Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Fostul șef al companiei Antonov: Cele mai potrivite avioane pentru nevoile Forţelor Aeriene Ucrainene sunt F-15 şi F-16
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Publicaţia ucraineană DefenseExpress a realizat un interviu cu fostul șef al companiei de stat Antonov, Alexander V. Los pe care l-a întrebat care ar fi cel mai bun avion de luptă care ar răspunde nevoilor actuale ale Forțelor Aeriene Ucrainene, ţinând cont de contextul actual al agresiunii militare ruse.

Analiştii militari ucraineni ai publicaţiei DefenseExpress au încercat să găsească răspunsul la una dintre cele mai importante întrebări legate de înzestrarea Forțelor Aeriene Ucrainene: Când vor primi acestea avioane noi şi ce tip de aeronavă răspunde cel mai bine nevilor lor.

Un răspuns la această întrebare este cu atât mai important acum, în contextul agresiunii militare ruse, deoarece printr-o achiziţie de avioane noi, Forţele Aeriene Ucrainene ar putea reduce semnificativ din decalajul care există între capacităţile lor şi cele ale Forțelor Aeriene Ruse.

Cert este că, începând cu 2021, Federația Rusă avea, conform rapoartelor militare anuale, peste 1.000 de avioane de atac, marea majoritate dintre acestea fiind modernizate. Cu toate acestea, chiar dacă erau depăşiţi din punct de vedere numeric, curajul piloţilor Forțelor Aeriene Ucrainene a făcut ca aviaţia militară rusă să nu poată să-și impună supremația aeriană pe cerul Ucrainei.

Citeşte şi: România, studiu de caz pentru Ucraina. Țara noastră - model pentru viitorii piloți de F-16 ai Ucrainei

Astfel, publicaţia ucraineană DefenseExpress l-a întrebat pe fostul șef al Întreprinderii de Stat Antonov, Alexander Los, azi căpitan al Forțelor Armate Ucrainene, care avion de luptă de generația 4+ ar fi cea mai bună alegere pentru Ucraina. 

Potrivit acestuia, în primul rând, este necesar să înțelegem că Ucraina se confruntă în prezent, în spaţiul aerian, cu un inamic care are atât un avantaj cantitativ, cât și calitativ. Principalele avioane de luptă ale Federației Ruse sunt Su-30 și Su-35, care, deși sunt versiuni modernizate ale lui Su-27, au echipamente radar destul de puternice și rachete aer-aer cu rază lungă de acțiune R-77. 

În același timp, Alexander Los insista că trebuie să se facă o diferenţă intre nevoile pe care le au Forţele Aeriene Ucrainene -  cele pe termen scurt și cele pe termen lung. Și, după cum a subliniat Los, acestea trebuie rezolvate independent unele de celelalte. Mai întâi rezolvate nevoile pe termen scurt, iar după încheierea conflictului, trebuie rezolvate şi nevoile pe termen lung.

Citeşte şi: Ucraina, precizări cu privire la posibilitatea ca SUA să ofere A-10 Thunderbolt II: Aven nevoie, în primul rând, de avioane de luptă multirol F-16, F-15 sau F-18

Fost şef al companiei Antonov susţie că ar fi mult mai uşor pentru SUA să ofere avioane F-16 către Ucraina, decât ,,să caute prin lume'' ale tipuri de avioane pe care să le doneze ulterior.

,,Singura opțiune o reprezintă F-15E și F-16 din SUA. Și nu ar trebui să vorbim despre cele mai moderne versiuni ale acestor avioane -  F-15E și F-16C, care sunt în serviciu și în rezerva Forțelor Aeriene ale SUA, sunt suficiente. Este extrem de important să primim exact aceste două tipuri de aeronave. F-16 - pentru "misiuni de rutină" și F-15E - pentru "misiuni mai speciale" - a spus Alexander Los.

Acesta a comparat F-16 cu o pușcă de asalt Kalashnikov, iar F-15E este o pușcă cu luneta grea pentru misiuni speciale, insistând că Forțelor Aeriene Ucrainene ar avea nevoie de mai multe avioane F-15E și nu de F-16, deoarece F-15E este, fără îndoială, cea mai echipată și înarmată aeronavă din generația 4+.

Fostul șef al întreprinderii Antonov a abordat şi subiectul instruirii piloţilor şi personalului tehnic, poate cel mai important aspect de către trebuie ţinut cont când o ţară est europeană trece la la avioane de provenienţa sovietică la unele de tip occidental.

Alexander Los a insistat să precizează că Ucraina nu duce lipsa de tehnicieni care să se ocupe de partea de mentenanţa a aeronavelor occidentale. ,,Toată aviația civilă din Ucraina este în mare parte alcătuită din avioane Boeing și Airbus, iar specialiștii ucraineni au licențe [ n.r - adică au trecut prin etapa de certificare ] pentru a întreține aceste aeronave.... ca să nu mai vorbim ca aceştia au o engleză tehnică excelentă”, a spus fostul șef al Antonov.

Astfel, pentru a răspunde cât mai repede nevoilor Forţelor Aeriene Ucrainene, oficialii de la Kiev ar trebui să intensifice cât mai repede procesul de negociere pentru ca Ucraina să primească avioane F-15E și F-16.

Alexander Los precizează că pentru rezolvarea celor mai urgente nevoi ale Forţelor Aeriene Ucrainene, ar trebui să fie luată în calcul şi posibilitatea închirierii acestor avioane pe o anumită perioadă de timp.

În aprilie 2019, conducerea de atunci a Ministerului ucrainean al Apărării a trimis o scrisoarea oficială către CEO-ului companiei americane Boeing în care preciza că Ucraina este interesată să achiziţioneze avioanele Boeing F-15 în cea mai recentă versiune, dar şi avionul de antrenament Boeing TX ( T-7 Red Hawk).

Anul trecut au apărut informaţii că întreprinderea ucraineană Antonov ar putea coopera cu Boeing pentru a asambla avioane de luptă F-15EX şi avioane de antrenament T-7 Red Hawk, dar în schimb, guvernul de la Kiev ar fi luat în considerare, în mod neașteptat, cumpărarea de avioane civile Boeing 737.

 

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Forțele Aerocosmice ruse au primit în dotare un nou lot de avioane de vânătoare “Su-35S”. Aeronavele de acest tip sunt folosite intens în conflictul cu Ucraina
F-35 cu arme nucleare în Flancul Estic? Estonia revine cu oferta de a găzdui avioane cu capacitate nucleară
Soarta avionului european de generația a 6-a, pecetluită? Franța iese la atac: Metoda Eurofighter nu merge cu noi. Dacă nemții vor să facă singuri, să o facă
Cristian Sfichi: Nu există o soluție universală la problema apărării aeriene a frontierei NATO; programul SAFE, o ocazie unică pentru România
Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Un stat baltic sugerează că ar trebui să doborâm avioanele ruse care intră în spațiul aerian aliat. Profesorul Carp: Pentru ca România să fie credibilă e nevoie de o reacție similară
Moment istoric în Europa: Japonia a dislocat aici în premieră avioane F-15 care au zburat alături de Eurofighter Typhoon (FOTO)
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Mesaj către pericolul de la Răsărit: În plină campanie intensă de provocări militare a Rusiei, un bombardier american B-52 a survolat estul Cehiei
Există un precedent când Rusia s-a mai jucat cu focul: În 2015 o țară NATO a doborât un Su-24 rus care i-a încălcat spațiul 6 secunde. Nu 12 minute
Rușii nu s-au limitat doar la a încălca spațiul aerian al Estoniei cu trei MiG-31. Două avioane au survolat la joasă altitudine și o platformă petrolieră a Poloniei
Provocare fără precedent pe Flancul Estic al NATO: Trei avioane rusești MiG-31 au încălcat spațiul aerian al Estoniei, amplificând tensiunile diplomatice
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american
Aviația militară a Turciei a primit al 4-lea T-70. Programul elicopterului Black Hawk turcesc supraviețuiește pe modul „avarie”
Franța a dezvăluit indirect, în premieră, numărul de avioane Mirage-2000 livrate Ucrainei. Iar veștile nu sunt bune, departe de cele mai optimiste prognoze
F-22 Raptor stabilește un record istoric: Cea mai lungă lansare a unei rachete AMRAAM, dar performanţa rămâne la secret
Iese în sfârșit soarele pentru IAR-99? Primele 5 avioane ar putea fi livrate Armatei în aceste zile după ce ultima piesă din puzzle a fost livrată
Și-a retras Ucraina aeronava An-70 în Polonia pentru a o proteja sau se pregătește un transport aerian special?
Rușii se laudă cu un nou lot de Su-34. Finisajele trădează graba pe linia de producție, dar aeronavele rămân periculoase pentru fortificațiile ucrainene (VIDEO)
”Garda de Est” a NATO, întărită cu avioane Eurofighter britanice / Varșovia înființează Comandamentul Forțelor Medicale
Câte avioane de luptă a pierdut Ucraina de la începutul războiului? "Contabilii" rușilor numără de câteva ori același avion doborât
Moşteanu: Procedura doborârii dronelor e aprobată din iulie / Piloţii aveau autorizarea, au evaluat riscurile colaterale şi au decis să nu deschidă focul
MApN clarifică misterul dronei ”pierdute” de radarele avioanelor F-16: Drona a evoluat 50 de minute în spațiul României, dar ulterior a ieșit
Renunțarea la S-400, poarta către revenirea Turciei în programul F-35? Rusia ar vrea să răscumpere sistemele S-400 vândute Turciei
Bombardiere americane B-52, trimise să se antreneze în Europa, fix în timpul manevrelor ruse-belaruse ”Vest-25”
Al doilea bombardier B-21 Raider a decolat. Statele Unite accelerează testele pentru a-și consolida forța aeriană
Pierdere importantă și pentru Kiev: Un avion Su-27 s-a prăbușit zona controlată de Ucraina din regiunea Zaporojie
Kaan devine un program internațional pentru a concura cu F-35? De ce o putere din Orient s-a alăturat Turciei deși are „ADN occidental” în aviația militară

Ştiri Recomandate

"Au rămas acolo 20 de secunde". Avioane Su-30 și Il-78 încalcă spațiul aerian lituanian. Două Eurofighter spaniole au reacționat imediat
Al 19-lea pachet de sancțiuni UE împotriva Rusiei: Flota fantomă, cripto, bănci, ”diplomați” ruși. Economia de război a Rusiei primește încă o lovitură
Companiile petroliere chineze suspendă achizițiile de petrol rusesc din cauza sancțiunilor americane. Ținta principală: Rosneft și Lukoil
Războiul cognitiv, cea mai mare parte din războiul hibrid din regiune. Societățile, obligate să treacă la o gândire strategică
Trageri reale efectuate de Armata României. Sursă foto: MApN
EXCLUSIV
România în fața unei noi ordini industriale de apărare. Lecțiile EDIP pentru o țară periferică
România vinde energia ieftin şi o cumpără scump, dar are planuri mari: Capacități de stocare cât 10 reactoare de la Cernavodă
Companiile europene Airbus, Thales și Leonardo își unesc forțele pentru a concura cu Starlink
Furie la Moscova, după sancțiunile americane asupra Lukoil și Rosneft: Trump a declarat război Rusiei
Tehnologia face diferența (FOTO): Drona ucraineană „Sea Baby” 2.0 rescrie strategia navală în Marea Neagră, devenind principala ameninţare la adresa Flotei ruse
Summit important la Bruxelles. Mai multe țări țin piciorul pe frână, însă doar două au o agendă pro-Kremlin
Capacitatea de apărare a NATO, confirmată de generalul Dorin Toma: Vă pot spune cu toată convingerea că putem respinge orice potențială agresiune asupra României
Avertisment de pe scena Forumului Aspen-GMF București. Lordul McConnell: „Urmează o nouă eră de instabilitate globală”
A început producția pentru România a obuzierelor K9 și a vehiculelor de alimentare K10. Când va fi mutată în țară producția
”Aveți mai mult decât orice altă țară din Europa". Diaspora trebuie folosită pentru a promova România, crede Charlie Ottley
O explozie puternică a avut loc la o uzină militară din apropierea orașului rusesc Celiabinsk (FOTO/VIDEO)
Primul transport China - Europa pe traseul nordic a durat jumătate din timpul pe ruta clasică (VIDEO). “Drumul Mătăsii de Gheață” trece însă prin Rusia
Sfârșitul răbdării: Donald Trump sancționează companiile Rosneft și Lukoil, recunoscând eșecul ,,diplomației'' cu Vladimir Putin
Geopolitica europeană la răscruce | "Gata de un şoc în 3-4 ani": Avertismentul Franței despre o posibilă agresiune militară rusă
Iranul, la un pas de reluarea ambițiilor nucleare? Reconstrucția misterioasă de la complexul Taleghan-2, sub ochii Israelului și ai lumii occidentale
Crime de război rusești la Pokrovsk. Atacarea civililor, o practică generalizată în Armata rusă
Rusia începe producția de masă a bombelor aeriene cu o rază de aproape 200 km, anunță serviciile ucrainene. Cum pot fi combătute KAB-urile rusești
De la Blitzkriegul de 3 zile la Războiul de 4 ani. Hărțuită de dronele ucrainene, Rusia apelează la elicoptere, rezerviști și dirijabile pentru apărarea rafinăriilor
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
”Gripen poate face întreaga Europă mai sigură”. Până la 150 de avioane, în cea mai modernă variantă (Gripen E), propunerea Suediei pentru Kiev
India și SUA se apropie de un acord comercial istoric. Taxe de 16%, în schimbul reducerii importurilor de petrol rusesc
Undă verde de la deputați: Stagiul militar voluntar, pasul către întinerirea rezervei Forțelor Armate Române
Rusia a desfășurat exercițiul nuclear anual: Rachete balistice și de croazieră au fost lansate de pe uscat, din aer și de pe mare
Efortul de război al Kremlinului începe să fie erodat de tensiuni financiare și opoziție internă
Armata din Myanmar a efectuat raiduri într-o facilitate de la granița cu Thailanda, folosită pentru fraude cibernetice
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Lovitură vitală în inima complexului militar rusesc: Rachetele Storm Shadow, lansate de ucraineni, au vizat Uzina Chimică din Briansk
 Întrevederea Trump - Putin de la Budapesta, amânată: "Nu vreau o întâlnire inutilă"
pixel