Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
China caută noi modalități de a recruta piloți NATO, dar este interesată să aibă acces şi la tehnologie occidentală în domeniul aviației

Data actualizării:
Data publicării:
China a capatat de mult timp reputația de natiune care copiaza tehnologii mai avansate de la alte state. Cu toate acestea, in ultimii ani a făcut un pas mai departe, copiind tacticile de luptă aeriană occidentale - sau, mai degrabă, plătind occidentali pentru a-i învăța pe militarii chinezi aceste tactici.
Avioane de luptă chineze de tip J-10. Foto: Ministerul Apărării de la Beijing
Avioane de luptă chineze de tip J-10. Foto: Ministerul Apărării de la Beijing

La începutul acestui ani, au apărut primele informaţii ca Beijingul a recrutat foști piloți din cadrul unor state membre NATO pentru ca aceştia să ofere cursuri de pregătire piloţilor militari chinezi, permițând forțelor aeriene chineze nu numai să înveţe din experienţele militarilor occidentali, să-şi înlocuiască doctrina militară de tip sovietic cu standarde militare occidentale, dar și să aibă o înţelegere mai detaliată asupra modului în care ar lupta potențialii sai inamici.

 

Autoritățile germane au cerut Chinei să nu recruteze foști piloți Luftwaffe

 

În februarie 2023, ziarul german Der Spiegel a relatat că foști piloți de vânătoare germani au plecat în China, unde se pare că au lucrat ca instructori în schimbul unor salarii care echivalau cu cele care sunt acordate sportivilor profesioniști sau directorilor executivi ale unor companii de top.

,,Oficialii germani din domeniul securității cred că este foarte posibil că piloții să fi transmis expertiză militară și tactici operaționale confidențiale și chiar să fi exersat scenarii de luptă, cum ar fi o ofensivă împotriva Taiwanului", a susţinut atunci cotidianul Der Spiegel.

 

Aproximativ 30 de piloți ai Royal Air Force au fost angajați pentru a antrena piloți chinezi

 

Informaţiile publicate de ziarul german Der Spiegel a venit la doar câteva luni după ce presa britanică a relatat că până la 30 de foști piloți militari britanici au fost angajați pentru a merge în China și au fost plătiți cu până la 270.000 de dolari.

Chiar și piloții americani par să fi fost vizați de către autorităţile chineze pentru a fi recrutaţi sau angajaţi. Daniel Duggan, un fost pilot al U.S. Marine Corps, a fost acuzat că a încălcat Legea privind Controlul Exporturilor de Arme prin antrenarea piloților militari chinezi.

Duggan, în prezent cetățean australian, a susținut că a antrenat piloți civili și se află într-o închisoare australiană, riscând să fie extrădat în SUA.

 

China, interesată să aibă acces la tehnologie occidentală în domeniul aviației

 

În același timp, China caută cu mare interes să aibă acces la tehnologie occidentală în domeniul aviației, în special pentru motoarele cu reacție. Industria aeronautică chineză a făcut progrese mari de la perioada în care se limita să copieze modelele unor avioane sovietice, până la punctul în care și-a dezvoltat avionul de luptă invizibil, J-20.

Însă călcâiul lui Ahile al aviației chineze rămâne dezvoltarea unui motor cu reacţie performant. După cum relatează publicaţia BusinessInsider, China copiază fără permisiune - motoare rusești care sunt cu zeci de ani în urma celor occidentale în ceea ce privește fiabilitatea, caracteristicile tehnice şi performanţă.

Eforturile Chinei de a dezvolta motorul WS-15 datează din anii 1990, dar este posibil ca acesta să iasă abia acum din faza de dezvoltare. Se spune că WS-15 este conceput special pentru avionul de luptă J-20.

Într-un raport publicat în martie de think tank-ul american ''Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale'' se precizează că, pe lângă faptul că industria aeronautică chineza încearcă să dezvolte un motor care să răspundă standardelor aeronavelor de generația a cincea, inginerii chinezi se luptă să obțină o fiabilitate semnificativă pentru motoarele cu reacţie.

,,În prezent, motoarele cu reacție dezvoltate de  industria aeronautică chineza pot atinge, în cel mai bun caz, o pătrime din durata de viață a motoarelor occidentale", se arată în raport.

În mod ironic, țările occidentale au fost cândva deschise să vândă tehnologie din domeniul aeronautic către  Chinei. Când relațiile politice s-au dezghețat în anii 1970, China a putut importa echipamente, cum ar fi motoare de avion de producție britanică, dar masacrul din Piața Tiananmen din 1989 a determinat sancțiuni occidentale care au oprit o mare parte din acest comerț.

Pentru a fabrica motoare, China trebuie în continuare să importe utilaje şi echipamente de producţie fabricate în Germania, Japonia, Italia și Coreea de Sud.

În plus, China caută, de asemenea, să exploateze know-how-ul occidental în timp ce propriii săi oameni de știință și ingineri dobândesc noi informaţii. Acest lucru include asocierea cu universități străine pentru a avea acces la cunoștințe tehnice.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Ştiri Recomandate

Pentagonul pariază pe bătrânul F-22 Raptor: Modernizări de zeci de milioane de dolari pentru a menţine superioritatea aeriană a SUA în fața Chinei
Exercitiu militar NATO in Estonia: Sursa foto: SHAPE - NATO Allied Command Operation/X.
EXCLUSIV
Rusia este o amenințare acută pentru Europa, pentru NATO, pentru întreaga lume civilizată: „Putin are nevoie de conflict, așa cum peștele are nevoie de apă”
După ce a vorbit la telefon cu Donald Trump, Vladimir Putin a lovit violent capitala Ucrainei cu drone și rachete balistice
Marina Britanică nu slăbește din ochi navele rusești: Submarinul “Novorossiysk”, monitorizat în Marea Nordului și Canalul Mânecii
F-urile României, umăr la umăr cu avioanele Eurofighter ale Aeronautica Militare pentru protejarea graniței NATO
Europa are încă o fabrică de componente F-35. Rheinmetall va produce anual peste 30 de secțiuni centrale de fuzelaj
Putin și Trump au avut o nouă discuție telefonică. Nu vom renunța la obiectivele noastre, i-a spus liderul de la Kremlin lui Trump
O companie din SUA va colabora cu Ucraina pentru producția în comun de drone
Ucrainenii au lichidat al unsprezecelea general rus. Locțiitorul șefului Forțelor Navale a fost ucis de un atac cu rachete
China avertizează UE cu privire la pericolul confruntării: „Nu ar trebui să ne considerăm rivali din cauza diferențelor dintre noi”
Să nu ajungem la voia întâmplări! Marea Britanie și Germania pregătesc un pact de apărare istoric, pe fondul temerilor legate de actuala politică SUA faţă de Europa
Robotul de luptă Type-X al Europei, echipat cu rachete franceze: Ce promite proiectul MARSEUS în contextul implementării autonimie strategice militare europene?
Cu sau fără sisteme ruseşti S-400, Turcia nu trebuie să primească F-35: Care sunt argumentele celor care se opun vânzării de avioane către Ankara
,,Spionul din Marea Baltică’’: Polonia a lansat la apă o navă SIGINT cu care vrea să redeseneze harta securității regionale în fața Rusiei
Grupul de companii românești E-INFRA devine partener strategic al Atlantic Council
„Vreți să mai putem face asta?” Liderii U.S. Air Force folosesc atacul din Iran ca argument care să sublinieze importanța modernizării triadei nucleare
Coreea de Nord este pregătită să trimită aproximativ 25-30.000 de militari în regiunile anexate din Ucraina
Apărarea ucraineană, întinsă la maxim: Cu doar 30% din balistice doborâte, oprirea livrărilor de rachete Patriot deschide cerul Ucrainei pentru Iskander și Kinjal
Decizia SUA de a limita livrările de rachete Patriot către Ucraina, primită cu urale la Moscova. Va accelera sfârșitul războiului, spun rușii
Serviciu militar obligatoriu pentru femei. Danemarca introduce ”loteria” pentru toți cetățenii de peste 18 ani
Apa nu-i ca aerul. Rușii vor un analog pentru ”Sea Baby”, dar succesul Shahed e departe: Dronele navale explodează înainte să ajungă la țintă
Teheranul era pregătit să mineze Strâmtoarea Ormuz după primele atacuri ale Israelului
Parteneriat strategic: ROMARM și Northrop Grumman vor produce în România radarul avansat G/ATOR
Împrumuturi la comun, soluția pentru accelerarea investiţiilor UE în apărare
,,Punem pe primul loc interesele Americii'' - aşa justifică Pentagonul oprirea livrărilor de rachete Patriot către Ucraina
Franța și Germania au dezvoltat un nou concept al viitorului tanc de luptă principal, denumit EMBT Enhanced Main Battle Tank.
EXCLUSIV
România și-a găsit locul în ,,grupul select'' al proiectului MARTE: Cine ne reprezintă pe plan european pentru dezvoltarea unui nou tanc greu?
Statisticile lunii iunie arată că rușii au apăsat pedala de accelerație în Ucraina: Mai mult teritoriu capturat, mai multe mijloace de distrugere folosite
Adaptarea la provocările câmpului de luptă modern: Armata SUA alocă peste 100 de milioane de dolari pentru a face din Abrams un tanc greu de detectat
Rusia predă Indiei încă o fregată Proiect 11356. Fregata ”Amiral Istomin” a fost transformată în ”Tamal”, pentru a putea primi turbinele ucrainene
Polonia își crește de cinci ori producția de muniții: Compania autohtonă PGZ, contract pentru obuze de 155 și 120 mm
Sisteme antiaeriene IRIS-T și producție comună de drone. Germania preia frâiele înarmării Ucrainei
Germania, la răscruce. Merz confirmă discuțiile cu Franța privind o „umbrelă nucleară europeană”, dar precizează că e vorba despre o perspectivă îndepărtată
pixel