Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Leonardo intră în competiția pentru elicopterele Armatei României cu două oferte: AW149 și AW139M
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Potrivit unor date informative pe care Leonardo le-a transmis către DefenseRomania, compania e gata să ofere României elicoptere militare multirol. Leonardo va veni cu două propuneri: AW149 și AW139M.

Compania ne-a transmis că „se se mândrește cu o prezență solidă în România și este gata să ofere cele mai avansate tehnologii de rotorcraft pentru a îndeplini cerințele elicopterelor militare multirol naționale”.

Compania este prezentă local prin Leonardo România Aerospace, Defense & Security S.A. (fosta Elettra Communication S.A.) cu sediul în Ploiești.

Leonardo amintește că „după o prezență îndelungată în România în domeniul de aeronave, electronicelor și elicopterelor, în 2010 Leonardo a semnat un contract pentru furnizarea a 7 C-27J pentru Forțele Aeriene Române. În domeniul echipamentelor electronice, cele mai semnificative proiecte au fost realizate în colaborare cu MarcTel SIT pentru furnizarea de sisteme de comunicații către Ministerul Apărării Naționale și către Poliția de Frontieră Română”.

„Elicopterele militare fabricate de Leonardo ar îndeplini în mod ideal cerințele naționale de modernizare a flotei militare de elicoptere, oferind o gamă de produse de neegalat și oportunități de colaborare. Acestea ar include în primul rând modelele AW149 multirol și modelele AW139M”, a mai transmis Leonardo, către DefenseRomania.

Deși nu se specifică, e vorba cu siguranță de licitația privind elicoptere pentru Forțele Terestre. De precizat că mai există oferte din partea Airbus Helicopter cu elicopterul ușor de atac H145M și H215M , Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom și Sikorsky cu BlackHawk.

În ceea ce privește propunerile celor de la Leonardo, sursa citată oferă informații despre elicoptere:

 

AW149

 

1. -imagine fara descriere- (aw149_00666800.jpg)

Foto: AW149, sursă: Leonardo

 

AW149 este un elicopter militar bimotor multirol din clasa de 8,5 tone care stabilește un nou standard pe piață. Singura aeronavă din noua generație din categoria sa în ultimii 40 de ani, AW149 este concepută pentru a răspunde provocărilor cerințelor multi-misiune din secolul 21 privind capacitatea de a îndeplini misiuni externe și apărare națională, oferind o superioritate tactică excepțională. AW149 este un elicopter de câmp de luptă cu mai multe roluri conceput pentru a face față celor mai exigente și mai dure condiții de mediu, de la deșertul nisipos până la condițiile de îngheț. Mai mult, elicopterul a fost proiectat cu protecții specifice împotriva coroziunii pentru medii sărate și maritime.

 

Sisteme de armament AW149

 

AW149 are un rotor principal cu cinci lame de ultimă generație și un rotor cu patru lame care asigură o deplasare lină împreună cu o viteză mare reprezentativă și zgomot redus. Două turbine puternice cu FADEC asigură performanțe remarcabile în condiții hot&high, precum și un motor un motor adaptat pentru conditii dificile. Elicopterul are o configurație de armă externă, inclusiv lansatoare de rachete ghidate / neghidate, mitraliere și lansatoare de rachete / torpile și poate transporta rezervoare de combustibil auxiliare.

Datorită echipamentului de autoapărare, elicopterul oferă o capacitate extraordinară de supraviețuire. Cabina principală mare neobstrucționată și ușor accesibilă oferă capacitatea de a găzdui până la 18 trupe într-o configurație cu densitate ridicată și oferă o gamă impresionantă de machete modulare cu reconfigurare rapidă pe bază de misiune.

Lista impresionantă a posibilelor capabilități de cabină / misiune este completată de o listă la fel de impresionantă de design și caracteristici avionice. AW149 este echipat cu cele mai noi capabilități operaționale pe timp de zi-noapte, avionică dedicată și o cabină de sticlă compatibilă cu NVG, cu 4 afișaje multifuncționale mari, în timp ce o protecție completă împotriva înghețării este disponibilă opțional. Cu un sistem avionic complet digital cu arhitectură deschisă și echipamente de misiune complet integrate și un pilot automat pe 4 axe, AW149 este conceput special pentru operațiuni moderne pe câmpul de luptă. Senzorii avansați, sistemele de comunicații și partajarea datelor oferă o conștientizare situațională ridicată pentru mediile centrate pe rețea. Prevederea pentru sistemul de avertizare a obstacolelor (OWS), sistemul de avertizare a terenului și sistemul de avertizare (TAWS) și sistemul de evitare a coliziunilor de trafic (TCAS) îmbunătățește în continuare siguranța, reducând în același timp volumul de muncă al echipajului.

 

Un multirol despre care Leonardo spune că e operat la nivel global

 

AW149 se caracterizeaza prin amprentă (acustice, IR și radar) și detectabilitate redusă în toate etapele zborului, capacitatea completă a aeronavei și toleranță la avarie / balistică, scaune pentru trupe și scaune pilot blindate, redundanță completă a sistemului și design sigur, o transmisie unică în lume capabilă să funcționeze în mod normal fară ulei timp de 50 de minute, garantând un nivel de fiabilitate maxim. Sunt furnizate truse pentru instalarea cârligului de încărcare extern, a dispozitivului de salvare, a trusei de rapel și a tuturor celorlalte echipamente aferente misiunii. Manevrarea la sol și rularea ușoară, precum și operarea pe terenuri nepregătite sunt posibile datorită trenului de aterizare semi-retractabil cu energie ridicată de absorbție ridicată a roții din faţă, pentru viteză mai mare.

De la susţinerea în luptă, transportul trupelor și a materialului, SAR de combatere, comandă și control și multe alte misiuni aeriene, AW149 oferă flexibilitatea solicitată unui elicopter modern de susţinere pe câmpul de luptă și execută toate misiunile necesare cu o rentabilitate inegalabilă.

Certificarea militară de către autoritatea militară italiană relevantă a fost obținută în Iulie 2014. AW149, aflat deja în funcțiune la nivel global, este oferit pe piață pentru a satisface cererea unui elicopter cu tehnologie modernă care să înlocuiască elicopterele de generație mai veche în serviciu cu operatori militari din întreaga lume pentru următorii 30/40 de ani. Un pachet cuprinzător de asistență personalizată și soluții de instruire poate fi disponibil pentru clienți pentru a maximiza eficacitatea operațională.

 

AW139M

 

2. -imagine fara descriere- (aw139m__96471600.JPG)

Foto: AW139, sursă: Leonardo

 

Linia de bază a elicopterului AW139 de 7 tone este de neegalat de tipurile concurente, continuă să fie aeronava preferată din categoria sa a celor mai pretențioși militari pentru cele mai critice misiuni și oferă posibilități unice de personalizare, valorificând experiența de lungă durată a lui Leonardo în dezvoltarea și furnizarea cu elicoptere militare. Varianta militară AW139M are o performanță de neegalat și un raport putere-greutate, de asemenea hot&high, cele mai înalte standarde de certificare și siguranță, cabina cea mai spațioasă și avionică avansată de zbor /navigație și misiune și este o platformă cu adevărat versatilă, transmit cei de la Leonardo.

AW139M are o capacitatea de a opera și de a supraviețui pe câmpul de luptă modern, oferind componente structurale, toleranță balistică și redundanțe, manevrabilitate ridicată, abilități excelente de zbor la altitudini foarte mici și se caracterizeaza prin detectabilitate redusă.

 

Sistemul de armament al AW139M

 

Configurația extrem de versatilă permite elicopterului să fie adaptat fiecărei nevoi a clientului în ceea ce privește susţinere pe câmpul de luptă: mitralieră de 12,7 mm, lansatoare de rachete aer- sol și aer-aer, lansatoare de rachete și capacitate DAS completă.

Un elicopter nou, AW139M respectă pe deplin cele mai recente cerințe stricte JAR / FAR29 în ceea ce privește performanța și siguranța. Turbinele sale Pratt & Whitney împreună cu un rotor principal cu 5 lame de ultimă generație oferă performanțe excelente in orice condiții, chiar și în condiții hot&high, cu un raport putere / greutate remarcabil. Cabina mare asigură un nivel ridicat de confort pentru pasageri, cu un compartiment pentru bagaje accesibil atât din cabină, cât și din exterior. Tehnologia de vârf include avionica Honeywell Primus Epic® complet integrată, un AFCS digital pe 4 axe și afișaje color cu ecran plat de mari dimensiuni în cabină. Un sistem avansat de protecție împotriva gheții este disponibil ca opțiune. O nouă abordare de design pe AW139M înseamnă că este echipat cu un număr redus de componente, avionică integrată și accesibilitate ușoară la toate sistemele pentru a minimiza atât întreținerea programată, cât și cea neprogramată.

Proiectat cu capacitate inerentă cu mai multe roluri și flexibilitate de funcționare, AW139M este capabil să transporte până la 10 trupe complet echipate sau 15 pasageri la viteză foarte mare în cabina sa mare deschisă și fără obstacole interne. Stivuirea suplimentară este accesibilă atât din cabină, cât și din exterior. Două uși mari de cabină permit pătrunderea și ieșirea rapidă a trupelor și a personalului. AW139M oferă cea mai bună rezervă de putere a oricărui elicopter din clasa bimotor intermediar. AW139M are o agilitate și manevrabilitate remarcabilă, oferind calități excelente de manevrare într-o gamă largă de condiții de operare, inclusiv „hot&high”. AW139M poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale utilizatorului, utilizând o gamă largă de seturi de echipamente de misiune, inclusiv echipamente radio militare securizate V / UHF, HF și SATCOM.

 

AW139M, peste 1000 de livări și 3 milioane de ore de zbor. Elicopterul operează în peste 70 de țări

 

Cu aproape 1100 de livrări până în prezent și peste 3 milioane de ore de zbor înregistrate la nivel global, AW139 este cel mai de succes program de elicopter din ultimii 17 ani de la certificare.

Peste 280 de operatori din peste 70 de țări folosesc AW139 pentru o mare varietate de misiuni, inclusiv utilități, operațiuni speciale, interceptor cu mișcare lentă, securitate internă, supraveghere, aplicare a legii, SAR, suprimarea incendiilor, servicii medicale de urgență, printre altele. Națiunile în care forțele armate au ales sau operează deja AW139 pentru roluri militare sau de securitate includ, printre altele, Italia, SUA (de asemenea, într-o variantă dedicată furnizată de Boeing SUA și desemnată MH-139), EAU, Qatar, Malta și altele.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Kievul "privatizează" apărarea aeriană: Companiile din infrastructura ucraineană vor avea liber la folosirea armelor anti-drone
Bilanțul real al utilizării avioanelor F-16 în Ucraina: Cum au interceptat 1.300 de rachete rusești și au preluat 80% din misiunile de luptă ale Forţelor Aeriene Ucrainene
Franța mută imediat pentru a echilibra balanța: F-35 american pentru saudiți, contracarat în regiune cu Rafale în cea mai modernă versiune F5
Nu doar că nu e sfârșitul pentru F-22, ci e o nouă eră. În premieră un pilot american a controlat din cockpit o dronă de luptă MQ-20 Avenger
De la dovada celor şase rachete ruseşti doborâte la acordul strategic. Cum a folosit Ucraina avionul Mirage 2000 pentru a obține 100 de avioane Rafale de la Franța
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Obiectivul Rusiei pe 2025: 120.000 de bombe tip sovietic, transformate în bombe cu planare. Kremlinul lucrează și la creșterea razei de acțiune la 400 de km
Un avion de luptă Su-30 s-a prăbușit în nord-vestul Rusiei
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
”Zidul dronelor”, dezvoltat de NATO, perfecționat pe front. Dronele interceptoare care ajung în Ucraina, eficiență 100%, dar trebuie ”antrenate” la fiecare câteva săptămâni
O nouă oprire pentru Su-57E. Rușii continuă „ofensiva” să-și vândă avionul de generația a 5-a, după ce le-a luat ani să spargă gheața
Un bombardier american B-52H a îndeplinit misiuni specifice în spațiul aerian al Estoniei, la numai 50 de kilometri de granița Rusiei
SUA continuă monitorizarea Peninsulei Crimeea și a bazei navale Novorossiysk. Spațiul aerian al României utilizat intens în operațiunile americane
Angola și-ar putea păzi cei 5.000 de kilometri de graniță cu tehnologie din Emiratele Arabe Unite care integrează AI și drone de supraveghere
”Darul” cehilor pentru Putin: Armata Ucrainei primește sateliți militari, drone sau rachete, cumpărate de guvern sau ONG-uri
FSB acuză Kievul că a vrut să deturneze un MiG-31 asupra bazei de la Mihail Kogălniceanu pentru a fi doborât de sistemele NATO. De ce povestea e cusută cu ață albă
Ce știm despre sistemul american anti-dronă MEROPS trimis în România săptămânile trecute
Avioanele Super Tucano ar putea fi marea surpriză din flota Ucrainei. Ce poate face un Super Tucano și nu poate un F-16 sau Gripen
Bombardiere strategice americane B-52H au fost dislocate în Spania pentru misiunea “Bomber Task Force 26-1” în teatrul de operații european
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Belgia anunță că va doborî drone deasupra bazelor sale
Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?

Ştiri Recomandate

Statele Unite au un nou ambasador în România: Darryl Nirenberg, confirmat de Senatul SUA
Ucraina primește de la Rusia trupurile a peste 1.000 de militari căzuți în luptă. Cum se explică diferența foarte mare de trupuri repatriate reciproc
Portavioanele SUA nu vor avea prea curând un avion de generația a șasea: F/A-XX aproape că a rămas fără finanțare în 2026
Americanii sunt interesați de dronele navale ucrainene: O delegație de la Pentagon a asistat la teste oficiale
Kievul dezvăluie cât durează trecerea pe F-16. Cu MiG-29 poloneze, Aviația Ucrainei cumpără timp
Întâlnirea din Miami. Oficialii europeni vor participa la discuțiile de pace dintre Umerov și Witkoff
Brațul lung al spionajului ucrainean ajunge în Marea Mediterană (VIDEO): Un petrolier din Flota Fantomă a Rusiei, „vânat” cu drone la 2.000 km de front
Germania introduce serviciul militar voluntar, iar după 2027 ar putea trece la armata obligatorie
F-35 vs. Gripen: Dilema de miliarde care împarte Canada în două și pune la încercare relația politico-economică cu Statele Unite
Armă de asalt NARP. Foto: Beretta
EXCLUSIV
Avem detalii despre armele de asalt: Ce înseamnă localizarea 100% în România a puștilor de asalt NARP 5.56 mm, pistoalelor APX și lansatoarelor de grenade de 40 mm
Dronele ucrainene scot din joc două lansatoare de rachete S-400 în Belgorod, expunând flancul aerian rusesc la noi atacuri (VIDEO)
Egiptul devine „gardianul Canalului Suez”: Strategia militară de un miliard de dolari care schimbă echilibrul în Orientul Mijlociu
„Nimeni să nu se pună cu Polonia”: Armata poloneză, prima care operaționalizează complet sistemul Patriot integrat cu IBCS
Ungaria și compania Lockheed Martin semnează un acord industrial pentru integrarea sistemelor HIMARS pe camioane produse local
Sistemele S-400 înapoi la Rusia? În ce constă planul Turciei de a recâştiga accesul la avioanele F-35
Nu poate conduce la nesfârșit Belarusul: Lukașenko a vorbit din nou despre retragerea de la putere
Continuă saga rachetelor Oreshnik: Belarusul își umflă mușchii iar Rusia susține că a format prima brigadă dotată cu astfel de sisteme
Rusia se îndoiește că Europa a adus ceva pozitiv planului de pace în Ucraina și așteaptă clarificările și modificările punctelor să îi fie prezentate de SUA
Câte blindate 4x4 Cobra II au fost livrate României? A doua veste bună e că începe producția Cobra II „made in Romania” 100%
Racheta balistică ucraineană FP-7 e o clonă de S-400 rusesc, recunoaște Kievul. Ucrainenii pregătesc o variantă de balistică cu rază de acțiune mult extinsă
Rușii au lovit pentru prima dată o țintă la 800 km cu noul sistem de rachete Iskander 1000. Timpul de avertizare e de 5 minute, mult mai mic decât în cazul hipersonicelor Kinjal
Armata spaniolă anunță o achiziție-record: 100 de elicoptere militare Airbus vor intra în dotarea tuturor categoriilor de forțe
Schimb de replici între Polonia și Ungaria: Înțelegem că dacă Armatele ruse invadează Europa, maghiarii vor lupta alături de Rusia
Rusia primește o nouă lovitură puternică, de data aceasta în Crimeea (FOTO): Printre țintele atinse se numără un MiG-31 complet înarmat
Mutare strategică: Norvegia cumpără rachete sovietice S-300 și muniție F-16 pentru înarmarea Ucrainei
Asta înseamnă frontieră comună cu Rusia: Trei grăniceri ruși s-au plimbat pe teritoriul NATO și au rămas în Estonia timp de 20 de minute
Salt tehnologic în Armata poloneză: Roboții tereștri intră oficial în prima linie. Ce pot face vehiculele „Goblin” și „Gnom”
Submarine B-271 Kolpino, Black Sea Fleet (photo by Andrey Brichevsky, 28 October 2019).
EXCLUSIV
Au apărut dovezile: Vopseaua trădează victima. Submarinul lovit de ucraineni e de fapt B-271 „Kolpino”, cel mai modern „ucigaș tăcut” al Flotei ruse din Marea Neagra
Taiwanul cotizează pentru propria securitate: Aproape 8 mii de rachete HIMARS, zeci de obuziere, drone - contracte în valoare de 11 miliarde
Generalul ucrainean Zalujnîi avertizează: Pericol de război civil în Ucraina. Milioanele de veterani, marea provocare post-conflict
Tancul K2 Black Panther produse de compania Hyundai Rotem. Sursa foto: Defence24.com.
EXCLUSIV
Polonia securizează licența pentru tancul K2 „Pantera Neagră”. Lecția de 6,5 miliarde de dolari pentru ambițiile blindate ale României
Arabia Saudită lansează prima navă de luptă, construită după modelul navelor americane Freedom-class LCS
pixel