Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Noile avioane de vânătoare rusești de tip Su-57 vor fi acoperite cu huse speciale, din polimeri
Industrie de apărare
Data publicării:
Avioanele de vânătoare rusești de generația a cincea de tip Su-57 vor fi protejate cu huse invizibile. „Îmbrăcămintea” din materiale polimerice speciale va acoperi toate părțile principale ale aeronavei. 

Aceasta va proteja avioanele atât la sol, cât și în timpul zborului, făcându-le invizibile pentru sistemele optoelectronice și radarele adversarului. În același timp, husele vor proteja aeronava și echipamentele electronice împotriva intemperiilor. Potrivit experților, acest know-how va permite unităților rusești de aviație să transfere mai eficient forțe în orice regiune a lumii. 

 

Vremea rea nu este chiar atât de groaznică

 

După cum a informat cotidianul Izvestia, care a citat surse din mediul militar și din cadrul Complexului Militar Industrial, livrarea huselor speciale pentru avioanele de vânătoare de tip Su-57 va începe în anul 2021. Acestea vor fi fabricate din polimeri. Fiecare aeronavă va primi mai mult de 10 huse, separat pentru roți, fuselajul inferior, central și spate, aripi, cabină, stabilizatoare, prize de aer și alte părți ale structurii. Conform termenilor contractului, despre care au luat la cunoștință reprezentanții Izvestia, livrările sunt planificate până în anul 2028. În perioada 2021-2022 vor fi produse opt complete de huse, iar în continuare numărul acestora va crește.

„Îmbrăcămintea” avionului va avea două funcționalități. În primul rând, aceasta va permite o conservare mult mai lungă și mai fiabilă a învelișului aeronavei și a componentelor electronice situate la exterior. La noile avioane de vânătoare antenele, senzorii, sistemele optice și electronice sunt amplasate pe aripi și pe fuselaj. Anterior, dezvoltatorul radarului, Yuri Bely, a declarat pentru Izvestia că Su-57 a fost prima aeronavă care a folosit tehnologia așa-numitei placări inteligente: rețelele active de antene fazate de diferite game sunt distribuite „pe corpul” avionului. Spre deosebire de radarele din generațiile anterioare, ale căror antene sunt atașate „la nasul avionului”, „carcasa inteligentă” oferă o vedere generală de sute de kilometri și nu doar în emisfera frontală. În ultimii ani, au existat numeroase rapoarte în mass-media despre probleme legate de acoperirea specială stealth a avionului de vânătoare american F-22, care, dacă este deteriorată, necesită reparații costisitoare.

În al doilea rând, husele speciale vor ajuta la ascunderea avionului de serviciile de informații străine, ai căror reprezentanți manifestă un interes crescut față de aeronavă. Cu alte cuvinte, avioanele de vânătoare vor fi „invizibile” nu numai în aer, ci și în parcările de la sol. Datorită materialelor speciale, avioanele Su-57 vor fi ascunse față de mijloacele de cercetare radioelectronică, nemaivorbind de faptul că acestea nu vor putea fi identificate în imaginile din satelit și de aviație.

„Unde sunt bazate avioanele, câte sunt acolo, unde și de unde au fost transferate forțe? Adversarul nu va ști răspunsurile la toate aceste întrebări”, a declarat pentru Izvestia fostul comandant al Armatei 4 Forțe Aeriene și Apărare Antiaeriană, general locotenent Valery Gorbenko.

„Acum, practic, nu se mai poate ascunde nimic, poate cu excepția locașurilor  subterane. De asemenea, este important să protejezi tehnologia modernă de vremea rea. În prezent, avioanele sunt uneori acoperite în întregime, dar acest lucru oferă o protecție redusă împotriva ploii sau a zăpezii. În regiunile sudice, în timpul furtunilor de nisip, vopseaua este ștearsă de pe aeronave”, a precizat expertul.

 

Stealth nu numai în aer

 

„De regulă, avioanele de vânătoare sunt păstrate în hangare sau sub copertine. Datorită huselor, avioanele Su-57 vor putea fi bazate chiar și în câmp deschis, ceea ce va extinde capacitățile Forțelor Aerocosmice ale Federației Ruse”, a declarat pilotul de teste, colonel Igor Malikov.

„Prezența aviației ruse poate fi necesară în diferite regiuni ale lumii. În caz de necesitate, aeronavele pot fi deplasate rapid pe aerodromuri temporare, inclusiv pe cele în care nu există amenajări pentru echipamente”, a declarat expertul pentru Izvestia.

„Dacă, dintr-un anumit motiv, nu le putem oferi aeronavelor un acoperiș deasupra capului, atunci sunt absolut necesare huse fiabile. Costurile acestora nu sunt prea mari, în comparație cu cele ale avioanelor. Este imperativ să ascunzi avioanele de vânătoare de echipamentele de cercetare și să protejezi dispozitivele electronice situate în exteriorul aeronavelor de fenomenele meteorologice”, a spus Malikov.

În prezent, producătorul avioanelor Su-57 îndeplinește contracte pentru furnizarea a 76 de aeronave de acest tip către Ministerul Apărării. De asemenea, în acest an este planificată încheierea testelor de stat pentru lotul de avioane din producția de preserie. Avioanele au fost deja deplasate de două ori în Siria. Pe teritoriul sirian, aeronavele au executat atacuri asupra unor ținte ale luptătorilor și teroriștilor, cu întrebuințarea noilor rachete și bombe cu corecție, care au fost dezvoltate special pentru acest tip de avion. Potrivit declarațiilor specialiștilor militari, toate misiunile au fost îndeplinite cu succes.

Intrarea în tempoul planificat pentru producerea avioanelor Su-57 va avea loc în anul 2024. După cum a informat anterior Izvestia, în acest timp, în cadrul lucrărilor de dezvoltare, va fi perfecționată versiunea avionului de vânătoare „pentru etapa a doua”. Caracteristicile acesteia vor consta în motoare de nouă generație, super-manevrabilitate, avionică îmbunătățită și un set extins de arme de înaltă precizie.

La versiunea modernizată, va fi extinsă gama de armamente dirijate ale avionului. Potrivit declarațiilor experților, Su-57 este un avion multirol, capabil nu numai să lupte pentru supremația aeriană, ci și să ofere lovituri precise împotriva țintelor de la sol și de la suprafața apei. Pentru aeronavă sunt dezvoltate mai multe familii de rachete și bombe „inteligente”, care poate fi amplasate în compartimentele sale interne.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Polonia își modernizează forțele terestre: Primele vehicule de luptă Borsuk au fost livrate într-un contract de 1,6 miliarde de dolari
Revoluția dronelor din Ucraina a spulberat iluzia securității europene: Vestul trebuie să se adapteze sau riscă ca armatele sale să devină irelevante
Ucraina expune „călcâiul lui Ahile” al sancțiunilor occidentale: 13 companii care ţin în viaţă producţia rachetelor rusești Iskander-M operează liber
Nouă „Armată de Drone” a Statelor Unite: Pariul de un miliard de dolari care vrea să rescrie regulile războiului modern
Drona de atac „Nightmare”, testată pe frontul din Ucraina, primește aprobarea pentru a fi utilizată de Armata SUA
Mimetism militar la Phenian. Noua rachetă a Coreei de Nord pare o „copie fidelă” a tehnologiei occidentale
Belarus: Sau cum să-ţi asumi rolul de „fabrica din umbră” a mașinăriei de război rusești
A fost semnat contractul pentru HISAR iar România are oficial prima navă nouă după 35 de ani. Cât a costat corveta ușoară TCG Akhisar
Fără șoferi, fără echipaj: Armata SUA dezvoltă „artileria fantomă” care se încarcă autonom pe câmpul de luptă
Viitoarele arme de asalt ale României, prin fonduri SAFE. Beretta plusează cu pistoale și automate fabricate aici cu transfer complet de tehnologie
Deși în conflictul cu Ucraina “nu au rupt gura târgului”, sistemele rusești de rachete antiaeriene S-400 Triumf se pare că sunt la mare căutare în India
Polonia a primit un nou lot de Abrams și e deja de departe cel mai mare operator Abrams din Europa. România e pe lista de așteptare a livrărilor
Rusia vânează avioane F-16 schimbând periculos tactica: În premieră, rachete aer-aer R-60 au fost integrate pe drone (Foto)
Recorduri în industria de apărare: "Tigrii" europeni și asiatici au avut o creștere spectaculoasă, dar SUA încă domină jumătate din piață
Dacă și Eurotank cade, Franța rămâne descoperită. Câte tancuri Leclerc are Franța și de ce presiunea e pe ea în „disputa” cu Germania
Avioanele saudite F-35, mai puțin avansate decât versiunea israeliană, nu vor survola Riadul mai devreme de cel puțin patru ani
Cum au reușit israelienii și românii să dezvolte o versiune SPIKE care costă doar o treime din prețul rachetei: „Performanțe similare. Racheta va fi un boom”
Dilema strategică a Canadei: Avantajele tactice ale F-35 ,,cedează teren'' în fața autonomiei industriale promise de Gripen
Parteneriatul anti-dronă forțează o reconfigurare militară: Cum lecțiile de pe Flancul Estic (România-Polonia) schimbă strategia de achiziții a Armatei SUA
Incendiu la depozitul de muniţie de la Mija. Ministerul Economiei: Au ars componente pentru grenade PG-7VM
Adio improvizații, bun venit industrie: Olanda oficializează ''scuturile anti-dronă'' pe obuzierele grele PzH 2000, inspirate de frontul ucrainean
Suedia își reconfigurează postura de apărare: Armata solicită rachete cu rază de 2.000 km, capabile să atingă Moscova
Măcar turelele viitoarelor mașini de luptă să fie produse în România? Turela UT30 MK2 e deja integrată pe Redback, dar poate fi și pe Lynx sau ASCOD
Epuizarea „rezervelor sovietice”(FOTO): Imaginile din satelit arată golirea depozitelor strategice de blindate ale Rusiei din Orientul Îndepărtat
Rușii au anunțat câte avioane Su-75 au construit și când va zbura primul. Deși noul Su-75 ar trebui să „rupă” piața, numărul comenzilor e egal cu zero
Primul portavion pentru drone european care se construiește în România a deschis apetitul pe continent. A doua țară din Europa care tatonează terenul pentru o astfel de navă
Watchkeeper X de la Elbit
EXCLUSIV
Dronele Watchkeeper X pentru Armata României, 'coming soon'. Câte s-au cumpărat și când vor fi livrate UAV-urile
În ciuda problemelor, Estonia s-a răzgândit și merge în continuare pe mâna HIMARS
Rușii fac orice compromis pentru ca Su-57 să ia fața F-35. Transferul tehnologic total către indieni e ceva rarisim, dar ar putea însemna salvarea programului
Cu România prinsă în negocierile pentru elicoptere H215M deși Armata vrea H225M, un stat african bate palma pentru H225M. Cu centru de întreținere și reparații local

Ştiri Recomandate

Spania își întărește apărarea pe flancul sudic, pe fondul modernizării accelerate a armatei marocane
Ce a discutat Bush cu Putin în 2001 la castelul Brno? Putin era nemulțumit încă de pe atunci de extinderea NATO
Un partener important al industriei militare românești își turează motoarele. Israelul intenționează să investească până la 110 miliarde de dolari în industria de armament
"Multe pot fi decise până în Noul An”. Trump îl va primi pe Zelenski la reședința sa din Mar-a-Lago
Rușii au lovit cu drone și rachete Kalibr portul Odesa și au avariat o navă aflată sub pavilion slovac
România a ridicat de la sol două F-16, după noi atacuri cu drone asupra porturilor ucrainene de la Dunăre
Bârlogul dronelor maritime rusești din Crimeea, lovit de ucraineni. Atacul a fost executat cu o rachetă autohtonă
Cum a ajuns țara de la care România a cumpărat primele F-16 să rămână în urma noastră. Dilema F-35 și decizia proastă de a nu lua nicio decizie
Ucrainenii și rușii continuă atacurile cu drone și rachete. Kremlinul a schimbat tactica și țintește repetat sectorul energetic al Ucrainei
SUA au lovit cu rachete în Nigeria; Trump: „Este o lovitură fatală pentru gunoaiele teroriste care ucid cu cruzime creștini”
Avioane de vânătoare poloneze au interceptat un avion de cercetare rusesc deasupra apelor neutre ale Mării Baltice
Ucraina dezvăluie detalii neștiute din „operațiunea submarinul”. Înainte a fost distrus singurul avion Il-38N al Rusiei din regiune, care putea compromite operațiunea
Bruxelles-ul vrea război, Ungaria vrea pace, tună Viktor Orban care nu suflă niciun cuvânt despre ce vrea Rusia
Pentru a „Face America măreață din nou”, americanii trebuie să apere ceea ce este corect
Rușii îl caută pe Moș Gerilă: Bombardiere Tu-95MS au zburat în nordul Scandinaviei / Între timp, dronele și rachetele ruse au lovit din nou infrastructura din Odesa
Kim Jong Un a mers în inspecție la docurile unde RPDC construiește primul „submarin nuclear” și l-a adus cu el pe probabilul său succesor
Cu dedicație pentru Rusia? Avioanele Gripen vor putea lovi în mare adâncime cu rachete Taurus. Integrarea Taurus pe avioanele europene, accelerată
MAGA-Dreptate: Trump vrea libertate de exprimare pe rețele de socializare, dar amenință cu închiderea emisiunile tv incomode
Noua generație a sistemului SAMP/T va primi botezul focului cât de curând: Anul 2026 ar putea aduce o veste bună pentru Ucraina, direct din Franța
Așa arată versiunea finală a planului de pace: Zelenski dezvăluie proiectul complet în 20 de puncte stabilit cu SUA și trimis Rusiei
Un fel de HIMARS ucrainean: Confruntați cu coșmarul logistic, ucrainenii dezvoltă un lansator universal compatibil cu mai multe rachete, pe principiul GMLRS și ATACMS
De ce guvernul Netanyahu închide postul de radio al armatei israeliene?
Dronele ucrainene au pătruns adânc în Rusia și au lovit o fabrică de cauciuc din regiunea Tula
Un înalt oficial SUA arată cum China se pregătește de război: În cazul unui conflict planul Chinei e de a bloca industria americană, motorul celei mai puternice Armate din lume
Se conturează sistemul antidronă de la frontiera de est a NATO: Polonia anunță că a instalat o parte dintre sistemele radar
Rușii au avansat la Siversk, dar prețul plătit pentru 1% din Ucraina e uriaș pentru Moscova: 400 de mii de oameni în ultimii 2 ani, estimează britanicii
Pakistanul în cooperare cu industria chineză vinde avioane JF-17 într-un stat „fierbinte” din Africa. Unul din cele mai controversate și mari acorduri pentru Pakistan
Radu Miruță a preluat oficial Ministerul Apărării, în timp ce Irineu Darău este noul ministru al Economiei, în subordinea căruia se află și industria de apărare
Avionul care nu a mai fost: De ce au renunțat SUA la YF-23 „Văduva Neagră” schimbând istoria aviației militare. Eșecul proiectului a însemnat nașterea F-22
Șeful Armatei Libiei a murit în accidentul aviatic din Turcia. Avionul s-a prăbușit la puțin timp după decolare și anunțase o problemă electrică
Fără submuniții. SUA testează la 112 km ER GMLRS, soluția modernă care înlocuiește muniția cu dispersie
Rusia a crescut numărul trupelor din Ucraina la 710.000 de oameni pentru o ofensivă strategică. Cu "Generalul Iarnă“ la ușă, mișcarea Rusiei ar putea fi cu două tăișuri
pixel