Fostul șef al companiei Antonov: Cele mai potrivite avioane pentru nevoile Forţelor Aeriene Ucrainene sunt F-15 şi F-16
Publicaţia ucraineană DefenseExpress a realizat un interviu cu fostul șef al companiei de stat Antonov, Alexander V. Los pe care l-a întrebat care ar fi cel mai bun avion de luptă care ar răspunde nevoilor actuale ale Forțelor Aeriene Ucrainene, ţinând cont de contextul actual al agresiunii militare ruse.
Analiştii militari ucraineni ai publicaţiei DefenseExpress au încercat să găsească răspunsul la una dintre cele mai importante întrebări legate de înzestrarea Forțelor Aeriene Ucrainene: Când vor primi acestea avioane noi şi ce tip de aeronavă răspunde cel mai bine nevilor lor.
Un răspuns la această întrebare este cu atât mai important acum, în contextul agresiunii militare ruse, deoarece printr-o achiziţie de avioane noi, Forţele Aeriene Ucrainene ar putea reduce semnificativ din decalajul care există între capacităţile lor şi cele ale Forțelor Aeriene Ruse.
Cert este că, începând cu 2021, Federația Rusă avea, conform rapoartelor militare anuale, peste 1.000 de avioane de atac, marea majoritate dintre acestea fiind modernizate. Cu toate acestea, chiar dacă erau depăşiţi din punct de vedere numeric, curajul piloţilor Forțelor Aeriene Ucrainene a făcut ca aviaţia militară rusă să nu poată să-și impună supremația aeriană pe cerul Ucrainei.
Citeşte şi: România, studiu de caz pentru Ucraina. Țara noastră - model pentru viitorii piloți de F-16 ai Ucrainei
Astfel, publicaţia ucraineană DefenseExpress l-a întrebat pe fostul șef al Întreprinderii de Stat Antonov, Alexander Los, azi căpitan al Forțelor Armate Ucrainene, care avion de luptă de generația 4+ ar fi cea mai bună alegere pentru Ucraina.
Potrivit acestuia, în primul rând, este necesar să înțelegem că Ucraina se confruntă în prezent, în spaţiul aerian, cu un inamic care are atât un avantaj cantitativ, cât și calitativ. Principalele avioane de luptă ale Federației Ruse sunt Su-30 și Su-35, care, deși sunt versiuni modernizate ale lui Su-27, au echipamente radar destul de puternice și rachete aer-aer cu rază lungă de acțiune R-77.
În același timp, Alexander Los insista că trebuie să se facă o diferenţă intre nevoile pe care le au Forţele Aeriene Ucrainene - cele pe termen scurt și cele pe termen lung. Și, după cum a subliniat Los, acestea trebuie rezolvate independent unele de celelalte. Mai întâi rezolvate nevoile pe termen scurt, iar după încheierea conflictului, trebuie rezolvate şi nevoile pe termen lung.
Citeşte şi: Ucraina, precizări cu privire la posibilitatea ca SUA să ofere A-10 Thunderbolt II: Aven nevoie, în primul rând, de avioane de luptă multirol F-16, F-15 sau F-18
Fost şef al companiei Antonov susţie că ar fi mult mai uşor pentru SUA să ofere avioane F-16 către Ucraina, decât ,,să caute prin lume'' ale tipuri de avioane pe care să le doneze ulterior.
,,Singura opțiune o reprezintă F-15E și F-16 din SUA. Și nu ar trebui să vorbim despre cele mai moderne versiuni ale acestor avioane - F-15E și F-16C, care sunt în serviciu și în rezerva Forțelor Aeriene ale SUA, sunt suficiente. Este extrem de important să primim exact aceste două tipuri de aeronave. F-16 - pentru "misiuni de rutină" și F-15E - pentru "misiuni mai speciale" - a spus Alexander Los.
Acesta a comparat F-16 cu o pușcă de asalt Kalashnikov, iar F-15E este o pușcă cu luneta grea pentru misiuni speciale, insistând că Forțelor Aeriene Ucrainene ar avea nevoie de mai multe avioane F-15E și nu de F-16, deoarece F-15E este, fără îndoială, cea mai echipată și înarmată aeronavă din generația 4+.
Fostul șef al întreprinderii Antonov a abordat şi subiectul instruirii piloţilor şi personalului tehnic, poate cel mai important aspect de către trebuie ţinut cont când o ţară est europeană trece la la avioane de provenienţa sovietică la unele de tip occidental.
Alexander Los a insistat să precizează că Ucraina nu duce lipsa de tehnicieni care să se ocupe de partea de mentenanţa a aeronavelor occidentale. ,,Toată aviația civilă din Ucraina este în mare parte alcătuită din avioane Boeing și Airbus, iar specialiștii ucraineni au licențe [ n.r - adică au trecut prin etapa de certificare ] pentru a întreține aceste aeronave.... ca să nu mai vorbim ca aceştia au o engleză tehnică excelentă”, a spus fostul șef al Antonov.
Astfel, pentru a răspunde cât mai repede nevoilor Forţelor Aeriene Ucrainene, oficialii de la Kiev ar trebui să intensifice cât mai repede procesul de negociere pentru ca Ucraina să primească avioane F-15E și F-16.
Alexander Los precizează că pentru rezolvarea celor mai urgente nevoi ale Forţelor Aeriene Ucrainene, ar trebui să fie luată în calcul şi posibilitatea închirierii acestor avioane pe o anumită perioadă de timp.
În aprilie 2019, conducerea de atunci a Ministerului ucrainean al Apărării a trimis o scrisoarea oficială către CEO-ului companiei americane Boeing în care preciza că Ucraina este interesată să achiziţioneze avioanele Boeing F-15 în cea mai recentă versiune, dar şi avionul de antrenament Boeing TX ( T-7 Red Hawk).
Anul trecut au apărut informaţii că întreprinderea ucraineană Antonov ar putea coopera cu Boeing pentru a asambla avioane de luptă F-15EX şi avioane de antrenament T-7 Red Hawk, dar în schimb, guvernul de la Kiev ar fi luat în considerare, în mod neașteptat, cumpărarea de avioane civile Boeing 737.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News