Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci
News
Data publicării:
Locțiitorul pentru zbor al Șefului de Stat Major la Comandamentul Flotilei 56 Fregate "Contraamiral Horia Macellariu", comandorul Ionuț Ursescu a vorbit despre ceea ce presupune profesia de pilot militar și a sfătuit viitorii piloți militari ai țării noastre.
Sursă foto: MApN
Sursă foto: MApN

Interviul a fost publicat de Forțele Navale Române și realizat de Ana-Maria Petolescu.

Aceasta a vorbit cu comandorul Ionuț Ursescu despre frumoasa meserie de pilot militar, în spatele căreia se află foarte multă muncă, efort, zeci, chiar sute de ore de pregătire teoretică și practică.

Comandorul Ionuț Ursescu a îmbrăcat uniforma militară în anul 1993, odată cu admiterea la Liceul Militar de Marină „Alexandru Ioan Cuza”. După liceul militar, a absolvit Academia Navală „Mircea cel Bătrân”, în anul 2001, iar în anul 2006 a finalizat Cursul de formare a piloților militari de elicoptere din ofițeri de marină la Școala de Aplicație pentru Forțele Aeriene Boboc și a fost brevetat pilot militar pe elicoptere, începându-și astfel zborul pe aeronave IAR-330 SOCAT la Baza 90 Transport Aerian Otopeni. În același an, odată cu înființarea Grupului de Elicoptere Tuzla, a îndeplinit, pe rând, funcțiile de pilot șef, comandant patrulă de elicoptere și instructor șef de zbor. Dorința de continuă perfecționare l-a determinat ca, în perioada 2018-2020, să urmeze cursurile Universității Naționale de Apărare „Carol I” din București, iar la finalul acestora să obțină diploma de master Conducere Interarme - Forţe Navale, potrivit sursei citate.

În dialogul purtat, acesta a vorbit despre calitățile pe care ar trebui să le aibă un pilot militar, dar și despre ce presupune mai exact această profesie. Comandorul Ionuț Ursescu a discutat și despre fricile unui pilot militar, dar și despre diferențele dintre piloții militari și cei civili.

 

Fricile unui pilot militar. Comandorul Ionuț Ursescu: Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci

 

Redăm integral inteviul publicat pe pagina Forțelor Navale Române:

1. Ce le-ați putea recomanda tinerilor militari care își doresc să îmbrățișeze cariera de pilot?

În primul rând, este nevoie de pasiune. Fără aceasta nu există performanță. În al doilea rând, pentru a fi pilot militar trebuie să ai încredere în tine și în colegii tăi, având în vedere că vei lucra tot timpul în echipă.

2. Care sunt trăsăturile cheie pe care ar trebui să le aibă un pilot militar?

După părerea mea, una dintre cele mai importante trăsături ar fi deschiderea spre învățare continuă. Este o meserie care necesită acumularea unui bagaj de informații vast și, nu de puține ori, este obligatorie aprofundarea cunoștințelor deja obținute. Tot aici, putem vorbi și despre oameni. Nu poți fi de unul singur pilot, acest lucru este posibil numai cu ajutorul celor din jurul tău, de la cel care te salută când intri pe poartă până la cel care te dirijează în timpul zborului, munca în echipă în acest domeniu este esențială.

3. Ce ne puteți spune despre primul zbor la manșa elicopterului?

Eram în aer, dar în același timp și „aerian”. Aveam impresia că dimensiunea cabinei de pilotaj este prea mică, iar mișcările comenzilor erau foarte ample. Cu ajutorul instructorilor mei și a celor studiate anterior, am reușit, oră de zbor după oră de zbor, să controlez aeronava din ce în ce mai bine.

Profesia aceasta impune asumarea unor riscuri calculate ce pot fi minimizate dacă se respectă reglementările și procedurile.

4. Care a fost cea mai interesantă experiență din cariera dumneavoastră?

Cea mai frumoasă amintire o am din anul 2009, când, elicopterul IAR 330 PUMA NAVAL, din al cărui echipaj făceam parte, a deschis parada de 1 Decembrie cu drapelul tricolor fluturând sub el.

5. Care sunt fricile unui pilot militar?

Piloții sunt și ei oameni și, ca orice om, și ei au frici, dar nu de zbor. Decât să te urci cu frică în aeronavă, mai bine nu te mai urci. Nu trebuie să minimizezi riscul, dar nici să te duci cu inima ieșind din piept. În același timp, există riscul de a fi prea sigur, însă obligația instructorilor și a celor cu mai multă experiență este de a le arăta lor, celor mai tineri, că siguranța trebuie pusă pe primul loc. Nu există un concurs între piloți. Suntem o echipă și mai mult decât atât, o familie.

6. Există diferențe între piloții civili și cei militari?

Da, există diferențe, programul de pregătire este altfel, noi suntem crescuți diferit. Nu din toți oamenii poți face militari și nu din toți piloții poți face piloți militari și invers. Misiunile piloților militari sunt variate și complexe, iar când spun asta vorbesc despre misiunile de luptă antisubmarin, de luptă la suprafață, de căutare și salvare, de transport sau de inserție în diferite medii a scafandrilor de luptă sau a forțelor pentru operații speciale.

7. Un mesaj pentru cei care vor să devină piloți militari.

Felicitări pentru alegerea făcută. Cu perseverență și dăruire totul se poate realiza. De asemenea, doresc ca tinerii pe care îi avem acum în pregătire să ajungă cât mai repede la nivelul de pregătire care le va permite să execute întreaga gamă de misiuni despre care am amintit mai devreme.Pentru mine, cât și pentru colegii mei, faptul că după noi, primii ofițeri de marină deveniți piloți de elicoptere, urmează o nouă promoție arată că eforturile noastre nu au fost în zadar și avem cui preda ștafeta.CER SENIN!

1. Comandorul... (comandorul-ionut-ursescu_33191200.jpg)

Comandorul Ionuț Ursescu, sursă foto: Daniel-Andrei Pap via Forțele Navale Române


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Rusia se declară îngrijorată de reluarea testelor cu arme nucleare de către SUA. În același timp Moscova a pregătit și ea un poligon de testare nucleară
Retragerea parțială a trupelor SUA din țara noastră, parte dintr-un plan mai amplu: SUA reduc numărul de militari și din alte state
Lukoil a găsit un cumpărător pentru activele sale internaționale
Ordonanța privind investițiile în industria de apărare, pe masa Guvernului
Coreea de Sud intră în clubul select al statelor care dețin submarine cu propulsate nucleară
SUA și China au convenit să reducă tarifele vamale
Trump: Reducerea prezenței militare americane în România nu este foarte importantă
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
Trump a ordonat Pentagonului să reia imediat testele nucleare americane
Kremlinul nu-și lasă oamenii în urmă: Serviciile rusești vor să-l scape pe Potra de extrădare. Cazul aduce aminte de recuperarea omului lui Putin din Ucraina
Polonezii au ridicat MiG-urile 29 pentru a intercepta un Il-20 al Rusiei, care zbura cu transponderul oprit
Reacția NATO după retragerea a 40% din militarii americani din România: Ajustările SUA nu sunt neobișnuite, Alianța își păstrează capacitate de descurajare
Dronele Ucrainei care au ținut în șah „marea” flotă rusă, și în dotarea României? Proiectele comune pe care Ucraina le-a propus României prin SAFE
Bulgaria și Rheinmetall vor construi o fabrică pentru producerea de praf de pușcă și obuze
Moșteanu, despre retragerea militarilor americani: Steagul SUA va flutura în continuare în Romania. Principala forță de apărare e Armata României
Vestea care a lovit la miezul nopții: SUA retrag o parte din trupele din România (surse Kiev Post). Polonia rămâne garantată însă
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Germania intenționează să achiziționeze arme de peste 370 de miliarde de euro. F-35 și Tomahawk sunt pe listă
Trump și noul prim-ministru al Japoniei au semnat un acord privind pământurile rare
Lukoil vrea să-și vândă activele din străinătate după sancțiunile americane
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA
Vânători de Shahed. SUA au reprofilat avioane de atac la sol A-10 Thunderbolt II pentru misiuni de combatere a dronelor
Norvegia avertizează că Rusia își consolidează flota nucleară în apropierea Cercului Arctic
Cel mai mare cumpărător de petrol din Rusia găsește un nou zăcământ gigantic
Ucraina pune presiune pe capitala Rusiei și atacă cu drone Moscova: Două aeroporturi închise azi noapte, mai multe explozii în Moscova
HIMARS hipersonic. SUA vor avea o rachetă hipersonică care să poate fi utilizată de sistemele HIMARS actuale
Noi tensiuni la frontiera NATO. După "schema migranții", Belarusul scapă baloane peste graniță. Lituania ar putea opri tranzitul către Kaliningrad
SUA au împânzit coasta Venezuelei cu o întreagă flotă: După portavionul Gerald Ford, în regiune ajunge și un distrugător din clasa Arleigh Burke cu sistem anti-rachetă Aegis
Rușii spun au încheiat testele rachetei "Burevestnik" cu propulsie nucleară

Ştiri Recomandate

Lecția ucraineană pentru NATO. Cum schimbă sistemul „Merops” ecuația de securitate la Marea Neagră și de ce pe viitor România nu mai are scuze în fața dronelor rusești
Mirajul flotei aeriene a Ucrainei: Între ambiția a 250 de avioane occidentale și realitatea banilor care nu există. Soluţia este în seifurile rusești
Arabia Saudită a fost desemnată de către SUA drept aliat major non-NATO. Dar ce presupune acest “statut”?Nicolae Iordan
Capcana „zonei gri”: De ce Rusia testează nervii NATO sub pragul Articolului 5 și de ce „calmul” nu mai e suficient
,,Scutul Ucrainei'' devine mai puternic? De ce upgrade-ul lansatoarelor Patriot la standardul M903 este o mutare strategică pentru ucraineni
Deja vu cu drone: O nouă dronă rusă a intrat 8 km în spațiul României în această noapte. Din nou ridicate Eurofighter și F-16 românești
Nu doar că nu e sfârșitul pentru F-22, ci e o nouă eră. În premieră un pilot american a controlat din cockpit o dronă de luptă MQ-20 Avenger
Bătălia de la Stalingrad, comparată de Putin cu războiul Rusiei din Ucraina. Paralela e greșită; dictatorul rus a uitat de ”cimitirul” Uniunii Sovietice 
Moment istoric: SUA au anunțat că vor vinde avioane F-35 Arabiei Saudite, decizie cu impact major în echilibrul de putere din Orient
Rachetele americane ATACMS au lovit adânc în Rusia. Ucrainenii au bifat azi o premieră strategică în colaborare cu Administrația Trump
Ucraina joacă în liga mare. După Rafale și SAMP-T franceze, vine rândul Spaniei, iar surpriza vine din Grecia: Coproducție de drone navale
Un avion de luptă francez de tip Rafale, decolând de una din pistele Bazei Aeriene 86 Borcea, România. Foto: Ambasada Franței în România
EXCLUSIV
Cu Rafale și Gripen la negocieri: Ucraina și avioanele care poate nu vor zbura niciodată, dar pot schimba termenii finali ai războiului rus
Câte tancuri pot produce rușii anual? Vestea bună e că exporturile s-au prăbușit, cea proastă că Rusia își reface stocurile pulverizate în Ucraina
S-70 Firehawk vin în Europa. Cehia a ajuns un acord pentru elicopterele Firehawk utilizate împotriva incendiilor forestiere
Urmează prezentarea primului prototip VLAH: Prima mașină de luptă blindată 4x4 concepută și produsă în România
Iluzia scutului de oțel și realitatea ,,podurilor de hârtie''. De ce NATO riscă să piardă războiul logistic cu Rusia înainte de a trage primul foc
Rheinmetall anticipează că până în 2030 își va crește vânzările de cinci ori
„Adversarul a început pregătirile”. Când sabotajul rusesc devine preludiul invaziei și necesitatea unui Război Rece 2.0
Cum fabrică regimul Lukașenko muniție „oarbă” pentru armata rusă. Linii de producție și ingineri aduși special din China pentru sistemele GRAD
Șah la rege cu barilul de petrol. Cum încearcă Statele Unite să "înfometeze" mașinăria de război a Rusiei înainte de iarna lui 2025
Rușii spun că serviciile ucrainene ar fi încercat să-l asasineze pe Șoigu într-un cimitir
NATO ezită cu aderarea, UE propune un plan B? Ideea lui Andrius Kubilius: Armata ucraineană, călită în luptă, să apere tot flancul estic
O nouă armă a Rusiei, aruncată pe frontul din Ucraina. Shahed-101, drona iraniană low-cost proiectată pentru atacuri de saturație și rezistentă la bruiaj
De la dovada celor şase rachete ruseşti doborâte la acordul strategic. Cum a folosit Ucraina avionul Mirage 2000 pentru a obține 100 de avioane Rafale de la Franța
Atacurile Rusiei cu drone vizează inclusiv instalații electrice de la centralele nucleare ucrainene
Comisarul UE pentru Apărare: Provocările cu drone rusești din Polonia, România și baltice arată că Europa încă nu se poate apăra eficient de drone. ”Rușii învață. Noi?”
Mașină de luptă a infanteriei de tip Lynx. Photo source: Rheinmetall
EXCLUSIV
Noi detalii despre „achiziția” de Lynx a României: Care sunt semnele de întrebare înainte de decizia finală 
De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație
Cum dispare încet, dar sigur mitul „mâinii forte” a liderului de la Kremlin
Gazprom accelerează proiectul conductei de gaze către China. Costurile sunt uriașe; doar faza de proiectate înghite miliarde de dolari
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Polonia, victima a două acte de sabotaj asupra liniilor de cale ferată din estul țării
pixel