Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
F-15 şi F-16 în loc de MiG-29 și SU-27 - când va primi Ucraina noi avioane?
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Echipamentele şi tehnica militară învechite, care au fost proiectate și fabricate în URSS, continuă să fie o problemă pentru Forțele Armate din Ucraina, în special pentru Forţele Aeriene. Mass-media ucraineană precizează că înzestrarea Forţelor Aeriene Ucrainene, cu noi avioane de luptă, achiziţionate din Europa sau Statele Unite, este necesară, dar va costat Ucraina sute de miliarde de grivne.

Jurnalistul ucrainean Petro Trots, a precizat într-un reportaj realizat pentru Channel 5 că Ucraina trebuie să se pregătească, în viitorul apropiat, să facă un salt înainte la capitolul înzestrare militară pentru forţele sale aeriene.

Până în acest moment, flota de avioane a Forțelor Aeriene Ucrainene nu a fost completată cu noi modele de aeronave, iar piloţii ucraineni pilotează avioane proiectate şi dezvoltate în perioada Uniunii Sovietice.

În mai anul trecut, DefenseRomania a precizat, citând surse ucrainene, că Ucraina intenționează să cumpere avioane de luptă multi-rol produse în Occident, ca parte a programului de modernizare a Forțelor Aeriene Ucrainene. Astfel, se doreşte că viitoarele achiziţii să înlocuiască actuala flotă de avioane de luptă, moştenite din perioada sovietică.

Planurile pe termen lung indică faptul că Ucraina va achiziționa aproximativ 108 de aeronave de luptă multi-rol. Reformarea şi modernizarea Forţelor Aeriene Ucrainene este planificată să fie efectuată în etape. Nouă sau noile aeronave trebuie să înlocuiască mai multe modele sovietice. Este vorba despre aeronave MiG-29, Su-27, Su-25, su-24M și Su-24MR. 

La momentul respectiv precizăm că Ucraina va alege în mod evident între modele de a patra generați şi cel mai probabil: Lockheed Martin F-16 Block 70/72, Saab JAS-39E / F Gripen, Boeing F / A-18E / F Super Hornet Block III sau Eurofighter Typhoon.

,,Tehnica militară învechită este o problemă nu numai pentru Forțele Aeriene, ci și pentru Forțele Armate. Desigur, aeronavele existente în dotarea Forţelor Aeriene Ucrainene nu au aceeași vârstă cu vechiul MiG-17. Cu toate acestea, aproape toată tehnica militară, în special avioanele, provin din URSS, iar această uniune statală nu mai există de 30 de ani'', remarcă jurnalistul ucrainean Petro Trots

„Peste 5-10 ani, nu vor mai putea zbura deloc”, spune Alexander Turchinov.

 

Înlocuirea tehnicii militare sovietice, obiectivul principal al Forțelor Aeriene din Ucraina

 

Înlocuirea tehnicii militare din epoca sovietică cu cele mai moderne este obiectivul principal al dezvoltării Forțelor Aeriene ale Forțelor Armate din Ucraina. Un document care prezintă în detaliu acest obiectiv, care trebuie implementat pe o perioadă de 15 ani, a fost publicat în mai 2020. 

Citeşte şi: Ucraina vrea să cumpere avioane de vânătoare americane

Dacă problemele Armatei ucrainene legate de transportul militar pot fi rezolvate de industria naţională de apărare – trei avioane de transport An-178 pentru nevoile Forțelor Armate au fost oferite la sfârșitul lunii decembrie 2020 – cele privind dezvoltarea de avioane de luptă nu pot fi rezolvate pe plan intern, deci lipsurile trebuiesc completate cu achiziţii din surse externe.

,,Statul Ucrainei nu face aproape nimic pentru a începe acest proces", a declarat Taras Chmut, președintele consiliului de administrație al Centrului Militar Ucrainean.

Avioanele F-15 și F-16 sau suedezul „Gripen” - astfel de opțiuni sunt considerate ideale pentru înzestrarea şi completarea flotei de avioane a Forţelor Aeriene Ucrainene, deoarece acestea ar putea înlocui toate modelele sovietice: avioane de luptă, avioane de atac, bombardiere.

Taras Chmut consideră că este necesar să se anunțe începerea unei licitaţii în cadrul căreia să se precizeze clar care sunt nevoile Armatei Ucrainene: de câte avioane are nevoie, pentru ce perioadă de timp, o eventuală producţie a acestor avioane la nivel naţional sau desfășurarea unui ciclu complet de întreținere și reparații şi nu în ultimul rând cât va fi dispus Kievul să plătească pentru toate acestea.

Citeşte şi: În numai un an de război, aviația militară a Ucrainei a suferit pierderi mai mari decât Siria sau Irakul

Sursa citată precizează că alegerea unei anumite aeronave este încă departe, deoarece Ucraina nu a decis încă începerea unui program de înzestrare militare pentru forţele sale aeriene.

 

Proces costisitor și îndelungat

 

Pentru Ucraina, acest program de înzestrare nu va fi numai un proces costisitor, ci și unul îndelungat, deoarece, după cum presa ucrainean remarcă, statele vecine care au operat/operează acelaşi tip de avioane sovietice s-au confruntat cu acesta problemă. 

„În ţările vecine - există un proces îndelungat de la semnarea contractului până la primirea primei aeronave - durează 4 ani. Încă 3-4 ani, până când toate avioanele vor fi livrate şi pană când vor atinge capacitatea operaţională de luptă. Este o perioadă foarte lungă, dar în cazul nostru nu ar trebui existe amânări", a declarat Denis Tomenchuk, editorul site-ului ucrainean Militaryaviation.

Citeşte şi: Avioanele MiG-29 ale Ucrainei, modernizate de o companie israeliană

Dar până în prezent Ucraina modernizează doar modelele sovietice existente.

Ministerul ucrainean al Apărării estimează înzestrarea cu aeronave tactice a Forţelor Aeriene Ucrainean la 200 miliarde UAH - împreună cu costul transportului, pregătirea piloţilor, achiziţionarea de drone și alte echipamente necesare, această sumă ajunge la peste 300 de miliarde UAH .


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

IAR-99 Șoim avansează...cu pasul melcului: Baza Aeriană Boboc încă așteaptă IAR-99 modernizat de Avioane Craiova
Un nou parteneriat strategic: Companiile Raytheon și Diehl Defence relansează producția rachetelor Stinger în Europa
„Pariem pe arme de înaltă tehnologie” - generalul Sirski, comandantul-șef al forțelor armate ucrainene
Torpila fantomă: Beijingul pregătește un Poseidon chinezesc pentru parada militară
De la promisiuni la o certitudine: Producția Cobra II la Mediaș. Cum „arată” fabrica Automecanica unde vor fi produse blindatele 4x4 ale României
“Flamingo”, în producția de serie: Presa occidentală a publicat prima fotografie a noii rachete de croazieră a Ucrainei
Schimb de gardă în sprijinul militar acordat Ucrainei: Statele europene depășesc pentru prima dată SUA
Un acord istoric: Contractul de 635 de milioane de dolari care schimbă regula jocului pentru industria de apărare a SUA
Războiul dronelor: Germania insistă pe o rachetă "ieftină" de 2.500 de euro. De ce nu e suficient de ieftină?
Din umbra incertitudinii la acțiune: Cum va schimba achiziția rachetelor Taurus strategia de apărare a Germaniei și echilibrul de forțe în Europa
Leopard 2 domină piața europeană. După Cehia, încă un stat NATO anunță că va avea un batalion de tancuri Leopard 2A8
O amplă anchetă asupra traficanților de arme bulgari dezvăluie posibile legături cu Rusia și rețele de crimă organizată
Cealaltă față a monedei. Cine se va „bate” pentru viitoarele mașini de luptă ale României care vor înlocui bătrânul MLI-84 Jderul și ce lecții trebuie România să învețe
Europa se înarmează într-un ritm istoric: Războiul din Ucraina transformă fabricile de armament în șantiere gigantice
Una caldă și una rece. Rheinmetall are probleme cu producția de muniție de 155 mm la fabrica pe care a promis-o în Ucraina
Portavionul Amiral Kuznțov nu „moare” singur. Ciudatul caz al unei nave ruse aflată în același șantier și care trebuia să devină fregată cu arme de ultimă generație
Distruse de drone ieftine? Cum salvează un blindaj vechi sovietic tancurile M1A1 Abrams de miliarde de dolari
O nouă inovație a Ucrainei: Cum au ajuns avioanele agricole Z-137, integrate cu rachete aer-aer R-37 (Video). „Ajutor” pentru F-16 ca vânător de drone?
Și totuși, F-35. Prima țară care dă înapoi de la intenția de a renunța la achiziția de F-35, decizie luată de curând de Spania
Test de succes pentru Aster 30 B1NT: Europa îşi ascute „colții” împotriva amenințărilor hipersonice
Semn al disperării sau adaptare continuă? Rusia recondiționează tancuri T-72A din anii '70 pentru frontul din Ucraina
Viitorul aviaţiei este aici: Imagine rară, în premieră, cu conceptul avionul de vânătoare de generația a șasea. Tot ce trebuie să știi despre F/A-XX
Posibila ofertă F-55 în loc de F-35 după eșecul în programul NGAD: O propunere care este „Marketing nu inginerie”?
Rebeliunea spaniolă: Spania renunță oficial la intenția de a cumpăra avioane F-35. Va alege acum din două alte opțiuni
Controverse privind mentenanța Abrams poloneze, inclusiv a motorului AGT1500. Unde își repară tancurile cel mai mare operator de Abrams din Europa?
Rușii ar fi integrat racheta lor hipersonică de „neegalat” pe Su-57 și visează la o flotă de „sute de Su-57” până în 2030, deși au livrat abia 20 de avioane
Unde vinde Japonia 11 fregate Mogami într-un contract uriaș în care a „învins” Germania. Pentru prima dată în istoria sa Japonia vinde armament la „scară industrială”
De la Katiușa la Geran-2: Ce trebuie să înţelegem din transformarea capacităților ofensive ale Rusiei prin drone?
Un ''frate mai mare'' cu ADN european pentru sistemul HIMARS: Noua generație de lansatoare de rachete GMARS a realizat primul test de tragere
T-14 Armata „indian”: Cum încearcă Rusia să-și păcălească aliații din India cu tancuri pe care le-au tot promis anterior forţelor ruseşti

Ştiri Recomandate

Noi incidente de securitate în Polonia: Dronă neutralizată deasupra clădirilor guvernamentale, doi cetățeni belaruși reținuți
Compania Lockheed Martin vrea să resusciteze F-35: Cum noile tehnologii de ,,generația a șasea'' ar transforma radical avionul de luptă
"Băiețelul" european se maturizează: Şeful Rheinmetall explică de ce investițiile în apărare sunt singura șansă a Germaniei de a deveni un partener de încredere pentru SUA
România permite cu bună știință folosirea spațiului ei național pentru atacarea Ucrainei
Amenințarea de la graniță: De ce vrea Uniunea Europeană să replice modelul de apărare al Ucrainei cu un „Zid de Drone”
Câte avioane de luptă a pierdut Ucraina de la începutul războiului? "Contabilii" rușilor numără de câteva ori același avion doborât
Tensiunile dintre Rusia și NATO cresc în mod periculos: Oficiali ruși de nivel înalt afirmă că alianța se află “de facto” în război cu Moscova
Franţa este gata să joace rolul de garant al securității Poloniei: Ce mesaj transmite Rusiei desfăşurarea avioanelor Rafale în sprijinul polonezilor?
Ucraina răspunde ironiilor Ambasadei Rusiei la București: Afirmațiile cu privire la „date nesatisfăcătoare”, o practică rusească bine-cunoscută
Iată de ce e mai ieftin să te înarmezi pentru descurajare: Ucraina cheltuie 172 de milioane de dolari pe zi, doar pentru a se apăra de invazia Rusiei
Zid anti-drone în stil asiatic: Japonia dezvoltă sistemul de apărare costieră SHIELD
Adio F-16 și rachete costisitoare pentru doborârea dronelor? Ucraina anunță că e una dintre puținele țări care dezvoltă arme electromagnetice
MApN: Spațiul aerian românesc, încălcat de drone de 11 ori de la începutul invadării Ucrainei / Echipele poloneze anti-drone vor fi instruite de operatori ucraineni
Rusia simulează un atac cu Iskander și noile rachete balistice Oreshnik asupra Europei. Cele șase state luate în vizor de rachetele „imposibil de interceptat”
Putin se pregătește de întoarcerea veteranilor, planul fiind de a-i implica inclusiv în politică
SUA și Marea Britanie vor semna un acord privind reactoare modulare mici în timpul vizitei lui Trump la Londra
Moşteanu: Procedura doborârii dronelor e aprobată din iulie / Piloţii aveau autorizarea, au evaluat riscurile colaterale şi au decis să nu deschidă focul
J-20S este o nouă generație de avioane de luptă stealth cu două locuri, dezvoltate de Aviation Industry Corporation of China. Sursa foto: X.
EXCLUSIV
”Chinezii i-au prins din urmă pe americani”; cât e propagandă, cât adevăr. De la noul portavion ”Fujian”, la F-35 care depinde de pământuri rare din China
MApN clarifică misterul dronei ”pierdute” de radarele avioanelor F-16: Drona a evoluat 50 de minute în spațiul României, dar ulterior a ieșit
Bulgaria primește gratuit 7 nave pentru modernizarea Marinei sale. Cu o condiție similară României în donația celor 18 avioane F-16 olandeze
Renunțarea la S-400, poarta către revenirea Turciei în programul F-35? Rusia ar vrea să răscumpere sistemele S-400 vândute Turciei
Două rafinării din Rusia au suferit avarii după atacuri cu drone ucrainene
Rușii au încercat să intre în Kupiansk prin conducte. Operația ucraineană de contrasabotaj a reușit
Tragere cu un sistem HIMARS al României Sursă foto: Forțele Terestre Române
EXCLUSIV
Cu o Polonie înarmată până în dinți, Rusia s-ar putea orienta către Axa sudică. De ce România nu e totuși o țintă ușoară, cu F-16, Patriot și HIMARS-uri
F-16 și Eurofighter au aprobarea să doboare drone. Vom primi echipamente suplimentare, anunță ministrul apărării
Franța și Germania au dezvoltat un nou concept al viitorului tanc de luptă principal, denumit EMBT Enhanced Main Battle Tank.
EXCLUSIV
Miliardele din SAFE, pe înțelesul tuturor: României i se deschide ușa spre tancul european sau drone MALE. Dar adio contractelor cu SUA, Israel sau Coreea?
“Vest-2025”: Bombardiere rusești Tu-22M3 au executat lansări de bombe de aviație “pentru distrugerea facilităților critice ale inamicului”
Trump spune că e gata să impună sancțiuni suplimentare Rusiei, dar cere statelor NATO să nu mai cumpere petrol rusesc
Exemplul de urmat al Varșoviei: O nouă tranșă de zeci de Abrams moderne mărește flota poloneză la 201 de tancuri americane
Rusia construiește o bază de rachete în Belarus, la doar 245 de kilometri de Polonia
Germania trebuie să-și dubleze numărul de militari pentru a îndeplini noile obiective NATO, anunță șeful Bundeswehr
pixel