Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Leonardo intră în competiția pentru elicopterele Armatei României cu două oferte: AW149 și AW139M
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Potrivit unor date informative pe care Leonardo le-a transmis către DefenseRomania, compania e gata să ofere României elicoptere militare multirol. Leonardo va veni cu două propuneri: AW149 și AW139M.

Compania ne-a transmis că „se se mândrește cu o prezență solidă în România și este gata să ofere cele mai avansate tehnologii de rotorcraft pentru a îndeplini cerințele elicopterelor militare multirol naționale”.

Compania este prezentă local prin Leonardo România Aerospace, Defense & Security S.A. (fosta Elettra Communication S.A.) cu sediul în Ploiești.

Leonardo amintește că „după o prezență îndelungată în România în domeniul de aeronave, electronicelor și elicopterelor, în 2010 Leonardo a semnat un contract pentru furnizarea a 7 C-27J pentru Forțele Aeriene Române. În domeniul echipamentelor electronice, cele mai semnificative proiecte au fost realizate în colaborare cu MarcTel SIT pentru furnizarea de sisteme de comunicații către Ministerul Apărării Naționale și către Poliția de Frontieră Română”.

„Elicopterele militare fabricate de Leonardo ar îndeplini în mod ideal cerințele naționale de modernizare a flotei militare de elicoptere, oferind o gamă de produse de neegalat și oportunități de colaborare. Acestea ar include în primul rând modelele AW149 multirol și modelele AW139M”, a mai transmis Leonardo, către DefenseRomania.

Deși nu se specifică, e vorba cu siguranță de licitația privind elicoptere pentru Forțele Terestre. De precizat că mai există oferte din partea Airbus Helicopter cu elicopterul ușor de atac H145M și H215M , Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom și Sikorsky cu BlackHawk.

În ceea ce privește propunerile celor de la Leonardo, sursa citată oferă informații despre elicoptere:

 

AW149

 

1. -imagine fara descriere- (aw149_00666800.jpg)

Foto: AW149, sursă: Leonardo

 

AW149 este un elicopter militar bimotor multirol din clasa de 8,5 tone care stabilește un nou standard pe piață. Singura aeronavă din noua generație din categoria sa în ultimii 40 de ani, AW149 este concepută pentru a răspunde provocărilor cerințelor multi-misiune din secolul 21 privind capacitatea de a îndeplini misiuni externe și apărare națională, oferind o superioritate tactică excepțională. AW149 este un elicopter de câmp de luptă cu mai multe roluri conceput pentru a face față celor mai exigente și mai dure condiții de mediu, de la deșertul nisipos până la condițiile de îngheț. Mai mult, elicopterul a fost proiectat cu protecții specifice împotriva coroziunii pentru medii sărate și maritime.

 

Sisteme de armament AW149

 

AW149 are un rotor principal cu cinci lame de ultimă generație și un rotor cu patru lame care asigură o deplasare lină împreună cu o viteză mare reprezentativă și zgomot redus. Două turbine puternice cu FADEC asigură performanțe remarcabile în condiții hot&high, precum și un motor un motor adaptat pentru conditii dificile. Elicopterul are o configurație de armă externă, inclusiv lansatoare de rachete ghidate / neghidate, mitraliere și lansatoare de rachete / torpile și poate transporta rezervoare de combustibil auxiliare.

Datorită echipamentului de autoapărare, elicopterul oferă o capacitate extraordinară de supraviețuire. Cabina principală mare neobstrucționată și ușor accesibilă oferă capacitatea de a găzdui până la 18 trupe într-o configurație cu densitate ridicată și oferă o gamă impresionantă de machete modulare cu reconfigurare rapidă pe bază de misiune.

Lista impresionantă a posibilelor capabilități de cabină / misiune este completată de o listă la fel de impresionantă de design și caracteristici avionice. AW149 este echipat cu cele mai noi capabilități operaționale pe timp de zi-noapte, avionică dedicată și o cabină de sticlă compatibilă cu NVG, cu 4 afișaje multifuncționale mari, în timp ce o protecție completă împotriva înghețării este disponibilă opțional. Cu un sistem avionic complet digital cu arhitectură deschisă și echipamente de misiune complet integrate și un pilot automat pe 4 axe, AW149 este conceput special pentru operațiuni moderne pe câmpul de luptă. Senzorii avansați, sistemele de comunicații și partajarea datelor oferă o conștientizare situațională ridicată pentru mediile centrate pe rețea. Prevederea pentru sistemul de avertizare a obstacolelor (OWS), sistemul de avertizare a terenului și sistemul de avertizare (TAWS) și sistemul de evitare a coliziunilor de trafic (TCAS) îmbunătățește în continuare siguranța, reducând în același timp volumul de muncă al echipajului.

 

Un multirol despre care Leonardo spune că e operat la nivel global

 

AW149 se caracterizeaza prin amprentă (acustice, IR și radar) și detectabilitate redusă în toate etapele zborului, capacitatea completă a aeronavei și toleranță la avarie / balistică, scaune pentru trupe și scaune pilot blindate, redundanță completă a sistemului și design sigur, o transmisie unică în lume capabilă să funcționeze în mod normal fară ulei timp de 50 de minute, garantând un nivel de fiabilitate maxim. Sunt furnizate truse pentru instalarea cârligului de încărcare extern, a dispozitivului de salvare, a trusei de rapel și a tuturor celorlalte echipamente aferente misiunii. Manevrarea la sol și rularea ușoară, precum și operarea pe terenuri nepregătite sunt posibile datorită trenului de aterizare semi-retractabil cu energie ridicată de absorbție ridicată a roții din faţă, pentru viteză mai mare.

De la susţinerea în luptă, transportul trupelor și a materialului, SAR de combatere, comandă și control și multe alte misiuni aeriene, AW149 oferă flexibilitatea solicitată unui elicopter modern de susţinere pe câmpul de luptă și execută toate misiunile necesare cu o rentabilitate inegalabilă.

Certificarea militară de către autoritatea militară italiană relevantă a fost obținută în Iulie 2014. AW149, aflat deja în funcțiune la nivel global, este oferit pe piață pentru a satisface cererea unui elicopter cu tehnologie modernă care să înlocuiască elicopterele de generație mai veche în serviciu cu operatori militari din întreaga lume pentru următorii 30/40 de ani. Un pachet cuprinzător de asistență personalizată și soluții de instruire poate fi disponibil pentru clienți pentru a maximiza eficacitatea operațională.

 

AW139M

 

2. -imagine fara descriere- (aw139m__96471600.JPG)

Foto: AW139, sursă: Leonardo

 

Linia de bază a elicopterului AW139 de 7 tone este de neegalat de tipurile concurente, continuă să fie aeronava preferată din categoria sa a celor mai pretențioși militari pentru cele mai critice misiuni și oferă posibilități unice de personalizare, valorificând experiența de lungă durată a lui Leonardo în dezvoltarea și furnizarea cu elicoptere militare. Varianta militară AW139M are o performanță de neegalat și un raport putere-greutate, de asemenea hot&high, cele mai înalte standarde de certificare și siguranță, cabina cea mai spațioasă și avionică avansată de zbor /navigație și misiune și este o platformă cu adevărat versatilă, transmit cei de la Leonardo.

AW139M are o capacitatea de a opera și de a supraviețui pe câmpul de luptă modern, oferind componente structurale, toleranță balistică și redundanțe, manevrabilitate ridicată, abilități excelente de zbor la altitudini foarte mici și se caracterizeaza prin detectabilitate redusă.

 

Sistemul de armament al AW139M

 

Configurația extrem de versatilă permite elicopterului să fie adaptat fiecărei nevoi a clientului în ceea ce privește susţinere pe câmpul de luptă: mitralieră de 12,7 mm, lansatoare de rachete aer- sol și aer-aer, lansatoare de rachete și capacitate DAS completă.

Un elicopter nou, AW139M respectă pe deplin cele mai recente cerințe stricte JAR / FAR29 în ceea ce privește performanța și siguranța. Turbinele sale Pratt & Whitney împreună cu un rotor principal cu 5 lame de ultimă generație oferă performanțe excelente in orice condiții, chiar și în condiții hot&high, cu un raport putere / greutate remarcabil. Cabina mare asigură un nivel ridicat de confort pentru pasageri, cu un compartiment pentru bagaje accesibil atât din cabină, cât și din exterior. Tehnologia de vârf include avionica Honeywell Primus Epic® complet integrată, un AFCS digital pe 4 axe și afișaje color cu ecran plat de mari dimensiuni în cabină. Un sistem avansat de protecție împotriva gheții este disponibil ca opțiune. O nouă abordare de design pe AW139M înseamnă că este echipat cu un număr redus de componente, avionică integrată și accesibilitate ușoară la toate sistemele pentru a minimiza atât întreținerea programată, cât și cea neprogramată.

Proiectat cu capacitate inerentă cu mai multe roluri și flexibilitate de funcționare, AW139M este capabil să transporte până la 10 trupe complet echipate sau 15 pasageri la viteză foarte mare în cabina sa mare deschisă și fără obstacole interne. Stivuirea suplimentară este accesibilă atât din cabină, cât și din exterior. Două uși mari de cabină permit pătrunderea și ieșirea rapidă a trupelor și a personalului. AW139M oferă cea mai bună rezervă de putere a oricărui elicopter din clasa bimotor intermediar. AW139M are o agilitate și manevrabilitate remarcabilă, oferind calități excelente de manevrare într-o gamă largă de condiții de operare, inclusiv „hot&high”. AW139M poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale utilizatorului, utilizând o gamă largă de seturi de echipamente de misiune, inclusiv echipamente radio militare securizate V / UHF, HF și SATCOM.

 

AW139M, peste 1000 de livări și 3 milioane de ore de zbor. Elicopterul operează în peste 70 de țări

 

Cu aproape 1100 de livrări până în prezent și peste 3 milioane de ore de zbor înregistrate la nivel global, AW139 este cel mai de succes program de elicopter din ultimii 17 ani de la certificare.

Peste 280 de operatori din peste 70 de țări folosesc AW139 pentru o mare varietate de misiuni, inclusiv utilități, operațiuni speciale, interceptor cu mișcare lentă, securitate internă, supraveghere, aplicare a legii, SAR, suprimarea incendiilor, servicii medicale de urgență, printre altele. Națiunile în care forțele armate au ales sau operează deja AW139 pentru roluri militare sau de securitate includ, printre altele, Italia, SUA (de asemenea, într-o variantă dedicată furnizată de Boeing SUA și desemnată MH-139), EAU, Qatar, Malta și altele.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Portugalia e primul stat care renunță la F-35 și arată cu degetul către noua politică a SUA. Cu resursa de F-16 spre finalul vieții, există acum două opțiuni
Avioane Craiova bate toate recordurile și înregistrează întârzieri la întârzieri. MApN va percepe penalități în programul de modernizare IAR-99
Pentru ce se pregăteşte aviația strategică a Rusiei? Acumularea masivă de bombardiere rusești în peninsula Kola (Foto)
Avioane de luptă Rafale au traversat Marea Neagră. Francezii au pus la „lucru” sistemele SPECTRA de pe avioane, chiar în coasta rușilor
Șase bombe americane JDAM lansate de MiG-29 ucrainene, doborâte de Pantsir ruse? Prestigiul SUA ar fi puternic afectat dacă se va confirma
Marea Britanie nu va livra Ucrainei cele 30 de avioane multirol Typhoon Tranche 1 ce vor fi retrase din serviciu
Au și ghinion: Cum au ajuns motoarele americane ale avioanelor Gripen să „îngroape” miliarde. Istoria avionului se putea scrie diferit
Ucrainenii nu pot folosi F-16 în lupta „unu la unu” împotriva Su-35. Lipsa rachetelor cu rază mai lungă este o primă problemă, dar mai sunt și altele
F-16, în inima Ardealului: Moment istoric pentru Escadrila 48 Vânătoare a României. Se confirmă și informațiile noastre despre modernizare
Rusia pregătește ceva major asupra Ucrainei? După mult timp rușii au utilizat avioanele AWACS A-50, profitând că SUA au suspendat ajutorul militar
Patriot încă rămâne baza apărării ucrainene. Versiunea actuală a europeanului SAMP/T are limitări în privința interceptării balistice, dar noile sale rachete pot schimba situația
SUA cresc presiunea: Sistemele de război electronic de pe F-16-urile ucrainene nu vor mai primi actualizări. Musk spune că oprirea Starlink ar prăbuși apărarea ucraineană
Cea mai valoroasă armă din Ucraina ar putea fi în pericol. Patriot, mai ușor de lovit de rachete și dronele ruse, după suspendarea ajutorului SUA
Patru avioane F-16 ale României, în coasta Rusiei. Militarii români care vor apăra o regiune fierbinte a Europei au fost evaluați (Foto)
Se va paria pe avioane Rafale? Franța a dezvăluit numărul impresionant de avioane Rafale pe care are capacitatea să-l producă lunar
Ariane 6, la prima misiune complet operațională. Racheta europeană pune pe orbită un satelit francez de spionaj
Acesta e viitorul inclusiv pentru România? Arme europene pe F-35: În premieră un F-35B a testat o rachetă aer-aer Meteor
Avioanele MiG-29, odată și în dotarea României, încă se cumpără. De ce Ungaria tocmai a vândut MiG-29 unui stat din Europa
Belgia amână livrarea avioanelor F-16 în Ucraina până anul viitor, din cauza întârzierilor programului F-35 belgian
Generația a 5-a? F-35 și restul: Flota globală F-35 domină cerul, depășind 1 milion de ore de zbor. România a intrat și ea recent în „clubul F-35”
Bombardierele americane B-52 fac echipă cu aviațiile militare din Est. Avioane F-16 ale României au zburat alături de celebrele B-52
Joaca de-a aviaţia în Marea Mediterană: Avion de luptă rusesc Su-35, manevre periculoase în apropierea unei drone franceze Reaper (Video)
Pe fondul agravării situației din jurul războiul din Ucraina, Franța este tot mai prezentă în zona Mării Negre. Patru avioane militare franceze au evoluat simultan în regiune
Dacă pentru România elicopterele de atac nu sunt o prioritate, pentru Polonia sunt. Polonezii preiau în leasing AH-64 Apache până încep livrările celor 96 achiziționate
Bluf rusesc cu Su-57 privind o țară care se pregătește să semneze un mare contract. Rușii sunt misterioși și dau de înțeles că ar putea fi pentru Su-75
Forțele Aeriene ale SUA testează capacitățile bombardierelor B-2 Spirit într-un mediu contestat, pe măsură ce tensiunile cresc în Pacific
Alternativa germană la un centru european de lansare spațială: Bundeswehr-ul comandă dezvoltarea unui avion hipersonic care va ajunge în spațiu
Francezii vin cu noi detalii: Primul lot de avioane franceze Mirage 2000 e operațional deja în Ucraina
România, poarta de intrare în Marea Neagră: Două bombardiere B-52 ale SUA au făcut o demonstrație de forță în România. Francezii și italienii sunt și ei aici
Rusia produce zilnic 150 de drone Geran și intenționează să ajungă la o producție record de 500 de drone pe zi

Ştiri Recomandate

România va primi în acest an corveta ușoară HISAR din Turcia, dar e nevoie și de aprobarea Parlamentului
Baza 57 Aeriană de la Mihail Kogălniceanu va deveni hub strategic regional pentru NATO
Ucraina pregătește Armatei ruse o nouă surpriză ”hibrid”: BARS este o dronă-rachetă cu raza de acțiune de 800 de kilometri
Rusia spune că „nu este pregătită” să spună când va expira moratoriul fragil cu Ucraina privind atacurile asupra infrastructurii energetice
Aviația militară a SUA e în criză și nu numărul de F-35 sau F-16 e problema. România a scăpat „la mustață” de aceeași problemă
Emil Hurezean / Harta europei, mapchart
EXCLUSIV
Prezența militară americană în Europa poate fi redistribuită. Hurezeanu: Securitatea Statelor Unite, apărată mai bine de la Mihail Kogălniceanu decât din Virginia
Soldați chinezi capturați în Ucraina: Rusia nu este atât de puternică, nu luptați pentru ea
SUA revin și corectează factura exagerată, de 350 de miliarde de dolari, pentru ajutorul acordat Ucrainei
Coreenii de la Hanwha se implică în cercetarea din România: Parteneriat semnat cu Universitatea Politehnica București și Universitatea Națională Pusan
SVR rusesc amenință patru țări NATO că vor fi primele atacate. Rusia, deranjată inclusiv de minele antitanc instalate pe teritoriul NATO
Criza franco-algeriană se adâncește: Parisul anunță că expulzează 12 oficiali algerieni
Americanii riscă mult în goana după economii: Programul Minerva, desființat. Ce a însemnat Minerva și care sunt riscurile
SUA au deschis dosarul iranian. Condiție pusă de americani pentru a ajunge la un acord nuclear cu Iranul
O înregistrare video arată un atac rusesc cu drone FPV asupra Ucrainei, coordonat de la Moscova: Propaganda rusă este acuzată de neglijenţă pentru divulgarea acestor informaţii
Nava-spion a rușilor, care anterior a monitorizat coastele Irlandei, a intrat acum în Marea Mediterană
Relația cu SUA, vizita oficialilor Congresului american, Europa și războiul rus de agresiune | Interviu cu ministrul Emil Hurezeanu
Mimarea păcii: Rusia încă plănuiește să lanseze asupra Ucrainei o nou ofensivă militară în această vară
Planul de construcție navală al U.S. Navy, semnat de Trump: Pentru a contracara China, Statele Unite au nevoie de o flotă gigant de peste 350 de nave
SUA intenţionează să îşi închidă aproape 30 de ambasade şi consulate
Ce se mai întâmplă cu Nord Stream, sau cum poate Europa să depindă energetic și de SUA și de Rusia în același timp?
Șah-mat pentru partida pro-rusă? Delegația SUA, „mulțumită” de clarificările privind anularea alegerilor. SUA reiterează prezența militară în România
Forțele Aerospațiale Ruse caută în regiunea Indo-Pacific ,,o nouă casă'' pe avioanele sale: Rusia vrea să închirieze o bază aeriană din Indonezia
Pe fondul tensiunilor cu statele din regiune, Rusia a început executarea unor exerciții de amploare în Marea Baltică
Tarifele vamale impuse de Trump unui stat aliat din Indo-Pacific pun în pericol un contract pentru furnizarea avioanelor de luptă F-15EX
Beijingul ordonă companiilor sale aeriene să oprească importurile de avioane Boeing. Decizia, luată la pachet cu interzicerea exporturilor de minerale rare și magneți
Realitatea alternativă a agresorului: Rusia cere dizolvarea NATO și spune că menirea Alianței azi e doar pregătirea unui război major împotriva ei
Mihai Daraban (CCIR) spune că are informații că SUA analizează mutarea bazei de la Ramstein în România. Se pregătește terenul la Kogălniceanu pentru ceva major?
Fan Club HIMARS. În timp ce SUA a dublat deja producția, alte țări preiau modelul: Polonia va avea și Himars-uri coreene ”Chunmoo”, iar Franța lucrează la variantă proprie FLP-T
Armata rusă, asalt sinucigaș la nivel batalion: Imagini cu acțiunea din Donețk, în care rușii au trimis 21 de blindate și 41 de motociclete
Nimeni nu trebuie să se culce pe o ureche. Generalul Vlad, șeful Armatei României: Rusia ar putea testa Articolul 5 în următorii ani
Abrams au îmbătrânit iar SUA nu mai pierd timpul: Noul tanc va fi ceva nemaivăzut? Cockpit de Formula 1, tehnologia există
Mesajul diplomației UE pentru țările membre: Nu mergeți la Moscova pentru parada militară de 9 mai
pixel