Franța a trecut un test major: Rafale M în cea mai nouă versiune F4.1 a efectuat decolări și aterizări de pe portavionul Charles de Gaulle
Avioanele de luptă franceze Rafale M - ale Marinei - aduse la cel mai nou standard aflat în dezvoltare F4.1, au efectuat în premieră decolări și aterizări de la bordul portavionului francez Charles de Gaulle.
O aeronavă Rafale M, decolând de pe portavionul francez Charles de Gaulle, sursă foto: Dassault Aviation
Publicația franceză Zone Militaire precizează că între 21 și 30 martie s-au efectuat teste ale noilor Rafale M de la bordul portavionului Charles de Gaulle. Presa franceză citează un comunicat oficial al Marinei.
Astfel, trei avioane Rafale M aduse la standardul F4.1, împreună cu 60 de marinari francezi și experți din cadrul Direcției Generale pentru Armament (DGA), precum și reprezentanți ai Dassault Aviation, producătorul Rafale, au luat parte la teste.
Decolările și aterizările s-au încheiat cu succes.
Un avion de luptă francez Rafale M, pregătindu-se să decoleze de pe portavionul Charles de Gaulle. Foto: Marina Franței
Versiunea F4 e cea mai modernă versiune care va fi integrată pe avioanele Rafale ale Forțelor Aeriene Franceze și pe cele Rafale M ale Marinei Franței.
În total au fost executat 40 de decolări și aterizări pe portavionul Charles de Gaulle. S-au confirmat îmbunătățirile aduse de standardul F4 în comparație cu precedentul F3R. Toate sistemele au fost testate cu succes.
CITEȘTE ȘI: Demonstrație de forță a Charles de Gaulle. În premieră, un Rafale M francez echipat cu o rachetă nucleară inertă ASMP-A, a simulat o lovitură nucleară
Despre standardul F4, cel mai modern standar al avioanelor de luptă franceze Rafale
Rafale, sursă foto: Ministerul Apărării de la Paris
Noul standard F4 va aduce un plus uriaș de conectivitate. Sistemul de senzori radar va fi amplu modernizat. Totodată, noile Rafale vor avea îmbunătățiri semnificative și în ceea ce privește armamentul. Pe aeronavă vor putea fi integrate arme noi, precum versiunea nouă a rachetelor SCALP, precum și rachetele aer-aer MBDA Mica NG sau arma modulară aer-sol AASM. Aeronavele vor dispune și de Scorpio - un sistem nou al afișajului de pe cască.
Totodată, standardul F4 va permite ca rachetele aer-aer METEOR dezvoltate tot de către gigantul european MBDA să poată fi dirijate și de o altă aeronavă franceză Rafale, nu doar de cea care lansează racheta.
În ianuarie 2019, Franța a semnat un contract cu Dassault Aviation, în valoare de peste 2 miliarde de euro, pentru dezvoltarea standardului F4 pentru avioanele Rafale.
Viitoarele avioane vor înlocui progresiv Mirage 2000, în timp ce avioanele mai vechi de tip Rafale vor fi actualizate treptat la standardul F4.
Avioanele Rafale la standardul F4 sunt planificate să opereze din 2024.
Parisul nu se oprește însă aici. Deși Franța se află în proces de dezvoltare pentru Next Generation Fighter (NGF), aeronave de generația a VI-a, Rafale la viitorul standard F5 poate fi soluția ideală pentru misiuni de descurajare nucleară și nu numai.
CITEȘTE ȘI: 'Super Rafale' la standardul F5 sau NGF, generația a VI-a? Franța vrea ca Rafale să surclaseze sistemele rusești S-500
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News