Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Avioane americane RC-135V și E-8C au lucrat în tandem în spațiul aerian al Ucrainei. Vizate, trupele ruse din regiune
Forțele aeriene
Data publicării:
Conturi de monitorizare a aviației de pe Twitter și Telegram au semnalat faptul că, pe 27.12.2021, două avioane americane de tip RC-135V și E-8C au îndeplinit, simultan, misiuni specifice în spațiul aerian al Ucrainei.

Avionul de conducere în luptă și indicare a țintelor de tip Boeing E-8C Joint STARS aparținând Forțelor Aeriene ale SUA a decolat de la Baza Aeriană Ramstein din Germania. Aeronava, cu numărul de bord 01-2005 și indicativul radio REDEYE6, a efectuat mai multe treceri în zona liniei de demarcație din Donbas. Aceasta a evoluat la o altitudine de 9.480 de metri, cu o viteză de circa 907 kilometri pe oră.

Trebuie remarcat faptul că este pentru prima dată când o aeronavă de acest tip îndeplinește misiuni în spațiul aerian al Ucrainei. Anterior, avionul de tip E-8C a zburat deasupra apelor neutre ale Mării Negre, în două rânduri: pe 09 noiembrie și 16 decembrie. Zborul a fost efectuat cu aceeași aeronavă (număr de bord 01-2005), care a utilizat indicativul radio REDEYE8.

Avionul de cercetare radioelectronică de tip Boeing RC-135V Rivet Joint aparținând Forțelor Aeriene americane a decolat de la Baza Aeriană Souda Bay de pe Insula Creta. Aeronava, cu numărul de bord 63-9792 și indicativul radio HOMER19, a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul Bulgariei. Ulterior, aceasta a fost realimentată în aer de la un avion-cisternă Boeing KC-135T Stratotanker, care a decolat de la Baza Aeriană Mildenhall din Marea Britanie. Avionul-cisternă, cu numărul de bord 59-1470 și indicativul radio LAGR810, a ieșit deasupra Mării Negre de pe teritoriul României.

2. -imagine fara descriere- (ehrt_62656800.jpg)

După finalizarea procedurilor de realimentare în aer, avionul de cercetare radioelectronică RC-135V a urcat în nordul Mării Negre și a intrat în spațiul aerian al Ucrainei. Acesta a evoluat la o altitudine de aproximativ 9.750 de metri, cu o viteză de circa 710 kilometri pe oră. Aeronava a efectuat mai multe treceri în zona liniei de demarcație din Donbas și la nord de Peninsula Crimeea.

 

Avioanele americane au efectuat misiuni de tip ISR care au vizat trupele ruse din Crimeea și de la frontiera Ucrainei

 

Cele două aeronave americane au îndeplinit misiuni de tip ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance), vizând, probabil, trupele ruse din Crimeea și de la frontiera cu Ucraina, precum și pozițiile militarilor din republicile autoproclamate din Donbas.

Nu este pentru prima dată când cele două tipuri de avioane sunt utilizate în tandem de către SUA în Regiunea Mării Negre. Acest lucru este posibil ținând cont de faptul că acestea, deși au destinații diferite, se completează reciproc.

Caracteristica tehnologică cheie a avionului de cercetare radioelectronică RC-135V constă în prezența în arhitectura avionicii sale a două complexe unice de cercetare radiotehnică. Este vorba despre complexul de cercetare radiotehnică cu mai multe benzi de tip 55000 AEELS, precum și despre goniometrul radio de mare precizie pentru sursele de radiații electromagnetice CS-2010 Hawk, care este un mijloc auxiliar de recunoaștere radiotehnică de înaltă rezoluție. Acesta din urmă asigură stabilirea coordonatelor mijloacelor de emisie radio cu o precizie de 0,003-0,005 grade, completând AEELS. Fiind vorba despre echipamente radio pasive, doar cu căi de recepție, complexele de mai sus se pot lăuda cu imunitate la bruiajul efectuat de sistemele rusești de război electronic de la sol precum 1L269 Krasukha-2O, 1RL257 Krasukha-4, SPN-2 sau SPN-4. Drept urmare, chiar și într-un mediu dificil de bruiaj, operatorii complexelor de cercetare radiotehnică AEELS și CS-2010 Hawk pot detecta cu cea mai mare acuratețe locația sistemelor de război electronic menționate mai sus ale Forțelor Aerocosmice ale Rusiei dislocate în Crimeea și în alte zone din Regiunea Mării Negre.

 

Date tehnice cu privire la sisteme

 

Avantajele operaționale și tactice mult mai semnificative ale complexelor radiotehnice de aviație CS-2010 și AEELS constau în determinarea locației radarelor de iluminare și dirijare ale sistemelor de rachete antiaeriene ale adversarului, precum și în analiza parametrilor de amplitudine-frecvență ai funcționării radarelor respective.

De exemplu, receptorul de radiații electromagnetice CS-2020 Hawk este capabil să determine locația radarelor de iluminare și dirijare sau indicare a țintelor de tip 30/92N6 și 9S32M ale divizioanelor de rachete antiaeriene S-300PM2, S-400 și S-300V4 dislocate în Crimeea cu o precizie de 5-7 metri. La rândul său, softul complexului de cercetare radiotehnică 55000 AEELS permite analizarea parametrilor de frecvență ai acestora în diverse moduri de lucru (urmărirea traseului țintei sau escortarea trecerii și achiziția țintei pentru urmărirea automată). Pe baza acestor informații, operatorii complexului AEELS au capacitatea de a modela algoritmii de amplitudine-frecvență corespunzători pentru contramăsuri radioelectronice la radarele menționate mai sus ale sistemelor de rachete antiaeriene S-300 și S-400.

În ceea ce privește avionul E-8C JSTARS, trebuie spus faptul că spre deosebire de aeronavele R-135V/W Rivet Joint, echipate doar cu rețele pasive de antene interferometrice în fază (incluse în complexele AEELS) pentru descoperirea țintelor cu emisii radio, acesta dispune de radare de scanare laterală de înaltă energie AN/APY-7.

Aceste radare multifuncționale sunt reprezentate de deschideri extinse ale unei suprafețe mari bazate pe rețele active de antene în fază, formate din câteva mii de module de emisie-recepție. O astfel de arhitectură electronică oferă radarului APY-7 capacitatea de a detecta nu numai emisiile radio directe (radare de dirijare a complexelor de rachete antiaeriene și complexelor de război electronic), ci și un spectru larg de obiecte de suprafață cu contrast radio, inclusiv tancuri, mașini de luptă ale infanteriei, instalații de lansare ale complexelor de rachete, precum și vehicule de transport.  

Mai mult, aceasta asigură realizarea regimurilor de deschidere sintetică (SAR) și descoperirea obiectelor terestre aflate în mișcare (GMTI). Funcționând în modul de deschidere sintetică, radarul AN/APY-7 este capabil să formeze o imagine radar a sectorului scanat al suprafeței pământului la calitate fotografică, permițând clasificarea sau identificarea celei mai largi game de obiecte.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

NATO se va concentra pe „scenarii de luptă realiste” în exercițiul aerian Ramstein Flag 2025: Exercițiul are loc în timp ce SUA și-au exprimat scepticismul față de aliaţii din Europa
E momentul avioanelor de ultimă generație în SUA: U.S. Navy urmează să anunțe câștigătorul programului F/A-XX Next-Gen Stealth Fighter, înlocuitorul F/A-18 Super Hornet
Sukhoi-urile rusești au o problemă în plus: Ucrainenii vor putea folosi avioane de avertizare timpurie Saab 340B, imediat ce F-16 vor primi câteva modificări
Cine va fi primul? La doar câteva zile după ce SUA au anunțat F-47, China publică noi fotografii cu avionul ei de generația a 6-a
Pe fondul tensiunilor cu state aliate, SUA propun Turciei revenirea la F-35. Dar vor sistemele rusești S-400 dezasamblate în baze americane
Suedia propune aliaților europeni să înlocuiască Boeing E-3 Sentry AWACS cu ”GlobalEye”, cele mai moderne aeronave de supraveghere de la Saab
Revenit dintr-o misiune de luptă din Ucraina, un bombardier rusesc Su-34 a aterizat “pe burtă” din cauza unei probleme tehnice (Video)
Avioanele F-16 ale Ucrainei, „interzise” camerelor. Ucraina le cere civililor să evite să filmeze aeronavele în zbor pentru ca acestea să nu devină „ținte” pentru Rusia
Tot ce știm despre Boeing F-47 NGAD: Primul avion de vânătoare din lume de generația a 6-a este aici şi schimbă total rolul pilotului
E aglomerație mare deasupra litoralului românesc. Al patrulea stat aliat și-a trimis în regiune aviația militară în misiuni de cercetare
După ce a rămas fără acces la F-35, Turcia intră în faza de negociere pentru achiziţia de avioane Eurofighter
“Încă un act rusesc de intimidare”: Un avion de patrulare francez Atlantique 2 a fost luat ca țintă pentru a doua oară de un radar rusesc de conducere a focului în Marea Baltică
Franța își va extinde capacitatea de descurajare nucleară în contextul viitorului incert al Europei: Consolidarea arsenalului nuclear francez va fi bine primită în cercurile europene
Dogfight în spațiu. SUA dezvăluie că unii sateliți chinezi exersează manevre complexe de luptă spațială
Portavioanele, coșmarul și visul Rusiei. Cu Amiral Kuznețov rugină, Rusia are două proiecte: Prima navă, imposibil de realizat iar a doua ar fi o greșeală teribilă
Forțele Aeriene Taiwaneze nu se lasă intimidate de exercițiile militare ale Chinei (Foto): Avioanele de luptă F-16 au stat cu ochii pe cele mai performante drone chinezeşti
Poate Europa să înlocuiască F-35? Deocamdată pare imposibil, niciunul dintre cele trei de avioane europene nu are capacități de generația a 5-a
Rusia e cu ochii pe Baza 116: Zeci de avioane franceze Rafale F5 cu rachete hipersonice nucleare ASN4G vor „ținti” spre Federație
Ucraina a primit un nou lot de avioane F-16, dar nu oferă mai multe detalii. Din ce țară provin cel mai probabil F-urile sosite recent la Kiev
Prima putere militară care spune „nu” avioanelor J-35. „F-35-ul chinezesc” încă nu convinge
Avione de luptă de tip F-16 Fighting Falcon ale Forțelor Aeriene Române. Photo source: Baza 86 Aeriană Borcea
EXCLUSIV
Azi mai mult ca niciodată reapare întrebarea ce ar fi fost dacă România alegea avioane Gripen noi și nu F-16. „Mereu există compromisuri”
Activități neobișnuite ale americanilor deasupra Mării Negre: Pentru prima dată după mulți ani au zburat în regiune două avioane RC-135V Rivet Joint și un P-8 Poseidon
Veste bună: Europa, la doar câțiva ani distanță de rachetele TP15 și RJ10 care străpung apărarea antiaeriană inamică. „Super rachete” pentru Super Rafale
“Radarele zburătoare” rusești A-50U au fost semnalate pe direcția Sumy: Apariția acestora în zonă poate indica pregătirea unor noi acțiuni ofensive în regiune
Franța nu doar că nu slăbește ajutorul pentru Ucraina, dar accelerează puternic: Mai multe avioane Mirage 2000-5F și posibilitatea ca alte țări să livreze și ele
Algeria, care a semnat recent cu Rusia pentru Su-57, a primit și avioane Su-35. Devine al doilea client extern după China iar o a treia țară se pregătește și ea
Sursă foto: Forțele Aeriene Române - ROAF Facebook
EXCLUSIV
Gl. Simionescu explică de ce era greu de zburat ''fierul de călcat''. Aripa delta a MiG-21 LanceR și viteza mare inclusiv la aterizare nu ierta piloților greșeala
F-35, victima efectului de domino: Canada a anunțat și ea că analizează posibilitatea de a renunța la F-35. Pentru SUA ar fi o lovitură de 13 mld. de dolari
Există viață și după F-35. Turcia alege oficial Eurofighter, dar în cea mai modernă versiune posibilă: Tranche 4 cu radar AESA
Bombardiere rusești cu rază lungă de acțiune Tu-22M3 au patrulat deasupra Mării Baltice. Avioane de vânătoare occidentale au escortat aparatele ruse

Ştiri Recomandate

Fostul comandant al forţelor armate ucrainene avertizează statele occidentale: Strategiile militare ale NATO, depăşite de provocările pe care le aduce războiul modern
Trupe rusești la granița cu Finlanda? Noi imagini din satelit relevă o „activitate tot mai intensă” în locații-cheie aflate în coasta NATO
Contractul pentru noi vehicule de luptă: Programul militar, descris drept o „prioritate” de MApN, are sau nu deja un favorit?
Marea Britanie, îndemnată să-şi mărească arsenalul nuclear pentru a rămâne o putere militară relevantă în faţa Rusiei şi Chinei
Unitatea Occidentului mai primește o lovitură. Liderii europeni cer armistițiu în Ucraina, însă Trump presează pentru negocieri necondiționate, de parcă ar avea o înțelegere secretă cu Putin
Aici s-a ajuns: F-35, în sala de judecată. Un grup de organizații activiste au dat în judecată Marea Britanie pentru că furnizează Israelului piese de F-35
Sabotaj la alt nivel: Serviciile ruse, implicate într-un incendiu masiv care a mistuit un mall din Varșovia. Polonia închide un consulat rus ca răspuns
Trump promite tranzacții de trilioane cu Orientul Mijlociu, însă neglijarea conflictului din Gaza ar putea slăbi influența americană în regiune
Capitularea necondiționată a Germaniei Naziste, o poveste complicată de ruși, în scop propagandistic
Ungaria anulează discuțiile cu Ucraina privind minoritățile naționale. Budapesta, deranjată de acuzațiile de spionaj aduse de Kiev
UE vrea ca industriile de apărare europeană și ucraineană să producă împreună mai mult
Practic nu au știut ce i-a lovit: Primul avion Rafale doborât într-un dogfight a intrat într-o ambuscadă și a fost lovit de o rachetă PL-15 lansată de la mare distanță
România face pași importanți pentru a ține pasul în cel mai tehnologizat domeniu militar: Un adevărat ocean electromagnetic, coloana vertebrală a erei informaționale
De ce au instalat israelienii sisteme de protecție activă în grabă pe tancuri Merkava Mk.3 Astfel de sisteme sunt punctul forte al Israelului
”KGB 2.0”. Kremlinul a adunat cele mai temute structuri de informații rusești pentru a forma o ”unitate anti-Occident”
Cel mai scump cadou din istorie: Qatarul îi oferă lui Trump un Boeing 747-8, pe care Președintele SUA dorește să-l transforme temporar în Air Force One
Singurul om care a contat cu adevărat pentru Putin la parada din Piața Roșie. Fără el, Rusia ar fi pierdut demult războiul
Negocieri de pace fără armistițiu prealabil în Ucraina? Mesaj ferm din partea celor mai importanți susținători europeni ai Ucrainei
Polonia are și norocul unor vecini puternici care să o apere. Prima țară care a finalizat programul F-35 deschide umbrelea deasupra Poloniei
Germania copiază modelul României? Bundeswehr nu va mai face publice detalii despre livrările de arme către Ucraina
”Frankensam” are de acum un nume: Raven. Sistemul antiaerian folosește rachete ASRAAM, luate de la vechile avioane Tornado
SUA și China, discuții pentru ”dezescaladarea” războiului comercial. Trump: Am convenit asupra Marii Resetări
Corupția rămâne o amenințare internă gravă pentru apărarea Ucrainei
India a acuzat Pakistanul de încălcarea armistițiului. Exploziile și focurile de armă continuă să răsune în Kashmir
Vladimir Putin a propus Ucrainei desfășurarea de negocieri directe de pace la Istanbul
Aliații Ucrainei au obținut sprijinul lui Trump? SUA aprobă transferul de rachete Patriot și rachete de artilerie către Ucraina
Armata britanică trimite Ucrainei zeci de machete-momeală, la pachet cu adevăratele tancuri Challenger 2 sau obuziere AS90
India și Pakistanul au căzut de acord asupra unui armistițiu imediat
Rușii pregătesc încă un Oreshnik? Moscova anunță că închide spațiul aerian din perimetrul poligonului din regiunea Astrahan
Nava spațială sovietică Kosmos 482 s-a prăbușit necontrolat pe Pământ
Armata rusă așteaptă lansatoarele iraniene. Fath-360 pot fi camuflate în camioane comerciale obișnuite și vor prelua din sarcinile Iskander
Liderii occidentali au sosit la Kiev pentru a sprijini Ucraina şi a cere Moscovei un "armistiţiu complet" de 30 de zile
pixel