Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilotul Cezar Osiceanu semnalează erori grave în prăbușirea avionului Airbus A320 în Pakistan
News
Data publicării:
În urmă cu o săptămână, pe data de 22 mai 2020, un avion de linie Airbus A320 s-a prăbușit peste un cartier rezidenţial din Karachi, marele oraş din sudul Pakistanului.
Sursă foto: HHH Aviation, captură YouTube reconstiturea prăbușirii Airbus A320
Sursă foto: HHH Aviation, captură YouTube reconstiturea prăbușirii Airbus A320

Avionul aparținea companiei Pakistan International Airlines (PIA) și s-a prăbuşit în timp ce se apropia de aeroportul din Karachi. La bordul aeronavei Airbus A320 se aflau 107 persoane.

Se pare că două persoane au supraviețuit tragediei. Autoritățile din Pakistan nu au oferit date cu privire la victime din cartierul rezidențial peste care s-a prăbușit aeronava.

Pilotul român Cezar Osiceanu, care activează în cadrul companiei naționale Tarom, a analizat primele date care se cunosc în legătură cu tragedia din Pakistan, după prima reconstituire, și a tras concluzii îngrijorătoare cu privire la erori de pilotaj.

Redăm mesajul complet al pilotului Cezar Osiceanu:

„Incredibilă reconstituire a catastrofei aeriene ce a implicat avionul Airbus 320 al companiei pakistaneze PIA-dacă ea este corectă și adevărată și va fi probată ulterior cu raportul comisiei de investigații !  

Rezultă că  

1. avionul Nu a avut trenul de aterizare scos  

2. Echipajul nu a anunțat turnul de control că să ia măsurile de rigoare-anunțarea pompierilor, salvările puse în stând by, redirecționarea traficului, etc  

3 piloții Nu au declarat urgență cu mesajul obligatoriu “May day! May day!”  

Din reconstituirea făcută în bază convorbirilor radio bilaterale și a traseului de pe FlightRadar cel mai probabil, rezultă că  

-nu s-au efectuat procedurile de scoatere cu avarie a trenului de aterizare suplimentare,  

-este posibil că piloții să nici nu fi anunțat echipajul de cabină despre aterizarea pe burtă ptr ca ei să poată pregăti pasagerii pentru impact conform manualelor de proceduri( astea sigur vor ieși la analiză cutiilor negre dacă sau făcut sau nu)  

În plus  

1. o aterizare fără tren de aterizare ( “Belly landing” sau “pe burta”) se face în condiția în care se consumă aproape tot combustibilul aflat la bordul avionului ptr a preîntâmpina incendiul și explozia cauzate de frecarea avionului cu pișta de beton la viteză de contact de aproape 200 km/h a unei mase de aluminiu și oțel de peste 35 de tone. Pentru asta avionul trebuia să facă holding până la consumarea cantitătii de petrol, să facă în timpul holdingului manevre repetate de scoatere cu avarie a trenului de aterizare, și toate astea după ce era anunțat organul de trafic turnul adică despre problemă etc  

2. O altă greșeală capitală a fost ratarea după contactul cu pișta al avionului! Cred că frică a fost cauza principală a acestei decizii total greșite a comandantului altfel nu se explică 

La orice simulator de zbor pe orice tip de avion Boeing, Airbus, Embraer, etc este făcută procedura de scoatere cu avarie a trenului de aterizare, aterizarea fără tren și aterizarea cu ambele motoare cedate !  

Ratarea este interzisă total după luarea contactului avionului cu pișta în condițiile lipsei totale ale trenului de aterizare tocmai ptr că riscul rămanerii fără motoare este imens!  

3. Inexplicabilă devine și scoaterea micii turbine,RAM AIR TURBINE denumită, care are rolul de a furniza curent electric la bordul avionului în cazul pierderii totale ale generatoarelor electrice de la bord ( 3 bucăti: câte unul pe fiecare motor plus cel al motorului auxiliar APU).

Interesantă este și analiza altitudinii avionului pentru că în conformitate cu convorbirile radio avionul se află la peste dublul altitudinii celei la care ar fi trebuit să fie conform procedurii publicate.  

Picajul abrupt al avionului a fost cauzat de nevoia pilotului comandant de a “prinde” pișta și în acest fel de a evită ratarea aterizării.

În mod normal turnul de control l-a întrebat ce intentionează să facă și teoretic ar fi trebuit să îi ordone să rateze. Tot în mod normal pilotul comandant ar fi trebuit demult să rateze iar copilotul să fi propus ratarea”, a transmis pilotul Cezar Osiceanu.

Youtube video image


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Un model ce ar putea fi aplicat și de România? Ucraina țintește să devină „vioara întâi” în materie de drone, cu transfer tehnologic masiv din SUA
Raportul anulării alegerilor din România. Top 3 cele mai clare dovezi ale implicării unui actor străin, statal
Provocări și pe orbită. Rusia încearcă constant să perturbe în spațiu funcționarea sateliților militari ai Marii Britanii
Belgia, ultima victimă a dronelor rusești care au isterizat Europa
După un zbor de peste 1.700 de kilometri, dronele ucrainene au lovit un gigant chimic rusesc
Putin spune că Rusia nu a provocat niciodată vreun război și de fapt „tigrul de hârtie” e NATO
Rusia și Ucraina au făcut un nou schimb de prizonieri de război
Venezuela condamnă un presupus zbor ilegal al unui avion de vânătoare american în largul coastei sale
Ungaria va cumpăra gaze de la compania franceză Engie, dar nu renunță la gazul rusesc
Sancțiunile nu funcționează? Aviația civilă din Rusia, nevoită să-și ”canibalizeze” opt aeronave Boeing pentru piese de schimb
Zidul se ridică. Președintele Nicușor Dan spune că „în câteva luni” zidul împotriva dronelor rusești ar putea deveni operațional
Militarii francezi au urcat pe unul dintre petrolierele Flotei Fantomă a Rusiei (Video). Boracay, suspectat că era folosit pe post de portavion pentru dronele rusești
Viktor Orban spune că Ungaria nu e pregătită să renunțe la petrolul rusesc, lucru cerut de SUA
Proiectul de lege privind serviciul militar VOLUNTAR, discutat azi în Guvern. Patru luni de pregătire militară, în condiții similare cu cele ale militarilor profesioniști
Premiul Nobel: Miza personală a lui Donald Trump în geopolitică
Liderii UE se întâlnesc la Copenhaga pentru a discuta despre apărare şi Ucraina
Paradoxul GNL: Patru state UE au plătit Rusiei cu 13 miliarde de euro mai mult pentru gaz decât au ajutat Ucraina, dezvăluie Greenpeace
Polonia reține un ucrainean suspectat de sabotajul Nord Stream
Utilizarea activelor rusești înghețate nu e confiscare. Kievul va rambursa împrumutul după ce Rusia va compensa daunele, spune șefa Comisiei
”400 de F-35 mătură cerul”. Gen. Kellogg, mesaj către europeni: Sunteți mai buni decât credeți; raportul față de Rusia e de 4 la 1
Armata rusă începe să piardă teren în direcția Dobropilia, la 30 de km nord de Pokrovsk
Zaharova neagă orice implicare a Rusiei în alegerile din R. Moldova. Practic amenințarea rusă e doar în capul nostru, anunță Rusia în plin război de agresiune asupra Ucrainei
Cancelarul german spune că Europa se află acum într-o zonă gri: „Nu este în război... dar nu mai este în pace” cu Rusia
Planul de pace al lui Trump pentru Gaza: Eliberarea ostaticilor, amnistie și guvern palestinian de tranziție; se renunță la relocarea palestinienilor din Gaza
Rusia minează Balcanii: Preocupat de frații ortodocși, Lavrov cere ”reevaluarea” Acordurilor de pace de la Dayton
”Ajustăm producția fabricilor din rusia”: Uzina militară „Electrodetal B”, lovită de rachete de croazieră Neptune
Moscova nu renunță ușor la R. Moldova: "Diurnă" de 150 de euro pentru participanții la proteste
NATO discută un nou plan de doborâre a avioanelor rusești. Flota fantomă, folosită ca ”portavion” pentru dronele care hărțuiesc Europa
Ucraina creează o nouă structură în cadrul Forțelor Aeriene: Sisteme de apărare aeriană fără pilot
Moscova ajută militar China să pregătească invazia Taiwanului

Ştiri Recomandate

F-16 belgiene pentru Ucraina. Cu aproape patru F-35 "în buzunar", șeful apărării spune când va putea trimite Kievului primele F-16
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
Armata Ucrainei. Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
De ce războiul din Ucraina nu se va încheia în următorii patru ani?
Parlamentul României, undă verde pentru achiziția de noi tancuri de luptă
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Marea Britanie va avea o lege pentru doborârea dronelor
În lipsă de F-35, rușii zboară cum pot în modul ”stealth”: Poliția aeriană NATO interceptează constant aeronave rusești cu transponderele oprite
Robinetul cu gaze rusești se închide. Doar două state s-au opus
Khamenei îl ironizează pe Trump pentru declarațiile despre distrugerea industriei nucleare a Iranului: Continuă să visezi
Pragmatismul care doare | Mareșalul Richards: Ucraina nu poate câștiga împotriva Rusiei fără o implicare directă a forțelor NATO. Dar, asta nu se va întâmpla!
Zelenski: „Ucraina nu va ceda nimic Rusiei de dragul unui acord cu Putin”. Kievul cere garanții de securitate post-război
Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Geopolitica unei concesii păcătoase: Propunerea lui Trump de "împărţire" a Donbasului și reconfigurarea relațiilor SUA-Ucraina
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Un submarin, o problemă mai adâncă: Întreținerea deficitară a flotei ruse de submarine Kilo, accelerată de evacuarea forțată din baza Tartus
EXCLUSIV
Diplomația Tomahawk a lui Trump: Cum a forțat președintele SUA dialogul cu Vladimir Putin și ce se joacă la Budapesta
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Adio, gândire umană? Generalii americani se consultă cu ChatGPT: Cât de periculoase sunt erorile subtile ale AI-ului in planificarea militara
Lovitură de proporții: Europol a destructurat o rețea uriașă de „ferme de SIM-uri” care coordona 49 de milioane de conturi false la nivel global (FOTO)
Atac cu drone ucrainene asupra unui gigant industrial rusesc: Uzina de procesare a gazelor naturale din Orenburg, lovită la 1.000 de kilometri de graniță
SUA trimit un grup de bombardiere strategice în nordul Japoniei. În august, înainte de întâlnirea Trump - Putin, bombardierele americane au ajuns în Norvegia
pixel