Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Imaginea României costă și e normal. State care se respectă și au o arenavă oficială
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
România nu mai are de aproape 10 ani un avion VIP pentru deplasările externe ale președintelui și premierului. Începând cu anul 2010, Administraţia Prezidenţială a folosit un avion Airbus închiriat de la Tarom, dar în 2013 a renunțat la contractul cu această compaie și, de atunci, pentru deplasările externe ale șefului statului sunt utilizate avioane închiriate în regim charter de la companii private. România este printre puținele state care nu au avion prezidențial, dar imaginea ţării noastre ne costă enorm, dar este normal - avioanele prezidenţiale se cumpără, în general, câte două sau chiar trei, unul fiind utilizat în mod frecvent, iar celelalte fiind pregătite de zbor în cazul în care apar incidente cu aeronava oficială.

TVR Info a făcut o analiză comparativă între situaţia României – fără aeronave prezidenţiale – şi alte state care deţin aeronave oficiale. Mai jos puteţi citi o listă cu statele care ţin la imaginea oficialilor lor şi au avioane prezidenţiale.

AUSTRALIA – (6 aeronave)

În Australia, transportul aerian guvernamental VIP, este realizat cu aeronave aparținând Forțelor Aeriene Australiene și au în dotare următoarele aeronave:

-Airbus A330 MRTT (1 buc.)

-Boeing 737BBJ (2 buc.)

-Dassault Falcon 7x (3 buc.)

AUSTRIA – (3 aeronave)

În Austria, transportul aerian guvernamental VIP este realizat, în general, cu aeronave de linie ale statului (Austrian Airlines) dar și cu aeronave de transport aparținând Forțelor Armate Austriece.

-Lockheed Martin C-130K Hercules (3 buc.)

BELGIA – (3 aeronave)

În Belgia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat cu următoarele aeronave:

- Dassault Falcon 7X (2 buc)

- Dassault Falcon 900 (1 buc)

BULGARIA – (2 aeronave)

În Bulgaria transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de o companie civilă de stat cu următoarele aeronave:

-Airbus A319 (1 buc.)

-Dassault Falcon 2000 (1 buc.)

CANADA – (5 aeronave)

În Canada, transportul aerian guvernamental VIP este realizat de Forțele Aeriene Canadiene și folosesc următoarele aeronave:

-Airbus CC-150 Polaris (Airbus A310-300) configurație VIP (1 buc.)

-Bombardier Challenger 600 (4 buc.)

CIPRU – (o aeronavă)

În Cipru transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aeriene ale Ciprului.

-Embrarer ERJ 135s (1 buc.)

REPUBLICA CEHĂ – (9 aeronave)

Forțele aeriene cehe operează următoarele aeronave pentru transportul aerian guvernamental VIP:

-Airbus A319CJ (2 buc.)

-Bombardier Challenger 600 (1 buc.)

-Airbus C-295 (6 buc.)

CROAŢIA – (o aeronavă)

În Croația, transportul guvernamental este asigurat de Forțele Aeriene Croate.

-Bombardier Challenger CL-604 9A (1 buc.)

DANEMARCA – (4 aeronave)

În Danemarca, transportul guvernamental este asigurat de Forțele Aeriene Regale din Danemarca.

- Bombardier Challenger 604s (4 buc.)

FINLANDA – (4 aeronave)

În Finlanda, transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aeriene Finlandeze.

- Bombardier Learjet 35 (3 buc.)

- Cessna Citationjet/M2 525 (1 buc.)

FRANŢA – (12 aeronave)

Forțele Aeriene Franceze folosesc pentru transportul aerian al preşedintelui, primului ministru şi oficialilor din guvern următoarele aeronave:

-Dassault Falcon 50s (4 buc);

-Dassault Falcon 900s (2 buc);

-Dassault Falcon 7X  (2 buc);

-Airbus A330-200 (1 buc);

-Airbus A310-304 (3 buc);

GERMANIA - (16 aeronave)

Forțele Aeriene Germane operează pentru transportul aerian VIP următoarele aeronave:

-Airbus A340-313X  (2 buc.);

-Airbus A321-231 (1 buc.);

-Airbus A350-941 (5 buc.);

-Airbus A319-133X (2 buc.)

-Bombardier Global 5000 (3 buc.)

-Bombardier Global 6000 (3 buc.)

GRECIA – (3 aeronave)

În Grecia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aeriene Elene, cu următoarele aeronave:

- Gulfstream V (1 buc.)

- Airbus A340-300s (1 buc.)

- Embraer ERJ 135BJ (1 buc.)

IRLANDA – (2 aeronave)

În Irlanda transportul aerian guvernamental VIP este asigurat cu următoarele aeronave:

- Bombardier Learjet 45 (1 buc.)

- Gulfstream IV (1 buc.)

ITALIA – (8 aeronave)

În Italia, transportul guvernamental este asigura de Forțele Aeriene Italiene cu următoarele tipuri de aeronave:

-Airbus A319CJ (3 buc.)

-Dassault Falcon 50s (2 buc.)

-Dassault Falcon 900s (3 buc.)

JAPONIA – (2 aeronave)

În Japonia, transportul guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aeriene Japoneze și operează următoarele aeronave:

-Boeing 777-300ER (2 buc.)

LITUANIA - (3 aeronave)

În Lituania transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aerine Lituaniene cu următoarele aeronave:

-Alenia C27J Spartan (3 buc.)

LUXEMBURG - (3 aeronave)

În Luxemburg transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de companii aeriene civile și private cu următoarele aeronave:

- Cessna 550 Citation II (1 buc.)

- Bombardier Learjet 35A (1 buc.)

- Boeing 737-700 (1 buc.)

MALTA – (o aeronavă)

În Malta transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de o companie aeriană privată.

- Bombardier Learjet 60 (1 buc.)

MUNTENEGRU – (o aeronavă)

În Muntenegru transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de o companie aeriană privată.

 - Bombardier Learjet 45 (1 buc.)

NORVEGIA – (2 aeronave)

În Norvegia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aerine Norvegiene cu următoarele aeronave:

-Dassault Falcon 20 (2 buc.)

MAREA BRITANIE – (4 aeronave)

În Marea Britanie transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aerine Britanice cu următoarele aeronave

- Airbus A330 (1 buc.);

- Airbus A321-253NX (1 buc.);

- Dassault Falcon 900LX (2 buc.).

OLANDA – (2 aeronave)

În Olanda transportul aerian guvernamental VIP este asigurat cu următoarele aeronave:

- Gulfstream IV (1 buc.)

- Boeing 737-800 (1 buc.)

POLONIA – (3 aeronave)

În Polonia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de Forțele Aeriene Poloneze cu următoarele aeronave:

- Gulfstream G550s (2 buc.)

- Boeing 737-800 (1 buc.)

PORTUGALIA – (3 aeronave)

În Portugalia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de forțele aeriene cu următoarele aeronave:

- Dassault Falcon 50s (3 buc.)

SLOVACIA – (4 aeronave)

În Slovacia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de serviciul de transport guvernamental cu următoarele aeronave:

- Airbus A319 (2 buc.)

- Fokker 100 (2 buc.)

SLOVENIA - (o aeronavă)

În Slovenia, transportul guvernamental este asigurat de Forțele Armate Slovene și operează următoarea aeronavă:

-Dassault Falcon 2000 EX (1 buc.).

SPANIA - (7 aeronave)

Forţele Aeriene Spaniole operează pentru transportul aerian VIP următoarele aeronave:

-Airbus A310 (2 buc.)

-Dassault Falcon 900 (5 buc.)

SUEDIA - (6 aeronave)

În Suedia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de forțele aeriene cu următoarele aeronave:

- Gulfstream IV (2 buc.)

- Gulfstream G550 (1 buc.)

- Saab 340 (3 buc.)

TURCIA - (12 aeronave)

În Turcia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de către compania națională de transporturi aeriene cu următoarele tipuri de aeronave:

-Airbus A318-112(CJ) (1 buc.)

-Airbus A318-113(CJ) (1 buc.)

-Airbus A330-242 (1 buc.)

-Airbus A340-541 (1 buc.)

-Boeing 747-8 (BBJ) (1 buc.)

-Bombardier CL-600-2B19 (1 buc.)

-Gulfstream G550 (3 buc.)

-Gulfstream G-IV (3 buc.)

UNGARIA - (4 aeronave)

În Ungaria transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de forțele aeriene cu următoarele aeronave:

- Dassault Falcon 7Xs (2 buc.)

- Airbus A319 (2 buc.)

ELVEȚIA - (5 aeronave)

Elveția, prin Serviciul de transport aerian al guvermului elvețian (LTDB) subordonat forțelor aeriene, folosește pentru transportul aerian guvernamental VIP următoarele aeronave:

-Dassault Falcon 900EX (1 buc)

-Cessna 560XL (1 buc)

-Bombardier Challenger 604 (2 buc)

-Pilatus PC 24 (1 buc)

SERBIA – (4 aeronave)

În Serbia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de către compania națională de transporturi aeriene cu următoarele tipuri de aeronave:

-Dassault Falcon 50 (1 buc.)

-Bombardier Learjet 31A (1 buc.)

-Yakovlev Yak-40 (1 buc.)

-Embraer Legacy 600 (1 buc.)

ARMENIA – (o aeronavă)

În Armenia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat de către compania națională de transporturi aeriene cu:

- Airbus A319 (1 buc.)

MONACO - (2 aeronave)

În Monaco transportul aerian guvernamental VIP este asigurat cu următoarele aeronave :

-Dassault Falcon 8X (1 buc.)

-Cessna Citationjet/M2-525 (1 buc.)

GEORGIA - (o aeronavă)

În Georgia transportul aerian guvernamental VIP este asigurat cu:

Bombardier CL-600-2B19 (1 buc.)

 

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

SUA continuă monitorizarea Peninsulei Crimeea și a bazei navale Novorossiysk. Spațiul aerian al României utilizat intens în operațiunile americane
Angola și-ar putea păzi cei 5.000 de kilometri de graniță cu tehnologie din Emiratele Arabe Unite care integrează AI și drone de supraveghere
”Darul” cehilor pentru Putin: Armata Ucrainei primește sateliți militari, drone sau rachete, cumpărate de guvern sau ONG-uri
FSB acuză Kievul că a vrut să deturneze un MiG-31 asupra bazei de la Mihail Kogălniceanu pentru a fi doborât de sistemele NATO. De ce povestea e cusută cu ață albă
Ce știm despre sistemul american anti-dronă MEROPS trimis în România săptămânile trecute
Avioanele Super Tucano ar putea fi marea surpriză din flota Ucrainei. Ce poate face un Super Tucano și nu poate un F-16 sau Gripen
Bombardiere strategice americane B-52H au fost dislocate în Spania pentru misiunea “Bomber Task Force 26-1” în teatrul de operații european
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Belgia anunță că va doborî drone deasupra bazelor sale
Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?
Noapte de foc la granița României | Două valuri de atacuri rusești au ridicat de la sol avioane F-16 și Eurofighter. Piloții aveau undă verde să tragă
Informațiile DefenseRomania din aprilie, confirmate oficial: Încă 18 avioane F-16, pentru un euro. România a semnat azi contractul pentru încă o escadrilă
Rusia mizează pe Su-35, generația a 4++, folosit intens și în Ucraina livrând un nou lot. Numărul de Su-35 doborâte de ucraineni
Niciun F-16 Viper livrat. Un aliat al SUA cere despăgubiri din cauza întârzierilor F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-ului american
Un militar american cu zero experiență de pilotaj a controlat un elicopter Black Hawk
Nu doar Gripen. Kievul își dorește o flotă de 250 de avioane noi, inclusiv F-16 și Rafale. Cât costă ora de zbor pentru fiecare
Războiul F-35 vs. Rafale, deghizat în "glume". De ce râd francezii de avioanele belgienilor și cum demontează Bruxellesul narațiunea Parisului
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Zelenski a anunțat utilizarea în luptă a rachetelor Flamingo
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA

Ştiri Recomandate

Lovitură de ciocan: Eurofighter învinge istoric J-10 al Chinei, într-o răsturnare de situație tocmai când părea sigur că avionul J-10 va bifa a doua țară din lume care îl cumpără
După ce Rusia a anunțat că a ocupat complet orașul Kupiansk, Zelenski s-a dus să-și facă un selfie acolo (Foto). Pe front la Kupiansk ucrainenii au reușit să încercuiască unele unități ruse
Bătălia pentru cine vinde vehicule de luptă României: Compania Hanwha pune pe masă o ofertă cu fabrici, tehnologie şi producţie de 80% în ţara noastră
Au călcat pe mine ucrainene, la propriu. Coreea de Nord anunță, într-un gest rar, că a pierdut 9 militari în operațiune de deminare a regiunii Kursk din Rusia
Avioane F-16 în România, F-35 în Baltice. U.S. Air Force testează tactica realimentării rapide pentru a nu deveni ținte sigure
Skyranger 30: Arma care recunoaște că NATO nu își mai permite să tragă cu ,,tunul în muște'', ci cu „proiectile inteligente”
24 de ore dificile pentru Trump. O înfrângerea neașteptată a venit chiar din partea republicanilor în Indiana după înfrângerea istorică pentru primăria Miami, fief al MAGA
Rușii susțin că armata ucraineană încearcă să revină pe Insula Șerpilor. În zonă ar fi fost amplasate din nou mijloace de cercetare și comunicații
Umilință pentru aviaţia rusă: Cum a „anulat” o dronă ucraineană decolarea unui avion militar rusesc în Peninsula Crimeea (VIDEO)
Cartea „Analiza conflictului din Ucraina din perspectiva modelului actorului rațional” care analizează lecțiile războiului și doctrinele militare post-2022, printre cele mai vândute lucrări
Israelul își consolidează cooperarea militară cu Marocul: Imagini din satelit confirmă livrările sistemului de apărare Barak MX 
Fie că ne place sau nu, roiurile de drone rescriu regulile războiului (FOTO/VIDEO). Sunt gata statele membre NATO să facă față noii realități?
Percheziții în industria de apărare din Cehia. Proiectul de drone FPV destinat armatei ucrainene, sub lupa procurorilor militari
Serviciul K, deconspirat! (VIDEO): Cum a reușit o anchetă jurnalistică independentă să identifice cea mai secretă unitate a Armatei ruse
Ucraina atacă în valuri în premieră Rusia în Marea Caspică: În cooperare cu mișcarea rusă de rezistență Scânteia Neagră, forțele speciale ucrainene au lovit două nave ruse în Capiscă
Trump a mai domolit tonul: Vestea bună e că SUA sunt gata să ofere garanții de securitate Ucrainei, cea mai puțin bună e o concesie în Donbas. Rămâne însă un mare semn de întrebare
Lituania își întărește artileria. Fostul stat sovietic suplimentează achiziția de obuziere franceze Caesar
Aviația militară rusă. Foto: Prizivaut.ru
EXCLUSIV
Suntem în pragul celei de-a 4-a generații a răboiului. Yossi Karadi: În locul aviației militare Rusia a încercat să lovească Ucraina din taste. Vor fi țări îngenuncheate fără să tragă un glonț
Adevărul din spatele cortinei industriei ruse: Programul Su-57 are probleme iar noul bombardier PAK DA e blocat. Rusia încearcă ocolirea sancțiunilor prin vecinul nostru Serbia și un alt stat surpriză
Raport SUA clasificat scurs în media: USS Gerald R. Ford, simbolul puterii navale, vulnerabil în fața rachetelor hipersonice chineze. În toate simulările noul portavion pierde singur bătălia
Comandantul Suprem al NATO (SACEUR) gen. Alexus Grynkewich vine în România. Vizită la Grupul de Luptă de la Cincu, alături de Șeful Armatei României
După aproape 4 ani de război, Armata rusă încă nu a cucerit regiunea Donețk, dar revendică controlul asupra Pokrovskului
Ungaria spune că NATO a „înjunghiat pe la spate” pacea din Ucraina după ce Alianța a atras atenția că Rusia pregătește un mare război în Europa
Mesajul tranșant al generalului ucrainean Sîrski pentru Rusia: „Nu ne vom împăca niciodată cu rolul unei țări slabe”
Administrația Trump, acuzată că ar viza dezintegrarea Uniunii Europene prin „smulgerea” a patru state din bloc
Bătălia pentru legendarul A-10 „Mistreț”: De ce SUA refuză să renunțe la cel mai rezistent avion de atac la sol, în ciuda dorinței Forțelor Aeriene ale SUA
Planul Suediei pentru a ocoli blocajul industrial Gripen-E: Cum ar putea vechile modele „Charlie” să ajungă mai repede pe mâna Ucrainei
Sfârșitul armatelor clasice? Un singur om și un „roi” de drone operat de sisteme AI vor decide soarta unei armate pe viitorul câmp de luptă
Avertisment teribil de la șeful NATO: „Suntem următoarea țintă a Rusiei”. Cât timp avem să ne pregătim
Cum am ajuns în acest punct? Premieră absolută în spionajul european: Danemarca a ajuns să clasifice Statele Unite drept „ameninţare de securitate”
SUA și NATO monitorizează constant situația de pe flancul estic. Mai multe active ISR au activat în spațiul aerian al României și deasupra apelor neutre ale Mării Negre
Avertismentul unui fost comandant NATO: „America nu se poate apăra singură” fără aliații europeni, în fața unor viitoare amenințări de securitate
pixel