Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilotul Cezar Osiceanu semnalează erori grave în prăbușirea avionului Airbus A320 în Pakistan
News
Data publicării:
În urmă cu o săptămână, pe data de 22 mai 2020, un avion de linie Airbus A320 s-a prăbușit peste un cartier rezidenţial din Karachi, marele oraş din sudul Pakistanului.
Sursă foto: HHH Aviation, captură YouTube reconstiturea prăbușirii Airbus A320
Sursă foto: HHH Aviation, captură YouTube reconstiturea prăbușirii Airbus A320

Avionul aparținea companiei Pakistan International Airlines (PIA) și s-a prăbuşit în timp ce se apropia de aeroportul din Karachi. La bordul aeronavei Airbus A320 se aflau 107 persoane.

Se pare că două persoane au supraviețuit tragediei. Autoritățile din Pakistan nu au oferit date cu privire la victime din cartierul rezidențial peste care s-a prăbușit aeronava.

Pilotul român Cezar Osiceanu, care activează în cadrul companiei naționale Tarom, a analizat primele date care se cunosc în legătură cu tragedia din Pakistan, după prima reconstituire, și a tras concluzii îngrijorătoare cu privire la erori de pilotaj.

Redăm mesajul complet al pilotului Cezar Osiceanu:

„Incredibilă reconstituire a catastrofei aeriene ce a implicat avionul Airbus 320 al companiei pakistaneze PIA-dacă ea este corectă și adevărată și va fi probată ulterior cu raportul comisiei de investigații !  

Rezultă că  

1. avionul Nu a avut trenul de aterizare scos  

2. Echipajul nu a anunțat turnul de control că să ia măsurile de rigoare-anunțarea pompierilor, salvările puse în stând by, redirecționarea traficului, etc  

3 piloții Nu au declarat urgență cu mesajul obligatoriu “May day! May day!”  

Din reconstituirea făcută în bază convorbirilor radio bilaterale și a traseului de pe FlightRadar cel mai probabil, rezultă că  

-nu s-au efectuat procedurile de scoatere cu avarie a trenului de aterizare suplimentare,  

-este posibil că piloții să nici nu fi anunțat echipajul de cabină despre aterizarea pe burtă ptr ca ei să poată pregăti pasagerii pentru impact conform manualelor de proceduri( astea sigur vor ieși la analiză cutiilor negre dacă sau făcut sau nu)  

În plus  

1. o aterizare fără tren de aterizare ( “Belly landing” sau “pe burta”) se face în condiția în care se consumă aproape tot combustibilul aflat la bordul avionului ptr a preîntâmpina incendiul și explozia cauzate de frecarea avionului cu pișta de beton la viteză de contact de aproape 200 km/h a unei mase de aluminiu și oțel de peste 35 de tone. Pentru asta avionul trebuia să facă holding până la consumarea cantitătii de petrol, să facă în timpul holdingului manevre repetate de scoatere cu avarie a trenului de aterizare, și toate astea după ce era anunțat organul de trafic turnul adică despre problemă etc  

2. O altă greșeală capitală a fost ratarea după contactul cu pișta al avionului! Cred că frică a fost cauza principală a acestei decizii total greșite a comandantului altfel nu se explică 

La orice simulator de zbor pe orice tip de avion Boeing, Airbus, Embraer, etc este făcută procedura de scoatere cu avarie a trenului de aterizare, aterizarea fără tren și aterizarea cu ambele motoare cedate !  

Ratarea este interzisă total după luarea contactului avionului cu pișta în condițiile lipsei totale ale trenului de aterizare tocmai ptr că riscul rămanerii fără motoare este imens!  

3. Inexplicabilă devine și scoaterea micii turbine,RAM AIR TURBINE denumită, care are rolul de a furniza curent electric la bordul avionului în cazul pierderii totale ale generatoarelor electrice de la bord ( 3 bucăti: câte unul pe fiecare motor plus cel al motorului auxiliar APU).

Interesantă este și analiza altitudinii avionului pentru că în conformitate cu convorbirile radio avionul se află la peste dublul altitudinii celei la care ar fi trebuit să fie conform procedurii publicate.  

Picajul abrupt al avionului a fost cauzat de nevoia pilotului comandant de a “prinde” pișta și în acest fel de a evită ratarea aterizării.

În mod normal turnul de control l-a întrebat ce intentionează să facă și teoretic ar fi trebuit să îi ordone să rateze. Tot în mod normal pilotul comandant ar fi trebuit demult să rateze iar copilotul să fi propus ratarea”, a transmis pilotul Cezar Osiceanu.

Youtube video image


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Comisia Europeană lansează consultări împotriva tarifelor americane și va lansa o dispută la Organizația Mondială a Comerțului
Cât cheltuie Europa pentru pensiile militare
Serviciile de informații americane au primit instrucțiuni să-și intensifice spionajul asupra Groenlandei. Danemarca își convoacă ambasadorul
Germania vrea să aloce până la 63 de miliarde de euro pe echipamente militare în 2025. Berlinul are banii, dar industria de apărare încă nu produce suficient
Cum va evolua conflictul dintre India și Pakistan
”Cine crede că Putin se va opri este un nătâng". Biden critică tactica de amator a lui Trump în privința războiului din Ucraina
Curtea Supremă a SUA autorizează temporar administraţia Trump să excludă din armată persoanele transgender
Black Hawk pilotat de la distanță, testat în misiuni de stingere a incendiilor
Două portavioane din Marea Britanie și Italia participă la un exercițiu NATO de amploare din Marea Mediterană
Premierul canadian, la întâlnirea de la Casa Albă: Canada „nu este și nu va fi niciodată de vânzare” / Trump: SUA oprește atacurile aeriene asupra rebelilor Houthi din Yemen
Ucrainenii atacă din nou regiunea Moscovei cu drone
Hegseth a oprit, în ianuarie, livrările de ajutoare către Ucraina, fără ca Trump să știe acest lucru
Cancelar din a doua încercare. Friedrich Merz este noul cancelar al Germaniei
UE se rupe complet de energia rusească: Comisia adoptă Planul pentru eliminarea importurilor de gaze, petrol și energie nucleară din Rusia
Friedrich Merz a fost respins la mustață în Bundestag în încercarea de a deveni cancelar. Ce umrează după procedural
Americanii sunt cu ochii pe bazele ruse din Novorossiysk. Un avion P-8 antisubmarin a scanat, deasupra Mării Negre, forțele ruse
Elitele ruse îl presează tot mai mult pe Putin să facă concesii în privința Ucrainei
UE pregătește un document care consfințește separarea energetică de Rusia. Omul lui Orban în Comisie se opune
Kremlinul îi compătimește pe români, despre care spune că au fost privaţi de posibilitatea de a vota pentru un candidat care le-a plăcut
Trump spune că lideri europeni l-au rugat să îl sune el pe Putin pentru că președintele Rusiei nu le răspunde lor la telefon
Iranul se laudă cu o nouă rachetă balistică și amenință Israelul și SUA
Date oficiale ale AEP: După rezultatele înregistrate în primul tur, George Simion și Nicușor Dan își vor disputa turul doi
Cine mai merge la parada lui Putin. Din SUA, președintele sârb Aleksandar Vucic a confirmat că merge la Moscova pentru că „îl obligă cuvântul dat”
Administraţia Trump se clatină: Consilierul pentru securitate națională, Mike Waltz, demisionează după gafa comisă cu publicarea de informaţii clasificate
HIMARS blindează granița cu Rusia: Estonia primește cele șase lansatoare de rachete promise
Coreea de Sud va construi două reactoare nucleare în Republica Cehă, o investiție de 18,2 miliarde de dolari
În prag de conflict militar India a închis spațiul aerian pentru toate avioanele pakistaneze
Economia de război a Rusiei gâfâie, afectată de petrolul ieftin
România va crește bugetul pentru apărare, etapizat în anii următori. Principalele decizii di CSAT, 30 aprilie 2025
Avioanele Gripen ale Suediei, folosite pentru prima dată în misiuni NATO de Poliție Aeriană pentru a intercepta aeronave rusești

Ştiri Recomandate

Și totuși, războiul viitorului implică elicoptere: Tehnologia X2 de pe S-97 Raider a creat un „monstru rapid” capabil să scape de atacurile MANPAD la viteză de peste 400 km/h
Lavrov este supărat că Armenia cumpără arme franceze
România rămâne interesantă pentru investitorii americani: SIG Sauer, discuții la Guvern privind proiecte de investiții în industria de armament
Rușii merg la intimidare: Două bombardiere Tu-95MS au patrulat cu armament la bord, deasupra Mării Barents
Avertisment clar împotriva reducerii prezenței militare americane în Europa. Generalul McMaster: Rusia aşteaptă cu nerăbdare să dăm dovadă de slăbiciune
Alegerile prezidențiale din Polonia, 2025. Sursa foto: wiadomosci.onet.pl.
EXCLUSIV
Polonia, sub asediu cibernetic rusesc înaintea turului II al alegerilor prezidențiale: Interferenţa digitală rusă se combate cu încurajarea publicului să raporteze dezinformările
Bază militară norvegiana Boda va găzdui un nou centru de comandă aeriană NATO, consolidând prezența aliată în Nordul Îndepărtat
Donald Trump îl nominalizează pe Darryl Nirenberg drept viitorul ambasador al SUA în România
Trump dezvăluie „Domul de Aur” (Video): O nouă eră în apărarea antirachetă a SUA cu un proiect care aminteşte de inițiativa „Războiul stelelor”
Prototipul primului avion american de luptă fără pilot este gata de zbor. Aeronavele de tip YFQ-42A sunt considerate „camarazi loiali” pentru F-35
Nicuşor Dan vrea să discute cu șeful NATO. Întâlnirea cu Mark Rutte va avea loc înaintea Summitului NATO
Trump, anunț privitor la sistemul spațial antirachetă „Golden Dome”
MRAP, scos spectaculos de sub foc inamic (VIDEO). Un blindat M1224 ucrainean lovit de ruși a ieșit spectaculos din ambuscadă
Încă o țară din Flancul Estic vrea sisteme cu rază lungă împotriva rachetelor balistice rusești. În afară de PATRIOT, opțiunile sunt limitate
Uite avionul, nu e avionul: După ce unda de șoc a anunțului noului avion de luptă F-55 a trecut, în SUA s-a așternut liniștea
Avioanele F-16 ale României protejează 24/24 granița Alianței cu Rusia: Imagini spectaculoase cu F-urile noastre, în misiune comună cu cele poloneze și portugheze
Turcia a descoperit un nou zăcământ de gaze descoperit în Marea Neagră
UE aprobă noi sancțiuni pentru ”flota fantomă” a Rusiei. Pe listă, companii care furnizau tehnologii militare esențiale pentru industria rusă
Tensiunile dintre Ucraina și Ungaria cresc vertiginos: O „vânătoare de vrăjitoare” sau o rețea de spionaj destructurată în regiunea Zakarpattia?
China a anunțat de partea cui se poziționează în conflictul dintre India și Pakistan, state nucleare ajunse în pragul războiului
E oficial, Ungaria lui Orban iese dintr-un acord care nu-i mai convine: Parlamentul aprobă retragerea din Curtea Penală Internațională
Apărarea Europei fără sprijinul SUA ar impune costuri financiare și provocări industriale enorme: Ar fi nevoie 400 de avioane și 600 de tancuri, ca să nu mai vorbim de alte arme
China avertizează asupra unei amenințări la adresa economiei ruse dacă războiul continuă
Eforturi fără rezultat: Discuţiile pe axa Kiev-Washington-Moscova lasă pacea din Ucraina să mai aştepte
Ucraina discută despre sistemele Patriot cu oficialii companiei Raytheon: Suntem gata să investim în acest domeniu
Concentrare mare de forțe pe teritoriul Republicii Belarus: Exercițiul ruso-belarus “Vest-2025” va fi asociat cu o serie de alte exerciții ale OTSC
Apărarea europeană: De la o necesitate acută la un motor de creștere economică şi inovaţie militară
Un atac cu dronă zguduie bază militară rusă din Crimeea: Ţinta a fost un important depozit de muniții
Statele europene au ajuns la un acord preliminar pentru Planul de investiții în apărare. SAFE mobilizează 150 de miliarde
Cine are cărțile? Convorbire telefonică Trump și Putin pe tema războiului din Ucraina. Putin spune că e „gata să colaboreze cu Kievul la un memorandum privind un acord de pace”
„Connecting F-35”. Mai mult decât un avion: Un alt F-35 non-american, care a decolat din SUA, a partajat în zbor date clasificate
Cele 70 de tone ale Abrams le dau bătăi de cap și americanilor, nu doar României: „Covor” metalic special pentru tancuri Abrams în SUA
pixel