Legendarul F-15 ține pasul cu vremurile. Primul avion operațional F-15EX a fost livrat Aviației americane
Compania Boeing a finalizat livrarea lotului 1 de aeronave de luptă F-15EX după predarea primului avion operațional.
Un al doilea avion de luptă operațional este așteptat să fie trimis „în următoarele câteva săptămâni”, a precizat un purtător de cuvânt al Boeing, evitând astfel o posibilă întârziere a programului F-15EX.
Prima aeronavă F-15EX operațională a fost livrată oficial Gărzii Naționale Aeriene a SUA. Avionul a aterizat miercuri pe coasta de vest, în Portland, unde va fi operat de Aripa 142 a Gărzii Naționale Aeriene din Oregon, conform unor postări ale aripii pe rețelele de socializare.
Avionul înlocuiește modelele mai vechi F-15C/D, pe care Forțele Aeriene ale SUA (USAF) intenționează să le retragă.
Livrarea din 5 iunie a avut loc puțin mai târziu decât sperau oficialii programului, deoarece a apărut un decalaj de aproximativ un an din cauza problemelor de fabricație. În pofida întârzierii, USAF au menționat anterior că programul nu era în pericol de întârziere atâta timp cât Boeing livra, până la sfârșitul acestei luni, cele șase aeronave rămase.
Această serie de șase avioane, cunoscută sub numele de lotul 1B al programului, a constat în patru aeronave de testare și două operaționale. Cele două aparate operaționale sunt denumite EX7 și EX8. Aeronava EX8 este cea care a aterizat miercuri, iar EX7 este așteptată „în următoarele câteva săptămâni și anticipat înainte de iulie”, a declarat un purtător de cuvânt al Boeing pentru publicația Breaking Defense, specializată în probleme de apărare.
Boeing a postat pe rețelele de socializare imagini cu cele două avioane primind „retușurile finale” cu embleme personalizate pentru Aripa 142:
Numit Eagle II, avionul F-15EX este o versiune modernizată a F-15 clasic, care include upgrade-uri precum un nou sistem de război electronic. Potrivit Boeing, suita de război electronic, care maschează amprenta radar a avionului, asigură F-15EX o rată mare de supraviețuire în luptă, similară cu cea a aeronavelor de generația cincea care sunt fabricate nativ pentru a fi dificil de detectat. ”Prin redefinirea modului de a atinge și menține o stare de detectabilitate scăzută folosind instrumente inovatoare de război electronic, F-15EX nu sacrifică sarcina utilă pentru supraviețuire”, precizează Boeing, care punctează și o altă calitate a aeronavei și anume platforma cu cea mai mare încărcătură utilă dintre avioanele tactice multirol ale USAF.
Prețul de „plecare” al avioanelor din primul lot a fost de aproximativ 80,5 milioane de dolari și se așteaptă să crească la aproximativ 90 de milioane de dolari pentru următorul lot de avioane.
Prioritățile bugetare în schimbare au lăsat dimensiunea flotei Eagle II în incertitudine. După ce inițial se intenționa cumpărarea a 144 de avioane de acest tip, USAF și-au redus ulterior achiziția planificată la 98.
Cu achizițiile Forțelor Aeriene fluctuând pe plan intern, Boeing caută să își crească vânzările de F-15EX în străinătate. Cumpărători străini, precum Indonezia, au semnat deja contracte.
Menținerea programului F-15EX pe drumul cel bun este vitală pentru Boeing, care a avut dificultăți atât pe partea de apărare, cât și pe cea comercială în ultimii ani. Producția F-15 și F/A-18 a fost, de asemenea, recent sub amenințare din cauza posibilei închideri a unei fabrici de la furnizorul GKN Aerospace, deși un acord încheiat între cele două părți în aprilie este de așteptat să mențină fabrica în funcțiune sub proprietatea Boeing.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News