Cu noul portavion construit autohton INS Vikrant, India a intrat într-un club select în care suflă în ceafa rivalei China
Regiunea Indo-Pacifică devine tot mai aglomerată în ceea ce prviește portavioanele. India a introdus în serviciul Marinei INS Vikrant, noul său portavion și, astfel, a intrat într-un club cu adevărat select.
Portavionul indian INS Vikrant, foto: Ministerul Apărării din India via Wikipedia
În cursul săptămânii trecut, așa cum anunța și DefenseRomania, în prezența premierului Narendra Modi, Marina indiană a introdus în serviciu noul său portavion INS Vikrant.
Momentul e unul important și pentru industria de apărare din India, întrucât portavionul a fost construit autohton.
Costul navei s-a ridicat la aproximativ 3 miliarde de dolari.
Din acest punct de vedere India va putea să își proiecteze forța militară și în oceane, unde China rivală domină. În zona lanțurilor montane India și China au dispute teritoriale care nu de puține ori au escaladat militar.
În ceea ce privește capacitatea de a construi și opera portavioane, India intră astfel într-un club select și foarte restrâns.
India e printre puținele state care dețin mai mult de un portavion (SUA - 11, China - 3, Marea Britanie - 2, Italia - 2) și a treia țară din lume după Marea Britanie și China care a reușit să construiască un portavion în ultimii trei ani.
CITEȘTE ȘI: China are capacitatea de a dispune de cinci portavioane până în 2030. În ciuda ascensiunii chineze, SUA rămân „regina oceanelor”
INS Vikrant, foto: Ministerul Apărării din India
Cu 11 portavioane, SUA rămân „regina oceanelor”
SUA dețin în prezent 11 portavioane care dau măsura forței uriașe navale impresionante a Marinei americane. Pe lângă portavionul în sine, nava e însoțită de un grup de luptă naval format la rândul lui din distrugătoare, fregate, submarine, nave de alimentare, nave de muniție etc.
Practic, pe lângă mobilitatea în ceea ce privește deplasarea, forța militară a unui grup de luptă condus de un portavion e cu adevărat impresionantă.
În ceea ce privește Federația Rusă, aceasta nu doar că nu face parte din cercul select al statelor care dețin mai mult de un portavion, dar în pofida planurilor ambițioase de construcție a acestor nave în țară, Rusia riscă să fie inclusiv „retrogradată” de pe lista statelor care dețin cel puțin un portavion în contextul în care Moscova se zbate să salveze nava Amiral Kuznețov.
În contextul sancțiunilor și a costului mare generat de invadarea Ucrainei, e greu de crezut că Rusia va aloca fonduri mari în direcția navei.
CITEȘTE ȘI: În timp ce Amiral Kuznețov este o epavă ''în curs de modernizare'', rușii visează la un portavion nou cu catapulte electromagnetice
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News