.
Și mai sunt multe astfel de cazuri. Cel puțin nouă au fost raportate în diferite țări din întreaga lume, din Italia până în Thailanda și Vietnam până în Mexic. Acest lucru este conform unei analize a imaginilor din satelit realizată de organizația neguvernamentală SkyTruth, combinată cu datele de expediere din Lloyd's List. Activitatea navelor a fost înregistrată de jurnaliştii Politico pe baza analizei imaginilor din satelit ale Gărzii de Coastă.
O bombă cu ceas
Constatarea actuală indică o problemă mai amplă care s-a agravat în special după invazia rusă pe scară largă a Ucrainei.
De când sancțiunile occidentale au fost impuse Moscovei, petrolierele transportă mărfuri în întreaga lume în mod ilegal. Navele sunt adesea în stare deplorabilă și, de asemenea, sunt adesea neasigurate, ceea ce înseamnă că, în cazul unei scurgeri de petrol, este dificil să le tragi la răspundere.
Experții cred că este doar o chestiune de timp până când una dintre aceste nave se confruntă cu un dezastru cu consecințe majore de mediu și economice.
”Pe lângă daunele aduse mediului, dintre care unele vor fi ireversibile, are un impact uriaș asupra statelor de coastă, care trebuie să suporte costurile curățeniei. Este o bombă cu ceas”, a avertizat Isaac Levi, expert în flote din umbră la Centrul de cercetare pentru energie și aer curat (CREA).
Navele care au scurs petrol călătoresc adesea prin coridoare maritime aglomerate, cum ar fi Marea Roșie sau Canalul Panama. Orice accident grav ar putea, teoretic, perturba rutele comerciale internaționale. Și, potrivit experților, este doar o chestiune de timp până să aibă loc un astfel de accident.
Marea Britanie a adăugat joi 18 petroliere rusești și alte patru nave care transportă gaz natural lichefiat (GNL) pe lista de sancțiuni. În total, Londra a impus sancțiuni asupra a 43 de nave rusești. Navele navighează sub steagurile diferitelor țări, de exemplu Barbados sau Gabon.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News