Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
China caută noi modalități de a recruta piloți NATO, dar este interesată să aibă acces şi la tehnologie occidentală în domeniul aviației

Data actualizării:
Data publicării:
China a capatat de mult timp reputația de natiune care copiaza tehnologii mai avansate de la alte state. Cu toate acestea, in ultimii ani a făcut un pas mai departe, copiind tacticile de luptă aeriană occidentale - sau, mai degrabă, plătind occidentali pentru a-i învăța pe militarii chinezi aceste tactici.
Avioane de luptă chineze de tip J-10. Foto: Ministerul Apărării de la Beijing
Avioane de luptă chineze de tip J-10. Foto: Ministerul Apărării de la Beijing

La începutul acestui ani, au apărut primele informaţii ca Beijingul a recrutat foști piloți din cadrul unor state membre NATO pentru ca aceştia să ofere cursuri de pregătire piloţilor militari chinezi, permițând forțelor aeriene chineze nu numai să înveţe din experienţele militarilor occidentali, să-şi înlocuiască doctrina militară de tip sovietic cu standarde militare occidentale, dar și să aibă o înţelegere mai detaliată asupra modului în care ar lupta potențialii sai inamici.

 

Autoritățile germane au cerut Chinei să nu recruteze foști piloți Luftwaffe

 

În februarie 2023, ziarul german Der Spiegel a relatat că foști piloți de vânătoare germani au plecat în China, unde se pare că au lucrat ca instructori în schimbul unor salarii care echivalau cu cele care sunt acordate sportivilor profesioniști sau directorilor executivi ale unor companii de top.

,,Oficialii germani din domeniul securității cred că este foarte posibil că piloții să fi transmis expertiză militară și tactici operaționale confidențiale și chiar să fi exersat scenarii de luptă, cum ar fi o ofensivă împotriva Taiwanului", a susţinut atunci cotidianul Der Spiegel.

 

Aproximativ 30 de piloți ai Royal Air Force au fost angajați pentru a antrena piloți chinezi

 

Informaţiile publicate de ziarul german Der Spiegel a venit la doar câteva luni după ce presa britanică a relatat că până la 30 de foști piloți militari britanici au fost angajați pentru a merge în China și au fost plătiți cu până la 270.000 de dolari.

Chiar și piloții americani par să fi fost vizați de către autorităţile chineze pentru a fi recrutaţi sau angajaţi. Daniel Duggan, un fost pilot al U.S. Marine Corps, a fost acuzat că a încălcat Legea privind Controlul Exporturilor de Arme prin antrenarea piloților militari chinezi.

Duggan, în prezent cetățean australian, a susținut că a antrenat piloți civili și se află într-o închisoare australiană, riscând să fie extrădat în SUA.

 

China, interesată să aibă acces la tehnologie occidentală în domeniul aviației

 

În același timp, China caută cu mare interes să aibă acces la tehnologie occidentală în domeniul aviației, în special pentru motoarele cu reacție. Industria aeronautică chineză a făcut progrese mari de la perioada în care se limita să copieze modelele unor avioane sovietice, până la punctul în care și-a dezvoltat avionul de luptă invizibil, J-20.

Însă călcâiul lui Ahile al aviației chineze rămâne dezvoltarea unui motor cu reacţie performant. După cum relatează publicaţia BusinessInsider, China copiază fără permisiune - motoare rusești care sunt cu zeci de ani în urma celor occidentale în ceea ce privește fiabilitatea, caracteristicile tehnice şi performanţă.

Eforturile Chinei de a dezvolta motorul WS-15 datează din anii 1990, dar este posibil ca acesta să iasă abia acum din faza de dezvoltare. Se spune că WS-15 este conceput special pentru avionul de luptă J-20.

Într-un raport publicat în martie de think tank-ul american ''Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale'' se precizează că, pe lângă faptul că industria aeronautică chineza încearcă să dezvolte un motor care să răspundă standardelor aeronavelor de generația a cincea, inginerii chinezi se luptă să obțină o fiabilitate semnificativă pentru motoarele cu reacţie.

,,În prezent, motoarele cu reacție dezvoltate de  industria aeronautică chineza pot atinge, în cel mai bun caz, o pătrime din durata de viață a motoarelor occidentale", se arată în raport.

În mod ironic, țările occidentale au fost cândva deschise să vândă tehnologie din domeniul aeronautic către  Chinei. Când relațiile politice s-au dezghețat în anii 1970, China a putut importa echipamente, cum ar fi motoare de avion de producție britanică, dar masacrul din Piața Tiananmen din 1989 a determinat sancțiuni occidentale care au oprit o mare parte din acest comerț.

Pentru a fabrica motoare, China trebuie în continuare să importe utilaje şi echipamente de producţie fabricate în Germania, Japonia, Italia și Coreea de Sud.

În plus, China caută, de asemenea, să exploateze know-how-ul occidental în timp ce propriii săi oameni de știință și ingineri dobândesc noi informaţii. Acest lucru include asocierea cu universități străine pentru a avea acces la cunoștințe tehnice.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Ştiri Recomandate

România și-a trasat obiectivul de a semna 10 contracte mari de înzestrare anul acesta. Armament individual de ultimă generație, Piranha 5 și sisteme de apărare cu rază scurtă și foarte scurtă
Marina SUA a testat cu succes armele laser: HELIOS, folosit împotriva unei drone aeriene
Arctica, ocean rusesc? Dacă Trump vrea Groenlanda, noi vrem Arctica. Aliatul lui Putin propune rusificarea numelor
Rușii și-au umflat mușchii în Nord: Bombardiere Tu-95 au patrulat cu rachete de croazieră Kh-101 la vedere. Aliații au răspuns cu F-35
Transportor blindat TAB-71M, produs de România în perioada Războiului Rece, sub licență sovietică. Foto: Ministerul Apărării Naționale (MApM)
EXCLUSIV
Sistemul Patriot donat Ucrainei e doar vârful aisbergului. „Secretul” ciudat al României când pe toate mitralierele trimise Ucrainei scrie „Cugir”
UE va cheltui încă 250 de milioane pentru a dezlega Moldova de energia rusească. Fondurile, utilizate pentru compensarea facturilor și pentru investiții
Trump vrea ca SUA să preia controlul asupra Fâşiei Gaza. S-ar putea întâmpla o strămutare majoră din Gaza?
Raportul instituțiilor franceze: Alegerile din România, ţinta unei operațiuni sofisticate. Legăturile merg până la o firmă cu sediul în Ucraina
Zelenski: Dacă SUA nu este pregătită să ne accepte în NATO, să ne dea arme nucleare
Turcia intenționează să stabilească două baze militare în Siria și să desfășoare avioane de luptă F-16
Polonia și Ucraina consolidează cooperarea în domeniul apărării pentru a-și perfecționa forțele armate
De ce nu ne putem încrede în intențiile politice ale Rusiei după un acord de încetare a focului în Ucraina? Gitanas Nauseda: Ruşii vor folosi această pauză pentru a-și consolida forţa militară
Primul oraș din Germania care interzice Bundeswehr să-și facă publicitate pentru recrutare. Cele două partide extremiste au votat cot la cot
De ce trece Armata Ucrainei la o organizare pe corpuri. După trei ani de război Ucraina își adaptează armata
Țările de Jos vor livra Ucrainei un nou lot de avioane F-16 în 2025: Pentru ucraineni, aceste aeronave vor oferi un impuls major pentru capacitățile de luptă aeriană
Cu piloții în prima linie luptând în tranșee? Frontul din Ucraina se clatină, dar ucrainenii încă rezistă valurilor de atacuri ruse
SUA. Armistițiu în războiul comercial cu vecinii săi, dar nu și cu Beijingul. Cum a răspuns China la tarifele lui Trump
Arctica înghețată devine următul „punct fierbinte”? Aliații, nevoiți să se adapteze războiului dronelor în Arctica pentru a „recupera” avansul Rusiei
Scenariul avioanelor F-16 ale României care „nu au putut decola” din cauza pistei înghețate, adaptat la F-35 de ruși, dar într-o nouă formă
De ce sunt vitale depozitele de gaz umplute la timp: Ucraina ajunge în zona roșie și e obligată să cumpere gaze la preț dublu. România a consumat peste 50% din depozite
Coreea de Sud își integrează cele mai puternice nave de luptă într-o singură flotă. Măsura, luată ca urmare a amenințărilor nucleare și cu rachete ale Coreei de Nord
„From America with love”: Arme împotriva Rusiei, dar pământurile rare ucrainene să ajungă în SUA. E oferta propusă Ucrainei de Trump
Apărarea europeană trebuie să accelereze, dar "nu va funcţiona" fără SUA. Rutte: Plafonul minim pentru apărare va fi ”considerabil mai mare de 2%”
Armata SUA va achiziționa aproximativ 700 de obuze M109A7 până în 2050, ca parte a efortului major de modernizare a artileriei
Primele imagini cu un Su-27 ucrainean care lansează bombe JDAM-ER de 500 kg asupra unor ținte rusești (Foto/Video)
O dronă rusă a intrat în spațiul aerian al R. Moldova dinspre Ucraina
Turcia își exprimă interesul pentru avioane de generaţia a VI-a: De ce este tentant pentru turci proiectul european SCAF?
Moment istoric la sud de Dunăre: Primul F-16 Block 70 pentru Bulgaria a fost livrat. Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american
Marina SUA evaluează capacitatea de luptă a distrugătorului Zumwalt: Ne vom asigura că rămâne una dintre cele mai avansate și mai letale nave de lupta
Avioanele rusești pierd rachetele pe drum: O aeronavă Tu-22M3 “a scăpat” din greșeală o rachetă Kh-22 în regiunea Lipețk (Foto/Video)
EXCLUSIV
De ce au „scos” rușii România de la împărțirea Ucrainei? Ciochinaru: E teza că suntem „pedepsiți”, dar îngrijorarea mare e că „deja cu România s-a vorbit”
Bombardiere B-21 de generația a VI-a, în ritm accelerat. SUA măresc producția și deși datele sunt ținute la secret există câteva informații despre decizie
pixel