Portelicopterele rusești vor putea fi întrebuințate în calitate de nave de comandament, pentru conducerea grupărilor de forțe întrunite
Agenția de presă rusă Tass a informat, pe 04.09.2020, că adjunctul directorului general al concernului Morinformsistema-Agat, Nikolay Borisov, a declarat că societatea este pregătită să livreze pentru navele universale de desant (portelicoptere), aflate în construcție în Crimeea, sisteme de conducere, care vor permite întrebuințarea acestora în calitate de nave de comandament, pentru conducerea grupărilor de forțe întrunite.
“În concepția noastră, portelicopterele nu ar trebui să aibă numai funcții de desant, ci să joace și rolul de punct de conducere multifuncțional. Suntem pregătiți să creăm pentru aceste nave un sistem de informații și conducere integrat, în cazul în care beneficiarul va lua o decizie în acest sens”, a precizat Borisov.
Acesta a menționat că sistemul integrat va primi și va prelucra informațiile de la toți senzorii de pe navă (optici și de radiolocație). De asemenea, sistemul va include o rețea pentru schimbul de informații cu diverse surse externe și va primi canale de conducere a aviație și mijloacelor de desant.
Borisov a subliniat că reprezentanții concernului desfășoară deja activități în această direcție. “Sperăm că vom fi implicați în această lucrare, mai ales că perioada de timp pentru crearea unui astfel de sistem pentru navă este destul de scurtă”, a spus Borisov.
Navele universale de desant, denumite, de asemenea, și portelicoptere, sunt capabile să poarte grupări de elicoptere grele cu diverse destinații (până la 16 elicoptere pentru navele franțuzești de tip Mistral și peste 30 la cele americane de tip Wasp). De asemenea, acestea pot ambarca între câteva sute și 1.000 de infanteriști marini. Navele dispun și de docuri pentru vedetele de desant, care pot asigura transportul desantului sau a tehnicii blindate.
Construcția primelor două nave rusești de acest tip, Ivan Rogov și Mitrofan Moskalenko, a început pe 20 iulie la Șantierul Naval Zaliv din Kerch. Potrivit datelor deținute de agenția Tass, navele vor avea un deplasament de peste 30.000 de tone și o lungime de peste 220 de metri. Pe acestea vor putea fi ambarcate până la 16 elicoptere grele de asalt și până la 1.000 de infanteriști marini.
Comentariul autorului: Potrivit planurilor curente, cele două portelicoptere rusești vor fi lansate la apă în 2024 și 2025, urmând să fie introduse în înzestrare în 2026 și 2027. Acestea sunt destinate Flotei din Oceanul Pacific și Flotei de Nord. Cu toate acestea, reprezentanții ruși ar putea decide ca una dintre nave să fie livrată Flotei ruse din Marea Neagră, așa cum era planificat inițial, când portelicopterele trebuiau să se numească Vladivostok și Sevastopol.
Elicopterele principale care vor fi ambarcate pe noile nave vor fi de tip Ka-52K, cu rachete antinavă H-31. Acestea vor fi capabile să distrugă navele de luptă ale adversarului, până la o distanță de 300 de kilometri.
În afară de acestea, pe noile portelicoptere vor putea fi amplasate și elicoptere antisubmarin Ka-27 sau elicoptere de cercetare prin radiolocație Ka-31.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News