Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Leonardo intră în competiția pentru elicopterele Armatei României cu două oferte: AW149 și AW139M
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Potrivit unor date informative pe care Leonardo le-a transmis către DefenseRomania, compania e gata să ofere României elicoptere militare multirol. Leonardo va veni cu două propuneri: AW149 și AW139M.

Compania ne-a transmis că „se se mândrește cu o prezență solidă în România și este gata să ofere cele mai avansate tehnologii de rotorcraft pentru a îndeplini cerințele elicopterelor militare multirol naționale”.

Compania este prezentă local prin Leonardo România Aerospace, Defense & Security S.A. (fosta Elettra Communication S.A.) cu sediul în Ploiești.

Leonardo amintește că „după o prezență îndelungată în România în domeniul de aeronave, electronicelor și elicopterelor, în 2010 Leonardo a semnat un contract pentru furnizarea a 7 C-27J pentru Forțele Aeriene Române. În domeniul echipamentelor electronice, cele mai semnificative proiecte au fost realizate în colaborare cu MarcTel SIT pentru furnizarea de sisteme de comunicații către Ministerul Apărării Naționale și către Poliția de Frontieră Română”.

„Elicopterele militare fabricate de Leonardo ar îndeplini în mod ideal cerințele naționale de modernizare a flotei militare de elicoptere, oferind o gamă de produse de neegalat și oportunități de colaborare. Acestea ar include în primul rând modelele AW149 multirol și modelele AW139M”, a mai transmis Leonardo, către DefenseRomania.

Deși nu se specifică, e vorba cu siguranță de licitația privind elicoptere pentru Forțele Terestre. De precizat că mai există oferte din partea Airbus Helicopter cu elicopterul ușor de atac H145M și H215M , Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom și Sikorsky cu BlackHawk.

În ceea ce privește propunerile celor de la Leonardo, sursa citată oferă informații despre elicoptere:

 

AW149

 

1. -imagine fara descriere- (aw149_00666800.jpg)

Foto: AW149, sursă: Leonardo

 

AW149 este un elicopter militar bimotor multirol din clasa de 8,5 tone care stabilește un nou standard pe piață. Singura aeronavă din noua generație din categoria sa în ultimii 40 de ani, AW149 este concepută pentru a răspunde provocărilor cerințelor multi-misiune din secolul 21 privind capacitatea de a îndeplini misiuni externe și apărare națională, oferind o superioritate tactică excepțională. AW149 este un elicopter de câmp de luptă cu mai multe roluri conceput pentru a face față celor mai exigente și mai dure condiții de mediu, de la deșertul nisipos până la condițiile de îngheț. Mai mult, elicopterul a fost proiectat cu protecții specifice împotriva coroziunii pentru medii sărate și maritime.

 

Sisteme de armament AW149

 

AW149 are un rotor principal cu cinci lame de ultimă generație și un rotor cu patru lame care asigură o deplasare lină împreună cu o viteză mare reprezentativă și zgomot redus. Două turbine puternice cu FADEC asigură performanțe remarcabile în condiții hot&high, precum și un motor un motor adaptat pentru conditii dificile. Elicopterul are o configurație de armă externă, inclusiv lansatoare de rachete ghidate / neghidate, mitraliere și lansatoare de rachete / torpile și poate transporta rezervoare de combustibil auxiliare.

Datorită echipamentului de autoapărare, elicopterul oferă o capacitate extraordinară de supraviețuire. Cabina principală mare neobstrucționată și ușor accesibilă oferă capacitatea de a găzdui până la 18 trupe într-o configurație cu densitate ridicată și oferă o gamă impresionantă de machete modulare cu reconfigurare rapidă pe bază de misiune.

Lista impresionantă a posibilelor capabilități de cabină / misiune este completată de o listă la fel de impresionantă de design și caracteristici avionice. AW149 este echipat cu cele mai noi capabilități operaționale pe timp de zi-noapte, avionică dedicată și o cabină de sticlă compatibilă cu NVG, cu 4 afișaje multifuncționale mari, în timp ce o protecție completă împotriva înghețării este disponibilă opțional. Cu un sistem avionic complet digital cu arhitectură deschisă și echipamente de misiune complet integrate și un pilot automat pe 4 axe, AW149 este conceput special pentru operațiuni moderne pe câmpul de luptă. Senzorii avansați, sistemele de comunicații și partajarea datelor oferă o conștientizare situațională ridicată pentru mediile centrate pe rețea. Prevederea pentru sistemul de avertizare a obstacolelor (OWS), sistemul de avertizare a terenului și sistemul de avertizare (TAWS) și sistemul de evitare a coliziunilor de trafic (TCAS) îmbunătățește în continuare siguranța, reducând în același timp volumul de muncă al echipajului.

 

Un multirol despre care Leonardo spune că e operat la nivel global

 

AW149 se caracterizeaza prin amprentă (acustice, IR și radar) și detectabilitate redusă în toate etapele zborului, capacitatea completă a aeronavei și toleranță la avarie / balistică, scaune pentru trupe și scaune pilot blindate, redundanță completă a sistemului și design sigur, o transmisie unică în lume capabilă să funcționeze în mod normal fară ulei timp de 50 de minute, garantând un nivel de fiabilitate maxim. Sunt furnizate truse pentru instalarea cârligului de încărcare extern, a dispozitivului de salvare, a trusei de rapel și a tuturor celorlalte echipamente aferente misiunii. Manevrarea la sol și rularea ușoară, precum și operarea pe terenuri nepregătite sunt posibile datorită trenului de aterizare semi-retractabil cu energie ridicată de absorbție ridicată a roții din faţă, pentru viteză mai mare.

De la susţinerea în luptă, transportul trupelor și a materialului, SAR de combatere, comandă și control și multe alte misiuni aeriene, AW149 oferă flexibilitatea solicitată unui elicopter modern de susţinere pe câmpul de luptă și execută toate misiunile necesare cu o rentabilitate inegalabilă.

Certificarea militară de către autoritatea militară italiană relevantă a fost obținută în Iulie 2014. AW149, aflat deja în funcțiune la nivel global, este oferit pe piață pentru a satisface cererea unui elicopter cu tehnologie modernă care să înlocuiască elicopterele de generație mai veche în serviciu cu operatori militari din întreaga lume pentru următorii 30/40 de ani. Un pachet cuprinzător de asistență personalizată și soluții de instruire poate fi disponibil pentru clienți pentru a maximiza eficacitatea operațională.

 

AW139M

 

2. -imagine fara descriere- (aw139m__96471600.JPG)

Foto: AW139, sursă: Leonardo

 

Linia de bază a elicopterului AW139 de 7 tone este de neegalat de tipurile concurente, continuă să fie aeronava preferată din categoria sa a celor mai pretențioși militari pentru cele mai critice misiuni și oferă posibilități unice de personalizare, valorificând experiența de lungă durată a lui Leonardo în dezvoltarea și furnizarea cu elicoptere militare. Varianta militară AW139M are o performanță de neegalat și un raport putere-greutate, de asemenea hot&high, cele mai înalte standarde de certificare și siguranță, cabina cea mai spațioasă și avionică avansată de zbor /navigație și misiune și este o platformă cu adevărat versatilă, transmit cei de la Leonardo.

AW139M are o capacitatea de a opera și de a supraviețui pe câmpul de luptă modern, oferind componente structurale, toleranță balistică și redundanțe, manevrabilitate ridicată, abilități excelente de zbor la altitudini foarte mici și se caracterizeaza prin detectabilitate redusă.

 

Sistemul de armament al AW139M

 

Configurația extrem de versatilă permite elicopterului să fie adaptat fiecărei nevoi a clientului în ceea ce privește susţinere pe câmpul de luptă: mitralieră de 12,7 mm, lansatoare de rachete aer- sol și aer-aer, lansatoare de rachete și capacitate DAS completă.

Un elicopter nou, AW139M respectă pe deplin cele mai recente cerințe stricte JAR / FAR29 în ceea ce privește performanța și siguranța. Turbinele sale Pratt & Whitney împreună cu un rotor principal cu 5 lame de ultimă generație oferă performanțe excelente in orice condiții, chiar și în condiții hot&high, cu un raport putere / greutate remarcabil. Cabina mare asigură un nivel ridicat de confort pentru pasageri, cu un compartiment pentru bagaje accesibil atât din cabină, cât și din exterior. Tehnologia de vârf include avionica Honeywell Primus Epic® complet integrată, un AFCS digital pe 4 axe și afișaje color cu ecran plat de mari dimensiuni în cabină. Un sistem avansat de protecție împotriva gheții este disponibil ca opțiune. O nouă abordare de design pe AW139M înseamnă că este echipat cu un număr redus de componente, avionică integrată și accesibilitate ușoară la toate sistemele pentru a minimiza atât întreținerea programată, cât și cea neprogramată.

Proiectat cu capacitate inerentă cu mai multe roluri și flexibilitate de funcționare, AW139M este capabil să transporte până la 10 trupe complet echipate sau 15 pasageri la viteză foarte mare în cabina sa mare deschisă și fără obstacole interne. Stivuirea suplimentară este accesibilă atât din cabină, cât și din exterior. Două uși mari de cabină permit pătrunderea și ieșirea rapidă a trupelor și a personalului. AW139M oferă cea mai bună rezervă de putere a oricărui elicopter din clasa bimotor intermediar. AW139M are o agilitate și manevrabilitate remarcabilă, oferind calități excelente de manevrare într-o gamă largă de condiții de operare, inclusiv „hot&high”. AW139M poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale utilizatorului, utilizând o gamă largă de seturi de echipamente de misiune, inclusiv echipamente radio militare securizate V / UHF, HF și SATCOM.

 

AW139M, peste 1000 de livări și 3 milioane de ore de zbor. Elicopterul operează în peste 70 de țări

 

Cu aproape 1100 de livrări până în prezent și peste 3 milioane de ore de zbor înregistrate la nivel global, AW139 este cel mai de succes program de elicopter din ultimii 17 ani de la certificare.

Peste 280 de operatori din peste 70 de țări folosesc AW139 pentru o mare varietate de misiuni, inclusiv utilități, operațiuni speciale, interceptor cu mișcare lentă, securitate internă, supraveghere, aplicare a legii, SAR, suprimarea incendiilor, servicii medicale de urgență, printre altele. Națiunile în care forțele armate au ales sau operează deja AW139 pentru roluri militare sau de securitate includ, printre altele, Italia, SUA (de asemenea, într-o variantă dedicată furnizată de Boeing SUA și desemnată MH-139), EAU, Qatar, Malta și altele.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Rușii și-au umflat mușchii în Nord: Bombardiere Tu-95 au patrulat cu rachete de croazieră Kh-101 la vedere. Aliații au răspuns cu F-35
Țările de Jos vor livra Ucrainei un nou lot de avioane F-16 în 2025: Pentru ucraineni, aceste aeronave vor oferi un impuls major pentru capacitățile de luptă aeriană
Scenariul avioanelor F-16 ale României care „nu au putut decola” din cauza pistei înghețate, adaptat la F-35 de ruși, dar într-o nouă formă
Primele imagini cu un Su-27 ucrainean care lansează bombe JDAM-ER de 500 kg asupra unor ținte rusești (Foto/Video)
Avioanele rusești pierd rachetele pe drum: O aeronavă Tu-22M3 “a scăpat” din greșeală o rachetă Kh-22 în regiunea Lipețk (Foto/Video)
Marea dilemă a Rusiei: Rachete hipersonice Kinjal pe Su-57? Dar prețul sacrificiului pe care Su-57 l-ar face nu e nimeni pregătit să-l plătească
Suedezii au anunțat că au trimis primul lor satelit de comunicații militare în spațiu, anul trecut
Dacă rușii au pus aripi bombelor aeriene sovietice, ucrainenii folosesc altă soluție: FAB-urile de 250 de kilograme sunt lansate de pe drone
Ucraina are „ochi de rechin” în cer. Dronele și artileria ucrainene vor deveni și mai letale, fiind coordonate de noile UAV-uri SHARK-M cu rază de 180 km
Grecia e foc și pară pe Franța: Turcia primește rachete aer-aer Meteor la „pachet” cu Eurofighter. Avantajul, avioanelor Rafale ale Greciei, anulat?
Moment istoric: România are de azi completă a doua escadrilă de F-16: Escadrila 48 Vânătoare de la Câmpia Turzii
Deși bate vântul puternic în rândul țărilor care vor Su-57, după 15 ani rușii anunță mărirea producției a ceea ce ei numesc „generația a 5-a”
Aviația Forțelor Navale americane, pregătită pentru următorul salt tehnologic: Drona stealth MQ-25 de realimentare va fi operaționalizată până la finalul anului 2026
Un nou atac cu drone în Ucraina, lângă frontiera cu România: Forțelor Aeriene Române nu au indicat pătrunderi în spațiul aerian național
Punctele slabe ale F-16 Block 15 într-un duel cu Su-35 rusesc. Ucrainenii știu de ce au nevoie F-16 pentru a face față unor lupte aeriene cu Su-35
Un avion de vânătoare F-35 s-a prăbușit la baza aeriană Eielson din Alaska
Pe fondul tensiunilor dintre SUA și aliați privind Groenlanda, rușii răspund cu două bombardiere Tu-160: Zbor de 11 ore deasupra Oceanului Arctic
„Telenovela iraniană Su-35” s-a încheiat. După mult timp, Rusia reușește într-un final să găsească al doilea client extern pentru avioanele Su-35
O situație cu adevărat ciudată: De ce au mutat rușii doar 9 din cele 120 de avioane Su-34 la o bază dedicată exclusiv bombardierelor strategice
Cum a ajuns Su-35 rus „victima” americanilor. Rusia insistă că o putere din Asia de Sud-Est va cumpăra cel mai promovat avion al rus, deși aceasta a făcut un pas în spate
Dacă aveați dubii că F-22 e cel mai bun avion din lume, americanii vor să vi le spulbere: Raptor va avea senzori noi și devine și mai letal
Moment istoric pentru Anka-3 (Video): Primul avion stealth de luptă fără pilot al Turciei a lansat de la 6.000 metri altitudine muniție ghidată reală
Rusia lansează rachete „nucleare false” Kh-55SM pentru a lovi şi intimida Ucraina: Doar că se confruntă cu o rată impresionată de interceptare de 85%
În sfârșit au înțeles că e prea mult. Europa va „combina” programele avioanelor de luptă de generația a 6-a, pe principiul „unul, dar bun”
Şeful Statului Major al U.S. Air Force: ,,În faţa Chinei, Statele Unite au nevoie de mai multă forță aeriană și avem nevoie de ea chiar acum''
SUA au finalizat desfășurarea în Europa a bombelor nucleare modificate B61-12
În timpul unui atac rusesc asupra Ucrainei, două avioane F-35 ale Norvegiei au fost desfășurate în Polonia: Incidentul a marcat o demonstraţie de forţă a NATO
Aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, ridicate de la sol în urma celui mai recent atac rusesc asupra Ucrainei: Sistemele de monitorizare au semnalat încălcări ale spațiului aerian
Preambul pentru România? Olanda înlocuiește PATRIOT-ul donat Ucrainei cu un sistem nou: Raytheon a primit deja comanda de producție
Rusia vorbește despre creșterea rolului avionului de luptă Su-57 Felon pe frontul din Ucraina: Este posibil ca acesta să fie modul în care armata rusă se răzbună

Ştiri Recomandate

Colonelul rus Evgheni Ignatiev, atașat militar adjunct al Ambasadei ruse în România, recent expulzat. Foto: GÂNDUL.RO
EXCLUSIV
Tudor Curtifan: Colonelul rus Evgheni Ignatiev, atașat militar și ofițer GRU, se plimba nestingherit în haine civile la conferințe în România
Șase bombe americane JDAM lansate de MiG-29 ucrainene, doborâte de Pantsir ruse? Prestigiul SUA ar fi puternic afectat dacă se va confirma
SUA trimit din nou Ucrainei informații și date prin satelit, inclusiv Maxar
Germania schimbă macazul. Fabricile Volkswagen ar putea produce echipamente militare. Fabrica din Osnabrück, posibilă locație
Industria de apărare se anunță un motor economic major în Europa. Rheinmetall speră la contracte de 400 de miliarde de euro în următorii cinci ani
Rubio: Discutăm astăzi cu Moscova. Îndemnăm cu tărie Rusia să înceteze acțiunile ostile împotriva Ucrainei
Comisia Europeană pune la bătaie 150 de miliarde de euro pentru sectorul apărării. Victor Negrescu: România trebuie să obţină minim 20 de miliarde de euro
Face sau nu Ucraina concesii teritoriale? Rezultatele întâlnirii din Arabia Saudită dintre americani şi ucraineni: SUA reia imediat asistența militară pentru Ucraina și schimbul de informații
Marea Britanie nu va livra Ucrainei cele 30 de avioane multirol Typhoon Tranche 1 ce vor fi retrase din serviciu
Schimbarea izbitoare provocată de ruși în Germania. Cum arată refacerea puterii militare și detalii despre reînarmarea masivă a Germaniei
Perspective privind industria europeană de apărare: Ţările UE ar trebui să cumpere echipamente militare fabricate în Europa, mai degrabă decât din Statele Unite
Ce s-ar întâmpla dacă Rusia ar doborî un avion european? Expert britanic: Întrebarea e dacă ne aventurăm într-un mare război pentru că un pilot a tras o rachetă din greșeală
Europenii pregătesc planurile de garanții pentru Kiev, iar România și Polonia ar putea găzdui Forțele Aeriene NATO de menținere a păcii
Rusia nu va recunoaște alegerile din România după invalidarea lui Georgescu. MAE răspunde: Frustrarea Rusiei arată eșecul ei. Un agresor nu ne poate da lecții de democrație
Ucraina a acceptat încetarea focului timp de 30 de zile. SUA vor relua ajutorul militar și spun că acum mingea e în terenul Rusiei
Au și ghinion: Cum au ajuns motoarele americane ale avioanelor Gripen să „îngroape” miliarde. Istoria avionului se putea scrie diferit
Polonia nu crede în basme rusești: Premierul Tusk anunță că toți funcționarii statului vor efectua pregătire militară
Ucrainenii nu pot folosi F-16 în lupta „unu la unu” împotriva Su-35. Lipsa rachetelor cu rază mai lungă este o primă problemă, dar mai sunt și altele
CCR i-a spus „niet”. Contestația lui Călin Georgescu pentru a candida la prezidențiale a fost respinsă iar decizia e definitivă
F-16, în inima Ardealului: Moment istoric pentru Escadrila 48 Vânătoare a României. Se confirmă și informațiile noastre despre modernizare
Președintele SUA dublează taxele pentru oțelul și aluminiul canadian, ca răspuns la măsurile Canadei privind energia livrată Statelor Unite
Merkel transmite un avertisment serios: Nu ne vom descurca doar cu 2% din PIB pentru Apărare
Rusia pregătește ceva major asupra Ucrainei? După mult timp rușii au utilizat avioanele AWACS A-50, profitând că SUA au suspendat ajutorul militar
La discuţiile din Arabia Saudită, SUA negociază de pe poziţii de forţă cu Ucraina: Va trebui să facă concesii teritoriale ca parte a oricărei reglementări pașnice
Vechea ordine mondială a fost distrusă! Fostul comandant suprem al Forțelor Armate Ucrainene: Stabilirea unui nou cadru de securitate în Europa este de nerealizat fără Ucraina
Revoluție industrială: Un elicopter - avion fără pilot. A fost testată cu succes drona cu aripă rotor, în modul elicopter și avion (Foto / Video)
Șefii armatelor aliate care sprijină Ucraina s-au reunit la Paris. Macron pune pe agendă desfășurarea de trupe de pace în Ucraina
Negocierile din Arabia Saudită pentru a pune capăt războiului din Ucraina: Acordul minier semnat între Washington și Kiev, suficient pentru a restabili ajutorul acordat ucrainenilor
Flota ucraineană de avioane Mirage 2000 este înzestrată cu bombe de înaltă precizie: Franța a confirmat furnizarea de muniţii ghidate AASM
Flota rusă din Marea Neagră primește drone navale Katran. Sursa foto: X/YouTube.
EXCLUSIV
Umilită în Marea Neagră de o țară fără nicio navă de luptă, măreața Flotă a Rusiei se schimbă: Se fac primii pași spre o flotă a dronelor
Patriot încă rămâne baza apărării ucrainene. Versiunea actuală a europeanului SAMP/T are limitări în privința interceptării balistice, dar noile sale rachete pot schimba situația
Vin rușii? Ilie Bolojan: Există planuri strategice la nivelul Alianței, gândite inclusiv de Armata României
pixel