Francezii sunt optimiști că Eurotank va vedea lumina zilei în ciuda zvonurilor. Tancul franco-german de ultimă generație a „apărut” din nou în public
Proiectul viitorului tanc franco-german (sistem terestru de luptă, Main Ground Combat System, MGCS), mai cunoscut şi sub denumirea de Eurotank, a fost prezentat din nou cu mare fast, împotriva zvonurilor cu privire la soarta acestui program major.
Franța și Germania au dezvoltat un nou concept al viitorului tanc de luptă principal, denumit EMBT Enhanced Main Battle Tank.
În cadrul expoziției de armament EDEX 23 care a avut loc la Cairo, și unde marii producători de tehnică militară de la nivel mondial și-au prezentat armamentul, a fost prezent din nou și Eurotank.
Lansat în anul 2017, acest program militar nu ar fi trebuit să confrunte cu probleme prea mari în măsura în care urma să fie încredințat joint venture-ului KNDS, creat în 2015 prin fuziunea concernului german Krauss Maffei Wegman (KMW) şi a companiei franceze Nexter.
Eurotank a întâmpinat însă multe bariere, ca urmare a neînțelegerilor dintre companiile implicate în program.
La Cairo KNDS a prezentat din nou Eurotank-ul. Publicația franceză Opex360 dedică un material prezenței Eurotank la EDEX 23, precizând că Eurotank a fost în centrul evenimentului, amintind și de nevoia forțelor terestre egiptene de a achiziționa tehnică nouă de luptă.
O absență interesantă de la Cairo, pe care o sesizează și publicația franceză, a fost a producătorului german Rheinmetall care nu a adus în capitala Egiptului atât de promovatul tanc KF51 Panther.
Prezența Eurotank în Egipt vine după ce Franța și Germania au anunțat că vor da un nou impuls proiectului amânat de creare a acestui nou tanc de luptă comun. Anunțul a fost făcut recent de miniștrii apărării din cele două țări în cadrul unei reuniuni la Berlin. Eurotank ar urma să înlocuiască Leopard 2 și Leclerc.
Francezii speră că în ciuda întârzierilor a problemelor din program și a zvonurilor, Eurotank ar putea vedea lumina zilei
Zvonurile cu privire la eșecul programului Eurotank au apărut după ce presa internațională a scris că Germania, Italia, Spania și Suedia vor începe să lucreze împreună la dezvoltarea unui nou tanc care să înlocuiască Leopard 2, dar si tancul italian Ariete.
Dezvoltarea va fi realizată cu implicarea companiilor Krauss-Maffei Wegmann (KMW) și Rheinmetall din Germania, conglomeratul italian Leonardo, Saab din Suedia și o companie spaniolă anonimă. Initial, acordul a fost încheiat în secret între două țări, dar o serie de instituții media occidentale, inclusiv cotidianul german Handelsblatt, au aflat ca acordul a fost extins prin implicarea altor state. Un asemenea proiect ar pecetlui soarta Eurotank.
Se remarcă faptul că motivele acestei decizii și ale inițiativei Berlinului de a lucra la cu totul alt proiect militar vin pe fondul diferenţei de opinii cu privire la programul Eurotank - acesta a fost critică chiar din faza de proiect.
După cum s-a dovedit, Franța dorește un tanc care să fie uşor transportat pe cale aeriană, de fapt, un vehicul blindat ușor, dar Germania vrea un descendent pentru Leopard 2 - un tanc greu.
Despre noul Eurotank - programul franco-german care își propune dezvoltarea unui tank de ultimă generație
Concept proiect MGCS - expoziţia militară Eurosatory 2018
Designul EMBT sau Eurotank este unic și constă într-un echipaj de patru persoane, cu doi oameni în turelă, inclusiv un comandant de tanc și un artilerist, și doi oameni în față, inclusiv un șofer și un operator a sistemelor de luptă.
EMBT este înarmat cu un tun cu țeavă lisă L52 de 120 mm, capabil să tragă toate tipurile de proiectile NATO standard de 120 mm, conectat la un sistem de încărcare automată cu 22 de proiectile. Armamentul secundar al EMBT include o mitralieră coaxială de 12,7 mm montată în stânga armamentului principal.
De asemenea, pe turela tancului este instalată o staţie de arme controlată de la distanţa care dispune de o mitralieră de 7,62 mm montată în partea stângă față. Partea din spate a turelei este echipată cu un tun automat de 30 mm numit ARX 30, dezvoltat tot de compania franceză Nexter System.
Turela EMBT a fost proiectată pentru a oferi capacitatea de a integra noul concept de tun și muniție ASCALON, care constă într-o nouă generație de sisteme de armament de 140 mm.
În ceea ce privește protecția, EMBT este echipat cu blindaj pasiv și activ de ultimă generație, precum și cu sistemul de protecție activă TROPHY APS (Active Protection System) și E-LAWS LWS (Laser Warning System) de producție israeliană, dezvoltat de compania israeliană Elbit Systems.
Utilizând șasiul tancului Leopard 2, EMBT are un nivel ridicat de mobilitate pe teren accidentat și poate atinge o viteză maximă pe șosea de 65 km/h. Tancul este propulsat de un motor german MTU 883 EPP care dezvoltă 1.500 CP și are o autonomie maximă de croazieră de 460 km.
EMBT are o greutate de luptă de 61,5 tone, o lungime de 10,45 m, o lățime de 3,85 m și o înălțime de 3,24 m.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News