O ''super escadrilă'' americană de avioane de luptă la granița cu Coreea de Nord: Mai multe F-16 au fost dislocate în apropiere de Zona Demilitarizată (DMZ)
SUA își cresc numărul de avioane de luptă în apropierea Zonei Demilitarizate din Peninsula Coreeană. Mișcarea face parte din programul Departamentului american de Apărare de reformatare a bazelor aeriene din zona Pacificului.
Un F-16 al USAF aterizează la Baza Aeriană Osan 9 iulie 2024. Sursa foto: USAF.
Forțele Aeriene ale SUA (USAF) aduc nouă avioane de luptă F-16 în plus la baza sa cea mai apropiată de Zona Demilitarizată (DMZ) care desparte Coreea de Nord și Coreea de Sud, creând așa-numita „Super Squadron ” (Superescadrilă).
Aeronavele, vor fi mutate la Baza Aeriană Osan, situată la doar 85 km sud de DMZ. Ele vin de la baza aeriană Kunsan, situată în partea de sud-vest a Coreii de Sud.
Superescadrila este deocamdată în faza de testare și va funcționa, inițial, pentru o perioadă de un an.
Începând din această vară, Escadrila 36 Luptă de la Baza Aeriană Osan va câștiga nouă avioane de luptă F-16 de la Aripa 8 Luptă de la Baza Aeriană Kunsan. Acest lucru va aduce la 31 numărul total de aeronave atribuite Escadrilei 36, creând o „Super Squadron”. Aceasta va participa la un test de un an pentru a evalua impactul său asupra generării, întreținerii, personalului și cerințelor logistice, cu scopul final de maximizare a eficacităţii luptei, a precizat Forța 7 Aeriană într-un comunicat de presă, din 18 iulie.
„Acest test este o oportunitate pentru noi de a vedea dacă escadrile de această dimensiune ne măresc eficiența pregătirii, în timp ce se crește capacitatea de luptă dacă descurajarea eșuează”, a declarat generalul-locotenent David R. Iverson, comandantul Forței 7 Aeriene și locțiitor al comandantului Forțelor SUA din Coreea.
Odată cu avioanele vor fi transferați la OSAN, aproximativ 150 de aviatori, inclusiv piloți, ingineri și personal de sprijin de luptă. Distanța dintre cele două baze aeriene este de 130 km.
„În timp ce executăm acest test, înțelegem că aceste schimbări pot prezenta unele provocări pentru aviatori noștri și familiile lor”, a adăugat Iverson, spunând că liderii lucrează pentru a atenua acest impact, în timp ce „intensifică pregătirea și capacitatea de luptă pentru război”.
Escadrila 25, cealaltă structură de luptă de la Baza Aeriană Osan, rămâne singura unitate internațională care are în dotare aeronava A-10. Deși cronologia exactă pentru cât timp USAF vor continua să opereze aeronava de atac A-10 la baza Osan rămâne incertă, flota are un contract de întreținere cu mai multe firme sud-coreene până în 2029, potrivit Air&Space Forces Magazine.
Odată cu creșterea prezenței F-16 la bază, unii analiști au sugerat că USAF ar putea retrage avioanele A-10 din peninsulă mai devreme decât era planificat inițial. Secretarul Forțelor Aeriene Frank Kendall a descris A-10 ca fiind „din ce în ce mai învechit și foarte greu de întreținut”, deoarece serviciul a făcut eforturi pentru a retrage treptat flota.
Trecerea F-16 la Osan este cea mai recentă mișcare a Forțelor Aeriene de a-și ajusta postura de luptă în ultimele luni. Strategia 2030 a PACAF (Comandamentul Forțele Aeriene din Pacific), lansată în septembrie 2023, a remarcat că „poziția noastră actuală de bază, optimizată acum 70 de ani, afectează negativ capacitatea noastră de a răspunde rapid la dezastrele naturale și crizele provocate de om, astăzi” și s-a angajat să reoptimizeze bazele comandamentului.
La începutul acestei luni, Pentagonul a anunțat că va trimite 36 de avioane F-15EX la Baza Aeriană Kadena din Japonia (situată la aproximativ 600 km E de Taiwan) pentru a înlocui F-15C/D învechite.
USAF va disloca, de asemenea, 48 de avioane F-35A la Baza Aeriană Misawa pentru a înlocui cele 36 de F-16 ale sale, devenind prima bază străină din Indo-Pacific care găzduiește avioane F-35 ale USAF și a doua din lume după RAF Lakenheath în Regatul Unit.
Baza Aeriană Osan a primit primele sale F-16 în 1988, după ce Kunsan a devenit prima bază americană din străinătate care a trecut de la F-4 Phantom la F-16 în 1981. Flota de F-16 a USAF trece, în prezent, prin cea mai mare modernizare din istorie. Un total de 608 de avioane Block 40 și Block 50, așa-numitele F-16 „Post Block”, sunt planificate pentru modernizare prin proiectul Post Block Integration Team (PoBIT) în valoare totală de aproximativ 6,3 miliarde de dolari.
Acesta include 22 de modificări inclusiv un nou radar AESA (matrice electronică cu scanare activă), instalarea comunicației tactice Link 16, o capabilitate de război electronic de ultimă generație, o unitate centrală de afișare (Center Display Unit), un generator de date programabil (Programmable Data Generator) și alte câteva componente hardware cheie. Baza Kunsan a primit primul său F-16 modernizat anul trecut.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News