Portavionul USS Harry S. Truman se întoarce la baza grecească Souda pentru evaluarea avariilor suferite în urma coliziunii cu cargoul care venea spre Constanța
Portavionul USS Harry S. Truman (CVN-75) a suferit avarii deasupra liniei de plutire în timpul coliziunii de miercuri cu nava comercială MV Besiktas-M, care se îndrepta spre Constanța.
ortavionul USS Harry S. Truman
Prova cargoului MV Besiktas-M a lovit portavionul la tribord-pupa (partea din spate-dreapta a navei), lăsând o urmă de coliziune în partea laterală a portavionului, deasupra liniei de plutire și străpungând ușor corpul navei, potrivit declarațiilor a doi oficiali ai Marinei americane.
Portavionul aștepta în largul coastei Port Said să tranziteze Canalul Suez înapoi spre Marea Roșie, când s-a ciocnit cu Besiktas-M, un cargou care tranzitase Canalul Suez și se îndrepta către Portul Constanța, potrivit informațiilor furnizate de sistemul AIS al navei civile.
US Navy a lansat vineri o fotografie care arată deteriorarea unei platforme laterale, o extensie structurală situată în spatele ascensorului de la tribord, care ar putea să se adauge altor deteriorări ale navei.
Două zile mai târziu, pe 14 februarie, portavionul era în deplasare în estul Mediteranei și, potrivit informațiilor oficiale, se “retrăgea în port, astfel încât o echipă de inspecție să poată evalua reparațiile necesare pentru navă”.
Deși portul nu a fost încă anunțat oficial, este foarte probabil ca portavionul să se îndrepte către baza navală de la Souda Bay, Grecia, unde a efectuat recent o escală.
După evaluarea inițială, dacă se consideră că reparațiile necesită infrastructură mai avansată, USS Harry S. Truman ar putea fi redirecționat către șantiere navale specializate, cum ar fi cele din Norfolk, Virginia, unde este și portul său de dislocare permanentă.
Nu este clar, așadar, cât timp vor dura reparațiile, dar oficialii au precizat că intenția este ca USS Harry S. Truman să-și reia misiunea în Marea Roșie, scop în care se afla de altfel în zona Port Said, Egipt.
Sal Mercogliano, fost marinar al Comandamentului de transport maritim militar și profesor asociat de istorie la Universitatea Campbell, a declarat vineri că locația avariei a indicat faptul că navele „manevrau pentru a se evita reciproc în ancorajul aglomerat de la nord de Port Said”.
„Daunele aduse lui Truman și imaginile de la Besiktas susțin o coliziune între cele două nave, cu prova tribord a cargoului care intră în contact cu pupa tribord al lui Truman”, a precizat acesta.
„Ceea ce nu știm este dacă prova cargoului a lovit carena lui Truman și amploarea daunelor aduse liftului lui Truman și carenei acestuia.”
Portavionul a fost desfășurat în septembrie pentru ceea ce este probabil ultima sa misiune înainte de a ajunge la Newport News Shipbuilding pentru revizia capitală de la jumătatea ciclului de viață.
Pagubele și reparațiile principalei capabilități navale din Marea Roșie apar pe măsură ce continuă tensiunile cu forțele Houthi din Yemen și efortul comun de securizare a transportului naval din Marea Roșie și Golful Aden.
Gruparea Houthii a oprit atacurile după încetarea focului dintre Hamas și Israel. Cu toate acestea, conducerea Houthi a sugerat reluarea atacurilor în semn de protest față de comentariile președintelui Donald Trump privind îndepărtarea palestinienilor din Gaza, potrivit comentariilor oficialilor Houthi din această săptămână.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News