Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci
News
Data publicării:
Locțiitorul pentru zbor al Șefului de Stat Major la Comandamentul Flotilei 56 Fregate "Contraamiral Horia Macellariu", comandorul Ionuț Ursescu a vorbit despre ceea ce presupune profesia de pilot militar și a sfătuit viitorii piloți militari ai țării noastre.
Sursă foto: MApN
Sursă foto: MApN

Interviul a fost publicat de Forțele Navale Române și realizat de Ana-Maria Petolescu.

Aceasta a vorbit cu comandorul Ionuț Ursescu despre frumoasa meserie de pilot militar, în spatele căreia se află foarte multă muncă, efort, zeci, chiar sute de ore de pregătire teoretică și practică.

Comandorul Ionuț Ursescu a îmbrăcat uniforma militară în anul 1993, odată cu admiterea la Liceul Militar de Marină „Alexandru Ioan Cuza”. După liceul militar, a absolvit Academia Navală „Mircea cel Bătrân”, în anul 2001, iar în anul 2006 a finalizat Cursul de formare a piloților militari de elicoptere din ofițeri de marină la Școala de Aplicație pentru Forțele Aeriene Boboc și a fost brevetat pilot militar pe elicoptere, începându-și astfel zborul pe aeronave IAR-330 SOCAT la Baza 90 Transport Aerian Otopeni. În același an, odată cu înființarea Grupului de Elicoptere Tuzla, a îndeplinit, pe rând, funcțiile de pilot șef, comandant patrulă de elicoptere și instructor șef de zbor. Dorința de continuă perfecționare l-a determinat ca, în perioada 2018-2020, să urmeze cursurile Universității Naționale de Apărare „Carol I” din București, iar la finalul acestora să obțină diploma de master Conducere Interarme - Forţe Navale, potrivit sursei citate.

În dialogul purtat, acesta a vorbit despre calitățile pe care ar trebui să le aibă un pilot militar, dar și despre ce presupune mai exact această profesie. Comandorul Ionuț Ursescu a discutat și despre fricile unui pilot militar, dar și despre diferențele dintre piloții militari și cei civili.

 

Fricile unui pilot militar. Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci

 

Redăm integral inteviul publicat pe pagina Forțelor Navale Române:

1. Ce le-ați putea recomanda tinerilor militari care își doresc să îmbrățișeze cariera de pilot?

În primul rând, este nevoie de pasiune. Fără aceasta nu există performanță. În al doilea rând, pentru a fi pilot militar trebuie să ai încredere în tine și în colegii tăi, având în vedere că vei lucra tot timpul în echipă.

2. Care sunt trăsăturile cheie pe care ar trebui să le aibă un pilot militar?

După părerea mea, una dintre cele mai importante trăsături ar fi deschiderea spre învățare continuă. Este o meserie care necesită acumularea unui bagaj de informații vast și, nu de puține ori, este obligatorie aprofundarea cunoștințelor deja obținute. Tot aici, putem vorbi și despre oameni. Nu poți fi de unul singur pilot, acest lucru este posibil numai cu ajutorul celor din jurul tău, de la cel care te salută când intri pe poartă până la cel care te dirijează în timpul zborului, munca în echipă în acest domeniu este esențială.

3. Ce ne puteți spune despre primul zbor la manșa elicopterului?

Eram în aer, dar în același timp și „aerian”. Aveam impresia că dimensiunea cabinei de pilotaj este prea mică, iar mișcările comenzilor erau foarte ample. Cu ajutorul instructorilor mei și a celor studiate anterior, am reușit, oră de zbor după oră de zbor, să controlez aeronava din ce în ce mai bine.

Profesia aceasta impune asumarea unor riscuri calculate ce pot fi minimizate dacă se respectă reglementările și procedurile.

4. Care a fost cea mai interesantă experiență din cariera dumneavoastră?

Cea mai frumoasă amintire o am din anul 2009, când, elicopterul IAR 330 PUMA NAVAL, din al cărui echipaj făceam parte, a deschis parada de 1 Decembrie cu drapelul tricolor fluturând sub el.

5. Care sunt fricile unui pilot militar?

Piloții sunt și ei oameni și, ca orice om, și ei au frici, dar nu de zbor. Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci. Nu trebuie să minimizezi riscul, dar nici să te duci cu inima ieșind din piept. În același timp, există riscul de a fi prea sigur, însă obligația instructorilor și a celor cu mai multă experiență este de a le arăta lor, celor mai tineri, că siguranța trebuie pusă pe primul loc. Nu există un concurs între piloți. Suntem o echipă și mai mult decât atât, o familie.

6. Există diferențe între piloții civili și cei militari?

Da, există diferențe, programul de pregătire este altfel, noi suntem crescuți diferit. Nu din toți oamenii poți face militari și nu din toți piloții poți face piloți militari și invers. Misiunile piloților militari sunt variate și complexe, iar când spun asta vorbesc despre misiunile de luptă antisubmarin, de luptă la suprafață, de căutare și salvare, de transport sau de inserție în diferite medii a scafandrilor de luptă sau a forțelor pentru operații speciale.

7. Un mesaj pentru cei care vor să devină piloți militari.

Felicitări pentru alegerea făcută. Cu perseverență și dăruire totul se poate realiza. De asemenea, doresc ca tinerii pe care îi avem acum în pregătire să ajungă cât mai repede la nivelul de pregătire care le va permite să execute întreaga gamă de misiuni despre care am amintit mai devreme.Pentru mine, cât și pentru colegii mei, faptul că după noi, primii ofițeri de marină deveniți piloți de elicoptere, urmează o nouă promoție arată că eforturile noastre nu au fost în zadar și avem cui preda ștafeta.CER SENIN!

1. Comandorul... (comandorul-ionut-ursescu_33191200.jpg)

Comandorul Ionuț Ursescu, sursă foto: Daniel-Andrei Pap via Forțele Navale Române


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Militarii francezi au urcat pe unul dintre petrolierele Flotei Fantomă a Rusiei (Video). Boracay, suspectat că era folosit pe post de portavion pentru dronele rusești
Viktor Orban spune că Ungaria nu e pregătită să renunțe la petrolul rusesc, lucru cerut de SUA
Proiectul de lege privind serviciul militar VOLUNTAR, discutat azi în Guvern. Patru luni de pregătire militară, în condiții similare cu cele ale militarilor profesioniști
Premiul Nobel: Miza personală a lui Donald Trump în geopolitică
Liderii UE se întâlnesc la Copenhaga pentru a discuta despre apărare şi Ucraina
Paradoxul GNL: Patru state UE au plătit Rusiei cu 13 miliarde de euro mai mult pentru gaz decât au ajutat Ucraina, dezvăluie Greenpeace
Polonia reține un ucrainean suspectat de sabotajul Nord Stream
Utilizarea activelor rusești înghețate nu e confiscare. Kievul va rambursa împrumutul după ce Rusia va compensa daunele, spune șefa Comisiei
”400 de F-35 mătură cerul”. Gen. Kellogg, mesaj către europeni: Sunteți mai buni decât credeți; raportul față de Rusia e de 4 la 1
Armata rusă începe să piardă teren în direcția Dobropilia, la 30 de km nord de Pokrovsk
Zaharova neagă orice implicare a Rusiei în alegerile din R. Moldova. Practic amenințarea rusă e doar în capul nostru, anunță Rusia în plin război de agresiune asupra Ucrainei
Cancelarul german spune că Europa se află acum într-o zonă gri: „Nu este în război... dar nu mai este în pace” cu Rusia
Planul de pace al lui Trump pentru Gaza: Eliberarea ostaticilor, amnistie și guvern palestinian de tranziție; se renunță la relocarea palestinienilor din Gaza
Rusia minează Balcanii: Preocupat de frații ortodocși, Lavrov cere ”reevaluarea” Acordurilor de pace de la Dayton
”Ajustăm producția fabricilor din rusia”: Uzina militară „Electrodetal B”, lovită de rachete de croazieră Neptune
Moscova nu renunță ușor la R. Moldova: "Diurnă" de 150 de euro pentru participanții la proteste
NATO discută un nou plan de doborâre a avioanelor rusești. Flota fantomă, folosită ca ”portavion” pentru dronele care hărțuiesc Europa
Ucraina creează o nouă structură în cadrul Forțelor Aeriene: Sisteme de apărare aeriană fără pilot
Moscova ajută militar China să pregătească invazia Taiwanului
Bătălia pentru Moldova. Rezultatele alegerilor parlamentare 2025 din R. Moldova: 99% din voturi numărate și game over: PAS majoritate absolută, partida pro-rusă, numărată la podea
A320, photo source: British Airways
EXCLUSIV
Dronă pe una din pistele Aeroportului Otopeni. Un avion de linie, nevoit să facă o manevră „go around” în timpul aterizării
Propaganda rusă / Foto: DefenseRomania
EXCLUSIV
Atacuri cibernetice, alarme cu bombă, tensiuni sociale. Kremlinul atacă cu toate armele alegerile din Moldova. Angela Grămadă: Miza este uriașă
Generalul (r.) Florin Coldea transmite un mesaj oficial după decesul generalului (r.) Dumitru Dumbravă, cu activitate în cadrul SRI
Război diplomatic declanșat: Iranul își retrage ambasadorii din Germania, Franța și Marea Britanie pe muchia sancțiunilor ONU
Interferența clerului subordonat Moscovei în alegerile parlamentare din Republica Moldova pe înțelesul tuturor
Rusia isterizează Europa cu ”operațiunea drona”: Germania și Danemarca spun că au suspiciuni de sabotaj și spionaj
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
Partidul „Inima Moldovei”, membru al blocului „Patriotic”, a fost exclus din cursa electorală
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria
Lukașenko, chemat de urgență la Moscova, în timp ce Varșovia își avertizează cetățenii: Părăsiți imediat Belarusul

Ştiri Recomandate

Olanda, primul aliat european în programul de drone de luptă al SUA: F-35 primește un "coechipier loial" echipat cu Inteligență Artificială
Miliarde de dolari investite în van? De ce NATO a ignorat intensitatea războiul electronic (EW) rusesc, iar acum plăteşte un cost prea mare pentru interceptarea dronelor
Strategia Ucrainei: Cum vrea Kievul să "decolonizeze" Rusia pentru a-și asigura victoria
,,Războiul robotizat'' este aici: Sistemele care „prind” şi ,,lansează'' dronele din mers. O inovație militară care a stârnit deja interesul Armatei SUA
Programe cheie pentru modernizarea României: Camioane Iveco, blindate Piranha 5 și Cobra II sau arme de asalt. Cum să revitalizăm inteligent industria cu bani europeni
Inovația care ,,stinge lumina'' Marinei Ruse: De ce drona ucraineană Magura a devenit coșmarul fiecărui amiral rus
"Doar Trump": Alexander Stubb avertizează că pace în Ucraina depinde de presiunea exercitată de SUA. Miză, garanțiile NATO și UE oferite
Investiție în teroare: Rusia extinde infrastructura de la baza Engels-2, centrul atacurilor cu rachete asupra Ucrainei (FOTO)
Războiul dronelor impune schimbări majore: Armata SUA lansează TIC 2.0 pentru reconfigurarea rolul blindatelor pe câmpul de luptă
Zelenski a cerut Tomahawk la Washington. Răspunsul prudent al lui Donald Trump: „Nu ne este ușor să le dăm” (VIDEO)
Polonia, într-o cursă istorică a înarmării: Submarinele ORKA, între oferta Germaniei, tehnologia Franței și investiția în industrie a Coreei de Sud
Mega-fondul european pentru Ucraina: UE face pași înainte în transformarea activelor înghețate ale Rusiei și banilor din conturi private în ajutor
Furnizarea rachetelor Taurus către Ucraina devine şi mai complicată: O companie japoneză, implicată în dezvoltarea motorului noii rachete germane
Mai mult decât rachete: Tomahawk-ul american ca semnal de presiune geopolitică. Miza reală a întâlnirii Trump-Putin în Ungaria
Curajoasa „fantomă” care vrea să anuleze amenințarea cu rachete hipersonice a Rusiei: Investiția colosală a companie americane Raytheon în noul radar GhostEye
Statele europene, îndemnate să-și schimbe ,,mentalitatea pașnică'': Trei obiective cheie ale noii agresiuni rusești contra NATO
Au făcut-o din nou: Rușii și-au doborât propriul avion Su-30, în timp ce antiaeriana trăgea după dronele Ucrainei
Succesul „răsunător” al Rusiei după Alaska: Noua strategie a Ucrainei de a lovi devastator rafinăriile ruse în adâncimea Federației are la bază informații furnizate de SUA
Portdrapelul României în Europa? Singura armă modernă pe care o producem și o putem oferi altor state. A treia oară poate e cu noroc
Uite F-35, nu e F-35. Canada a anunțat oficial decizia marii dileme: Renunță sau nu la achiziția avioanelor F-35?
Zelenski a sosit în SUA unde s-a declarat surprins de discuția telefonică dintre Trump și Putin și întrevederea ce va avea loc la Budapesta
Trump și Putin se vor vedea din nou. De data aceasta aproape de România, la Budapesta, capitala Ungariei
Rezerviștii se plâng de un fiasco la exercițiul de mobilizare. Ce spune Legea privind mobilizarea
„Ultima ofensivă a Rusiei” vs. „Ani de amenințare continuă”: Contradicțiile de la Kiev privind viitorul păcii in Ucraina
Militari ai armatei ruse dislocați să lupte în Ucraina. Foto: Ministerul Apărării din Federația Rusă
EXCLUSIV
Țara oamenilor obiecte, de la URSS la Federație. Cum a intrat Rusia în ultima fază a imperiului: Războiul total
SUA au efectuat un nou atac aerian asupra unei nave suspecte de trafic de droguri în Marea Caraibelor
Rachetele Tomahawk, dilema lui Donald Trump și pragul escaladarii: Ar putea ucrainenii să vizeze direct Moscova?
Eșecul instituțional și ecuația războiului hibrid rusesc care a vizat România. ,,Sistemul de avertizare timpurie'' nu a funcţionat
Proiectele fanion ,,Eastern Flank Watch,, și ,,Drone Defence'': Cerința României pentru o securitate europeană pragmatică
Inovația militară ,,născută din foc'': Drona americană Artemis, „vărul” Shahed, trecută în producția de serie. Sistemul care navighează și fără GPS
EXCLUSIV
Australia mulțumește României pentru reacția din prima fază a invaziei ruse. Valoarea pachetului militar livrat Ucrainei de Australia, mai mult decât Abrams sau blindate M113
De la „covorul roșu” la Strategia „Ariciul”: Ce trebuie să schimbe Statele Unite în relaţia cu Rusia pentru a opri războiul din Ucraina
pixel