Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
F-15 şi F-16 în loc de MiG-29 și SU-27 - când va primi Ucraina noi avioane?
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Echipamentele şi tehnica militară învechite, care au fost proiectate și fabricate în URSS, continuă să fie o problemă pentru Forțele Armate din Ucraina, în special pentru Forţele Aeriene. Mass-media ucraineană precizează că înzestrarea Forţelor Aeriene Ucrainene, cu noi avioane de luptă, achiziţionate din Europa sau Statele Unite, este necesară, dar va costat Ucraina sute de miliarde de grivne.

Jurnalistul ucrainean Petro Trots, a precizat într-un reportaj realizat pentru Channel 5 că Ucraina trebuie să se pregătească, în viitorul apropiat, să facă un salt înainte la capitolul înzestrare militară pentru forţele sale aeriene.

Până în acest moment, flota de avioane a Forțelor Aeriene Ucrainene nu a fost completată cu noi modele de aeronave, iar piloţii ucraineni pilotează avioane proiectate şi dezvoltate în perioada Uniunii Sovietice.

În mai anul trecut, DefenseRomania a precizat, citând surse ucrainene, că Ucraina intenționează să cumpere avioane de luptă multi-rol produse în Occident, ca parte a programului de modernizare a Forțelor Aeriene Ucrainene. Astfel, se doreşte că viitoarele achiziţii să înlocuiască actuala flotă de avioane de luptă, moştenite din perioada sovietică.

Planurile pe termen lung indică faptul că Ucraina va achiziționa aproximativ 108 de aeronave de luptă multi-rol. Reformarea şi modernizarea Forţelor Aeriene Ucrainene este planificată să fie efectuată în etape. Nouă sau noile aeronave trebuie să înlocuiască mai multe modele sovietice. Este vorba despre aeronave MiG-29, Su-27, Su-25, su-24M și Su-24MR. 

La momentul respectiv precizăm că Ucraina va alege în mod evident între modele de a patra generați şi cel mai probabil: Lockheed Martin F-16 Block 70/72, Saab JAS-39E / F Gripen, Boeing F / A-18E / F Super Hornet Block III sau Eurofighter Typhoon.

,,Tehnica militară învechită este o problemă nu numai pentru Forțele Aeriene, ci și pentru Forțele Armate. Desigur, aeronavele existente în dotarea Forţelor Aeriene Ucrainene nu au aceeași vârstă cu vechiul MiG-17. Cu toate acestea, aproape toată tehnica militară, în special avioanele, provin din URSS, iar această uniune statală nu mai există de 30 de ani'', remarcă jurnalistul ucrainean Petro Trots

„Peste 5-10 ani, nu vor mai putea zbura deloc”, spune Alexander Turchinov.

 

Înlocuirea tehnicii militare sovietice, obiectivul principal al Forțelor Aeriene din Ucraina

 

Înlocuirea tehnicii militare din epoca sovietică cu cele mai moderne este obiectivul principal al dezvoltării Forțelor Aeriene ale Forțelor Armate din Ucraina. Un document care prezintă în detaliu acest obiectiv, care trebuie implementat pe o perioadă de 15 ani, a fost publicat în mai 2020. 

Citeşte şi: Ucraina vrea să cumpere avioane de vânătoare americane

Dacă problemele Armatei ucrainene legate de transportul militar pot fi rezolvate de industria naţională de apărare – trei avioane de transport An-178 pentru nevoile Forțelor Armate au fost oferite la sfârșitul lunii decembrie 2020 – cele privind dezvoltarea de avioane de luptă nu pot fi rezolvate pe plan intern, deci lipsurile trebuiesc completate cu achiziţii din surse externe.

,,Statul Ucrainei nu face aproape nimic pentru a începe acest proces", a declarat Taras Chmut, președintele consiliului de administrație al Centrului Militar Ucrainean.

Avioanele F-15 și F-16 sau suedezul „Gripen” - astfel de opțiuni sunt considerate ideale pentru înzestrarea şi completarea flotei de avioane a Forţelor Aeriene Ucrainene, deoarece acestea ar putea înlocui toate modelele sovietice: avioane de luptă, avioane de atac, bombardiere.

Taras Chmut consideră că este necesar să se anunțe începerea unei licitaţii în cadrul căreia să se precizeze clar care sunt nevoile Armatei Ucrainene: de câte avioane are nevoie, pentru ce perioadă de timp, o eventuală producţie a acestor avioane la nivel naţional sau desfășurarea unui ciclu complet de întreținere și reparații şi nu în ultimul rând cât va fi dispus Kievul să plătească pentru toate acestea.

Citeşte şi: În numai un an de război, aviația militară a Ucrainei a suferit pierderi mai mari decât Siria sau Irakul

Sursa citată precizează că alegerea unei anumite aeronave este încă departe, deoarece Ucraina nu a decis încă începerea unui program de înzestrare militare pentru forţele sale aeriene.

 

Proces costisitor și îndelungat

 

Pentru Ucraina, acest program de înzestrare nu va fi numai un proces costisitor, ci și unul îndelungat, deoarece, după cum presa ucrainean remarcă, statele vecine care au operat/operează acelaşi tip de avioane sovietice s-au confruntat cu acesta problemă. 

„În ţările vecine - există un proces îndelungat de la semnarea contractului până la primirea primei aeronave - durează 4 ani. Încă 3-4 ani, până când toate avioanele vor fi livrate şi pană când vor atinge capacitatea operaţională de luptă. Este o perioadă foarte lungă, dar în cazul nostru nu ar trebui existe amânări", a declarat Denis Tomenchuk, editorul site-ului ucrainean Militaryaviation.

Citeşte şi: Avioanele MiG-29 ale Ucrainei, modernizate de o companie israeliană

Dar până în prezent Ucraina modernizează doar modelele sovietice existente.

Ministerul ucrainean al Apărării estimează înzestrarea cu aeronave tactice a Forţelor Aeriene Ucrainean la 200 miliarde UAH - împreună cu costul transportului, pregătirea piloţilor, achiziţionarea de drone și alte echipamente necesare, această sumă ajunge la peste 300 de miliarde UAH .


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

A fost semnat contractul pentru HISAR iar România are oficial prima navă nouă după 35 de ani. Cât a costat corveta ușoară TCG Akhisar
Fără șoferi, fără echipaj: Armata SUA dezvoltă „artileria fantomă” care se încarcă autonom pe câmpul de luptă
Viitoarele arme de asalt ale României, prin fonduri SAFE. Beretta plusează cu pistoale și automate fabricate aici cu transfer complet de tehnologie
Deși în conflictul cu Ucraina “nu au rupt gura târgului”, sistemele rusești de rachete antiaeriene S-400 Triumf se pare că sunt la mare căutare în India
Polonia a primit un nou lot de Abrams și e deja de departe cel mai mare operator Abrams din Europa. România e pe lista de așteptare a livrărilor
Rusia vânează avioane F-16 schimbând periculos tactica: În premieră, rachete aer-aer R-60 au fost integrate pe drone (Foto)
Recorduri în industria de apărare: "Tigrii" europeni și asiatici au avut o creștere spectaculoasă, dar SUA încă domină jumătate din piață
Dacă și Eurotank cade, Franța rămâne descoperită. Câte tancuri Leclerc are Franța și de ce presiunea e pe ea în „disputa” cu Germania
Avioanele saudite F-35, mai puțin avansate decât versiunea israeliană, nu vor survola Riadul mai devreme de cel puțin patru ani
Cum au reușit israelienii și românii să dezvolte o versiune SPIKE care costă doar o treime din prețul rachetei: „Performanțe similare. Racheta va fi un boom”
Dilema strategică a Canadei: Avantajele tactice ale F-35 ,,cedează teren'' în fața autonomiei industriale promise de Gripen
Parteneriatul anti-dronă forțează o reconfigurare militară: Cum lecțiile de pe Flancul Estic (România-Polonia) schimbă strategia de achiziții a Armatei SUA
Incendiu la depozitul de muniţie de la Mija. Ministerul Economiei: Au ars componente pentru grenade PG-7VM
Adio improvizații, bun venit industrie: Olanda oficializează ''scuturile anti-dronă'' pe obuzierele grele PzH 2000, inspirate de frontul ucrainean
Suedia își reconfigurează postura de apărare: Armata solicită rachete cu rază de 2.000 km, capabile să atingă Moscova
Măcar turelele viitoarelor mașini de luptă să fie produse în România? Turela UT30 MK2 e deja integrată pe Redback, dar poate fi și pe Lynx sau ASCOD
Epuizarea „rezervelor sovietice”(FOTO): Imaginile din satelit arată golirea depozitelor strategice de blindate ale Rusiei din Orientul Îndepărtat
Rușii au anunțat câte avioane Su-75 au construit și când va zbura primul. Deși noul Su-75 ar trebui să „rupă” piața, numărul comenzilor e egal cu zero
Primul portavion pentru drone european care se construiește în România a deschis apetitul pe continent. A doua țară din Europa care tatonează terenul pentru o astfel de navă
Watchkeeper X de la Elbit
EXCLUSIV
Dronele Watchkeeper X pentru Armata României, 'coming soon'. Câte s-au cumpărat și când vor fi livrate UAV-urile
În ciuda problemelor, Estonia s-a răzgândit și merge în continuare pe mâna HIMARS
Rușii fac orice compromis pentru ca Su-57 să ia fața F-35. Transferul tehnologic total către indieni e ceva rarisim, dar ar putea însemna salvarea programului
Cu România prinsă în negocierile pentru elicoptere H215M deși Armata vrea H225M, un stat african bate palma pentru H225M. Cu centru de întreținere și reparații local
Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Un ,,scut invizibil'' pentru Europa. Cum a reușit sistemul Sky Warden să securizeze frontiera Frontex și ce înseamnă asta pentru autonomia strategică a UE
Korea power: De ce mizează Orientul pe tehnologia sud-coreeană. Noile avioane KF-21 sunt și ele pe „lista de cumpărături”
Blocajul transatlantic. Marea Britanie retrage oficial dronele Reaper, dar exclude orice donație către Ucraina: Explicația din spatele refuzului categoric
Cotitură strategică a Berlinului: Germania furnizează arme cu rază lungă de acţiune. Se vor produce rachete chiar în Ucraina?
Rusia și China se duelează prin proxy: Su-57 vs. sisteme antiaeriene HQ-9B. În scenarii simulate un HQ-9 doboră cu ușurință un Su-57, dar cu o condiție
România nu cumpără 300 de tancuri Abrams, dar un alt stat o face. La fel ca și în cazul nostru pariul e în continuare pe tancuri

Ştiri Recomandate

Gata cu „navele fantomă” ale Venezuelei (VIDEO): Forțele americane au trecut la interceptarea directă a petrolierelor în apele internaționale
„Alternativele la sprijinul SUA sunt incerte”. Ucraina recunoaște neputința Europei: De ce doar „forța” lui Trump mai poate opri Rusia
Războiul se apropie și mai mult de frontiera României: Zelenski confirmă că, prin loviturile repetate din regiunea Odesa, rușii vor să separe Ucraina de Marea Neagră
Rachete de milioane VS. drone de 35.000 de dolari: Cum a transformat UŞ Navy navele de coastă în „platforme purtătoare de drone” kamikaze (VIDEO)
Vigilență sporită în Marea Neagră: O aeronavă americană P-8A Poseidon a scanat din nou Peninsula Crimeea și Baza Navală Novorossiysk
Rusia, bună de plată? Grecia s-a alăturat oficial Comisiei Internaționale care va stabili despăgubirile pentru Ucraina
Dronele ucrainene au lovit baza aeriană Belbek pentru a doua oară într-o săptămână: Două avioane rusești Su-27 distruse
Schimbare de discurs la Praga? Ministrul ceh al Apărării: „Suntem de partea Ucrainei, Rusia este agresorul”
Digitizarea ,,bătrânului'' F-16: Cum X-62 VISTA și Proiectul VENOM construiesc viitorul aviației autonome în cadrul Forțelor Aeriene ale SUA
Ucraina atinge pragul de 1.000 de drone interceptoare pe zi: Soluția de 2.500 de dolari care înlocuiește rachetele scumpe în lupta contra UAV-urilor Shahed
Decizie strategică la NATO: România preia comanda celui de-al doilea mare hub militar pentru aprovizionarea Ucrainei
Cea mai amplă operațiune americană împotriva ISIS din ultimii ani (VIDEO): Pentagonul a declanșat un atac masiv în Siria
Trupele ruse distrug podurile de cale ferată din regiunea Odesa pentru a tăia accesul la logistica de pe Dunăre
Cea mai mare putere de foc din Europa: Fregatele germane F127 vor primi simultan 96 de lansatoare de rachete Tomahawk
Rușii au din nou un submarin în Marea Mediterană, cu toate că pierderea portului Tartus a afectat capacitatea Rusiei de a-și proiecta puterea în regiune
Rouhani sparge mitul: Iranul, mai puternic în declarații decât pe câmpul de luptă
Statele Unite au un nou ambasador în România: Darryl Nirenberg, confirmat de Senatul SUA
Ucraina primește de la Rusia trupurile a peste 1.000 de militari căzuți în luptă. Cum se explică diferența foarte mare de trupuri repatriate reciproc
Portavioanele SUA nu vor avea prea curând un avion de generația a șasea: F/A-XX aproape că a rămas fără finanțare în 2026
Americanii sunt interesați de dronele navale ucrainene: O delegație de la Pentagon a asistat la teste oficiale
Kievul dezvăluie cât durează trecerea pe F-16. Cu MiG-29 poloneze, Aviația Ucrainei cumpără timp
Întâlnirea din Miami. Oficialii europeni vor participa la discuțiile de pace dintre Umerov și Witkoff
Brațul lung al spionajului ucrainean ajunge în Marea Mediterană (VIDEO): Un petrolier din Flota Fantomă a Rusiei, „vânat” cu drone la 2.000 km de front
Germania introduce serviciul militar voluntar, iar după 2027 ar putea trece la armata obligatorie
F-35 vs. Gripen: Dilema de miliarde care împarte Canada în două și pune la încercare relația politico-economică cu Statele Unite
Armă de asalt NARP. Foto: Beretta
EXCLUSIV
Avem detalii despre armele de asalt: Ce înseamnă localizarea 100% în România a puștilor de asalt NARP 5.56 mm, pistoalelor APX și lansatoarelor de grenade de 40 mm
Dronele ucrainene scot din joc două lansatoare de rachete S-400 în Belgorod, expunând flancul aerian rusesc la noi atacuri (VIDEO)
Egiptul devine „gardianul Canalului Suez”: Strategia militară de un miliard de dolari care schimbă echilibrul în Orientul Mijlociu
„Nimeni să nu se pună cu Polonia”: Armata poloneză, prima care operaționalizează complet sistemul Patriot integrat cu IBCS
Ungaria și compania Lockheed Martin semnează un acord industrial pentru integrarea sistemelor HIMARS pe camioane produse local
Sistemele S-400 înapoi la Rusia? În ce constă planul Turciei de a recâştiga accesul la avioanele F-35
Nu poate conduce la nesfârșit Belarusul: Lukașenko a vorbit din nou despre retragerea de la putere
pixel