Noi misiuni ale aviației aliate în estul României: Două avioane americane F/A-18C au patrulat în zona litoralului românesc
Pe fondul intervenției militare ruse în Crimeea, avioane aliate de luptă și de cercetare continuă să îndeplinească misiuni în proximitatea litoralului românesc, asigurând securitatea flancului estic al NATO.
Pe 09.08.2022, în zona Mării Negre s-au aflat două avioane americane de tip McDonnel Douglas F/A-18C Hornet și o aeronavă de realimentare în aer Boeing KC-135R Stratotanker, care a asigurat desfășurarea misiunilor de luptă ale avioanelor de vânătoare.
De asemenea, în regiune au mai zburat un avion american de cercetare radioelectronică EP-3E Aries II Orion și o aeronavă franceză de cercetare Beech King Air 350ER. Deasupra apelor neutre ale Mării Negre a îndeplinit misiuni specifice o dronă americană de cercetare strategică RQ-4B Global Hawk.
Avioanele de vânătoare F/A-18C aparțin VMFA-323 (Escadra 323 de atac “Death Rattlers”) din cadrul USMC (Corpul Marin al SUA). Probabil, acestea fac parte din cele 10 avioane de acest tip, care au fost aduse în Europa pe 08 iunie pentru o desfășurare operațională.
Aeronavele sunt dislocate în cadrul Bazei Aeriene Lask din Polonia și au ca misiune întărirea flancului estic al NATO, în urma invadării Ucrainei de către trupele ruse.
Trebuie precizat faptul că, în ultima perioadă, avioanele de vânătoare americane zboară în mod regulat deasupra României. O misiune de acest tip a fost efectuată și pe 08 august, aeronavele americane întrebuințând indicativul radio AE11.
La zborul din 09 august, celula de avioane F/A-18C a folosit indicativul radio AE22L. Misiunea de patrulare a acesteia a fost susținută de un avion-cisternă KC-135R, cu numărul de înregistrare 58-0125 și indicativul radio HOBO20, aparținând Forțelor Aeriene ale SUA. Aeronava a decolat de la Baza Aeriană Mildenhall din Marea Britanie.
Avionul de cercetare radioelectronică Lockheed EP-3E Aries II Orion aparținând Forțelor Navale ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Souda Bay de pe Insula Creta (Grecia). Aeronava, cu numărul de înregistrare 160764 și indicativul radio AA33, a evoluat la o altitudine de aproximativ 7.900 de metri, cu o viteză de circa 520 de kilometri pe oră.
Aceasta a efectuat mai multe treceri în zona Deltei Dunării, într-un raion delimitat de localitățile Sulina, Tulcea, Babadag și Năvodari. Avionul a zburat atât deasupra teritoriului României, cât și deasupra apelor teritoriale românești din Marea Neagră.
Avionul de cercetare Beechcraft B300 King Air 350ER ALSR din cadrul Forțelor Aeriene ale Franței a decolat de pe aeroportul Otopeni de lângă București. Aeronava, cu numărul de înregistrare F-RACG și indicativul radio ANKIN32, a evoluat la o altitudine de aproximativ 8.535 de metri, cu o viteză de circa 440 de kilometri pe oră. Aceasta a efectuat mai multe treceri într-un raion delimitat de localitățile Babadag și Eforie Nord.
Drona de cercetare strategică Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk aparținând Forțelor Aeriene ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Sigonella de pe Insula Sicilia (Italia). Aparatul de zbor fără pilot, cu numărul de înregistrare 11-2046 și indicativul radio FORTE10, a evoluat la o altitudine de aproximativ 17.980 de metri, cu o viteză de circa 860 de kilometri pe oră.
Acesta a ieșit deasupra Mării Negre de Pe teritoriul Bulgariei. Drona a zburat în zona deja consacrată din centrul Mării Negre, efectuând la multe treceri la est de Varna.
Mijloacele de cercetare aeriană ale statelor membre NATO au vizat culegerea de informații privind situația trupelor ruse din Regiunea Mării Negre. În special, au fost monitorizate forțele și mijloacele rusești din nordul Mării Negre, sudul Ucrainei și Peninsula Crimeea.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News