Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
5,5 miliarde de lire sterline aruncate pe apa sâmbetei. Armata britanică riscă să nu primească vehicule blindate Ajax
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Unul dintre programele cheie de înzestrare militară ale Marii Britanii - evaluat la 5,5 miliarde de lire sterline - riscă să devină o ''gaură neagră'' în bugetul armatei britanice, deoarece toate etapele de testare pentru vehiculele Ajax vor rămâne suspendate. Ministerul britanic al Apărării a precizat că nu va accepta în serviciul armatei un vehicul militar care nu răspunde standardelor şi cerinţelor militarilor.
Vehiculul blindat Ajax. Sursa Foto: General Dynamics UK
Vehiculul blindat Ajax. Sursa Foto: General Dynamics UK

La sfârşitul lunii iunie, DefenceRomania a precizat că etapa de testare şi verificare a noii flote de vehicule de luptă pentru infanterie Ajax, a armatei britanice, a fost oprită pentru a doua oară. Motivul: aceste vehicule sunt atât de zgomotoase încât militarii britanicii au avut nevoie de investigaţii medicale la nivelul căilor auditive.

La momentul respectiv, Ministerul britanic al Apărării a declarat că etapa de testare a noii flote de vehicule de luptă pentru infanterie Ajax – pentru care britanicii au alocat  5,5 miliarde de lire – a fost din nou suspendată, ca urmare a îngrijorărilor cu privire la impactul pe care zgomotul produs de aceste vehicule îl are asupra militarilor.

Ministerul britanic al Apărării este nemulţumit de zgomotul excesiv şi vibrațiile pe care le produce caroseria vehiculelor Ajax, atunci când acestea sun în mişcare.

 

Aceste probleme au determinat armata britanică să impună restricții de viteză vehiculului și să limiteze timpul în care militarii le pot opera

 

Faptul că ministerul britanic al Apărării este nemulţumit de calitatea noilor sale vehicule blindate de luptă, provocă îngrijorări deoarece programul militar de înzestrare Ajax este fundamental pentru modernizarea şi îmbunătăţirea capabilităţilor de luptă ale forţelor armate.

Se pare că aceste blindate nu puteau circula cu o viteză mai mare de 30 km/h, deoarece zgomotul excesiv şi vibrațiile erau atât de mari încât echipajul era obligat să poarte o protecție auditivă. Mai mult, vehiculele Ajax, supuse testelor de către militarii britanice, sunt destul de rigide şi stau destul de prost la capitolul mobilitate – una dintre cauzele acestor probleme este legată de masa vehiculului care este mai mare de 40 de tone.

 

3,5 miliarde de lire sterline şi doar 14 vehicule de luptă Ajax au fost livrate Forţelor Armate Britanice

 

Ministrul britanic al Apărării, Jeremy Quin, a venit cu noi precizări, în urmă cu câteva zile, în legătură cu programul de achiziţie şi etapele de testare pentru vehiculele militare Ajax ale armatei britanice.

Trebuie precizat că Jeremy Quin a lăsat de înţeles, printre altele, că nu este posibil să se stabilească un termen realist pentru introducerea vehiculelor Ajax în serviciul operațional al armatei britanice.

John Healey, secretar de stat pentru apărare, a spus că: au trecut trei luni de la ultima dată de când ministrul britanic al Apărării a fost interogat în legătură cu programul Ajax și de atunci lucrurile au mers din rău în mai rău. Acesta este un program care a costat până acum 3,5 miliarde de lire sterline şi au fost livrate doar 14 vehicule.

 

Achiziţionarea mai multor vehicule blindate Ajax, în diferite configuraţii, reprezintă una dintre priorităţile armatei britanice

 


Marea Britanie este de mai mulţi ani într-o cursă continuă, disperată am putea spune, pentru îmbunătăţirea capacităţilor de luptă ale forţelor sale armate. Cu toate acestea, Ministerul britanic al Apărării se loveşte continuu de piedici privind implantarea unor programe de înzestrare militară – prea puţin bani, întârzieri nejustificate şi mai nou probleme tehnice la vehicule militare noi.

La începutul acestui an, DefenseRomania a precizat într-o amplă analiză, citând surse britanice, că vehiculele blindate Ajax, intrate într-o etapă de testare, s-au dovedit prea zgomotoase şi prea lente pentru gustul militarilor biritanici. Londra a acuzat probleme semnificative de proiectare ale vehiculele blindate Ajax, din partea companiei dezvoltatoare General Dynamics Land System [GDLS].

În septembrie 2014, Ministerul britanic al Apărării a anunțat o comandă pentru 589 de vehicule blindate noi Scout SV [denumite ulterior „Ajax” – în toate cele şase versiuni ale sale] de la producătorul american General Dynamics Land System [GDLS] pentru aproape 4,5 miliarde de euro. Era vorba atunci de înlocuirea vehiculelor blindate CVR (T) ale armatei britanice.

Primul vehicule blindat de luptă Ajax ar fi trebuit să fie livrat în 2017. Cu toate acestea, termenul nu a fost îndeplinit, armata britanică primind în cele din urmă 14 vehicule Ajax pentru testare în 2020. Această întârziere a fost cauzată de dificultățile de integrare ale tunului CT40 de 40 mm pe turela vehiculelor blindate de luptă Ajax.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

F-16 ale României cu sisteme MEROPS? Ce sunt sistemele de ultimă generație MEROPS, care vor proteja România de dronele și avioanele Rusiei
Dronele ucrainene interceptoare, baza „zidului european al dronelor”: Marea Britanie le produce în masă pentru a contracara agresiunea rusă
Franța a primit șah în programul viitorului avion de generația a 6-a: Marea Britanie atrage Germania în programul GCAP pe fondul crizei franco-germane
Independența aeriană: Cum schimbă CA-1 Europa de la Helsing piața dronelor de luptă – O soluție 100% europeană (VIDEO)
Dependența României de Serbia e mult mai „adâncă”: Explozibilii vin de fapt și din China. Cu eticheta schimbată în Vietnam
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria
Polonia investește masiv în forțele sale armate: Peste 1.200 de vehicule tactice Legwan, fabricate sub umbrela cooperării cu Seul
Invenția ucraineană care sperie Rusia. De ce racheta de croazieră „Flamingo”, construită din vechituri sovietice, reprezintă o provocare pentru ruși
Rușii au spus „da”: Prețul salvării avionului Su-57 de către o mare putere mondială va fi accesul acesteia la codul sursă și la toate datele sensibile
Ionuț Moșteanu, în vizită în Luxemburg. România caută soluții pentru a aduce expertiza luxemburgheză în tehnologie și apărare, în țară
Modernizarea Armatei României din fonduri europene. Bolojan: Propunerile României pentru programul SAFE vor fi elaborate până la jumătatea lui octombrie
Soarta avionului european de generația a 6-a, pecetluită? Franța iese la atac: Metoda Eurofighter nu merge cu noi. Dacă nemții vor să facă singuri, să o facă
Pachetul de apărare al Turciei sub lupa SUA: Avioanele F-35 și F-16, miza viitoarelor negocieri de la Washington
Răspunsul Statelor Unite la provocările din Pacific, proiectul "F-47": Boeing a început producția noului avion stealth care va înlocui F-22 Raptor
Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Au fost disecate rachetele și dronele ruse care lovesc zilnic Ucraina iar rezultatul e îngrijorător: În medie fiecare are 44 de componente din țări aliate Ucrainei
Viitorul aviației militare este aici: Ce este ''Vectis'', drona stealth care schimbă regulile războiului aerian (FOTO/VIDEO)
De ce nu se mai înghesuie lumea să cumpere tancuri Leopard 2. Versiunea ce mai modernă A8 e o mașină scumpă de luptă, dar cu producție într-un ritm hilar
Serbia vrea să fie puterea militară din regiune: Demonstrație cu tancuri rusești, avioane Rafale și lasatoare PULS capabile să lovească orice capitală din Balcani
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Noua amenințare pentru flota rusă din Marea Neagră (FOTO/VIDEO): Ucraina prezintă TOLOKA, drona care poate lovi la 2000 km distanţă
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Un parteneriat istoric pentru securitatea Europei de Est: Cum a forțat incidentul cu dronele rusești o cooperare fără precedent între Polonia și Ucraina
„Bestia” americană se reinventează. De ce Armata SUA grăbește radical modernizarea legendarului tanc Abrams?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american
Aviația militară a Turciei a primit al 4-lea T-70. Programul elicopterului Black Hawk turcesc supraviețuiește pe modul „avarie”
Viitoarele programe de înzestrare ale Armatei României: Oportunitatea producției naționale și rolul Șantierului Naval Damen Galați
Iese în sfârșit soarele pentru IAR-99? Primele 5 avioane ar putea fi livrate Armatei în aceste zile după ce ultima piesă din puzzle a fost livrată

Ştiri Recomandate

Flamingo, drona-rachetă ucraineană care schimbă regulile jocului: Motoare reciclate și putere mai mare decât Tomahawk
De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Europenii susțin înghețarea ostilităților în Ucraina pe actuala linie a frontului. Europa și Kievul, plan în 12 puncte pentru oprirea războiului
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
Armata Ucrainei. Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
De ce războiul din Ucraina nu se va încheia în următorii patru ani?
Parlamentul României, undă verde pentru achiziția de noi tancuri de luptă
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Marea Britanie va avea o lege pentru doborârea dronelor
În lipsă de F-35, rușii zboară cum pot în modul ”stealth”: Poliția aeriană NATO interceptează constant aeronave rusești cu transponderele oprite
Robinetul cu gaze rusești se închide. Doar două state s-au opus
Khamenei îl ironizează pe Trump pentru declarațiile despre distrugerea industriei nucleare a Iranului: Continuă să visezi
Pragmatismul care doare | Mareșalul Richards: Ucraina nu poate câștiga împotriva Rusiei fără o implicare directă a forțelor NATO. Dar, asta nu se va întâmpla!
Zelenski: „Ucraina nu va ceda nimic Rusiei de dragul unui acord cu Putin”. Kievul cere garanții de securitate post-război
Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Geopolitica unei concesii păcătoase: Propunerea lui Trump de "împărţire" a Donbasului și reconfigurarea relațiilor SUA-Ucraina
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Un submarin, o problemă mai adâncă: Întreținerea deficitară a flotei ruse de submarine Kilo, accelerată de evacuarea forțată din baza Tartus
EXCLUSIV
Diplomația Tomahawk a lui Trump: Cum a forțat președintele SUA dialogul cu Vladimir Putin și ce se joacă la Budapesta
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Adio, gândire umană? Generalii americani se consultă cu ChatGPT: Cât de periculoase sunt erorile subtile ale AI-ului in planificarea militara
Lovitură de proporții: Europol a destructurat o rețea uriașă de „ferme de SIM-uri” care coordona 49 de milioane de conturi false la nivel global (FOTO)
pixel